КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ "ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ФОРМУВАННІ НАВИЧОК САМООБСЛУГОВУВАННЯ У ДІТЕЙ З ООП"

Про матеріал
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ. ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ФОРМУВАННІ НАВИЧОК САМООБСЛУГОВУВАННЯ У ДІТЕЙ З ООП. Освітній напрям: особистість дитини, cтаршій вік
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ

 

 

 

ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ В ФОРМУВАННІ НАВИЧОК

САМООБСЛУГОВУВАННЯ У ДІТЕЙ З ООП

 

 

 

Освітній напрям: особистість дитини, cтаршій вік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

асистент вихователя  Кіриченко О.С.

Зміст

 

1. Вступ...................................................................................................................................... 3

2. Використання ігрових методик......................................................................................... 3

3. Використання візуальних засобів навчання....................................................................

4. Залучення різних сенсорних каналів для навчання....................................................... 5

5. Розвиток навичок самооцінки та саморегуляції............................................................. 5

6. Плани на день...................................................................................................................... 5

7. Соціальні та комунікативні навички............................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  Вступ

 

Інклюзивна освіта є важливою складовою сучасної освіти, оскільки дозволяє забезпечити рівні можливості для всіх дітей. Однією з важливих навичок, які потрібно формувати у дітей з особливими освітніми потребами, є навички самообслуговування. Ці навички необхідні для самостійного функціонування в повсякденному житті та можуть бути важливим кроком на шляху до самостійності та незалежності.

 

Кожна дитина з особливими освітніми потребами унікальна і має свої сильні та слабкі сторони. Тому важливо використовувати індивідуальний підхід до кожної дитини та враховувати її потреби та можливості.

 

Почніть з простого. Навчіть дитину самостійно знайти свої речі, вмикати та вимикати світло, телевізор, прибирати іграшки.

 

             Дайте дитині достатньо часу та підтримки. Не поспішайте з переходом до складніших завдань, дайте дитині достатньо часу на навчання та розвиток навичок. Підтримуйте її, хваліть за успіхи та підтримуйте у випадку невдач. Залежно від типу особливих потреб дитини, можуть знадобитися різні види підтримки, такі як допомога з виконанням деяких дій, використання спеціального обладнання чи допоміжних засобів.

 

Використовуйте позитивне підсилення яке включає в себе нагородження дитини за правильні дії та заохочення її до повторення цих дій. Це може бути ефективним підходом для формування навичок самообслуговування. 

 

Зв’язок між вихователями та батьками є важливим елементом успішної інклюзивної освіти. Вихователі повинні співпрацювати з батьками, щоб вони могли бути активною частиною процесу навчання, та пояснювати їм, як вони можуть допомогти своїм дітям у формуванні навичок самообслуговування.

 

Інноваційні підходи можуть допомогти у формуванні навичок самообслуговування у дітей з особливими освітніми потребами. 

 

 

 

2.  Використання ігрових методик

Використання ігрових методик дозволяє дітям з особливими освітніми потребами відчувати себе більш комфортно та сприймати навчання як гру. Ігри можуть бути спрямовані на розвиток різних навичок, наприклад, розвиток моторики, спостережливості, зосередженості тощо. 

Використовуйте ігри та пісні. Навчальні ігри та пісні допомогають дітям запам’ятати правила самообслуговування та навчитися їх виконувати.

2.1  можна використовувати ігри-симулятори, де дитина має можливість відтворити дії, пов'язані зі самообслуговуванням (наприклад, приготування їжі, прибирання в кімнаті тощо).

-                      "Кому що потрібно?" - ця гра вчить дітей зрозуміти, які предмети та інструменти потрібні для виконання різних завдань. Наприклад, які інструменти потрібні для приготування сніданку або для прибирання кімнати. Гравці можуть використовувати малюнки або картинки, щоб допомогти їм зрозуміти, що потрібно.

-                      "Ми миємо посуд" - ця гра допомагає дітям вивчати різні етапи миття посуду та вміння працювати в команді. Діти можуть виконувати різні завдання, такі як миття тарілок, прибирання столу або витирання столових приборів.

-                      "Вибираємо одяг" - ця гра допомагає дітям вивчати, який одяг підходить до різних погодних умов. Гравці можуть використовувати малюнки або картинки, щоб показати, який одяг підходить до різних погодних умов.

-                      "Миємо руки" може допомогти дітям зрозуміти важливість та послідовність процесу миття рук.

2.2               Також, використання сучасних інтерактивних іграшок допомагає розвивати навички самообслуговування. Наприклад, іграшка, яка демонструє процес одягання та розв'язування шнурків на взутті, може бути корисною для дітей, які мають проблеми зі здійсненням цих дій самостійно.

2.3               Ігрові додатки цікаві та привабливі для дітей, тому вони можуть допомогти в навчанні різних навичок самообслуговування, таких як годування, вмивання та інших процедур.

Отже, інноваційні підходи у формуванні навичок самообслуговування у дітей з особливими освітніми потребами включають в себе використання ігрових методик, мультимедійних технологій та інтерактивних іграшок. Ці підходи допомагають зробити процес навчання цікавішим та ефективнішим для дітей 

 

3.      Використання візуальних засобів навчання.

Для дітей з особливими освітніми потребами можуть бути корисними візуальні засоби, такі як ілюстрації та діаграми. Вони можуть допомогти дитині краще зрозуміти, які кроки потрібно виконати для певного виду самообслуговування.

-          Це можуть бути картки з інструкціями, схеми дій, малюнки тощо. Візуальна підтримка допомагає дітям краще розуміти, що потрібно робити та як.

-          Використовуйте технології. Сучасні технології можуть бути корисними для навчання дітей  Наприклад, можна використовувати мобільні додатки або інтерактивні дошки для навчання навичок самообслуговування.

-          Мультимедійні посібники, що містять відео та ілюстрації, які візуально демонструють процеси та послідовності дій для засвоєння навичок самообслуговування. 

-          Крім того, використання мультимедійних технологій, наприклад, відеороликів, може бути корисним для візуалізації та уявлення процесу самообслуговування. Наприклад, відеоролик про миття рук, послідовність одягання-роздягання, може бути корисним для тих дітей, які не можуть зрозуміти чи запам'ятати послідовність дій звичайним способом.

 

4.      Залучення різних сенсорних каналів для навчання

-          Можна використовувати різні предмети для навчання (наприклад, губки, мотузки, палички), які допомагають дітям краще розуміти, які саме дії потрібно виконати.

-          Приділяйте увагу розвитку моторних навичок дитини. Це можна робити, наприклад, заняттями фізичної терапії або спеціальними вправами, які розвивають рухову координацію та м'язову силу.

 

 

5.      Розвиток навичок самооцінки та саморегуляції.

Щоб допомогти дітям краще розуміти свої емоції, вміти керувати ними та визначати свої потреби. 

5.1            Використання технік дихальної гімнастики та медитації. Ці техніки допомогають дітям  заспокоїти свої емоції та знизити рівень стресу.

5.2            Музична терапія включає в себе використання музики для підтримки регуляції настрою, відчуття ритму та моторики, а також розвитку мовлення та спілкування.

5.3 Розвиток соціальної компетентності. Навчання дітей соціальним навичкам, таким як емпатія та співпраця, може допомогти їм впоратися зі складними емоціями та ситуаціями

5.4 Розвиток позитивної самооцінки допомогає дітям з порушеннями розумового розвитку вірити в свої можливості та бути більш самостійними в різних ситуаціях.

5.5 Структуровані режими дня. Регулярні плани дня допомогають дітям зрозуміти, що відбувається в різний час дня та що вони повинні робити. Це може зменшити ступінь неспокою

 

 

6.      Плани на день

Розробіть графік самообслуговування. Він може включати такі дії як умивання, чищення зубів, одягання та розбирання одягу, тощо. Розробіть графік разом з дитиною, а потім підтримуйте його виконання. Такий підхід допоможе дітям зрозуміти порядок дій та легше згадувати, що їм потрібно робити.

Дайте дітям можливість самостійно приймати рішення в межах дозволеного. Наприклад, запропонуйте вибрати одяг, який вони хочуть одягнути, чи вибрати їжу для сніданку. Це допоможе дітям розвивати навички самостійності та відчуття відповідальності.

 

             Залучайте дітей до рутинних щоденних справ. Наприклад, просіть допомагати з прибиранням кімнати, виконанням простих завдань по господарству або догляду за тваринами. Такі обов’язки допоможуть дітям розвивати навички самостійності та відчуття власної важливості.

 

 

7.      Соціальні та комунікативні навички

 

             Навчайте дітей соціальним навичкам. Для того, щоб дитина могла самостійно функціонувати у суспільстві, важливо також навчити її соціальним навичкам, наприклад, вмінню спілкуватися з іншими, звертатися за допомогою та проявляти емпатію.

 

Навчання дітей комунікаційним навичкам учить іх проявляти ввічливість та розмовляти з іншими людьми. Це допоможе дітям встановлювати контакти та бути успішними в соціальному житті

Важливо пам'ятати, що розвиток навичок - це процес, який потребує часу, терпіння та підтримки. Він може бути складним, але з правильним підходом може бути успішним та корисним для дітей.

Найважливіше – будьте терплячі та дбайливі.

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
18 березня 2023
Переглядів
1929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку