Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

Про матеріал
Мета:  освітня: ознайомити учнів з поняттям «анімація»; навчити додавати анімаційні ефекти до об’єктів слайда та створювати ефекти зміни слайдів;  розвиваюча: розвивати уміння і навички в створенні презентації та закріпити знання що стосуються створення слайдів;  виховна: виховання дбайливого ставлення до обладнання в кабiнетi, виховувати цікавість до предмету інформатики, уміння спілкуватись, самостійність. Тип уроку: уроку формування умінь і навичок.
Перегляд файлу

Клас: 6 - Б

Тема: Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях.

Мета:

  • освітня: ознайомити учнів з поняттям «анімація»; навчити додавати анімаційні ефекти до об’єктів слайда та створювати ефекти зміни слайдів;

 

  • розвиваюча: розвивати уміння і навички в створенні презентації та закріпити знання що стосуються створення слайдів;

 

  • виховна: виховання дбайливого ставлення до обладнання в кабiнетi, виховувати цікавість до предмету інформатики, уміння спілкуватись, самостійність.

 

Тип уроку: уроку формування умінь і навичок.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютери, мультимедійний екран, електронний тест, програма MS PowerPoint, інструкції до виконання практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Емоційний барометр.

Доброго дня шановні учні! У нас сьогодні незвичайний урок, під час якого ми познайомимось із поняттям анімації та типами анімаційних ефектів; навчимося додавати анімаційні ефекти до об’єктів слайда та створювати ефекти зміни слайдів, а також повторимо та закріпимо знання, що стосуються створення слайдів, а допоможе нам в цьому програма PowerPoint. Сьогодні ви повинні  бути: Уважними

Старанними

Працьовитими

Ініціативними

Тож бажаю вам, УСПІХУ, дорогі діти.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Відкрийте зошити і запишіть 29 листопада, класна робота та тему нашого уроку «Ефекти анімації, рух об’єктів в презентаціях».

Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі (3 хв):

А зараз давайте згадаємо правила поведінки в комп’ютерному класі. Я буду вам казати початок речення, а ви доповніть його.

Не можна розпочинати роботу без … (дозволу вчителя).

Не торкайся … (шнурів, розеток).

Відстань до монітора має бути … (50 см).

Не торкайся пальцями екрана … (монітора).

За комп’ютерним столом не можна … (їсти й пити).

Давайте пригадаємо, а що ми вже знаємо про програму PowerPoint? Для цього виконаємо невеличке тестове завдання.

Прийом «Інформаційна розминка».

На мультимедійному екрані ви бачите питання з варіантами відповідей. Відповідати ви будете на своїх комп’ютерах. Виконуючи, пам’ятайте «Це не змагання, а творче суперництво!», тож працюємо якісно і швидко.

1. Як називається одна сторінка презентації?

  1. Сайт
  2. Слайд
  3. Сторінка
  4. Структура

2. Як називається перший слайд комп'ютерної презентації?

  1. перший
  2. титульний
  3. класичний
  4. загальний

3. Презентація – це

  1. Демонстрація своїх знань перед людьми, які задають вам питання
  2. Показ, представлення чогось нового, виконувані доповідачем з використанням всіх можливих технічних пристроїв
  3. Вручення подарунка приготовленого заздалегідь

4. Для створення, оформлення та показу презентації використовують

  1. PowerPoint
  2. Word
  3. Paint
  4. Scratch

5.  Для демонстрації готової презентації слід

  1. Натиснути F5
  2. Натиснути F9
  3. Натиснути F1

6. Що можна вставити на слайди презентації

  1. відео
  2. звук
  3. текст
  4. малюнок

Молодці! Ви справилися з цим завданням. Наступна вправа…..

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оскільки ви гарно попрацювали, тому ми можемо перейти до вивчення нової теми. Я пропоную вам розшифрувати анаграми, в яких зашифровані основні поняття теми уроку:

ЕНПЯЗТЦЕІРА – Презентація

МАНЦІІАЯ – Анімація.

IV. Вивчення нового матеріалу.

То що ж таке анімація? (відповіді учнів)

Анімація – це рух, або видозміна об’єктів на екрані.

У недавньому минулому художники-мультиплікатори створювали свої фільми вручну. Щоб передати рух зображення їм доводилося робити тисячі малюнків, що відрізняються один від одного незначними змінами. Потім ці малюнки перезнімалися на кіноплівку.

Але, сьогодні, з розвитком комп’ютерних технологій надати рух тексту або графічному зображенню може чи не кожен з вас. Існує багато різноманітних програм, які дозволяють це робити:

Найбільш простий спосіб здійснення анімації відбувається за допомогою програми PowerPoint.

А як ви думаєте, з якою метою здійснюється анімація в презентаціях? (думки учнів)

Отже, анімація об’єктів на слайдах здійснюється з метою:

  • підкреслити ті чи інші аспекти змісту;
  • урізноманітнити спосіб викладення матеріалу;
  • зробити презентацію більш цікавою та видовищною.

Анімацію в презентації можна встановлювати для об’єктів які розміщуються на слайдах і для самого слайду.

А хто з вас створював комп’ютерні презентації до того, як ми з вами почали вивчати цю тему?

А хто в своїх презентаціях використовував анімаційні ефекти?

АНІМАЦІЙНІ ЕФЕКТИ

Анімаційні ефекти можуть супроводжувати:

зміну слайдів;

Ефект при переході до наступного слайда можна встановити так: Анимация/  Переход к этому слайду і вибрати потрібний ефект.

Якщо цей ефект застосовується лише до одного слайда, то ви­беріть Применить. Якщо цей ефект ви хочете застосувати до зміни слайдів усієї презентації, виберіть Применить ко всем.

• появу та відображення об'єктів слайда.

До будь-якого об'єкта слайда (тексту, рисунків, таблиць тощо) можна застосувати анімаційний ефект. Будь-який об'єкт, розміщений на слайді, можна примусити виникнути на екрані незвичайно: поступово виявитися, вилетіти збоку, розвернутися до заданого розміру, зменшитися, спалахнути, обертатися і так далі.

Перш ніж застосовувати ефекти, необхідно визначити, які об'єкти будуть анімовані, в якому порядку вони з'являтимуться під час демонстрації, який саме анімаційний ефект буде застосо­ваний після їхньої появи на екрані, з якою метою і скільки він триватиме.

До розташованих на слайді об’єктів можна застосувати чотири основні типи анімаційних ефектів. Якщо ефект не заданий, то об’єкт з’являється в тій області, де він розташований на слайді.

  • Вхід. Цей ефект визначає способи появи об’єкта на слайді.
  • Виділення. Ефект, що дає можливість зосередити увагу на певному об’єкті, виділяючи його серед решти розташованих на слайді об’єкті.
  • Вихід. Ефект визначає, яким чином об’єкт буде зникати зі слайда. Для більшості об’єктів ефект  такого типу не знадобиться, але у разі необхідності можна скористатися одним із 52 ефектів, що пропонуються програмою.
  • Шляхи переміщення. Найцікавіший тип анімації об’єктів. Він дає можливість створити шлях, уздовж якого буде рухатись об’єкт. Якщо шлях анімації починається за межами слайда та закінчується на слайді, такий ефект діє як ефект входу. І, нарешті, якщо маршрут починається й закінчується поза межами слайда, об’єкт з’явиться на слайді, «пройде» якимось шляхом, а потім зникне за його межами.

Для одного об’єкта можна створити кілька анімаційних ефектів. Наприклад, ефект входу, виділення й ефект виходу. Крім того, для всіх ефектів можна встановити швидкість відтворення.

Щоб встановити порядок появи об'єктів на екрані, необхідно виконати такі дії: Анимация/ Настройка анимации вибрати Добавить эффект. Вибрати порядок появи об'єктів на екрані. У діалоговому вікні Настройка анимации необхідно вказати, яким чином буде здійснено анімацію: після натискання на кнопку миші (по щелчку) чи автоматично (с предыдущим, после предыдущего) через вказаний про­міжок часу.

Можна вибрати й зву­ковий ефект (стандартний, стереозвук, синтезований чи записа­ний із мікрофона), в супроводі якого об'єкт з'являтиметься на екрані.

Вчитель розповідає і демонструє, як встановити анімаційні ефекти до об’єктів слайду і застосування анімації до самого слайду.

Отже, ми з вами познайомилися з алгоритмами використання анімацій. У кожного з вас є алгоритм додавання анімаційних ефектів, який ви вклеїте собі в зошити і будете використовувати при створення цікавих анімованих презентацій.

VІ. Застосування набутих знань.

Фізкультхвилинка для зняття зорової та м’язової напруги.

Інструктаж з техніки безпеки. (Інтерактивна вправа за комп’ютером)

Знання, які ви отримали на сьогоднішньому уроці ви закріпите виконавши практичну роботу.

Але перш ніж ви приступите до виконання практичної роботи, я хочу дати вам деякі поради, щодо використання анімаційних ефектів:

  • перш ніж застосовувати анімаційні ефекти необхідно визначити, які об’єкти будуть анімовані, у якому порядку вони з’являтимуться під час демонстрації;
  • під час демонстрації одна анімація не повинна перекривати іншу;
  • кількість анімаційних ефектів застосованих до одного об’єкта не повинна перевищувати числа 2;
  • кількість анімаційних ефектів на одному слайді не повинна відволікати від сприйняття матеріалу;
  • при застосуванні анімації уникайте затягування у результаті якого знижується інтерес до демонстрації презентації.

Отже ваше завдання: завантажити програму Місrosoft РоwerРоіnt, заповнили слайди текстовою і графічною інформацією і  налаштувати анімаційні ефекти у своїх презентаціях. Матеріали знайдете в папках.

У своїй роботі використовуйте інструкції до практичної роботи і пам’ятки щодо використання анімацій.

Бажаю вам успіхів і творчого натхнення!

VІІ. Підведення підсумків.

А зараз я пропоную переглянути презентацію, яку ми з вами створили  з налаштованою анімацією. (перегляд роботи   учнів). Молодці! Всі справилися дуже добре.

Вправа „Незакінчене речення”. Увага, перше твердження.

  1. Набір демонстраційних матеріалів, які створені спеціальними програмними засобами та призначені для демонстрації за допомогою комп’ютера, – це…(комп’ютерна презентація)
  2. Одна з програм для створення комп’ютерних презентацій – … (PowerPoint)
  3. За своєю структурою презентація – це набір (слайдів)
  4. Перший слайд комп’ютерної презентації називається…..(титульний)
  5. Щоб запустити презентацію на перегляд потрібно натиснути клавішу…... (F5)
  6. Щоб вийти з режиму перегляду презентації потрібно натиснути клавішу (Esc)

Добре. Ви молодці!

 

Рефлексія.

Дякую вам за урок! Сьогодні мені дуже сподобалося з вами працювати. Скажіть будь-ласка, що саме ви запам’ятали, або чого навчились на сьогоднішнім уроці? До побачення.

 

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати §2.4, за підручником.

1

 

doc
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
2937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку