Екологічна стежина у світ природи «Пізнайки і Здоров’ячки» ( для дітей середнього віку)

Про матеріал
: Розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес ,спонукати дітей до спілкування, вміння правильно діяти у відповідних ситуаціях, вміння милуватися рідною природою . Закріпити знання дітей по дотримуванню правил техніки безпеки у природному середовищі. Узагальнити знання про особливості різних видів дерев. Вчити бачити взаємозв’язки рослин з навколишнім середовищем (вода, сонце - світло, тепло, грунт), вчити закінчувати прислів’я за змістом, формувати вміння робити самомасаж. Виховувати емоційно-позитивне, дбайливе ставлення до рослин, бажання бачити їхню красу й неповторність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Екологічна стежина у світ природи

«Пізнайки і Здоров’ячки»

( для дітей середнього віку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вихователь

Богомоленко О.П.

 

 

 

Мета : Розвивати зв’язне мовлення,  пізнавальний інтерес ,спонукати дітей до спілкування,  вміння правильно діяти у відповідних ситуаціях, вміння милуватися рідною природою .

 Закріпити знання дітей по дотримуванню правил техніки безпеки у природному середовищі. Узагальнити знання про особливості різних видів дерев. Вчити бачити взаємозв’язки рослин з навколишнім середовищем (вода, сонце - світло, тепло, грунт), вчити закінчувати прислів’я за змістом, формувати вміння робити самомасаж. Виховувати емоційно-позитивне, дбайливе ставлення до рослин, бажання бачити їхню красу й неповторність.

Матеріал: фішки зеленого та червоного кольору, листи , вірші , прислів’я, шишки , лопатки , глечик із настоєм , варення з шишок .

 

Хід заняття

 

Вихователь.

Малята, ви добре спали?

Рано прокинулися?

Один одному усміхніться,

Тепер до мене поверніться

І мені теж посміхніться.

Подивіться, і в нас гостей багато,

Треба всіх їх привітати!

Діти.

Добрий день вам, добрі люди,

Хай вам щастя — доля буде!

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік!

Вихователь . Діти, сьгодні ми звами вирушаємо у похід . А як треба до нього підготуватися.

Діти : (міркують )

Вихователь :Так, потрібно мати зручний одяг та взуття, запастися водою, взяти аптечку, а ще гарний настрій і велике бажання побачити щось незвичайне. Щоб повністю пройти шлях нашої мандрівки, вам треба буде на кожній зупинці виконувати різні завдання. Згодні? Готові до пригод? Тоді вирушаймо!

-         Чи знаєте ви правила поводження у природі? Зараз пригадаємо.

Дидактична гра "Екологічний світлофор"

Мета: Розвивати логічне мислення, пам'ять, фантазію, вміння милуватися красою навколишнього світу

Виховувати бережне ставлення до природи.
Матеріал: Картинки з зображенням різних ситуацій поведінки в природі, фішки зеленого та червоного кольору.
Хід гри:
Вихователь промовляє ситуацію , а дитина  повинна оцінити ситуацію і позначити її відповідною фішкою (червоною - неправильну поведінку, а зеленою - правильну).

Зелена фішка.

1Охороняти  рідкісні  рослини;

2. Обгороджувати  мурашники;

3.Милуватися  красою  природи;

4.Підгодовувати  птахів;

5.Прибирати  місце  відпочинку.

 Червона фішка.

1.Ламати  гілок  дерев, кущів;

2.Рвати  багато  квітів;

3.Руйнувати  гнізда  пташок;

4.Руйнувати  мурашників;

5.Розпалювати  вогнище;

6.Галасувати  на природі;

7.Засмічувати   водойми.

Вихователь :А ось лист . Від кого він ? Прочитаємо .

«Добрий день , малята . Я – Пізнайко . Запрошую вас у цікаву мандрівку , а допоможе вам моя карта . Розгляньте її уважно , а зрозуміти її краще допоможуть мої листочки - підказки».

Вихователь :Діти , розглянемо карту .

Вихователь : А ось і перша підказка. Що це ?

Діти : Листок

Вихователь : А з якого він дерева ?

Діти : З яблуні .

Вихователь : А чи є на території садочка яблунька ? Знайдіть це дерево і підійдіть до нього.

(Діти йдуть до яблуні і знаходять лист. Вихователь знімає його з гілки й читає. По ходу читання діти виконують завдання ).

«Лист від яблуні»

«Я, велика яблунька, дуже рада вашому приходу, тому що дуже люблю гостей. Давайте привітаємося: обійміть мене міцно (діти беруться за руки навколо стовбура). Дивіться, яка я велика! Давайте поміряємося силою: спробуйте витягти мене із землі (діти намагаються це зробити). Хто з нас сильніше? Є в мене ще сила!

А тепер відповідайте на мої питання: 

- Що ж мене в землі так міцно тримає? (Діти відповідають). 

 -А для чого мені ще мої корені-ноги потрібні? (Щоб брати із землі воду «їжу»).

Доторкніться до мене руками,погладьте мою кору-шкіру й скажіть, яка вона ?

Діти: (шершава- гладка, мокра- суха, тепла – прохолодна)

Вихователь:А чим  пахне? (Діти міркують).

Вихователь : А які плоди ростуть на цьому дереві ?

Діти :

Яблука .

Вихователь : Чим вони корисні?

(Відповіді дітей)

Вихователь : Люба яблунька, діти підготували для тебе подарунок .(Діти беруть до рук лопатки і підкопують деревце , щоб воно не змерзло взимку).

Вирушаємо далі . Розгляне наступний листочок .

Вихователь : А з якого він дерева ?

Діти : З берізки .

Вихователь : А чи є на території садочка берізка ? Знайдіть це дерево і підійдіть до нього.

Вихователь: Діти, давайте привітаємося  з берізкою, вона нас теж чекала, лист приготувала (діти обіймають березу, а вихователь дістає  лист з гілки й чигає його).             

«Лист від берези»

«Дорогі діти! Нарешті ви до мене прийшли. Я вас чекала: гілками качала, щоб ви мене почули, і виконали мої завдання»

Погладьте мою кору, понюхайте її і скажіть:

Чим ми з яблунькою схожі, а чим відрізняємося?

А як ви довідалися, що ми з яблунькою - дерева?

 Може, ми травинки? Доведіть мені, що я - дерево!

(Діти пояснюють, що в дерева один стовбур, він твердий, а у кущів - багато стовбурів, що ростуть із землі. У травинок не буває таких великих дерев’янистих стовбурів, як у дерев).

 Ще в мене прохання до вас, діти. Дуже ми, берези, любимо слухати про себе пісні й вірші, приємні слова . Я сьогодні іменинниця, порадуйте мене!

Вихователь: Давайте подаруємо берізці компліменти. Я почну, а ви продовжуйте. День добрий, подружко-берізко, ти золотокоса красуня.

Діти :

 Які гарні у тебе золоті стрічки.

 Ти зачарувала нас своєю красою.

 Ти, як дівчина-красуня, привертаєш увагу до себе.

Я зачарована тобою.

Вихователь : Діти , подаруємо берізці  вірш про її подружок-берізок.

***

Ростуть над ставом дві берізки,

Високі, гарні і стрункі.

Вітрець розчісує їм кіски,

І сонце світить залюбки.

***

 

Берізонько, берізонько,

Ти мавка лісова,

Зелені твої кіски вітрисько розвіва .

Стоїш ти при дорозі у травах і кущах,

І білі свої ноги все миєш на дощах.

 Вихователь: Ще, берізко, малята знають про тебе різні прислів’я та приказки

Діти :Стоїть, запишалась, як берізка в гаї

Розпустила свої кісоньки, як берізка вітоньки.

  Вихователь : Та прикмети знають: 

    Діти : Якщо спочатку листям вкривається береза — чекай сухого літа, а

   коли клен — дощового.

     Зазеленів березовий гай — пересаджуй дерева.

     3 берези тече багато соку — літо буде дощове.

Якщо листя берези починає жовтіти з верхівки,то наступна весна буде рання, в якщо знизу – пізня.

Вихователь : Діти давайте підкопаємо і берізку , щоб взимку їй не було холодно. Діти підкопують березу  й направляються далі.

Вихователь : пропоную пограти у гру.

Гра "Дерева"

Ось галявинка, а навколо
Дерева вишикувалися в коло. (широким жестом розвести руки в сторони)
Дерева кронами шумлять,
Вітри в їх листі гудуть, (руки підняти вгору і покачати ними з боку в бік)
Вниз верхівки пригинають
І качають їх, качають. (нахилившись вперед, покачати тулубом з боку в бік)

 

Вихователь : А це з якого дерева? (в руках шишка)

Діти : З ялинки

Вихователь : Знайдіть це дерево. (Діти підходять до ялинки) . Знаходять на ній лист, який зачитує вихователь).

«Лист від ялинки»

«Діти, доброго дня! Дуже рада вашому приходу й теж хочу, щоб мене погладили. (Діти виконують прохання). Я люблю, коли мене гладять, і не люблю, коли б’ють по стовбуру ціпком або дряпають кору ножем. Мені теж буває боляче й кривдно, коли до мене погано ставляться (Діти досліджують кору ялинки, як і попередніх дерев, відповідають на питання вихователя).

А чим я відрізняюсь від інших дерев?(вічнозелена)

 Які птахи люблять мої плоди?(дятел , шишкар)

 Діти, а ви куштували мої плоди?

Діти : Дуже смачне і корисне варення із шишок , особливо взимку , лікує простудні захворювання .

Вихователь : Діти , пропоную вам зробити самомасаж , а допоможуть нам у цьому шишки (звучить легка музика , діти виконують самомасаж).

Вихователь : А ще з шишок можна приготувати настій  для полоскання , щоб не хворіти . Ось у цьому графині цей корисний настій , а пополощемо горлечко , коли повернемося до групи. А ще з шишок готують смачне , корисне варення , а використовують його в лікувальних цілях . Давайте всі разом це варення скуштуємо( на шпашках шматочок хліба , дітки куштують варення з шишок) .

Вихователь : А як ви думаєте, цікаво бути деревами?

Хочете спробувати?

Психогімнастика «Дерева»

Зараз пропоную вам перетворитися  у дерева (заплющить очі).

Ваша шкіра перетворюється в кору, а руки - у гілки. Підніміть свої руки - гілки, пошелестіть листочками-пальчиками - чуєте, який вітер налетів?(Діти виконують рекомендації ). Розставте ноги ширше — це росте ваше коріння, воно тримає вас у землі, дає воду, їжу. Ах, які ж чудові деревця виросли!  Пора вам знову стати маленькими дітками (по чарівному знаку діти «перетворюються» у людей)

Гра  «Екологічне лото»

Пояснення до гри:

Для  проведення гри використовуються прислів’я, вислови, які розділяються по смисловому значенню на початок і закінчення                             

Не ламай тополю  -  (бо зламаєш долю).

Ця дівчина — (як калина).

Одне дерево посадив — (недарма прожив).

Де виросла сосна — (там вона красна).

Ліс рубаєш — (горя зазнаєш).

Ліс і вода — (брат і сестра).

Повітря в лісі —( найкращі ліки).

Ліс і квіти — земне царство.

 

 Вихователь: Ось і закінчилася, дітки, наша сьогоднішня подорож.

Ось і закрилося в природу віконце.

Сонечко теж стомлено трішки.

Будемо і далі сюди повертатися.

У світ непідробний зеленого братства,

Щоб не страждали тваринки в капкані,

Щоб співали птахи, шуміли поля,

На радість всім людям планети Земля.

 

 

 

 

 

    

 

docx
Додано
23 вересня 2023
Переглядів
685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку