Ефективні прийоми педагогічного спілкування, його стилі

Про матеріал
Спілкування – це складний, багатоплановий процес встановлення контактів між людьми, який породжений потребами у спільній діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ефективні прийоми педагогічного спілкування, його стиліДНЗ « Крижопільський професійний будівельний ліцей. Психолого-педагогічний семінар. Майстер в/н Груба Т. П.

Номер слайду 2

Спілкування – це складний, багатоплановий процес встановлення контактів між людьми, який породжений потребами у спільній діяльності.

Номер слайду 3

Педагогічне спілкування - система соціально-психологічної взаємодії між педагогом та учнем, спрямована на створення оптимальних соціально - психологічних умов для спільної діяльності. Стиль педагогічного спілкування - це усталена система способів та прийомів, які використовує педагог під час взаємодії з учнями, їх батьками, колегами по роботі.

Номер слайду 4

Спілкування-дистанція непогана дисципліна та успішність;формальні взаємини;утвердження авторитету педагогазнижує загальний творчий рівень спільної роботи педагога й учнів;формальні взаємини;відсутність взаєморозуміння в процесі спільної діяльності

Номер слайду 5

Спілкування-залякуванняавторитетність в організації діяльності;дисциплінованість; непогана успішністьнегативне ставлення до учнів;невміння організувати продуктивне спілкування; ситуативне керування поведінкою учнів;гальмування творчості.

Номер слайду 6

Спілкування-заграванняпозитивне ставлення до дітей з лібералізмом;завоювання авторитету; бажання сподобатися групі. нерозуміння педагогом завдань, які стоять перед ним; дешевий авторитет у дітей; не володіння навичками спілкування; страх спілкування з групою і, одночасно, бажання налагодити контакт з учнями.

Номер слайду 7

Авторитарний. Підтримування високого рівня дисципліни та результативності навчального процесу, проте лише за умови постійного демонстрування влади педагога. диктат ; пригнічення самостійності та ініціативи учнів;несприятливий психологічний клімат;гальмує формування колективістських якостей; розвиває у дітей невпевненість; підсвідомий протест учня проти диктату педагога (девіації та девіантна поведінка).

Номер слайду 8

Ліберальний. Високий розвиток ініціативності учнів;Зосередженість уваги на учнях, на їх інтересах;Учні самостійно вирішують свої ліцейні проблеми.втрата поваги і контролю над учнями; погіршення дисципліни;тактика невтручання, в основі якої лежить байдужість і незацікавленість проблемами ліцейного життя;відсутність стійкої педагогічної позиції; нездатність позитивно впливати на особистісний розвиток учнів.

Номер слайду 9

Демократичнийпедагог є зразком, прототипом дорослості, гідною моделлю для наслідування;майстер виконує радше функцію арбітра, ніж судді, він не перешкоджає формуванню позитивного «Я-образу» учня й уникає засудження незадовільних вчинків «з висоти кафедри»; Найскладніший стиль;Потребує стійкої позиції педагога;Великі затрати сил те енергії педагога.

Номер слайду 10

Такт (доторкання) — норма прояву моральності в спілкуванні. Педагогічний такт - форма функціонування педагогічної етики, норма моральної поведінки вчителя.

Номер слайду 11

максимум інформації про педагогічну ситуацію; вміння оцінювати ситуацію;врахування характеру взаємодій, особливостей учнів, об'єктивні і суб'єктивні обставини тощо; передбачати ефективність результату, наслідки впливу; особлива чуйність до “важких” дітей; витримка, об'єктивність, гуманізм, педагогічний оптимізм;Вимоги до педагогічного такту:

Номер слайду 12

Культура педагогічного спілкування включає загальну культуру людини, психолого-педагогічні знання, вміння та навички, відповідний емоційний настрій та спрямованість педагога на ефективну діяльність.

Номер слайду 13

 виправдовувати довіру держави, суспільства;  дотримуватися педагогічної етики;  поважати людей;  бути готовим до діалогу з людиною у кожній ситуації;  розвивати фізичну й духовну витривалість, загальну культуру спілкування. Вимоги до культури педагогічного спілкування:

Номер слайду 14

  ознайомлення з психолого-педагогічною літературою, спостереження, спеціальні вправи, постійне спілкування, громадська активність, розвиток педагогічних, комунікативних,ораторських здібностей, вдосконалення загальної культури. Шляхи вдосконалення культури педагогічного спілкування:

Номер слайду 15

правила педагогічного спілкування: 1. Відносини з дітьми - фундамент діяльності педагога. 2. У спілкуванні виходити з мети, завдань виховання, інтересів дитини.  3. Орієнтуватись на співрозмовника.  4. Не обмежуватися інформацією, аналізувати мотиви.  5. Усвідомлювати психологічну атмосферу (співпереживати).  6. Самокритичність. Не жалітися на учнів.  7. Вміти слухати і поважати співрозмовника.  8. Тактовність. Взаємність у спілкуванні.  9. Динаміка, розвиток, ініціативність у спілкуванні.  10. Уникати моралізму та негативних установок спілкування.  

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
19 січня 2019
Переглядів
4170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку