Лабораторне дослідження будови насінин Однодольних і Дводольних рослин. Мета: ознайомитися з будовою насінин Однодольних і Дводольних рослин, навчитися розпізнавати їхні складові. Обладнання та матеріали: сухе й набрякле насіння квасолі та пшениці (замочені за добу), скальпель, пінцет, препарувальна голка, лупа. Хід роботи1. Розгляньте суху й набряклу насінини квасолі та пшениці. Чим вони відрізняються? Поясніть причини відмінностей. Зробіть висновки.2. Зніміть пінцетом шкірку насінини квасолі та спробуйте зняти шкірку з насінини пшениці. Що відбувається? Зробіть висновки.3. Розгляньте зародок насінини квасолі. За допомогою лупи дослідіть дві сім'ядолі, зародковий корінь, зародкове стебло та брунечку. Порівняйте побачене з малюнком у підручнику. Дайте відповідь на запитання: «Яку функцію виконує кожен компонент будови зародка?»4. Розгляньте за допомогою лупи набряклу зернівку пшениці. Обережно розріжте зернівку вздовж на дві частини. За допомогою лупи дослідіть основні складові насінини.5. Порівняйте будову насінини квасолі й пшениці. Дайте відповідь на запитання: «Що спільного і чим відрізняється насіння квасолі й пшениці?»6. Зробіть висновки щодо відмінностей насіння Однодольних і Дводольних рослин.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Основні відмінності між представниками Дводольних і Однодольних рослин
Номер слайду 7
Розв'язання проблемних питань і завдань із теми. Однодольні та дводольні рослиниhttps://learningapps.org/17542682
Номер слайду 8
Індивідуальна робота
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Робота в групі
Номер слайду 11
На коренях бобових є кореневі бульбочки, у яких мешкають бактерії. Ці бактерії здатні поглинати азот із повітря і перетворювати його на необхідну рослинам форму. Тому бобові можуть утворювати багато корисного для людини білка. Більше того, оскільки бобові містять багато азоту, то в процесі відмирання збагачують ним ґрунт, підвищуючи його родючість. Ось чому бобові часто спеціально вирощують на полях для збагачення ґрунту азотом.
Знайдіть додаткову інформацію й порівняйте Лілійні й Цибулеві рослини. Що в них спільного? Чим вони відрізняються? Зробіть висновок.
Номер слайду 18
Формула квітки. О 3+3 Т 3+3 М1 Формула квітки. О 3+3 Т 3+3 М1 Формула квітки. О (2)+2 Т 3 М1
Номер слайду 19
Скільки родин покритонасінних рослин згадано у вірші Ліни Костенко «Стоять жоржини мокрі-мокрі...»?Стоять жоржини мокрі-мокрі. Сплять діамантові жуки. Під грушею у дикій морквіДо ранку ходять їжаки. А в сні далекому, туманному,Не похиляючи траву —Дюймовочка в листочкукапустяному, —Я у життя із вічності пливу.