Виховний захід «Весна прийшла – перші квіти принесла» для учнів 1 класу.
Мета: ознайомити учнів з природою навесні, особливостями рослинного світу, а саме: перших квітів; формувати навчально – пізнавальну, екологічну та ціннісну компетентність; дати учням уявлення про Червону книгу України як документ збереження рослин; розвивати пам'ять, увагу, мислення, вміння дотримуватися правил поведінки в природі, орієнтуватися на життєвий досвід дітей; виховувати бережне ставлення до природи, рослин Червоної книги.
Виховний захід
Тема. «Весна прийшла – перші квіти принесла»
Мета: ознайомити учнів з природою навесні, особливостями рослинного світу, а саме: перших квітів; формувати навчально – пізнавальну, екологічну та ціннісну компетентність; дати учням уявлення про Червону книгу України як документ збереження рослин; розвивати пам'ять, увагу, мислення, вміння дотримуватися правил поведінки в природі, орієнтуватися на життєвий досвід дітей; виховувати бережне ставлення до природи, рослин Червоної книги.
Обладнання: наочний та демонстраційний матеріал, презентація, Червона книга, пазли, плакат лісової галявини.
Форма проведення: екологічне заняття.
Попередньо проведена робота: учні разом із батьками підготували вірші та малюнки про заклик берегти первоцвіти.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Привітання
- Доброго дня, діти! Рада всіх вітати.
2. Повідомлення теми (звучать звуки природи)
- Щоб дізнатися тему нашого заняття послухайте вірш:
Весна – чарівниця
неначе цариця
наказ свій послала,
щоб краса вставала.
І проліски і травка
й зелена муравка
і кульбаба ясна
і фіалочка рясна
Всі квіти весняні
веселі, кохані
З-під снігу виходять
Голівки підводять.
- Про що ж ми сьогодні будемо говорити?
- Отже, як ви здогадалися тема нашого заняття весняні квіти. Сьогодні ми дізнаємося про життя перших весняних квітів та їх охорону.
- А чому ми будемо про це говорити?
ІІ. Основна частина
Я – перша квіточка весни,
Я – білосніжний цвіт,
Я пережив зимові сни
І знов родивсь на світ.
Я вірю: люблять всі мене,
Як весну золоту,
Бо знають, що зима мине,
Коли я розцвіту.
Підсніжник: Я живу на лісовій галявині і маю багато друзів.
(Діти презентують зображення. Вихователь допомагає їм наклеєти їх на лісову галявину)
Фізкультпауза (музика Й. Штрауса «Вальс» з квітами)
Настала довгоочікувана весна. З-під землі з'явилася зелена стрілочка. Вона швидко розділилася на два листочки. Листочки стали широкими. А між ними з'явився маленький, тоненький паросток. Він піднявся, нахилився до одного листочка й одного чудового ранку розцвів білими Дзвіночками. Це були Дзвіночки Конвалій.
Білі Дзвіночки Конвалій побачив маленький хлопчик. Його вразила краса квітів. Він не міг відірвати око від них. Хлопчик простягнув руку, щоб зірвати квіти, на що ті прошепотіли:
— Хлопчику, для чого ти хочеш нас зірвати?
— Ви мені подобаєтеся. Ви дуже красиві. — відповів хлопчик.
— Добре, — сказали Дзвіночки Конвалій, тихо зітхнувши. — Зривай, але перед тим, як зірвати, скажи, які ми красиві.
Хлопчик подивився на Дзвіночки Конвалій. Вони були прекрасні. Вони були схожі й на біту хмаринку, і на крило голуба, і ще на щось дивно красиве. Хлопчик усе це відчував, але сказати не зміг. Він стояв біля Дзвіночків Конвалій, зачарований їх красою. Стояв і мовчав.
— Ростіть, Дзвіночки, — тихо вимовив хлопчик.
ІІІ. Заключна частина
Приходьте у ліс красою милуватись,
Про природу більше дізнаватись.
Але нехай завжди пам'ятає людина,
Що треба оберігати рідкісні рослини.
А вам на добру згадку, любі діти,
Залишиться пам'ятка про першоцвіти.
(Учні беруть до рук зображення квітів)