Ціннісне ставлення дитини до природи проявляється насамперед у її природодоцільній поведінці: емоційно позитивному й виваженому ставленні до рослин і тварин, готовності включатись в практичну діяльність, дотримуватись правил природокористування.(Базовий компонент дошкільної освіти, освітня лінія «Дитина в природному довкіллі».)
Завдання:1. Формувати, розширювати та узагальнювати знання дітей про домашніх тварин на прикладі котів та собак.2. Формувати зацікавлене, дбайливе ставлення до домашніх улюбленців.3. Познайомити з особливостями і потребами тварин, що живуть у нас, навчити елементарним правилам догляду за ними.4. Розвивати інтерес дітей до навколишнього світу. 5. Підтримувати цікавість і допитливість, активність і самостійність дітей.6. Виховувати бажання доглядати за домашніми тваринами, почуття співпереживання до всього живого. 7. Виховувати гуманне відношення до тварин.
Анотація. Діти дошкільного віку люблять спілкування з тваринами, але так як міські жителі, в тому числі і діти, не мають широкого спілкування з ними, потрібно знайти різноманітні форми роботи, які сприятимуть безпосередньому і опосередкованому спілкуванню з тваринами. Особливу увагу варто приділити розширенню та поглибленню знань, вихованню у дошкільнят стійкого інтересу і уважного, дбайливого ставлення до тварин. Необхідно в дітях попереджати такий порок, як безсердечне поводження з тваринами, прояв жорстокості. Потрібно викликати інтерес до представників тваринного світу, тому в процесі реалізації проекту використовуються різноманітні види діяльності для ознайомлення з ними. Робота спрямована на виявлення і розширення знань, виконання правил поводження з тваринами, емоційність сприйняття.
Актуальність проекту. Світ тварин надзвичайно різноманітний і привабливий для дітей. Ще в ранньому дитинстві багато хто з малюків мають таку необхідну можливість контактів з тваринами - кішками, собаками, птахами та ін. Тварини стають такою ж невід'ємною частиною дитинства, як і улюблені іграшки. Різноманітні ситуації спілкування з домашніми тваринами дають великий запас уявлень про їх особливості, звички, пробуджують інтерес, допитливість, формують навички взаємодії з ними. Домашня тварина в сім'ї - це потужний виховний фактор. Дитина вчиться піклуватися, доглядати за ним, у нього розвиваються морально-вольові і трудові якості. Це не дивно, адже кожній матері і кожному батькові хочеться, щоб їхні діти були добрими, сердечними, чуйними. "Не може бути доброю людина, яка не любить тварин, яка ніколи не проявляла до них турботу". Залучаючи дитину до спільної діяльності по догляду за домашніми вихованцями, дорослі розвивають у ньому чуйність, уміння розуміти інше життя, спонукають до співчуття, виховують готовність допомагати справою.
Підготовчий етап. Обговорення мети, завдання з дітьми та батьками. Анкетування батьків. Вивчення та аналіз методичної літератури, інтернет-ресурсів з даної проблеми. Підбір художньої літератури для читання по темі. Підбір програмно-методичного забезпечення з даної теми. Підбір дидактичного матеріалу, наочних посібників (альбоми для розглядання, картини, настільні ігри). Планування майбутньої діяльності, спрямованої на реалізацію проекту. Підбір рухливих ігор, ігрових вправ, пальчикових ігор. Підготовка матеріалу для образотворчої діяльностіПідбір музичних творів, які відповідають віку дітей. Організація розвивального середовища в групі
Заключний етап Підведення підсумків. Організація фотовиставки «Поділися добротою з тим, хто поряд із тобою!»»Створення альбому «Породи котів та собак»Виготовлення вихователями лепбуку «Про котиків і собачок»Оформлення результатів проекту у формі презентації. Презентація проекту на сайті ДНЗ.
Ігрова діяльність Дидактичнаі ігри: «Ланцюжок добрих слів», «Назви лагідно», “Хто як кричить?”, “Хто що їсть?”, “Нагодуй тваринку” Рухливі ігри «Лохматий пес», «Кішка та кошенята» Народні іграи«Сірий кіт», «Бабуся та кошенята»Розвивальні ігри «Лабіринти», «Чия тінь»Пазли «Домашні тварини» Конструктивна гра «Побудуємо для собачки будку»Сюжетно рольові ігри «Сім’я» (обігрування нового сюжету «В домі зявилося кошеня (щення)”«На прийомі у ветлікарні»
Отримані результати Розширився кругозір дітей про домашніх улюбленців, котиків та собачок. Поліпшилося предметно - розвиваюче середовище: літературою, дидактичними іграми, фотографіями, ілюстраціями, віршами, розповідями про домашніх тварин, загадками. У дітей сформувалися допитливість, творчі здібності, пізнавальна активність, комунікативні навички. Вихованці та їх батьки взяли активну участь в реалізації проекту