Конспект уроку на тему:"Я ‒ людина, ми ‒ родина, дім мій ‒ Україна"

Про матеріал

Конспект нестандартного уроку до Дня знань з використанням інноваційних форм роботи (Рольова гра "Інтерв'ю з піснею", магнітний скрайбінг, гра "Спалений рукопис", інтерактивні вправи: "Асоціативний кущ", "Загадкова корзина")

Перегляд файлу

Конспект  першого уроку в 5 класі до Дня  знань

Тема. Я ‒ людина, ми ‒ родина, дім мій ‒ Україна

Мета: формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю; формувати переконаність у нетлінності духовних скарбів народу, повагу до державних символів.

 Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами у нашій світлиці поведемо розмову про найдорожче

серцю кожної людини – Батьківщину. Її героїчне минуле і сучасне, її

солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.

 Сьогодні у нас  працюватиме дві групи» «Калинонька», «Вербиченька».

  Перевірка домашнього завдання. (Одна група ставить запитання, а друга відповідає рядочками з пісні)

ІНТЕРВ᾽Ю  З ПІСНЕЮ

  1. Привіт! Як тебе звати?

Моє ім'я - Батьківщина,

Лелеки легке крило.

Моє ім'я - Україна

І сонечка тепло.

Моє ім'я - Вишиванка,

Я - хрестик на полотні.

Моє ім'я - синє небо,

Я - сонях малий під ним.

  1. А що таке «Україна»?

 

Приспів:

Україна - це я!

Україна - це ти!

Україна - це ми!

Україна!

Дивний спів солов'я

В білих квітах сади

Чорне море, Донбас, полонина!

Ми - єдина сім'я,

Сестри ми і брати,

Ми з тобою і є ця країна!

Україна - це я!

Україна - це ти!

Україна - це ми!

Україна!

  1. Чи є краща земля за нашу Україну?

          Не шукай, бо немає такої землі,

Де так сонце нам світить, шумлять гаї,

Ця земля – Україна, мій рідний край.

Збережи, обігрій, знову сили дай.

(Дитяча пісня про Україну

  1. Пісне, яка твоя мрія?

Приспів:

Хочу жити без війни, хочу так!

Хочу я жити без вини,

Ми намалюємо світ, де ми

Разом будем жити без війни!

  1. Чому ти вважаєш, що наш український народ не може жити без тебе, пісне?

Як у нас на Україні всі лани квітучі,

Так у нас на Україні люди всі співучі.

Хай же щастя буде довгим і пісень багато,

Бо без пісні в Україні не буває свята.

Як у нас на Україні всі лани квітучі,

Так у нас на Україні люди всі співучі.

Хай же щастя буде довгим і пісень багато,

Бо без пісні в Україні не буває свята.

 

Слово вчителя

Україна!  Рідний край. Золота чарівна сторона. Скільки ніжних слів придумали люди, щоб висловити свою безмежну любов до землі, де народились і живуть . Є одна Україна і перед її образом заповітне слово Тараса: «Свою Україну любіть». Для Шевченка це слово «Україна»  було священним.

 Ваше завдання: провести міні-дослідження: з᾽ясувати,  яким є образ України у творах Великого Кобзаря; використавши роздатковий матеріал,  створити

магнітний скрайбінг «Україна  в поезіях Тараса Шевченка».

Словникова робота

Скрайбінг — новітня техніка презентації (від англійського "scribe" — накидати ескізи або малюнки); мова виступаючого ілюструється "на льоту" малюнками фломастером на білій дошці (або аркуші паперу); виходить ніби "ефект паралельного проходження", коли ми й чуємо і бачимо приблизно одне і те ж.  Магнітний скрайбінг – готові зображення кріпляться магнітами на презентаційну магнітну дошку.

 

 Уривки з поезій для першої групи

  • Садок вишневий коло хати,

          Хрущі над вишнями гудуть.

          Плугатарі з плугами йдуть,

           Співають, ідучи, дівчата,

            А матері вечерять ждуть.

 

  • Реве та стогне Днiпр широкий,

         Сердитий вiтер завива,

         Додолу верби гне високi,

         Горами хвилю пiдiйма.

  Красується, любується

         На всю Україну.

         А понад ним зеленіють

        Широкії села

        А у селах у веселих

         І люди веселі.

 

Уривки з поезій для другої групи

  • Зацвіла в долині

           Червона калина,

          Ніби засміялась

         Дівчина-дитина.

          Любо, любо стало,

         Пташечка зраділа

          І защебетала.

 

  • І дуб зелений,

            мов козак

            Із гаю вийшов та й гуляє

             Попід горою

 

  • Почула дівчина

           І в білій свитині

          З біленької хати

           Вийшла погуляти

           У гай на долину.

           І вийшов до неї

           З зеленого гаю

           Козак молоденький.

 

У всі часи, у всі віки славу Україні  приносили козаки. Геніальний український поет Тарас Шевченко у вірші «Іван Підкова» писав:

Було колись – запорожці

Вміли панувати.

Панували, добували

І славу, і волю.

Слово вчителя

Крізь століття лине слава українських козаків, гідних синів вільнолюбивого народу. Нехай сьогодні оживе славна сторінка історії України.

 «СПАЛЕНИЙ РУКОПИС»

Уявіть себе археологами. Ви знайшли рукопис, на якому час залишив свої відбитки. Деякі слова зникли. Ваше завдання - відновити текст.

 

Для  І групи

Береженого Бог береже, а козака ‒ ….. (шабля)

Не журися, козаче, нехай твій …(ворог) плаче.

Дівка не без щастя, козак не без …(долі).

 

Для ІІ групи

Козак з бідою, як ….(риба) з водою.

Козацькому …(роду) нема переводу.

Терпи, козаче, …(отаманом) будеш.

Слово вчителя

Ми живемо в тривожний, але прекрасний час, час, коли відроджуються національні традиції, переглядаються культурні цінності, забуті століттями. Кожний народ має свої святині, свої символи. Є вони і в нашого народу. І кожен із них несе в собі часточку душі українського народу.

 Нещодавно до нас приходила чарівниця осінь. Вона покружляла у веселому танку і несподівано зникла, залишивши загадкову корзину.

«ЗАГАДКОВА КОРЗИНА»

Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь,  який саме національний символ  знаходиться у цій загадковій  корзині.

Ваше завдання: скласти прислів᾽я про цей символ із запропонованих слів.

Для І групи

  • У вінку зеленолистім,

           У червоному намисті

          Видивляється у воду

           На свою хорошу вроду.

                                              (Калина)

 

       Верби, і,  калини, нема, без, України. ( Без верби і калини нема України).

 

  • Хоч не солодкий, Та дуже смачний, Хоч сам маленький, Проте дорогий. Сядемо обідати – Він на столі. Люблять його І дорослі, й малі. (Хліб)

 

Сіль, їж, ріж, хліб, правду, а. (Хліб-сіль їж, а правду ріж).

 

Для І групи

  • Плаче красуня над річкою: - Пов’язала би коси я стрічкою, Та вітер весь час налітає  і  коси мої розплітає. (Верба)

 

Здорова, там, срібліє, водиця, де, вербиця. (Де срібліє вербиця, там здорова водиця).

 

  • На портреті висить , красується.  Всі в світлиці ним милуються. (Рушник)

 

 Віночку, у, хата, кілочку, на, рушник. (Рушник на кілочку - хата у віночку).

 

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя

Коли ж люди все-таки вважають себе щасливими? Безумовно, людина

отримує задоволення від книг, достатку, багатства. Добре, якщо є вірні, хороші друзі.

Але справжнє щастя приходить тоді, коли в людини є сім'я, родина, Батьківщина. А наша Батьківщина — Україна, яка заявила про себе на весь світ здобутками в економіці, науці, спорті, мистецтві.

Україно! Ти для мене диво!

І, нехай пливе за роком рік,

Буду, мамо, горда і вродлива,

З тебе чудуватися повік.

Україно! Ти моя молитва,

Ти моя розпука вікова.

І гримить над світом люта битва

За твоє життя, твої права.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку