Екологічне заняття «Весна прийшла – перші квіти принесла»

Про матеріал

Виховний захід «Весна прийшла – перші квіти принесла» для учнів 1 класу.

Мета: ознайомити учнів з природою навесні, особливостями рослинного світу, а саме: перших квітів; формувати навчально – пізнавальну, екологічну та ціннісну компетентність; дати учням уявлення про Червону книгу України як документ збереження рослин; розвивати пам'ять, увагу, мислення, вміння дотримуватися правил поведінки в природі, орієнтуватися на життєвий досвід дітей; виховувати бережне ставлення до природи, рослин Червоної книги.

Перегляд файлу

 

Виховний захід

Тема. «Весна прийшла – перші квіти принесла»

Мета: ознайомити учнів з природою навесні, особливостями рослинного світу, а саме: перших квітів; формувати навчально – пізнавальну, екологічну та ціннісну компетентність; дати учням уявлення про Червону книгу України як документ збереження рослин; розвивати пам'ять, увагу, мислення, вміння дотримуватися правил поведінки в природі, орієнтуватися на життєвий досвід дітей; виховувати бережне ставлення до природи, рослин Червоної книги.

Обладнання: наочний та демонстраційний матеріал, презентація, Червона книга, пазли, плакат лісової галявини.

Форма проведення: екологічне заняття.

Попередньо проведена робота: учні разом із батьками підготували вірші та малюнки про заклик берегти первоцвіти.

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Привітання

- Доброго дня, діти! Рада всіх вітати.

2. Повідомлення теми (звучать звуки природи)

- Щоб дізнатися тему нашого заняття послухайте вірш:

Весна – чарівниця

неначе цариця 

наказ свій послала,

щоб краса вставала.

І проліски і травка

й зелена муравка

і кульбаба ясна 

і фіалочка рясна

 Всі квіти весняні

веселі, кохані

З-під снігу виходять

Голівки підводять.

- Про що ж ми сьогодні будемо говорити?

- Отже, як ви здогадалися тема нашого заняття весняні квіти. Сьогодні ми дізнаємося про життя перших весняних квітів та їх охорону.

- А чому ми будемо про це говорити?

ІІ. Основна частина

  1. Розповідь вихователя
  • З кожним днем стає тепліше. У цей час, поки ще не з’явилося листя на деревах, у лісі повно сонячного світла, багато вологи з розталого снігу, і все це допомагає для росту перших рослин.
  • Ранньою весною починає розквітати багато рослин, які зимують під землею, тобто зимують їхні корінчики, цибулини. Деякі з таких рослин зацвітають уже на 2—3-й день після того, як розтане сніг. Тож давайте завітаємо на нашу лісову галявину (на дошці прикріплений макет лісової галявини)
  1. Вірш (учень)
  • Ой, а хто це до нас сьогодні завітав?

Я – перша квіточка весни, 
Я – білосніжний цвіт, 
Я пережив зимові сни 
І знов родивсь на світ. 
Я вірю: люблять всі мене, 
Як весну золоту, 
Бо знають, що зима мине, 
Коли я розцвіту.

  • Діти, впізнали ви цю квітку?
  • Назвіть її (Підсніжник)
  1. Робота в групах

Підсніжник: Я живу на лісовій галявині і маю багато друзів.

  • Щоб познайомитися з друзями підсніжника, вам потрібно скласти пазли.
  • Об’єднайтеся у групи. І складіть зображення друзів підсніжника.
  • Які ж квіти ви склали?

(Діти презентують зображення. Вихователь допомагає їм наклеєти їх на лісову галявину)

  • Ось ви бачите нашу яскраву лісову галявину.
  • Підсніжнику, назви своїх друзів?

Фізкультпауза (музика Й. Штрауса «Вальс» з квітами)

  1. Робота з роздатковим матеріалом
  • У кожного на парті є аркуші паперу, на яких зображені квіти. Вам потрібно впізнати і обвести первоцвіти.
  • Які ж весняні квіти ви впізнали?
  • Зачитує нам назви квітів_____ А інші слідкують і доповнюють.
  1. Перегляд відео «Весняні квіти»
  • Давайте з вами уважно переглянемо відео «Весняні квіти» і скажите, чому потрібно берегти їх?
  1. Оповідання В.О. Сухомлинського «Хлопчик і дзвіночок конвалії»
  • Наш зачаровує чарівний світ квітів. Ми повинні не тільки милуватися їх красою, але й берегти. Уважно послухайте оповідання В. Сухомлинського, відомого вчителя «Хлопчик і дзвіночки конвалії» і скажіть, чому хлопчик так вчинив?

Хлопчик і дзвіночки конвалії

Настала довгоочікувана весна. З-під землі з'явилася зелена стрілочка. Вона швидко розділилася на два листочки. Листочки стали широкими. А між ними з'явився маленький, тоненький паро­сток. Він піднявся, нахилився до одно­го листочка й одного чудового ранку розцвів білими Дзвіночками. Це були Дзвіночки Конвалій.

Білі Дзвіночки Конвалій побачив маленький хлопчик. Його вразила кра­са квітів. Він не міг відірвати око від них. Хлопчик простягнув руку, щоб зірвати квіти, на що ті прошепотіли:

 Хлопчику, для чого ти хочеш нас зірвати?

 Ви мені подобаєтеся. Ви дуже красиві. — відповів хлопчик.

 Добре, — сказали Дзвіночки Конвалій, тихо зітхнувши. — Зривай, але перед тим, як зірвати, скажи, які ми красиві.

      Хлопчик подивився на Дзвіночки Конвалій. Вони були прекрасні. Вони були схожі й на біту хмаринку, і на крило голуба, і ще на щось дивно красиве. Хлопчик усе це відчував, але сказати не зміг. Він стояв біля Дзвіночків Конвалій, зачарований їх красою. Стояв і мовчав.

— Ростіть, Дзвіночки, — тихо ви­мовив хлопчик.

 

  • Як ви думаєте, чому хлопчик зрештою не зірвав Конвалію?
  • Що змінилося в душі хлопчика, коли він уважно подивився на Кон­валію?
  1. Бесіда
  • Нажаль, не всі люди бережно ставляться до рослин. Тому можна часто побачити на вулицях міста, коли люди продають квіти, які занесені до Червоної книги України.
  • Що це за книга?
  • Що ви знаєте про неї?
  • Червона книга – основний документ, в якому зібрані ті рослини і тварини, які потребують нашої охорони.
  • Чи зустрічалися вам ситуації з життя, коли люди нищили або продавали квіти, кі занесені до Червоної книги.
  • Коли ви будете відпочивати на природі, дотримуйтеся найголовніших правил – не рвіть квіти, не топчіть їх.

ІІІ. Заключна частина

  1. Виступи учнів

Приходьте у ліс красою милуватись,
Про природу більше дізнаватись.
Але нехай завжди пам'ятає людина,
Що треба оберігати рідкісні рослини.
А вам на добру згадку, любі діти,
Залишиться пам'ятка про першоцвіти.

(Учні беруть до рук зображення квітів)

  1. Ми б завжди були щасливі,
    І пахучі, і красиві,
    Якби в полі, в лісі, в лузі
    Бачили нас тільки друзі.

 

  1. Ті, які б нас не топтали,
    Без потреби не зривали.

 

  1. А на клумбах вдома, в школі
    Висівали нас доволі.

 

  1. Доглядали, поливали.
    Ми б красу їм дарували!

 

  • Дякую вам за роботу.
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку