Духовно-моральне виховання для дошкільнят
Духовно-моральне виховання у дошкільному навчальному закладі є невід'ємною частиною всебічного розвитку дитини, необхідною передумовою відродження вітчизняної культури. Якісно новим ступенем духовно-морального виховання у ЗДО є інтеграція його змісту у повсякденне життя дітей, у всі види дитячої діяльності.
Саме в період дитинства інтенсивно розвиваються всі сторони людини. Малюки не тільки отримують знання про оточуючий світ, але й набувають моральних навичок та звичок. В дошкільному віці відбувається активне накопичення морального досвіду, звернення до духовного життя. Виховуючи в дитині духовно-моральні якості з перших років життя. Ми забезпечуємо її адекватний соціальний розвиток і гармонійне формування особистості.
Мета духовно-морального виховання
Перед педагогами стоять дуже непрості завдання:
Велику роль у духовно-моральному вихованні відіграє сім'я. На щастя, сучасні батьки розуміють, що саме в дошкільному віці відбувається засвоєння соціальних норм, моральних вимог і зразків поведінки на основі наслідування. Батьки усвідомлюють, що в першу чергу в родині повинні зберігатися та передаватися духовні цінності та звичаї, які шанували наші предки.
Особливістю роботи з формування позитивного ставлення до культурної спадщини і відчуття причетності до неї є залучення дітей до селянської культури та побуту. Селянське мистецтво входить в життя сучасної дитини разом із народною піснею, казкою, думою, тому воно є близьким та зрозумілим дошкільнятам.
Педагоги нашого закладу допомагають малюкам отримати уявлення про різні види мистецтва і сформувати ставлення до них в ігровій діяльності. Знайомство дитини з народним мистецтвом формує у неї смак та шанобливе ставлення до матеріальних цінностей, створених попередніми поколіннями.
Оптимальним для духовно-морального виховання є організація розваг до календарних свят: День Українського козацтва, Новий Рік, Різдво, Святки, Масляна, Великдень тощо. На таких заходах малюки не тільки знайомляться з народним костюмом, але дізнаються про духовні традиції українського народу. Діти відчувають безперервний зв'язок між поколіннями.
Вихователі залучають малят у процес виготовлення народних іграшок з глини. Так дошкільнята отримують навички роботи з художнім матеріалом, з якого виготовлено багато предметів народно-прикладного мистецтва.
Велику роль у формуванні духовно-моральних якостей відіграють і дидактичні ігри: «Одягни українку та українця», «Колір в українській вишиванці», «Символи України», «Добре – погано» тощо. Не зайвим буде запропонувати дітям пограти в мовні ігри: «Поясни прислів'я», «Квітка чарівних слів», «Люблю своїх близьких» та інше.
Педагоги нашого закладу докладають багато зусиль, щоб малята пізнали своє місце у світі, отримали свої перші уявлення про добро і зло, дружбу та зраду, адже наше майбутнє залежить від наших вихованців. Вони – нащадки та духовні спадкоємці людей, які заклали основу великої культури, повинні її берегти, розвивати та передати своїм дітям й онукам. І від того, як і чого ми навчимо наших дітей, залежить майбутнє нашої держави.