Дружба – то найбільший скарб

Про матеріал

Дружба – то найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено). Продовжити роботу над оповіданням В. Нестайко «Просто Олесь друг»

Перегляд файлу

Літературне читання 4 клас

Дружба – то найбільший скарб. В. Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено)(продовження).

Мета: продовжити роботу над оповіданням В. Нестайко «Просто Олесь друг», формувати читацькі навички, навчити визначати настрій твору, передавати своє ставлення до змісту виразним читанням, розвивати критичне мислення, уяву, мовне чуття, виховувати почуття дружби.

Обладнання: малюнки капелюшків, картки, портрет В. Нестайка, кубик.

Хід уроку

І Організаційний момент

ІІ Мовленнєва розминка

  1. Робота над чистомовкою.

Ро-ро-ро – ти твори добро;

Ити-ити-ити – нам у добрі жити;

Ать-ать-ать – хай всі добро творять;

Ім-ім-ім – нам весело всім.

  1.  Робота над соромовкобю.

Сів шпак на шпаківю,

Заспівав шпак півню:

«Ти не вмієш так , як я –

Так, як ти, не вмію я».

  • Чим подібні півень і шпак?
  • Чим відрізняються?

ІІІ Перевірка домашнього завдання.

Гра «Чарівний кубик». На гранях кубика записані запитання.

  1. Що говорить автор про дружбу хлопчиків?
  2. Якою є тема твору?
  3. Дай свою назву оповіданню.
  4. Чому хвилювалися хлоп’ята?
  5. Опишіть хлопчиків.
  6. Чого вчить це оповідання?

ІV Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Гра « Очікування»

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Яким ви хочете щоб він був?
  • Що означає бути справжнім другом? Чи дійсно дружбу можна назвати скарбом?

Відповіді на ці запитання нам допоможе знайти оповідання В. Нестайко «Просто Олесь друг».

V  Осмислення нового матеріалу.

  1. Опрацювання другої частини оповідання с.138-139.
  1. Підготовка до сприймання нового матеріалу. Словникова робота.

Читання стовпчиків «буксиром», за вчителем мовчки, «хором».


Збагнув

Мешкають

Звичайних

Всміхнувся

Погляд

Досада

Ввечері

Хлоп’ята


  • Яке слово «зайве» у першому стовпчику? Чому?
  • Яке слово «зайве» у другому стовпчику? Чому?

Фізкультхвилинка

  1. Первинне ознайомлення з оповіданням. Мовчазне читання.
  2. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
  • Де зустрічаються хлопчики щоранку?
  • Чому Костик здивовано звів брови?
  • Про що він запитав друга?
  • Що відповів йому Олесь?
  • Як підкреслив автор, що Олесь чесний і не вміє обманювати?
  1. Повторне читання твору у комбінований спосіб
  • Ви читаєте в голос по два речення і називаєте ім’я учня, який читатиме далі.
  1. Лексична робота. Робота в парах.

Створіть разом павутинку. З’єднайте слова за значенням.


Збагнув

Досада

Водою не розіллєш

Справити враження

сподобатися

нерозлучні друзі

здогадався

жаль 


 

  1. Складання плану. Хорове читання двох останніх абзаців.
  2. Узагальнювальна бесіда. Творча робота. « Шість капелюшків». Групова робота

Завдання для груп.

1 група «Білі капелюшки». - Перекажіть за планом.

2 група « Чорні капелюшки» (колір критики).

 - Що не сподобалося в тексті?

3 група « Зелені капелюшки» (колір творчості).

- Яку пораду ви дали б хлопчикам?

4 група «Жовті капелюшки» (колір позитиву).

– Яку користь ви отримали від змісту тексту?

5 група «Червоні капелюшки» (колір емоцій).

– Яким є ваше ставлення до того, що ви прочитали?

5 група «Сині капелюшки».

– Яке з прислів’їв виражає головну думку оповідання?

 Річ краще нова, а дружба – стара.

Не той друг, хто медом маже, а той,  хто правду каже.

Що тобі не мило, другові не зич.

Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися.

Друга у скруті пізнають.

Дружба та братство – найбільше багатство.

У лиху годину впізнати вірну людину.

 VІ Рефлексія.  Підведення підсумків.

Гра « Закінчіть речення»

  • Я вважаю, що після сьогоднішнього уроку я…
  • На мою думку справжній друг – це…

VІІ Домашнє завдання.

Навчитися читати за особами і переказувати за планом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Річ краще нова, а дружба – стара.

 

Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

 

Не карай, Боже, нічим, як другом лихим.

 

 Що тобі не мило, другові не зич.

 

Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися.

 

Друга у скруті пізнають.

 

Дружба та братство – найбільше багатство.

 

У лиху годину впізнати вірну людину.

Розвиток критичного мислення учнів на уроках літературного читання в третьому класі.

Тема: Д.Павличко «На щастя».

Стратегія «Кубування» (письмово)

  1. Якою є тема вірша?
  2. Які твори Павличка читали?
  3. Назви головних героїв вірша?
  4. Дайте свою назву твору.
  5. Чого вчить цей вірш?

Стратегія «Гронування»

                                  висить металева

 приносить Підкова півовальна

 удача лінь

Лексична робота. Робота в парах.

  • Візьміть картку зі словами та створіть разом  « павутинку».

Ніхто не цікавий знати                                              пам’ятник

Кінь, підкований золотом той, хто багато хоче знати

Підкований стоїть століттями байдужий

Допитливий стоїть багато років

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку