Мета: розвивати пізнавальні інтереси і потреби учнів в вивченні флори і фауни планети Земля, сприяти становленню світогляду, вмінню застосовувати свої знання на практиці.
Завдання:
Обладнання: карточки з запитаннями для конкурсів на зупинках «Незвичайні назви», «Знайди вірну відповідь», «Біологічні фразеологізми», «Походження культурних рослин», «Рослини з легенд», «Хто це? Що це?», «Екзотичні фрукти», «Правила поведінки в природі», «Бувалі туристи»; політична карта світу; маршрутні листи; маршрут подорожі; вивіски з назвами зупинок.
Учасники: діти віком 11 – 14 років.
Хід КВЕСТУ
Зупинка І «Проблеми навколо нас»
1. Що означає поняття «екологія»?
1.Це наука про живі організми. 2.Це наука, що вивчає живу і неживу природу.
3.Це наука, що вивчає взаємодію організмів із навколишнім середовищем.
4.Це наука, що вивчає будову живих організмів та їх органи.
2. Які природні ресурси належать до вичерпних, але відновних?
1.Рослинний і тваринний світ. 2.Мінеральне паливо.
3.Енергія сонця. 4.Енергія вітру та води
3. Що належить до антропогенних джерел забруднення навколишнього середовища?
1.Лісові та степові пожежі. 2.Ерозія ґрунтів.
3.Електромагнітне поле. 4.Пестициди і добрива.
4. Як називається газова оболонка, що оточує Землю?
1.Атмосфера. 2.Гідросфера. 3.Літосфера. 4.Ноосфера.
5. Що означає поняття «парниковий ефект»?
1.Це зростання температури атмосфери внаслідок збільшення в ній умісту парникових газів.
2.Це зростання температури гідросфери ґрунтового покриву.
3.Це ефект пару в екосистемі.
4.Це температурний показник у штучних закритих екосистемах.
6. Які основні речовини руйнують озоновий шар?
1.Ангідрит сірчистий. 2.Оксиди нітрогену та фреони.
3.Завислі речовини. 4.Стироли та феноли.
7. До якого виду забруднення води належить забруднення мікроорганізмами?
1.До хімічного. 2.До фізичного. 3.До теплового. 4.До біологічного.
8. Яка кількість водосховищ на Дніпрі в Україні?
1.Чотири. 2.Сім. 3.Шість. 4.П’ять.
9. Від чого найбільше потерпають сільськогосподарські угіддя Південної України?
1.Від водної ерозії. 2.Від засолення ґрунтів.
3.Від осушення земель. 4.Від транскордонних забруднень повітря.
10.Яку кількість АЕС має Україна?
1.Одну. 2.Дві. 3.Три. 4.Чотири.
Зупинка ІІ. «Знайди вірну відповідь»
– Щоб дізнатися, чи можна на вас розраховувати в поході або експедиції, вам необхідно виконати наступне завдання. На столах 4 карточки з текстами. Три з них мають помилки і тільки одна вірна. Вкажіть її номер.
За вірну відповідь (знайти єдиний текст без помилок і вказати на помилки в інших текстах) - 5 балів.
За своїм суспільним устроєм мурахи – найбільш близькі до людини істоти.
Мурашки майже всеїдні і нападають на будь-яку здобич, з якою можуть впоратися. Тіло мурахи складається з голови, грудей, черевця і 8 ходильних ніг.
Мураха може підняти вантаж приблизно в 100 разів важче власної ваги
Вони вирізняються рідкісною працьовитістю. Весь день снують в пошуках їжі, будують мурашник, відганяють ворогів, лише пізно ввечері розселяються по своїх квартирах, щоб спокійно поспати, попередньо виставивши вартових.
Відповідь у мурах 6 ходильних ніг і вони ніколи не сплять.
Зупинка ІІІ. «Біологічні фразеологізми»
У лексиці української мови поряд з окремими словами існують стійкі словосполучення, вирази і навіть цілі речення, які мають одне лексичне значення, подібне (синонімічне) до значення окремого повнозначного слова: байдики бити (ледарювати), накивати п’ятами (втекти), замилювати очі (брехати), ні пари з уст (мовчати). Такі стійкі вирази називають фразеологізмами,
Часто ці крилаті вислови не мають автора, та й авторство не має особливого значення. Ці "родзинки" міцно увійшли в нашу мову, і сприймаються як природний елемент мови, що йде від народу, з глибини віків.
Завдання. Необхідно «розгадати» фразеологізми в малюнках. Учасники мають відгадати 12 фразеологізмів, кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 12.
Відповіді: 1.Вовк у овечій шкурі. 2. Накивати п’ятами. 3. Як кіт наплакав. 4. Бита собака. 5. Взяти бика за роги. 6. За двома зайцями. 7. Хитрий лис. 8.Повісити носа. 9. Кіт в мішку. 10. Зарубати на носі. 11. Водити за ніс. 12. Як кіт на мишу.
ЗупинкаIV . «Рослини з легенд»
Завдання. Прочитати легенду і відгадати, про яку рослину йде мова.. Максимальна кількість балів – 5.
Легенда 3 У ті дні, коли магія мала силу, а світ був молодий, природа була мінливою. Древнє чаклунство було надмірним для людської душі, і люди тільки спостерігали, як усе навкруги міняється під дією чаклунських чар. Соняшник, згідно з грецькими легендами, не завжди ріс на землі і з’явився завдяки водяній німфі на ім’я Клітія. Одного разу Клітію викинуло хвилею з прохолодних глибин моря на піщаний берег. Русалка, здивована яскравим світлом, немов зачарована спостерігала за золотою кулею, яка переміщалася по небу. Через деякий час зовнішність німфи стала мінятися. Клітія виявилася прикованою до місця, коли її русальний хвіст пішов в глиб піску. Срібне волосся згорталося в пелюстки навколо обличчя, з рук виростало зелене листя. Через дев’ять днів свого перебування на землі, Клітія повністю перетворилася на квітку сонця. Відтоді і донині, ця рослина завжди наслідує рух золотого сонячного диска, обертаючись в його сторону.
|
ЗупинкаV . «Хто це? Що це?»
Завдання. Дати відповіді на запитання. За кожну правильну відповідь – 0.5 бали. Максимальна кількість балів – 10.
Відповідь: 1.впертість; 2.слон; 3.кенгуру; 4.скарабей; 5.пума; 6.сорока; 7.криси; 8.зебра; 9.ага; 10.тур; 11.сіамські; 12.утка; 13.ласти; 14.муха; 15.крокодил; 16.такса; 17.замок; 18.сова; 19.блоха; 20.морда.
Зупинка «Екзотичні фрукти»
Завдання. До екзотичного фрукту, який зображений на малюнку необхідно підібрати назву. Вірно підібрана назва – 1 бал. Всього 10 запитань. Максимальна кількість балів – 10.
Відповідь: 1 – І; 2 – Г; 3 – Ж; 4 – Є; 5 – З; 6 – Д; 7 – Б; 8 – А; 9 – В; 10 – Е.
Зупинка V «Анаграми»
З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». За правильну відповідь – 1 бал. На виконання завдання – 1 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.
Завдання
П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.
Підказка: природоохоронна територія.
Відповідь. Заповідник.
О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.
Підказка: природоохоронна територія.
Відповідь. Дендропарк.
1. |
|
|
А. |
Хурма |
2. |
|
Б. |
Гранат
|
|
3. |
|
В. |
Карамбола |
|
4. |
|
Г. |
Ківано або африканський огірок |
|
5. |
|
Д. |
Дуріан |
|
6. |
|
|
Е. |
Папайя
|
7. |
|
Є. |
Аннона
|
|
8. |
|
Ж. |
Рамбутан або волосатий фрукт |
|
9. |
|
З. |
Джаботікаба |
|
10. |
|
І. |
Пітайа
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
5. |
|
|
6. |
|
|
7. |
|
|
8. |
|
|
9. |
|
|
10. |
|
|
11. |
|
|
12. |
|
|