Матеріал орієнтований насамперед на молодих педагогів і містить практичні рекомендації щодо проблем, які пов'язані із мотивацією до навчання учнів на уроках інформатики
Варто пам’ятати, що...... не можна зовні у процесі виховання формувати мотиви, на що сподіваються багато педагогів. Викладач може лише вплинути на формування в учнів мотиваторів (інтересів, схильностей, моральних норм, життєвих принципів тощо), які використовуватимуться учнями для самоформування мотивів.... лише зацікавленості учнів недостатньо для створення стійких навчальних мотивів. Вважається, що цікавий матеріал може лише привернути увагу учнів й утримувати її певний час. Для повноцінної мотивації необхідно поєднувати різні методи її проведення.
Шляхи формування мотивації на уроці. Мотивація навчальної діяльності шляхом бесіди. Тема: Базові структури алгоритмів. Конструювання алгоритмів. Згадаємо математику. У ній розв’язування будь-якої задачі зводиться до виконання арифметичних дій, обчислення значень виразів, розв’язування рівнянь, нерівностей, дослідження функцій тощо. Для опису алгоритмів розв’язування задач в інформатиці також використовують певну сукупність команд, указівок. На відміну від інших наук, у програмуванні проведено чіткий поділ усіх команд на групи. На цьому уроці ми розглянемо базові команди програмування, за допомогою яких можна записати алгоритм розв’язання будь-якої задачі.
Мотивація навчальної діяльності шляхом створення проблемної ситуаціїТема: Основні етапи розв’язування задач за допомогою комп’ютера. Прийом «Практичність теорії» Під час розв’язування практичних задач алгоритми та програми є досить складними, їх розмір може сягати тисячі, десятки тисяч рядків. Як розв’язувати такі задачі? Наприклад, програми ОС Windows містять понад один мільйон рядків вихідного тексту. Чи можна в пам’яті втримати такий об’єм інформації? Як у такому випадку чинять програмісти? На такі запитання ви знайдете відповідь на уроці. (Оголошується тема уроку.)Сподіваюся, всім відома фраза «Розділяй і владарюй». Цей принцип використовують і для конструювання складних алгоритмів, в інформатиці його називають принципом структурного програмування.
Мотивація навчальної діяльності шляхом використання під час уроку інтернет - ресурсів. Тема: Поняття моделі. Типи моделей. Вправа «Пошук та аналіз» Учні об’єднуються в 3 групи. Завдання Використовуючи ресурси Інтернету, заповніть таблицю. Учні слухають результати (по одному учню від групи + доповнення від інших груп) та аналізують відповіді.
Мотивація навчальної діяльності шляхом створення ситуації успіху. Тема : Таблиці у текстовому редакторі МО Word. Опишіть, як створити таблицю за допомогою мишки у текстовому редакторі МО Word.1. Вибрати команду Таблиця Намалювати таблицю. З’явиться панель інструментів Таблиці та границі, а покажчик миші прийме вигляд олівця.2. Підведіть покажчик мишки до того місця в документі, де потрібно вставити таблицю.3. Утримуючи ліву кнопку мишки (ЛКМ), намалюйте рамку таблиці необхідного розміру.4. Відпустіть ліву кнопку мишки. Word відобразить границі таблиці, намальовані суцільними лініями.5. Перемістить вказівник мишки в середину таблиці, щоб намалювати її стовпці та рядки. Ви можете малювати лінії не тільки по вертикалі та горизонталі, а й по діагоналі. Повторяйте ці дії необхідну кількість разів. В тому випадку, якщо ви допустили помилку, клацніть на кнопці Ластик на панелі інструментів Таблиці і границі, після чого клацніть на лінії, яку необхідно видалити. Потім клацніть на кнопці Намалювати таблицю і продовжуйте малювати таблицю.6. Натисніть клавішу «Esc», як тільки закінчите малювати таблицю. Вказівник мишки прийме вигляд звичайного курсору. Тепер можна вводити текст в комірки тільки що створеної таблиці.