Екологічний суд над Людиною.

Про матеріал
МЕТОЮ УРОКУ Є УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА РОЗШИРЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ ПРО ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ НАШОГО КРАЮ, ПРО ПРИЧИНИ ЗНИЩЕННЯ РОСЛИН І ТВАРИН ТА ШЛЯХИ ЇХ ЗБЕРЕЖЕННЯ В ПРИРОДІ,УЧИТИ ВСТАНОВЛЮВАТИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ’ЯЗКИ, ФОРМУВАТИ МОРАЛЬНУ СВІДОМІСТЬ, ВІДПОВІДАЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ, РОЗВИВАТИ БАЖАННЯ БРАТИ УЧАСТЬ У ПРИРОДООХОРОННІЙ РОБОТІ,СПІЛКУВАТИСЯ В ПРОЦЕСІ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ВМІННЯ ПРАЦЮВАТИ КОЛЕКТИВНО, ВИХОВУВАТИ ЕКОЛОГІЧНУ СВІДОМІСТЬ ЮНИХ ГРОМаДЯН УКРАЇНИ, ЛЮБОВ ТА ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ, ЗДАТНІСТЬ СПРИЙМАТИ КРАСУ ПРИРОДИ, ПОТРЕБУ ЇЇ ОХОРОНЯТИ Й ПРИМНОЖУВАТИ.
Перегляд файлу

Урок-суд. Я і Україна

4 клас

Тема. Екологічний суд над Людиною.

МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ ТА РОЗШИРИТИ ЗНАННЯ УЧНІВ ПРО                                  ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ нашого краю, ПРО ПРИЧИНИ ЗНИЩЕННЯ РОСЛИН І ТВАРИН ТА ШЛЯХИ ЇХ ЗБЕРЕЖЕННЯ В ПРИРОДІ,УЧИТИ ВСТАНОВЛЮВАТИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ’ЯЗКИ,  ФОРМУВАТИ МОРАЛЬНУ СВІДОМІСТЬ, ВІДПОВІДАЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ, РОЗВИВАТИ БАЖАННЯ БРАТИ УЧАСТЬ У ПРИРОДООХОРОННІЙ РОБОТІ,СПІЛКУВАТИСЯ В ПРОЦЕСІ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ВМІННЯ ПРАЦЮВАТИ КОЛЕКТИВНО, ВИХОВУВАТИ ЕКОЛОГІЧНУ СВІДОМІСТЬ ЮНИХ ГРОМаДЯН УКРАЇНИ, ЛЮБОВ ТА ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ, ЗДАТНІСТЬ СПРИЙМАТИ КРАСУ ПРИРОДИ, ПОТРЕБУ ЇЇ ОХОРОНЯТИ Й ПРИМНОЖУВАТИ.

Обладнання: плакати екологічного змісту, Червона книга України, малюнки рослин і тварин занесених до Червоної книги України.

Принципи організації  уроку-суду.

  1.               Поділ класу на ролі за побажаннями  самих учнів (суддя, адвокат, обвинувач, потерпілі, присяжні засідателі).
  2.               Переобладнання класу на судову залу, перевдягання учнів згідно з обраною роллю.
  3.               Наявність двох сторін-обвинувачення та захисту.

 Хід уроку.

  1. Організаційний момент.

2. Рефлексія. T. Good morning pupils! Nice to see you again at our English lesson. Today we are going to speak about our environment. But first of all I want you do one thing. On your desks you have the Sun and the Cloud. This is like a forecast but not the weather one. This is your mood forecast. If you have a good mood, add some sun beams to your sun and if you have a bad mood, add some rain­drops to the cloud. I give you a few seconds to do this task. Hurry up, please. Time is up! Show your pictures, please. Well, children I see most of you have a good mood and are ready to work. Let's begin!

 

 

3. Очікування.

Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Яким він повинен бути?

4. Актуалізація.

 

 

 

Our planet has taken care of us thousands of years. We have got food, clothes, water, lights. But look at what we have done! We have polluted many rivers, seas and lakes. We have thrown rubbish from our cities and towns into the rivers. This has killed millions of fish. We have cut down thousands of trees. This has killed animals and plants and they have disappeared forever. We have polluted the air with our cars and factories. Now we have got health problems for thousands of people all over the world.

The motto of our lesson is

“The Earth does not belong no man; man belongs to the earth.” Chief Seattle.

 

Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Я хочу подарувати вам урок милосердя і справедливості. А ви, як завжди, мені допомагатимете.

Інколи чуєш: "Людина - цар природи". Але хто поставив людину над природою? Сама людина! Але хто така людина без природи? Уявити собі неможливо. Без повітря, води, співу птахів, пахощів лук, шелесту листя. Усе це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї. Колись життя людей залежало від  "примх" навколишньої природи. Наші предки схилялися перед силою природи, гостро відчували свою залежність від неї. Але поступово дещо змінилося. У людей з'явилися поля, ферми, заводи, різна техніка. І тоді людям стало здаватися, що вони вже не залежать від природи, що вони сильніші за неї. Вона освоює космос, цікавиться чи є життя на інших планетах. Чим сильнішою стає людина, тим гуманнішою вона має бути до всього живого. Більше того, людина стала намагатися "полонити" природу, стати її господарем. Якою ми залишаємо природу після себе. Над цим слід подумати кожному із нас. Тож сьогоднішнім незвичайним уроком ми хочемо привернути вашу увагу до екологічних проблем нашого краю. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якби могли? Пофантазуймо!

Екологічний суд.

Секретар: Прошу встати! Суд іде.

Суддя: Прошу сідати.  Слухаємо справу про поведінку людини у навколишньому середовищі.  Стан навколишнього  середовища на сьогоднішній день вважається критичним. Зареєстровано природне скорочення населення. Постає справедливе запитання: що спричинило це?

Встаньте підсудний. Вам зрозуміло в чому вас звинувачують?

Людина: Так, Ваша честь.

Суддя: Справу розглядає федеральний суддя Пінчук Марина Сергіївна, державне звинувачення підтримує Маслов Данило Тимофійович, захищає підсудного адвокат

Носальська Олександра Сергієвна              

    Секретар суду  Чумакова Анна

Прошу уваги . Судове розслідування починається.

До прокуратури надійшла скарга від мешканців природи. Дозвольте зачитати.

У селищі з'явився порушник спокою річок та джерел. Урятуйте нас! Покарайте винних.

Життя на землі неможливе без повітря води рослинного та тваринного світу і все це руйнує людина. Блакитним багатством, самим життям називають воду. Вода - жива кров, що творить життя. Від стану водних артерій країни залежить розвиток і розміщення продуктивних сил, зрештою задоволених матеріальних і духовних потреб людини.

Без води немислимим є життя ані людей, ані тварин, ані рослин: вяне квітка, страждає звір, замовкає пташка. Головним постачальником води для нашого селища є Дніпро. І все це руйнує сама людина.

The planet Earth is mostly water. Oceans cover the biggest part of it — there are lakes, rivers, streams and even water underground. All life on Earth — from the leаst bug to the biggest whale — depends on this water. It is precious. But we are not doing a good job of keeping water clean. In many places the water has become polluted. Rivers and lakes are polluted by garbage or by poisonous chemicals which are dumped right into them.

 

Людина: Мені не подобається, що мене відірвали від справи. Я дію так, щоб вижити.

 

Суддя: Мусимо Вас попередити, що за негідні вчинки ви будете суворо покарані.

Суддя: Ось послухайте чого хоче річка!

Ой, мене рятуйте, люди,

Витягайте із мене сміття,

Що кидають в мене всюди

І не дають мені життя.

Помирати рибка стала

Так забруднена вода

Вже купатись перестала

В каламутті дітвора.

задихаюсь від бензину,

Масла, бруду, хоч умри.

Як почнуть свої машини

мити в річці шофери.

Я прошу Вас, люди добрі!

Не засмічуйте ви нас!

Збережіть для покоління

Що прийде вже після нас.

Суддя: слово захисту.

Захисник: На жаль, усе це гірка правда! Але ж людині потрібна вода. Кожна її краплинка є дорогоцінним скарбом природи. Люди завжди розуміли значення води для себе і впродовж багатьох віків оспівували її, як основу буття. Без води людина не може прожити більш як 5 днів. За все життя вона споживає близько 50 -60 тонн води. Щоб отримати 1 т. сталі необхідно використати 150 т. води, а щоб отримати    1 т. паперу необхідно 250 т. води.

Суддя: Прошу заслухати іншого свідка.

Мені важко говорити адже, віддавна люди селилися поблизу річки. Брали з неї воду, ловили рибу. По річкам перевозили пасажирів, різні вантажі. У річках водяться звірі, риби, водоплавні птахи, які годували людей. Я звинувачую людину, тому що в річках зникли деякі види риб.

  Залишають сміття біля річок,  забруднюють воду. Відпочиваючи влітку на пляжі,  залишають після себе залишки їжі, паперу, пляшок. Біля берегів річки зрубують дерева і кущі.

 Від руйнівних частинок, мертвіє вода

І заводи страшні, і Чорнобиль

Плаче, стогне, здригається хвиль череда

Перший крок до рятунку хто зробить?

 On fine summer days a lot of people go out of town. They have picnics and they often leave behind a lot of rubbish-plastic bags and bottles, tins and paper. It makes me feel sad when I see people returning to town with huge bunches of forest or meadow flowers.

Суддя: Ваша точка зору суду зрозуміла. До дачі показників запрошується інший свідок.

Свідок:

Дбайлива природа весь час очищує воду під час випаровування та фільтрування в землі. Але не кожна людина розуміє цінність води, забруднюючи повітря, землю і воду в водоймах. В дореволюційні часи у селищі було викопано 17 колодязів, які досягали глибини 100 метрів, але на сьогоднішній день діючих залишилося 2. Чому тільки 2? Тому що інші засмічені і засипані. Можливо тому три чверті населення нашого селища відчувають нестачу чистої питної води.

Underground water can be polluted by gasoline or other harmful liquids that seep into the ground. Some fertilizers pesticides used on farms leak down through the dirt, too.

We need to save our water, to keep it clean and healthy so people, plants and animals will always have come to drink. And so fish and other creatures will have a place to live.

Суддя: Продовжуємо слухання свідків. Запрошуються свідки з боку звинувачення - Флора і Фауна.

Флора: Я звинувачую людину в тому, що вона знищила дуже багато видів рослин і тварин. Де б не з’явилася людина вона кого-небудь убиває, або щось знищує. На земній кулі багато різних видів рослин. І кожна потрібна, корисна. Без рослин людині не обійтись. адже рослини - це кисень, їжа, різноманітні ліки від  недугів, захист від палаючого сонця і пронизливого вітру. Це та краса, серед якої відпочиваєш, набираєшся сили. Та не всі добре ставляться до свого земного друга.

Суддя: Слухаємо свідків, що хочуть сказати рослини7

Рослини: Нас мало лишилось

рости на землі,

Нам боязко трішки

Дивитися вдаль

Невже вам тоненьких

Стебелець не жаль?

Свідок: З давніх - давен людина використовувала багато дикоративних рослин. Це і дерева для вогнища, і матеріали для будівництва житла і корм для свійських тварин. Тепер надмірне використання рослин призвело до зменшення площі природного рослинного покрову. А там де зникають ліси, міліють і пересихають повноводні річки, джерела, зменшується кількість диких тварин. Деякі види зовсім зникають.  Чому саме?

Суддя: Послухайте наступних свідків.

Останнім часом наступ людини на довкілля став занадто агресивним:

по - хижацькому вирубуються лісосмуги, приватними чередами витопчуються великі площі незайманих територій, викошуються на сіно значні ділянки травостою. Сприяє процесам збіднення місцевої флори, масовий збір лікарської сировини, широке використання гербіцидів.

Пересічні ж  громадяни не надають особливої ваги збереженню та відновленню природних біотонів, ставлячи на перший план економічні проблеми та власну необлаштованість. Тож і дрижчать по ще наявним рукотворним насадженням пилки браконьєрів, летять з-під хижацьких сокир друзки, витопчуються грубими чобітьми ніжні пагони беззахисних рослин, які безумовно волають про допомогу. А на місці колишніх розкішних зелених оазисів лишається пустка.

 Some activities of people do a lot of harm to the trees. In our region trees are threatened by people. The trees are being destroyed for fire wood and building materials. People cut down trees to build homes and roads. Something must be done. Trees are important because they provide a home for many plants and animals. They protect the flowers which grow on the forest floor. They provide food for insects, reptiles, birds and mammals. They protect the soil from the wind and the rain. Most important of all the forests are the lungs of the planet. Trees produce the oxygen which we breath. We don't want our planet to be turned into desert.

Адвокат: Але ж лікарські рослини людина рве із лікувальною метою.

Флора: Так. Але часом невміло. Потрібно рвати обережно без кореня.

Many of these plants are included into the Red Book which contains the names of rare animals and plants. Some of them have become extinct and others are on the verge of disappearing. If we don't realize that we are all responsible for what's hap­pening around us we will never feel secure about the future of the world we live in.

Фауна: Я звинувачую людину в тому, що вона знищує тварин. У лісосмугах було багато косуль фазанів вепрів. На сьогоднішній день їх зустрінеш все менше і менше. Куди ж вони поділися? Єдиним ворогом для них стала людина. Люди знищували їх заради смачного мяса і гарної шкіри. Убивали не замислюючись над тим .що їх онуки правнуки ніколи більше не побачать цієї тварини.

Суддя: послухайте наступних свідків.

Дійсно так величезні зграї птахів зникають виловлюють метеликів жуків та інших лісових мешканців. Адже вони нетільки радують око коли ми гуляємо лісом алей приносять користь запиляючи квіти.

Знищились величезні зграї голубів, заради смачного м'яса. А скільки у нас було.....

Де ярок, де лісок чи балка, де степові чагарники, там все менше і менше чути спів птахів.

 

 

Some birds and animals are in danger because peo­ple make dirty their places of living, cut down the trees and destroy their houses. Our air isn't clean and that's why a lot of birds die. We want to ask all people of the world to protect our little brothers. They must be free not only in the National Parks but everywhere. Some birds, like eagles, have a right to fly in the blue sky and be not......

 

Суддя: Надається слово захисту.

Захисник: Хочу ось що вам сказати. Те, що людина зробила з природою - тяжкий злочин. Але ж тільки людина щось може виправити! Тільки людина створила Червону  книгу, заповідники і охороняє їх. На наше щастя люди на землі різні.

 

 

 

Для того, щоб зберегти куточок природи нашого краю створено Заповідник Асканія-Нова, у якому кожне дерево посаджено людиною. Рідкісну тварину розводять у неволі й випускають на волю в ті місця, де вони колись жили.

 

Заборонити безконтрольний випас худоби, сінокоси, збір лікарської сировини з кореневищами, вирубування лісосмуг, вистрілу тварин.

 

Людина: Не буду виправдовуватися і хочу вам сказати:

Земле рідна - природи ім'я

Понівечена скрипка моя

Як не чула моя душа,

Що здригається від ножа?

Як дивлюся вам, природо, у вічі

Перед вами я винна.

Суддя: Суду все зрозуміло.

На жаль, так чи інакше ми всі залежимо від людини. Але знищуючи природу, вона покарана і продовжує карати сама себе. Отже, людина сама собі підписує смертний вирок.

 We live in a magic world. The world is full of won­derful things. It is our nature. Nature gives us life. We are the children of nature. Nature is our best and kindest friend. Nature teaches us to be kind and clever, attentive and creative. It teaches us to understand the world around us. We see the blue sky and the grey rain, the black night and the shiny stars, green mountains, seas and sunshine.

 

Все на землі, все треба берегти

І птаха, й звіра і оту тварину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

 

 

Бо, врешті ти лише її частинка

Так, частка - невелика і залежна

Цю істину сприймай беззастережно

Якщо береш, то треба віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати.

Судове засідання оголошую закритим.

Секретар: Прошу всіх встати.

 

T. I hope that we solved some serious problems and you — our builders of future life — will become thoughtful about the relations between people and nature. I hope that you understand that the problem of pollution hasn't any borders and we have to protect nature in all the countries, in the whole world. Our lesson is coming to its end and I want to thank everybody who took part in our work.

 

 

AIR POLLUTION

Until about 150 years ago, the air was clean and pure-perfect for the people and animals to breath.

Then people started building factories. Those factories and many of the things they make, like cars, put a lot of harmful gases into the air. Then people started driving cars, which added more pollu­tion to the air.

Today the air is so polluted that it is not always safe to breathe.

Many cities around the world have air filled with a pollution called "smog". This is so strong in some places that that the air that should be blue, actually looks brown.

Polluted air is not only bad for people and animals, but for trees and other plants as well. And in some places it is even damaging farmers' crops — the food we eat. So it is very impor­tant for us to clean up the air we all breath it.

 

 

 

«Спільний проект»

Вчитель. (звертається до класу)Шановні присяжні- заседателі. Слово за вами. Давайте спробуємо винести справедливий вирок Людині.

(діти поділяються на дві групи за кольором стрічки, яка заздалегідь приклеєна до робочого місця дитини).

Завдання групам.

Перша група-напишіть 10 заперечень того, що неможна робити людині з природою.

Друга група-напишіть, що забов’язана робити людина для збереження природи.

(У кожній групі на столі лежать картки з допоміжними малюнками, маркери, клей, листи ватману на які діти приклеюють малюнки та пишуть правила).

1група

В центрі ватману намальований будинок природи в якому діти пишуть заперечення, навкруги будинку вибирають і приклеюють необхідні картки з малюнками.

Можливі відповіді дітей.

(Не шуміти в лісі, не руйнувати пташині гнізда,  не смітити у лісі, не забруднювати водойми, не запалювати вогнища, не рвати квіти, не ламати гілки молодих дерев, не руйнувати мурашників, не вбивати тварин,не приносити до дому диких комах).

2 група

В центрі ватману намальована фігура людини. По колу діти вибирають і наклеюють потрібні малюнки, які лежать на їх столі. Під ними пишуть необхідні правила.

Можливі відповіді дітей.

(Організовувати і брати участь у природоохоронних заходах, утворювати заповідники і заказники, насаджувати ліси, будувати очисні споруди, виробляти екологічне паливо).

Діти виходять і захищають свої роботи.

5. Підсумок уроку(вирок суду).

               Вирок(зачитує суддя)

Рятувати чисте повітря

Рятувати воду - в морях, океанах, в малих і великих річках.

Рятувати рідкісних птахів

Рятувати злаки, квіти

Рятувати світанки і тишу, щоб в тиші мовчати і радіти

Рятувати вулиці від голосних двигунів

Рятувати Землю а потім небо.

Від кого рятувати?

Від себе

Поки ще не пізно і можна

Хоч щось зберегти.

 

ТУР. Зупиніться, останній є шанс!

         Огляніться, благаю я вас!

         Все задумано мудро в природі -

         Жити всьому в мирі і згоді!

         Не ламайте, не знущайтесь,

         Не руйнуйте, не губіть…

         Пожалійте, приголубте,

         Нагодуйте, оживіть!

 

Вчитель. Поки в небі є свято веселок і крил,

                 Поки є на землі і роса і колосся,

                 Я живу.

                 Поки є ріка Дністер і могутній Дніпро,

                 Поки віру плекаю, щоб добре збулося,

                 Я живу.

                 Поки засклено щебетом пташки вікно,

                 Поки тиша овіює явір гіллястий,

                 Я живу.

                 Поки в думках моїх день, що вигас давно,

                 Поки є кому  вранці промовити «Здрастуй!»

                 Ми живемо!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Права та обов’язки учасників судового процесу

 

Суддя

 

1.  Веде засідання.

 

2.  Пояснює сторонам та свідкам їхні права та обов’язки.

 

3.  Ставить запитання підсудному та свідкам.

 

4.  Приймає чи відхиляє клопотання щодо запитань обвинуваченому або свідкам.

 

5.  Виносить вирок.

 

Прокурор

 

1.  Виступає на боці звинувачення.

 

2.  Представляє докази обвинувачення, в тому числі й показання свідків.

 

3.  Ставить запитання підсудному та свідкам.

 

4.  Бере участь у дебатах.

 

Адвокат

 

1.  Виступає на боці захисту.

 

2.  Ставить на засіданні питання підсудним, потерпілому, свідкам, експерту, спеціалісту, позивачу і відповідачу.

 

3.  Подає докази, в тому числі й показання свідків.

 

4.  Заявляє клопотання і відводи, оскаржує дії і рішення особи, яка провадить дізнання, слідчого, прокурора і суду.

 

5.  Бере участь у дебатах.

 

Підсудний (відповідач)

 

1.  Має право знати, у чому його обвинувачують.

 

2.  Має право давати показання з пред’явленого йому обвинувачення або відмовитися давати показання й відповідати на запитання.

 

3.  Має право на останнє слово.

 

Потерпілий

 

1.  Надає показання у справі.

 

2.  Відповідає на запитання сторін.

 

3.  Має право подавати скарги на вирок або ухвалу суду.

 

Свідок

 

1.  Дає показання про обставини, які підлягають встановленню за даною справою, в тому числі про факти, що характеризують особу підсудного, або про взаємовідносини з ним (не можуть бути доказами дані, повідомлені свідком, джерело яких невідоме).

 

2.  Має право давати показання рідною або іншою мовою, якою він вільно володіє, й користуватися допомогою перекладача.

 

3.  Має право відмовитися давати показання щодо себе, членів сім’ї та близьких родичів.

 

4.  За надання заздалегідь неправдивих показань свідок несе кримінальну відповідальність за ст. 384 Кримінального кодексу України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За рік в атмосферу викидається 200 млн тонн вуглецю 250 млн тонн пилу 120 млн тонн попелу. Як відомо без їжі людина може продити місяць без води тиждень без повітря не може прожити й 2 хвилин. Але людина дуже не обдумано поводиться с цим неоціненим багатством що призводить до ракових захворювань.

Захисник: ваша честь, нажаль, усе це правда все більше і більше людей хворіють через брудне повітря, скорочується життя. Тому людина намагається дієвими засобами запобігти й в подальшому забрудненню атмосфери. Прошу заслухати свідка захисту.

Свідок: основними засобами боротьби із забрудненням повітря є економічні. Існують санітарні станції та громадські організації що займаються цими проблемами. Створені зелені патрулі.

Людина жеве на планеті Земля природа якої дає ій кисень світло тепло і воду. У земних надрах багато корисних для людини порід і мінералів. Але ні з чим не зрівняти цінність поверхневого шару земної кори придатного для життя рослиності це грунт. Людина дістає з грунту майже все що потрібно їй для існування. Це хліб, корені і бульбоплоди, овочі, фрукти, ягоди, корми з посівних і природних трав для тваринництва, прядильна сировина для легкої промисловості. Грунти району важливий компонент, який в значній мірі визначає спеціалізацію економіки спосіб життя людини.

Помітно збільшується мережі ярів та балок, частішають згубні чорні бурі та суховії.

Піски засипають міста та населені пункти знищуються родючість грунтів швидкими темпами крокують вітрова та водна ерозії глибшають і ширшають яри.

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку