Екологічна виховна година «Лісова прогулянка»

Про матеріал

розширити знання дітей про значення та взяємозв'язок складових природи, формувати переконання про необхідність їх охорони; закріплювати правила поведінки в природі; виховувати бережливе ставлення до живої та неживої природи, до навколишнього середовища.

Перегляд файлу

                                                                                    Додаток 3

 

Екологічна виховна година

«Лісова прогулянка»

 

Мета: розширити знання дітей про значення та взяємозвязок складових природи, формувати переконання про необхідність їх охорони; закріплювати правила поведінки в природі; виховувати бережливе ставлення до живої та неживої природи, до навколишнього середовища.

 

(Стоїть макет хатинки з віконцем, за яким заховалися гномики)

 

Ведуча. Діти, сьогодні ми з вами підемо на прогулянку в ліс. Прогулянка буде уявною, але від цього не менш цікавою.

      Ось перед вами лісова галявина, а на ній – хатинка. Хто ж оселився тут, в цьому чарівному куточку лісу?

Учень.

            Добридень, малята! Проходьте, сідайте!

            До гномів у гості скоріш завітайте.

            Живуть вони в лісі дуже давно.

            Не ходять зовсім в театр і кіно.

            Та в лісі своєму вони не скучають,

            Бо ліс свій прекрасний оберігають!

Ведуча. Отже, зустрічайте гномів – охоронців лісу. (Під музику пісні «Вместе весело шагать» з-за хатинки весело по черзі виходять гноми, шикуються, виконують пісню «Лесной марш»)

Ведуча. Ми вже знаємо, що гномики охороняють ліс. А зараз познайомимося із кожним з них. Будь ласка, знайомтесь – гномик Стеблинка-деревинка. Що ж вона робить у своєму лісі?

Стеблинка-деревинка.

           Саджу я дерева і сію травичку,

           Ялинки вирощую я невеличкі,

           Дубки і осинки, берізки та клени.

           Люблю, щоб навколо було все зелене.

           Адже дерева дуже корисні.

           Листочки у них виробляють нам кисень,

           Тобто повітря, яке ми вдихаєм.

           То ж я дерева і охороняю.

Ведуча. Ми зрозуміли тебе, Стеблинко-деревинко. Наші діти теж з великою пошаною ставляться до дерев, кущів, трави.

        А тепер познайом нас зі своїм другом. (Стеблинка-деревинка бере за руку гномика Крилатика, виводить його на середину)

Стеблинка-деревинка.

            Знайомтеся, друзі, мій друг і порадник.

            Щодня на роботі веселий Крилатик!

Крилатик.

           А я доглядаю за всіми птахами,

           Рятую пташат, що лишились без мами.

           Майструю шпаківні, лаштую гніздечка,

           Співати навчаю пташат ще в яєчках.

           І я не люблю, як маленькі хлоп’ятка

           Стріляють в пташок із своєї рогатки.

           Бо пташки у лісі свій час не марнують,

           Постійно старанно дерева лікують.

           Горобчики, дятли, летіть всі до мене,

           Співайте, співайте у лісі зеленім!

(Звучить запис співу пташок)

Ведуча. Нам подобається, як гномики охороняють ліс і пташок. А тепер познайомтесь – це Джерелик! В нього теж є дуже потрібна робота.

Джерелик.

           Під дубом високим, он там за горбочком,

           Пробилось джерельце маленьким струмочком.

           По лісу біжить-поспішає вода.

           Куди поспішаєш? Та звісно куда!

           До річки несе свою чисту водичку.

           Звірят напуває, дерева, травичку.

           Я звуся Джерелик. За джерелом доглядаю:

           Від пилу, від мулу його розчищаю.

           Запрошую хмарки від чистого серця

           Потанцювати з нашим джерельцем.

           І дощик прошу я у гості прийти –

           Долити у наше джерельце води.

           А вас, любі друзі, прошу – не сумуйте.

           Джерельце і річку, і море шануйте.

           Завжди пам’ятайте, дорослі й малі,

           Вода – це основа життя на Землі.

(Гра «Очисти річку»)

Ведуча. Після дощику природа оживає. Розквітають квіти, всміхаються до сонечка. І на нашій галявинці виросли квіточки. А доглядає за ними Квіткарик.

Квіткарик.

          Родився я з квітки, напевно з ромашки.

          Квіткариком звуть мене різні комашки.

          Щоранку, щодня і кожну хвилину

          Я квітку висаджую, наче перлину,

          У землю. А потім її доглядаю.

          Надвечір росою її прикрашаю.

          Щоб вранці летіли до квітів комашки –

          До мака й троянди, кульбабки й ромашки.

          І я вас усіх попрошу, любі діти,

          Не рвіте ви квітів, не рвіте, не рвіте!

          Нехай обплітають всю землю красою,

          А вранці сіяють дрібною росою.    

Ведуча. Квіти не лише прикрашають нашу Землю, а й лікують людей від різних хвороб. Назвіть лікарські квіти.

  • Які ще лікарські рослини ви знаєте? (Діти називають дерева, кущі, трав’янисті рослини)
  • Всі рослини, які допомагають людям і лікують їх – справжні цілющі скарби на землі. Пам’ятайте про це.

(Гноми виконують пісню «Цілющі скарби»)

Ведуча. Познайомитися з лікарськими рослинами та їх властивостями ви зможете ось з цих книжок. (Виставка книг про лікарські рослини)

Ведуча. За квітами доглядає Квіткарик: підпушує землю, поливає, запрошує до квіточок в гості комашок. А приводить комашок, метеликів, жучків гномик Павутинка.

Павутинка.

           А я доглядаю маленьких комашок:

           Метеликів, бджілок, жучків і мурашок.

           Щоб їх не образив ніхто на землі –

           Ні звірі, ні люди – дорослі й малі.

           Дивлюся, як трудяться бджоли у лісі.

           Послухайте, діти, комахи корисні!

           І ще поділюся секретом я з вами:

           Цілуються ніжно комахи з квітками.

Ведуча. А тепер Павутинка з іншими гномиками заспівають жартівливу пісеньку про доброго старого жука.

        (Виконується пісня «Добрый жук»)

Ведуча. Зараз я хочу познайомити вас із гномиком, який слідкує за тваринами. А звуть його Живчик.

Живчик.

           Я в лісі люблю і дерева, і річку,

           Квітучу галявину, свіжу травичку.

           Люблю! І я такий не один.

           Я оберігаю в лісі тварин:

           Зайців, їжаків, ведмедів, вовків,

           Лисиць і гадюк – всі ждуть моїх рук.

           Я їм помагаю, малят доглядаю,

           Хатинку збудую або й нагодую.

           Кожна тварина корисна в природі –

           У лісі, у лузі або на болоті.

           Отож-бо, малята, я вам нагадаю –

           У світі поганих тварин не буває!

Ведуча. Живчик охороняє диких тварин. А яких саме, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.

 

        Під землею риє нірки,

       А над ними робить гірки. (Кріт)

 

       Хоч не шию я ніколи, 

       А голок завжди доволі. (Їжак)

 

      Хто на собі ліс носить? (Олень)

 

     Кулька-малявка шастає під лавку.

     Крихти підбирає, від кота втікає. (Миша)

 

     В’ється вірьовка, на кінці – головка. (Змія)

 

     У зеленому жакеті галасує в очереті.

     Хоч і плавати мастак, а не риба і не рак. (Жаба)

 

     За горами, за лісами, за широкими полями

     Хижа звірюка зубами стука.

     Не спить, не дрімає, здобич шукає. (Вовк)

 

     Я шукає мед, малину,

     Рибку сам собі ловлю.

    Влітку й миті не спочину,

    А прийде зима, то сплю. (Ведмідь)

 

Ведуча. Ми вже знаємо, як живуть і працюють шість гномиків. Це – Стеблинка-деревинка, її друзі і порадники – веселий Крилатик і Павутинка, а також Джерелик, Квіткарик і Живчик.

    А цього найменшого гномика звуть Охайничок. Чому ж його так називають?

Охайничок.

            А я найменший гномик,

            Охайничком зовусь.

            Бо я завжди охайний,

            Чистеньке все люблю.

            Приходжу на галявину –

            Чи хто не насмітив?

            Приходжу до джерельця –

            Чи хто не забруднив?

            Погану жуйку в лісі

            Ніхто не приліпив?

            Чи на берізках юних

            Не зламані гілки?

            Чи на лугах зелених

            Не зірвані квітки?

            Метеликів і бджілок

            Ніхто не ображав?

            Обгортки від цукерок

            Ніхто не накидав?

            Морозиво ви з’їли –

            А папірець куди?

            Не кидай на травичку,

            Не кидай до води!

            Ніде, ніде й нічого

            На землю не кидайте!

            Усе живе на світі

            Завжди охороняйте!

Ведуча. Охайничок слідкує за порядком і чистотою в лісі. А чи знаєте ви, діти, як поводити себе в лісі, коли ходите туди відпочивати? (Відповіді дітей)

  • Як треба поводити себе в лісі, щоб не заподіяти природі шкоди? (Відповіді дітей)

Ведуча. А зараз гномики хочуть звернутися до всіх з великим проханням.

Гномики (по черзі)

           В полі, у лісі, над яром

           Квіти, дерева і трави.

           Цвіту не вирви задаром,

           Гілки не втни для забави.

 

           Оберігайте повсюди

           Шлях і стежиночку в гаї.

           Все те окрасою буде

           Нашого рідного краю.

 

           Метелика ловити я не хочу,

           Він – квітка неба, хай живе собі.

           Хай крильцями барвистими тріпоче,

           Щоб радісно було мені й тобі.

 

           І квітку лісову не стану рвати,

           Її додому я не понесу.

           Бо вдома їй джмеля не погойдати

           І не попити ранками росу.

 

           І ні стеблинку, гілку чи травинку

           Я не ображу, то страшенний гріх.

           Бо в кожній з них живе тремка живинка,

           Що світиться довірою до всіх.

 

           До вас, мої рідні, звертаюся я,

           Найменший у нашій сімї.

           Стоїть на узліссі ялинка моя –

           Не зрубайте її!

           На озері плаває пташка моя –

           Не убийте її!

           Ясніє на небі зірка моя –

           Не згасіте її!

           Світ-казку будує мрія моя –

           Не спиняйте її! 

(Гномики беруть подарунки для дітей)

Ведуча. До нас гномики прийшли не з пустими руками. 

Охайничок.

              Охайничок цукерки всім подарує.

              Де дінете обгортки – потім прослідкує.

      (Охайничок роздає дітям цукерки)

Ведуча. Ось яку солодку перевірку придумав Охайничок, щоб виявити, як наші діти запам’ятали правила поведінки в природі.

     Інші гномики теж приготували подарунки.

Стеблинка-деревинка.

             Стеблинка-деревинка дарує вам вербичку.

             Посадите її ви біля своєї річки.

Крилатик.

             Крилатик вам дарує затишне гніздечко.

             Нехай пташки у ньому висиджують яєчка.

             Ви гніздо повісьте в квітучому садку.

             Співатимуть пташата вам влітку в холодку.

Джерелик.

             Джерелик приніс вам джерельної води.

             Сьогодні після свята ми вип’ємо її.

Квіткарик.

             Квіткарик вам дарує найкращу в світі квітку.

             Нехай росте у класі і квітне, квітне, квітне.

Павутинка.

             Від бджілки-трудівниці вам меду на полиці.

             Смакуйте, вживайте й ніколи не хворайте!

Живчик.

             Лисиці-сестриці прислали полуниці.

             Куштуйте залюбки, чудові малюки.

Ведуча. Погляньте, скільки дарів принесли нам гномики! Як багата і щедра наша матінка-природа! Вона завжди віддячить добром, якщо ми, люди, будемо її оберігати. Тож не вирубуйте бездумно ліси, не рвіть оберемками квіти, не засмічуйте водойми, не забруднюйте повітря і грунт. Любіть усе живе! Не забувайте, що і ми з вами – частина природи.

       А нашим гномикам вже час повертатися до лісу, братися до роботи, охороняти навколишнє середовище.

       І на прощання вони заспівають свою улюблену пісню, з якою завжди ходять по лісі. (Гномики виконують пісню «Дорога добра», виходять з класу)

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку