Екологічна гра "Вінегрет-шоу"

Про матеріал

Фрагмент гри

Методичні рекомендації: захід під такою назвою проводиться для учнів
молодших та середніх класів. Перед початком заходу клас прикрашається тематичними стінгазетами.

Захід вміщує в себе 6 конкурсів: 1 конкурс «Рецепт вінегрету», 2 конкурс
«Вітамінний кросворд», 3 конкурс «Збий овоч», 4 конкурс «Розкажи про свій
овоч», 5 конкурс «Збери овоч», 6 конкурс «Знайди пропажу».

Після кожного конкурсу команді в якості призу даються овочі-жетони, які
потрібно зібрати для приготування вінегрету. Виграє та команда, яка зібрала всі
овочів максимальній кількості для свого вінегрету.

Мета:

- розвиток творчих здібностей вихованців,

- розвиток знань про овочі та їх корисні властивості,

- розвивативмінняспостерігати,логічномислити,бачитиестетичну
цінність в об'єктах живої природи.

Обладнання: дидактичні матеріали, овочі-жетони, овочі для приготування
вінегрету, проектор, презентація «Вінегрет шоу»

Перегляд файлу

Загадки до кросворду

 

Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)

Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)

Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає.
(Цибуля)

Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.
Хто він такий?
(Огірок)
 

В полі хороше мені
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                       
Маю диво-корінець,
Все про нього дбаю,
Цукор відкладаю.
(Буряк)

Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп'ята:
— Ну й розсипчаста, смачна!
(Картопля)
 


Хто хустиночку свою
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має?
(Капуста)


На городі в нас грядки,
На грядках – рясні листки:
Там зростають малюки,
Зелененькі …
(Огірки)


Кажуть, щоб хвороб не знати,
Треба всім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте.
(Цибуля)

 

Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

Зелений чуб, червоний бік,

Смачний із нього чавлять сік.

Ґадзині варять з ним борщі,

Росте в городі на кущі. (Помідор)

 

Ростуть на грядці

Зелені гілки,

А на гілках -

Червоні дітки. (Помідори)

 

Перегляд файлу

Оціночний лист

 

 

Конкурсанти

Конкурс 1.

«Рецепт вінегрету»

Конкурс 2.

«Вітамінний кросворд»

Конкурс 3.

«Збий овоч»

Конкурс 4.

«Розкажи про свій улюблений овоч»

Конкурс  5.

«Збери овоч»

Конкурс 6.

«Вершки - корінчики»

Підсумок

Максимальна кількість овочів - жетонів

2 цибулини + 1 маленька

цибулинка

2 морквинки

2 картоплинки

2 огірочка

2 бурячки

2 капустинки

Загальна

кількість

овочів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оціночний лист

 

 

Конкурсанти

Конкурс 1.

«Рецепт вінегрету»

Конкурс 2.

«Вітамінний кросворд»

Конкурс 3.

«Збий овоч»

Конкурс 4.

«Розкажи про свій улюблений овоч»

Конкурс  5.

«Збери овоч»

Конкурс 6.

«Вершки - корінчики»

Підсумок

Максимальна кількість овочів - жетонів

2 цибулини + 1 маленька

цибулинка

2 морквинки

2 картоплинки

2 огірочка

2 бурячки

2 капустинки

Загальна

кількість

овочів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Описание: D:\МОИ ДОКУМЕНТЫ\ДОКУМЕНТЫ\ДЕЛАЮ\БИОЛОГИЯ\ДА, СДЕЛАЮ\ВИНЕГРЕТ-ШОУ\свекла.jpg     

Перегляд файлу

 

 

 

 

Сценарій екологічного заходу

 

 


 


 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Методичні рекомендації: захід під такою назвою проводиться для учнів
молодших та середніх  класів. Перед початком заходу клас прикрашається тематичними стінгазетами.

Захід вміщує в себе 6 конкурсів: 1 конкурс «Рецепт вінегрету», 2 конкурс
«Вітамінний кросворд», 3 конкурс «Збий овоч», 4 конкурс «Розкажи про свій
овоч», 5 конкурс «Збери овоч», 6 конкурс «Знайди пропажу».

Після кожного конкурсу команді в якості призу даються овочі-жетони, які
потрібно зібрати для приготування вінегрету. Виграє та команда, яка зібрала всі
овочі   в максимальній кількості для свого вінегрету.

Мета:

  • розвиток творчих здібностей вихованців,
  • розвиток знань про овочі та їх корисні властивості,
  • розвивати   вміння   спостерігати,   логічно   мислити,   бачити   естетичну
    цінність в об’єктах живої природи.

Обладнання: дидактичні матеріали, овочі-жетони, овочі для приготування
вінегрету, проектор, презентація «Вінегрет шоу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2


(слайд 1)

Ведуча:   Доброго   дня!   Ми   сьогодні   з   вами   поговоримо   про   здорове
харчування. Наше шоу «Вінегрет» відкривається!

В ньому беруть участь учні 5 і 6 класів

Знайомтесь:

Команда «____________________» вона складається з:

1._________________________________________________________

2._________________________________________________________

3._________________________________________________________

4._________________________________________________________

5._________________________________________________________

6._____________________________________________________

Капітан команди_____________________________________________

 

Команда «_____________» до її складу входять:

1._________________________________________________________

2._________________________________________________________

3._________________________________________________________

4._________________________________________________________

5._________________________________________________________

6._______________________________________________________

Капітан команди_____________________________________________

 

Для того щоб розпочати наше шоу я хочу представити наше вельмишановне
журі. (представлення журі)

1._________________________________________________________

2._________________________________________________________

 

Оцінювати наше журі буде незвичним методом. Кожен конкурс має свій овоч-
жетон. Якщо команда успішно впоралась із завданням, вона отримує 2 овоча-
жетона, а якщо команда впоралась із завданням частково, то отримає один овоч-
жетон. А якщо команда не впоралась із завданням, то залишається взагалі без
жетонів. Завдання команд полягає в тому, щоб зібрати всі необхідні овочі для
приготування вінегрету.

 

На нашому шоу присутня наш шкільний кухар Катерина Петрівна. Вона буде давати нам корисні поради про овочі.

Попереду на нас чекають конкурси і розваги для команд.

Отож, починаємо!

Ведуча: До вашої уваги перший конкурс, який називається «Рецепт вінегрету»

Конкурс 1. «Рецепт вінегрету» (слайд № 2)

Спробуємо перерахувати овочі, які входять в склад вінегрету, а для цього вам
необхідно відгадати загадки. Будьте уважні. Команди будуть відповідати по черзі.
За правильні відгадані загадки команда отримує 1 жетон-цибулю. За додатково
відгадані загадки суперника команда може отримати додатковий маленький
жетон- цибулька.
(6 загадок)

 

 

 

 (слайди 3-8)

1. У землі вона зростає

І брунатний колір має.

Її смажать і печуть,

Її варять і товчуть.

Овоч цей всі люблять дуже,

Як же він зоветься, друже?        (Картопля)

2. Довгий, зелений,
Добрий і солоний,
Добрий і сирий.

Хто він такий? (Огірок)

3. Я маленький хлопчик,
Як у мишки хвостик,
Червоненький я на вроду,

Хочу в борщик з огороду.   (Буряк)

4. Одягнулася в лушпиння,
Заховалася в землі.
Буде потім на насіння,

Буде з салом на столі...       (Цибуля)

5. З мене листя обдирають,
Мене квасять, в борщ кидають,
В пирогах мене печуть

І в салат мене січуть!        (Капуста)

6. Сидить панна у світлиці,
Молода червонолиця,
Хто до неї завітає –
Вітамінами пригощає.     (Морква)

Ведуча: Слово надається журі.

( Журі оцінює перший конкурс   і роздає перші овочі-жетони.)

 

Молодці, із загадками ви впоралися.

Після кожного конкурсу ми будемо запрошувати дітей, які розповідатимуть
про корисні властивості овоча-жетона.

(слайд № 9)

Тож першою запрошую цибулю

УЧЕНЬ: Цибуля – це одна із самих найдавніших овочевих
культур. Вона була добре відома в Древньому Єгипті, в Древній Греції та в
древньому Римі, як овочевий та лікарський засіб. Вважалось, що цибуля може
давати силу і енергію, тому вона була обов’язковою складовою їжі. Зараз цибулю
вирощують на всіх городах і її можна знайти на будь-якій кухні.

Цибуля розрізняється за смаком. Вона буває гіркою, напівгіркою та
солодкою. Колір верхніх лусок також буває різним: білим, жовтим, червоно-
коричневим та фіолетовим.

4


В цибулині міститься багато корисних речовин, серед яких вітаміни, каротин
і фітонциди (речовини, які вбивають шкідливі мікроби). Сухою лускою цибулі
фарбують великодні яйця.

 В їжу використовують цибулю та листя ріпчастої цибулі.
Смачні та корисні супи, салати, бульйони, маринади, м’ясні та рибні блюда, до
яких додана цибуля. Дуже смачна і не гостра маринована цибуля.

Ведуча: Конкурс 2. «Вітамінний кросворд»
(слайд № 10)

Розгадайте кросворд. Відповіді на загадки впишіть у відповідні клітинки.
Протяжність конкурсу – 3хв. За правильно розгаданий кросворд команда отримає
2 морквини. За частково розгаданий – 1 морквину. Якщо команда не зуміла
розгадати кросворда, то вона нічого не отримує.

 

 Гра із залом:

Журі оцінює конкурс, підводять попередні підсумки і роздають овочі-
жетони. (слайди 11-12)

Настав час ознайомитися з наступним овочем. Це морква.

(слайд 13)

Учень: Морква – це овоч, відомий більше 3000 років.
Батьківщиною її вважають узбережжя Середземного моря. В Європі її
використовують з 14 століття. На сьогоднішній день ні одна господиня не може
приготувати обід без моркви.

Цей коренеплід має конічну або циліндричну форму і буває різного кольору:
жовтого, помаранчевого або червоного. Середня маса однієї морквини 70-100г.
Вона має приємний солодкуватий смак та особливий аромат.

Каротин коренеплоду перетворюється у вітамін А. Вітамін А покращує зір.
Це давно відомо. Але світила медичної науки висловлювали про нашу городню
супутницю ще сміливіші твердження. «Терта морква,- писав в 1875 році хірург
Пірогов, - домашній засіб проти раку ».

Морква в будь-якому вигляді - свіжому, пареному, вареному – корисна для
всіх. Вана підтримує організм у здоровому стані.

Використовується цей овоч у свіжому стані та після кулінарної обробки. З неї
виготовляють соки, салати, пюре, котлети, борщі та маринади. Також її додають,
як приправу, в м’ясні, рибні та овочеві страви.

   А тепер послухайте корисні поради:

  • Найбільш соковиті товсті, недовгі коренеплоди. З такої моркви буде
    добрий сік, її додають до салатів, використовують сирою в якості гарніру, а
    також маринують.
  • Коли моркву варити, то її краще кидати в окріп, тоді краще
    зберігається вітамін С.

5


Ведуча: Конкурс 3. «Збий овоч»

(слайд № 14)

На кеглі (6 штук) кріпляться вирізані з паперу овочі. Кожен учасник з
команди з визначеної відстані повинен м’ячем з одного кидка збити хоча б один
«овоч». Кількість збитих «овочів» додається. Яка команда набере більше балів, та
і переможе. За перемогу журі роздає 2 картоплі, а за поразку 1 картоплю.

Журі оцінює конкурс, підводить попередні підсумки.

(слайд № 15)

 

  До вашої уваги картопля.

Учень: Про картоплю ми знаємо, завдяки відкриттю Колумбом
Америки. Батьківщиною її вважається країна Чилі. До Європи картопля
потрапила у 16 столітті, до Росії її завіз Петро І в 17 столітті. Зараз уявити наш
стіл без картоплі неможливо. Картопля - це «другий хліб».

Картопля має різноманітну форму та колір: від білого до фіолетового,
м’якоть частіше всього біла, рідше жовта.

Із картоплі готують десятки блюд, виготовляють всіма улюблені чіпси та
інші харчові продукти. Зелена картопля містить дуже багато отрути, яка дуже
шкідлива особливо для дітей. Ця отрута не руйнується навіть при варінні та
тушкуванні.

  Корисні поради:

  • Щоб    не    було    неприємного    запаху    під    час    жарення    риби,    в    олію
    додають одну картоплину, почищену та нарізану шматочками.
  • Якщо потрібно швидше зварити картоплю, потрібно до окропу додати
    столову ложку маргарину.

Ведуча: Конкурс 4.   «Розкажи про свій улюблений овоч»

(слайд № 17)

Запрошується      по      одному      учаснику      від      кожної      команди.      Потрібно
розповісти про овоч за планом:
(слайд 18)

1. Я полюбляю   ________________ .

2. Він (вона) _________ кольору, _________ форми, __________

на смак.

  1.       Із нього (неї) можна приготувати ____________________________ .
  2.       Моє найулюбленіше блюдо з ним (нею) ________________________ .
  3.       А полюбляю його вживати   _________________________ (сирим, в

салаті і інше.)

Ведуча: За швидкість, повноту відповіді та оригінальність команда
отримує 2 огірка. Якщо відповідь неповна, команда отримує 1 огірок. Якщо
команда не впоралась із завданням, команда залишається без огірка.

Журі підводить підсумки конкурсу.

 

 

 

 

 

  Пришла черга огірків.

(слайд № 19)

Учень: Огірок - це родич гарбуза. Батьківщиною його
вважають Індію і Китай, де він був відомий вже більше 5000 років тому. Диких

6


його родичів і зараз можна зустріти в лісі цих країн, де він, як ліана, обвиває
стовбури дерев. Зображення цього овочу можна зустріти на стінах
древньогрецьких храмів і на фресках Давнього Єгипту. У Росії ж огірок
відомий більше тисячі років. Огірки - це довгі зелені плоди з соковитою
водянистою м'якоттю, всередині якої знаходиться безліч краплеподібних,
плоских насіннячок. Огірки мають цінні смакові лікарські властивості.
Вживаються в їжу у свіжому, солоному і маринованому вигляді. А в салатах
вони просто не замінні.

До цих пір багато людей вважають огірок овочем хоча і смачним, але з
точки зору харчування, загалом марним. Який в ньому толк? Калорій майже
ніяких. Вітамінів на копійку. Одна вода.

Огірки - рекордсмени за кількістю води, що в них мітиться (96,8%),
всупереч думці багатьох, вони не є суттєвими джерелами вітамінів, хоча
порівняно багаті мінеральними солями. Огірок має здатність регулювати
роботу серця, печінки і нирок.

 

Корисні поради. Використовуючи огірки в неочищеному вигляді, треба
попередньо спробувати шматочок шкірки і переконатися, що вона не гірчить.
Якщо гірчить, огірок слід почистити.

Щоб довше зберегти огірки, можна укласти їх в поліетиленовий мішок або
емальовану ванночку і тримати, не закриваючи кришкою, на нижній полиці
холодильника.

Журі оцінюють конкурс, підбивають попередні підсумки і видають овочі -
жетони.

Ведуча: Конкурс 5. «Збери овоч»

(слайд № 20)

Кожна команда отримує зображення овочу, який треба зібрати з
розрізаних частин. Хто швидше? За правильно зібраний овоч і швидкість
команда отримує 2 буряка.

(Слайд № 21)

(слайд № 22)

Запрошую до слова Буряк.
Буряк - дуже цінний і корисний овоч. Дикорослий буряк використовували
в   їжу   з   незапам'ятних   часів.   У   Київській   Русі   він   з'явився   приблизно   в   10
столітті.

Буряк - це коренеплід округлої, плоскої або циліндричної форми масою
від 400 до 900 г. М'якоть щільна білого, темно-червоного або бордового
кольору з солодкуватим смаком.

В їжу в буряка йде все, як коренеплоди, так і бадилля. З нього
готують салати, борщі, оладки, ікру та інші страви. З білого цукрового буряка
добувають цукор.

Столовий буряк, введений в культуру в глибоку давнину, з давніх часів,
широко використовується в нашій країні для приготування вінегретів, борщів,

7


маринадів.   Навесні   в   їжу   йдуть   молоді   листя   і   черешки,   восени   і   взимку   -
коренеплоди.

Цей овоч дуже корисний. Буряк відрізняється від інших овочів високим
вмістом цукру (9%), в нього є невелика кількість яблучної і щавлевої кислот,
солі калію, натрію, магнію, фосфору, з вітамінів переважає вітамін С. У
молодому бадиллі буряка багато каротину (А), вітамінів С і групи В. Ці
вітаміни необхідні для нормальної роботи організму, особливо в зимовий час.

Корисні поради. Багато цікавого ми дізналися про буряк. А ось як
приготувати буряк, щоб у нього залишалося якомога більше вітамінів, я вам
зараз розповім.

- посуд для варіння буряка слід правильно підбирати за об’ємом, щоб
менше залишалось простору для повітря;

- при варінні буряк слід закладати тільки в киплячу воду;

- не     рекомендується     варити     буряк     у     підсоленій     воді     -     смак     його
погіршується;

-  щоб   буряк  при  варінні  не  втратив  колір,  можна  додавати  у  воду  або   в
бульйон трохи цукру, з розрахунку 0,5 чайної ложки на 2 л води

 

Конкурс 6. «Знайди пропажу»

(слайд № 23)

Ведуча: Друзі! Ви прийшли на город, але не знаєте, як збирати овочі, що у
них їстівне - вершки чи корінці. За 1 хвилину наклейте перед кожною рослиною
покажчики - червоний кінець стрілки покаже їстівну частину рослини, а білий - на
неїстівну.    Подумайте,    біля якої    рослини    можна    помістити    покажчик,    який

показує і на вершки, і на корінці. Команда, яка правильно виконає завдання,
отримає 2 качана капусти. Якщо команди допустять неточності, то вони
отримують тільки по одному качану капусти.

Ведуча: Журі оцінюють конкурс, підводять остаточні підсумки і видають останні
овочі - жетони.

 

 Закінчимо наше знайомство капустою. З давніх давен я -
народна улюблениця. У старовину в селах майже цілий рік готувалася капуста, її
квасили, запасали прозапас.

(Слайд № 24)

Учень: Капуста - це один із самих найдавніших овочів. У
Стародавньому Єгипті вона була відома дуже давно. Археологи стверджують, що
Олександр Македонський годував нею своїх воїнів перед боєм, вважаючи, що
саме в капусті секрет його перемог.

Капуста складається з качана, який покритий соковитим м'ясистим листям
білого, світло-зеленого або бордового кольору. Капуста - великий овоч.
Найбільший качан капусти на землі важив 52 кг.

Вживають капусту в свіжому, відвареному або тушкованому вигляді. З неї
роблять салати, варять щі, готують голубці та інші кулінарні страви. А хто не
насолоджувався холодною зимою вареною картопелькою з квашеною капустою?
Ой, як смачно!

8


У свіжій білокачанній капусті міститься стільки ж вітамінів С, скільки в
апельсинах або лимонах; з капустою поставляються в організм комплекс
мінеральних речовин, що сприяють підтримці нормальної кисло-лужної
рівноваги.

 

Корисні поради. Для господарок і кухарів є багато корисних порад, про які
потрібно пам'ятати під час приготування різних страв з капусти.

- борщ повинен спочатку швидко закипіти, але знявши піну і поклавши
зелень, слід зменшити вогонь: нехай борщ "нудиться" під кришкою;

  • борщ виходить смачніше, якщо його, довівши до готовності, не знімають
    відразу з плити, а, вимкнувши вогонь, залишають остигати на плиті;
  • при тушкуванні голубців не треба наливати багато води або бульйону -
    голубці виходять занадто водянистими і несмачними.

Ведуча: Настала найцікавіша мить, у вас є можливість обміняти свої овочі-
жетони на справжні овочі і приготувати вінегрет.

Після того, як команди намішають вінегрет, всі глядачі матимуть можливість
скуштувати вінегрет двох команд та проголосувати за ту команду, який салат
більше сподобався.

(Проходить дегустація й голосування.)

Ось і підійшло до кінця наше свято. Багато цікавого і корисного ми дізналися
сьогодні. Дякуємо кухареві за участь у нашому святі.

Кухар: На згадку про сьогоднішню зустріч ми хочемо вам роздати пам'ятки
"Господині на замітку".

До нових зустрічей!

(Оголошується та нагороджується переможці.)
(Слайд № 25)


 

10

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

* *

Номер слайду 3

Довгий, зелений, Добрий і солоний, Добрий і сирий. Хто він такий? Огірок * *

Номер слайду 4

Одягнулася в лушпиння, Заховалася в землі. Буде потім на насіння, Буде з салом на столі... Цибуля * *

Номер слайду 5

Сидить панна у світлиці, Молода, червонолиця, Хто до неї завітає – Вітамінами пригощає. Морква * *

Номер слайду 6

Я маленький хлопчик, Як у мишки хвостик, Червоненький я на вроду, Хочу в борщик із огороду. Буряк * *

Номер слайду 7

З мене листя обдирають, Мене квасять, в борщ кидають, В пирогах мене печуть, І в салат мене січуть! Капуста * *

Номер слайду 8

У землі вона зростає І брунатний колір має. Її смажать і печуть, Її варять і товчуть. Овоч цей всі люблять дуже, Як же він зоветься, друже? Картопля * *

Номер слайду 9

* *

Номер слайду 10

* *

Номер слайду 11

* * * 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Вітамінний кросворд

Номер слайду 12

* * 1.О В о ч і 2.О г І р о к 3.К а р Т о п л я 4.К А п у с т а 5.М о р к в а 6.П о м І д о р 7.Д и Н я 8.Р е д И с к а Вітамінний кросворд

Номер слайду 13

* *

Номер слайду 14

* *

Номер слайду 15

* *

Номер слайду 16

Мы пойдём в огород, (шагать на месте) Много там всего растёт: (развести руки в стороны) Огурцы сорвём мы с грядки, (срывать воображаемые огурцы) Помидоры с кожей гладкой, (кистями рук обрисовать круглую, шарообразную форму) Толстая репка (поставить руки на пояс) Засела в землю крепко. (покачаться из стороны в сторону) Дёргай, дёргай из земли (изображать как будто дёргаем из земли) Всё собрали, посмотри. (развести руки в стороны) * *

Номер слайду 17

* *

Номер слайду 18

Я люблю ________. Він (вона) ___________ кольору, _________ форми, __________ на смак. З нього (неї) можна приготувати_________________. Моя улюблена страва з ним (з нею) ____________. А я його люблю їсти _____________ (сирим, в салаті і т.д.) * *

Номер слайду 19

* *

Номер слайду 20

* *

Номер слайду 21

* *

Номер слайду 22

* *

Номер слайду 23

* *

Номер слайду 24

* *

Номер слайду 25

Номер слайду 26

1. Картинки овощей - http://forchel.ru/kartinki. 2. Конкурс «Найди пропажу» - Игра «Лото + PEXESO = Парочки», выпуск 1, детский издательский дом «Витаминка» 3. Загадки об овощах - http://www.prozagadki.ru/zagadki-pro-prirodu/zagadki-pro-ovoshhi/ 5. Физкультминутка - http://www.razumniki.ru/fizkultminutki.html 6. Информация о полезных свойствах овощей – С. Вохринцева «Окружающий мир. Овощи», дидактический материал, издательство «Страна фантазий». 7. Весёлая музыка для физминутки - http://www.mp3ostrov.com 8. Конкурс «Вершки – корешки» - О.А. Новиковская «Вершки – корешки», издательство «Паритет», Санкт – Петербург, 2006г.

zip
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку