Екологічний проект "Збережемо нашу Землю!"

Про матеріал

Екологічний проект «Збережемо нашу Землю!» для учнів 4-5 класів. Може проводитись як у рамках уроку, так і у позакласній роботі.

Тема дослідження : "Шкідливий вплив пластика та пакетів на екологію нашої планети, проблема вирубки лісів."

Перегляд файлу

Екологічний проект «Збережемо нашу Землю!»

Тип проекту: Творчий-інформаційний-дослідницький.

Тема дослідження : Шкідливий вплив пластика та пакетів на екологію  нашої планети, проблема вирубки лісів.

Актуальність: Ми живемо і розвиваємось . Зв'язки людей з оточуючим світом постійно змінюються. Людина постійно перебудовує своє оточення. Але не багато є людей, які прогнозують наслідки своїх дій. Тому, крім корисних результатів, ми отримуємо багато побічних , які отруюють життя. Якщо люди не навчаться жити в гармонії з природою, це може викликати екологічну катастрофу, при якій життя буде неможливим.

Об'єкт дослідження: вплив великої кількості пластика, пакетів на життя людини; навіщо збирати макулатуру.  

Предмет дослідження: пластикові пляшки, папір, поліетиленові пакети.

Мета проекту: розширити знання дітей про шкідливість пластика, поліетиленових пакетів, виробництво паперу. Формувати уміння працювати в колективі, розділяти відповідальність, відчувати себе членом команди, добирати і аналізувати інформацію, здатність до самооцінки. Розвивати творчі здібності, креативність. Виховувати бережливе ставлення до нашої планети, природних ресурсів, економне їх використання.

Кількість учасників:  груповий.

Строк реалізації проекту: 4 місяці.

Етапи роботи над проектом:

1.Повідомлення теми і мети проекту.

2.Розподіл на 3 групи : «Пластик», «Папір», «Пакети».

3.Завдання для груп.

  • Перша група» Пластик» шукає статистичні дані про шкідливий вплив пластикових пляшок на природу і людей, шукає відеоролик на цю тему, малює плакат «Що можна зробити з пластикової пляшки», готує костюми з пластикових пляшок.
  • Друга група «Папір» шукає інформацію про виготовлення паперу, про бережливе ставлення до дерев, малює плакат «Збережи дерево, здай макулатуру!» ,підбирають відеоролик за темою, готують костюми з паперу.
  • Третя група «Пакети» шукає інформацію про шкідливість пакетів для природи, виготовляють костюми з пакетів, малюють плакат «Чим замінити пластикові пакети», підбирають відеоролик за темою групи.

4.Інформаційна,творча,дослідницька діяльність учнів.

5.Захист проекту. Демонстрація костюмів.

6.Підбиття підсумків.

Реалізація проекту:

Після повідомлення теми, мети проекту учитель розподіляє учнів на групи. Дає завдання кожній групі, консультує, направляє, допомагає розподілити обовязки.

Захист проекту :

І. Вступне слово вчителя .Читання вірша.

ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ…

 І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.

ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА —

ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!

ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,

ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.

 ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ…

І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ..

Природу треба не безумно любити, а свідомо поважати. Не  ворогувати з нею ,не боротися ,а навчитися жити з нею в ладу. Під тиском прогресу все частіше страждає колись могутня природа. Людина повинна бути обережною і розсудливо не тільки у відношенні живого органічного світу ,але й неорганічного.

ІІІ. Перегляд відео Д. Ватана «Бережи природу від сміття»

ІІ. Інсценізація «Земля в небезпеці»

Одного разу в далекому космосі планети вирішили провести парад.(Діти зображують планети Сонячної системи). Вони кружляли, танцювали (танок під космічну музику).

   Раптом вони почули чиє то тихе ридання.

-Послухайте, хтось плаче,-каже Нептун.

Планети відправились на звук плача та побачили чорну планету.

Всі запитали:

-Хто ти?

- Я Земля.

-Ні, ти не Земля. Земля блакитна і красива ,а ти чорна і брудна.

-Я можу загинути, мені дуже погано!

- Що з тобою, розкажи нам!

- Мене вбивають люди! Вони гублять природу і повітря, бруднять та не бережуть повітря і воду, смітять у скверах і парках, палять, а заводи і машини гублять екологію .Я вже не можу впоратись з цим, я загинаю!

- Як ми можемо тобі допомогти?

-Ні, мені тільки люди можуть допомогти!

- Ми хочемо жити у чистому світі. Люди, одумайтеся, не брудніть вашу землю!

ІV.Захист проекту групами.

1.Виступ групи «Пластик»)

Ти можеш почесати потилицю

Навіщо пластик кидають на вулицю.

Хвилину чи годину носять,

А потім на смітник відносять.

А ми не кинем, а їдальню зробим,

Щоб пташка сіла і поїла.

А може бризкалку чи кеглі,

Слона зробити чи жирафу,

Лопатку, щоб в пісочку гратись.

Напружуй  розум свій ти швидше,

Скоріше щоб за справу взятись.

2. Інформація групи про шкідливість пластику.

  • Пластику треба пролежати 500 років у землі, щоб почався процес розпаду.
  • На нашій планеті кожну секунду викидається 8562 пляшки.
  • Купуючи воду в таких пляшках, ми платимо за пляшку, а  вартість води становить тільки 10 відсотків.
  • Для виробництва 1 мільярда пластикових пляшок потрібно 90 мільйонів літрів нафти.
  • Зараз у Європі переробляється тільки 3 відсотки пластика.
  • До 200 тисяч тон пластика скидається в моря і океани.
  • Із-за цього на сьогоднішній день загинуло 1 мільйон морських тварин.
  • При утилізації  1пластикової пляшки виділяється стільки енергії, якої вистачить, щоб 1 лампочка горіла 6 годин.
  • При нагрівання пластикової пляшки виділяється бісфенол А, який дуже шкідливий для здоров' я людини.

3.Перегляд ролика «Пластикові пляшки чи  круговорот пластмаси в природі”,підготовленого групою.

4.Захист плакату «Що можна зробити з пластикової пляшки»

5.Демонстрація костюмів. Дефіле групи «Пластик»

2.Виступ групи «Папір»

1.Інформація групи  про виготовлення паперу, про бережливе ставлення до дерев.

  • Спільна площа лісів нашої планети становить 3,4 мільярдів гектарів.
  • Кожного року знищується приблизно 125 мільйонів дерев для виробництва паперу.
  • Щоб виростити 1 доросле дерево для меблів чи паперу потрібно 70- 100 років.
  • Одне дерево за рік в залежності від виду виробляє від 100 до 700кг кисню.
  • Фінляндія –найбагатша на ліси країна Європи,70%  території покрито лісами.
  • 60-80 кг макулатури –це одне врятоване дерево.
  • На виробництво 1 тони паперу уходить 5 тон деревини.
  • З одного дерева роблять 600 подарункових пакунків.
  • Щоб виготовити одну книгу потрібно 5 кг деревини.

2.Перегляд відео Л.Бельської «Що роблять з макулатурою».

3.Захист плакату «Збережи дерево, здай макулатуру!!»

4.Демонстрація костюмів. Дефіле групи «Папір»

3.Виступ групи «Пакети»

1.Інформація групи  про шкідливість пакетів для природи.

  • В деяких країнах заборонені пластикові пакети. Це Австралія, Китай, Австрія та інші.
  • Для виробництва пластикових пакетів використовується шкідливий свинець.
  •  Заради реклами виробники наносять на пакети логотипи. Люди завертають в неї їжу та не задумуються, яка фарба там використовувалась. А в ній можуть бути токсини.
  • Давно доказано, що зберігання їжі в пакетах не приносить користі, але це замовчують виробники.
  • Спалювати пакети небезпечно, в повітря викидається багато канцерогенів і угарного газу, які руйнують озоновий шар  Землі.
  • На поліетилені постійно живе 50 видів мікроорганізмів.
  • Що можна запропонувати? Використовуйте біо-пакети, які перегнивають.
  • Якщо вже купуєте, використані пакети застосовуйте в якості сміттєвих.

2.Перегляд відео «Шокуюче відео про пластикові пакети»

3.Захист плакату «Чим замінити пластикові пакети»

4.Демонстрація костюмів .Дефіле групи «Пакети»

V.Підсумок проекту. Самооцінювальна діяльність учнів.

C:\Users\Инна\Downloads\IMG-dc52db6e5d53eb620e98f263b6f397a3-V.jpg

C:\Users\Инна\Downloads\IMG-6bd1d52eace8fbdf5fae2240a61a5435-V.jpg

docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
3927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку