«Друг – це означає другий я!»

Про матеріал
Розкрити значення дружби в житті людини; розвивати загальнолюдські чесноти; допомагати усвідомити значимість слова «друг», вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій; виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять як: друг, дружба.
Перегляд файлу

Виховна година в 4 класі

Тема: «Друг – це означає другий я!»

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; розвивати загальнолюдські чесноти; допомагати усвідомити значимість слова «друг», вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з проблемних ситуацій; виховувати у дітей правильне ставлення до таких понять як: друг, дружба.

Обладнання: Крилаті вислови про дружбу і товаришування, гілочки, картки для роботи в групах та парах,  цеглинки LEGO

Епіграф:

        « Хто не шукає дружби з ближнім,

         Той сам собі заклятий ворог».

                         (Шота Руставелі)

                                        Зміст

І. Створення емоційного настрою.

 

Нумо, діти, підведіться.

             Один одному всміхніться,

             Дзвоник дзвонить: дзень-дзелень

             Привітайтесь, «Добрий день!»

 

 ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

Учитель: Діти, послухайте вірш, який записаний на дошці:

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

Учитель: Діти, ви всі зрозуміли, що наша розмова  буде про дружбу. Це дуже цікава тема про дружбу та друзів. З'ясуємо, яка людина може бути гідна звання друг. Довідаємось, що треба робити, щоб нас завжди оточували вірні друзі.

Погляньте на свої парти. У вас всіх лежать гілочки. Як ви гадаєте, для чого вони сьогодні нам потрібні? А хто пам'ятає казку «Батьківській заповіт»? Про що ця казка?

Учні розповідають казку. В ній розповідається про батька, який покликав своїх синів, дав їм по гілочці у руки і попросив їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки до купи, перев'язав їх і знову попросив зробити теж саме. Але сини не змогли переломити цей пучок. Тоді батько сказав: «Ось так і у житті. Кожного з вас окремо  легко скривдити, образити, а якщо будете разом, в гурті, то ніякі вороги вас не здолають, і всі негаразди ви легко подолаєте».

  Ось і ми з вами зберемо наші гілочки у пучечки і перев'яжемо стрічкою. Цей пучечок стане немов би символом єдності нашого класу, символом дружби.

Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви пронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

 

IIІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

Учитель: Що таке «дружба»?

Учні: Дружба це розуміння та підтримка одне одного в тяжку хвилину. Справжні друзі  завжди допоможуть, підтримають,дадуть пораду.

Учитель: .Добре що ви розумієте дружбу і впевнена, що у кожного з вас є справжній друг? Добре!  Я думаю, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички.   

 Давайте разом назвемо якості свого товариша за літерами слова дружба.

1.Робота в групах.

Д (добрий,  дбайливий).

Р ( радісний, розумний).

У (уважний, усміхнений).

Ж (життєрадісний).

Б (бадьорий, балакучий).

А ( активний, акуратний).

2.. Перегляд  мультфільму «Разом ми сила!!!».

Учитель: А зараз переглянемо  мультфільм «Разом ми сила!!!» і дізнаємося,

 що таке справжня дружба.

Учитель: Отож, і ми повинні чинити по відношенню один до одного добрі

справи, не чекаючи від цього якоїсь похвали, а просто так!

3.  Скарбничка народної мудрості.

 Робота в парах.  Прислів'я про дружбу. У кожного з вас на парті конверт з

«розсипаним» прислів’ям. Складіть його,.

(Учні складають  прислів'я)

Дерево міцне корінням, а … (людина – друзями)

Друга шукай, а… (знайдеш – тримай)

З добрим дружись, а … (лихого стережись)

Справжній друг …. (пізнається в біді)

Людина без друзів, … (мов дерево без коріння)

Дружба … (велика сила)

Нових друзів май, а … (старих не забувай)

Фізкультхвилинка

4. У кожного з вас в житті виникають різні ситуації,  і кожен з вас по-своєму виходить із них. Давайте разом спробуємо це зробити. Як би ви учинили в таких ситуаціях.

Ситуація 1.

-         До Ігора прийшов Володя.

-         Включай телевізор, наші грають!

-         Не можу. На завтра не підготував літературу.

-         Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший період!

-         Вибач, Володю, але я не можу. Вибач!

-         Ех ти, а ще другом називаєшся.

Давайте разом знайдемо ваідповіді на такі запитання:

-Чи правильно вчинив Ігор?

- А що б ви зробили на його місці?

( Володя мав спочатку привітатися, а потім спитати).

    Ситуація 2.

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею прикріплений, пояснень: хто і коли це зробив?! Учень сказав: « Я знаю хто розмалював парту, але не можу сказати, тому, що не хочу зраджувати друга».

-         Скажіть, як би ви поступили на місці учня, який зробив це? (Розмалював).

-         Хіба справжній друг поступив би так? Хто мав вимити парту?

-         Тепер скажіть мені:

      -    Це справжні друзі чи ні?

Учитель: Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях  виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити? (Відповіді дітей).

Дотримуйся правил дружби і тебе називатимуть справжнім другом, у тебе

буде багато друзів, життя твоє стане радісним.

Давайте повторимо правила та закони дружби: ( запис на дошці) 

                                Правила  дружби.
Бути щирим і відвертим.

Не обманювати друзів.

Уникати сварок.
Допомагати один одному.
Бути доброзичливими.
Бути турботливими.
Не глузувати один з одного.
Вміти вибачати та поступатися.

Не залишати друзів в біді.

Ділити все навпіл.

Буди чесним.

Не насміхатися над другом.

 

                 Закони  дружби.                  

Не обзивай і не принижуй свого друга.

Допомагай другу в біді.

Умій розділити радість з другом.

Не смійся над недоліками друга.

Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

Умій у тактовній формі вказати на недоліки друга.

Не ображайся на критику або пораду товариша: він бажає тобі

 добра.

Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.

Не зраджуй свого друга.

IV. Закріплення та осмислення знань.

 

5. Вправа з лего «Добре - Погано».

Завдання. Вчитель називає слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки - червона цеглинка, а добрі вчинки - зелена.

 (Поділився, образив, посварилися, подякував,  штовхнув, подарував, підтримав, допоміг, схитрівав, усміхнувся, подякував, відвідав).

Молодці, ви показали себе, як справжні друзі.

V. Підсумок уроку.

 

Підсумкова бесіда.

Учитель: Молодці, ви добре працювали, намагались висловлювати свої думки,  дружно працювали в групах,  в парах, вчились дружнім стосункам.

Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, любов, взаєморозуміння. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Нечога Надія
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку