Екологічний проект «Збережемо нашу Землю!» для учнів 4-5 класів. Може проводитись як у рамках уроку, так і у позакласній роботі.
Тема дослідження : "Шкідливий вплив пластика та пакетів на екологію нашої планети, проблема вирубки лісів."
Екологічний проект «Збережемо нашу Землю!»
Тип проекту: Творчий-інформаційний-дослідницький.
Тема дослідження : Шкідливий вплив пластика та пакетів на екологію нашої планети, проблема вирубки лісів.
Актуальність: Ми живемо і розвиваємось . Зв'язки людей з оточуючим світом постійно змінюються. Людина постійно перебудовує своє оточення. Але не багато є людей, які прогнозують наслідки своїх дій. Тому, крім корисних результатів, ми отримуємо багато побічних , які отруюють життя. Якщо люди не навчаться жити в гармонії з природою, це може викликати екологічну катастрофу, при якій життя буде неможливим.
Об'єкт дослідження: вплив великої кількості пластика, пакетів на життя людини; навіщо збирати макулатуру.
Предмет дослідження: пластикові пляшки, папір, поліетиленові пакети.
Мета проекту: розширити знання дітей про шкідливість пластика, поліетиленових пакетів, виробництво паперу. Формувати уміння працювати в колективі, розділяти відповідальність, відчувати себе членом команди, добирати і аналізувати інформацію, здатність до самооцінки. Розвивати творчі здібності, креативність. Виховувати бережливе ставлення до нашої планети, природних ресурсів, економне їх використання.
Кількість учасників: груповий.
Строк реалізації проекту: 4 місяці.
Етапи роботи над проектом:
1.Повідомлення теми і мети проекту.
2.Розподіл на 3 групи : «Пластик», «Папір», «Пакети».
3.Завдання для груп.
4.Інформаційна,творча,дослідницька діяльність учнів.
5.Захист проекту. Демонстрація костюмів.
6.Підбиття підсумків.
Реалізація проекту:
Після повідомлення теми, мети проекту учитель розподіляє учнів на групи. Дає завдання кожній групі, консультує, направляє, допомагає розподілити обов’язки.
Захист проекту :
І. Вступне слово вчителя .Читання вірша.
ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ…
І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.
ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА —
ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!
ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,
ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.
ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ…
І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ..
Природу треба не безумно любити, а свідомо поважати. Не ворогувати з нею ,не боротися ,а навчитися жити з нею в ладу. Під тиском прогресу все частіше страждає колись могутня природа. Людина повинна бути обережною і розсудливо не тільки у відношенні живого органічного світу ,але й неорганічного.
ІІІ. Перегляд відео Д. Ватана «Бережи природу від сміття»
ІІ. Інсценізація «Земля в небезпеці»
Одного разу в далекому космосі планети вирішили провести парад.(Діти зображують планети Сонячної системи). Вони кружляли, танцювали (танок під космічну музику).
Раптом вони почули чиє то тихе ридання.
-Послухайте, хтось плаче,-каже Нептун.
Планети відправились на звук плача та побачили чорну планету.
Всі запитали:
-Хто ти?
- Я Земля.
-Ні, ти не Земля. Земля блакитна і красива ,а ти чорна і брудна.
-Я можу загинути, мені дуже погано!
- Що з тобою, розкажи нам!
- Мене вбивають люди! Вони гублять природу і повітря, бруднять та не бережуть повітря і воду, смітять у скверах і парках, палять, а заводи і машини гублять екологію .Я вже не можу впоратись з цим, я загинаю!
- Як ми можемо тобі допомогти?
-Ні, мені тільки люди можуть допомогти!
- Ми хочемо жити у чистому світі. Люди, одумайтеся, не брудніть вашу землю!
ІV.Захист проекту групами.
1.Виступ групи «Пластик»)
Ти можеш почесати потилицю
Навіщо пластик кидають на вулицю.
Хвилину чи годину носять,
А потім на смітник відносять.
А ми не кинем, а їдальню зробим,
Щоб пташка сіла і поїла.
А може бризкалку чи кеглі,
Слона зробити чи жирафу,
Лопатку, щоб в пісочку гратись.
Напружуй розум свій ти швидше,
Скоріше щоб за справу взятись.
2. Інформація групи про шкідливість пластику.
3.Перегляд ролика «Пластикові пляшки чи круговорот пластмаси в природі”,підготовленого групою.
4.Захист плакату «Що можна зробити з пластикової пляшки»
5.Демонстрація костюмів. Дефіле групи «Пластик»
2.Виступ групи «Папір»
1.Інформація групи про виготовлення паперу, про бережливе ставлення до дерев.
2.Перегляд відео Л.Бельської «Що роблять з макулатурою».
3.Захист плакату «Збережи дерево, здай макулатуру!!»
4.Демонстрація костюмів. Дефіле групи «Папір»
3.Виступ групи «Пакети»
1.Інформація групи про шкідливість пакетів для природи.
2.Перегляд відео «Шокуюче відео про пластикові пакети»
3.Захист плакату «Чим замінити пластикові пакети»
4.Демонстрація костюмів .Дефіле групи «Пакети»
V.Підсумок проекту. Самооцінювальна діяльність учнів.