ЕФЕКТИВНІ СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Про матеріал
ЕФЕКТИВНІ СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ . Методичні рекомендації
Перегляд файлу

ЕФЕКТИВНІ СУЧАСНІ ПІДХОДИ  ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ

ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

 

Фролова Ірина Ігорівна

вчитель англійської мови, вища категорія,

Харківський загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 105 

Харківської міської ради Харківської області

 

Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити,

учень – це факел, який треба запалити. 
(Стародавня мудрість) 

Актуальність теми можна пояснити цілим рядом обставин. Сучасний етап міжнародних зв’язків України, вихід її у європейський та світовий простори, нові політичні, соціально-економічні та культурні реалії вимагають   радикальних змін у галузі навчання іноземних мов. Іноземна мова є важливим засобом міжкультурного спілкування, вона сприяє вербальному порозумінню громадян різних країн, забезпечує такий рівень їхнього культурного розвитку, який дозволяє вільно орієнтуватись і комфортно почуватись у країні, мова якої вивчається. У зв’язку з цим стає актуальною позиція, за якої здатність зрозуміти представника іншої культури залежить не тільки від правильного використання мовних одиниць, але й від особливих умінь розуміти норми його культури, у тому числі мовленнєвої поведінки у різноманітних ситуаціях спілкування. Іноземна мова  - не лише як засіб міжкультурного спілкування, але і як своєрідний інструмент пізнання іншої культури та пропаганди  власної, що сприяє духовному взаємозбагаченню, підвищує роль гуманітарної освіти.

Відомо, що одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Слово "інтерактив” прийшло до нас із англійської мови "interаct”. "Inter” – це "взаємний”, "act” – діяти. Інтерактивне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. В таких умовах, учні швидше привчаються бути демократичними, сміливо спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані самостійні рішення. Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес. 

Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови значно посилюють та допомагають:

  • створити іншомовне середовище на уроці
  • залучати пасивних слухачів до активної діяльності
  • робити заняття більш наочними та інтенсивними
  • створити позитивну атмосферу на уроці
  • покращити взаємини «учень-учитель»

Отже, слід зробити висновок, що кожному вчителю слід шукати «свої» інноваційні технології, але враховувати насамперед їх ефективність для навчання.

 

Література

1. Інноваційні технології в сучасній освіті / За ред. Л.І. Даниленко.– К.: Лотос, 2004.

2. Скалій Л.І. Використання інформаційних технологій у формуванні професійної компетенції майбутнього вчителя іноземних мов // Іноземні мови. – 2003. – № 4.

3. Тарнопольський О.Б. Методика навчання англійської мови. – Київ: Вища школа, 1993

 

docx
Додано
2 грудня 2020
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку