ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ «ПРИРОДА РІДНА - НАША ВТІХА, ТОЖ ХАЙ ВОНА НЕ ЗНАЄ ЛИХА»

Про матеріал

ЕКОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ «ПРИРОДА РІДНА - НАША ВТІХА, ТОЖ ХАЙ ВОНА НЕ ЗНАЄ ЛИХА»

МЕТА: розширити знання учнів про те, що обов'язком кожної людини є охорона рідної природи. Закріплювати знання про екологію як науку, про взаємозв'язок живої та неживої природи. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього. Виховувати бажання берегти все живе.

Перегляд файлу

ЕКОЛОГІЧНИЙ  ТРЕНІНГ «ПРИРОДА РІДНА  -  НАША ВТІХА, ТОЖ ХАЙ ВОНА НЕ ЗНАЄ ЛИХА»

МЕТА: розширити знання учнів про те, що обов’язком кожної людини є охорона рідної природи. Закріплювати знання про екологію як науку, про взаємозв’язок живої та неживої природи. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього. Виховувати бажання берегти все живе.

Обладнання:  паперові квіточки та листочки за кількістю учнів;

                         малюнок галявини та дерева; картки для гри,

                          запис пісні, Посвідчення жителя Країни Екології,

                          мультимедійний проектор.                 

Орієнтовний план тренінгу

№з. п.                                Зміст                       Кількість часу

1.                             Стартові завдання                             10 хв

2.                    Інформаційне повідомлення                    5 хв

3.                              Робота в групах                             15 хв

4.                                  Екологічна гра                              12 хв

5.                               «Дерево рішень»                               5 хв

5.                                      Прощання                               3 хв

Хід тренінгу

 І. Вступна частина.

1..Привітання

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День цей добрим буде.

2.Знайомство

Вправа «Ти молодець»

Продовжити фразу: « Мене звати… я  хотів би бачити свою Землю ..»

Всі діти у відповідь промовляють « Ти молодець!» і піднімають вгору великий палець.

3.Повторення правил.

Продовження фрази «Мені найбільше подобається правило… тому що…»

4.Зворотній зв’язок.

Що таке екологія?

Слайд №1

5.Очікування .

 Сьогодні ми з вами помандруємо до країни «Екологія», узагальнимо наші знання про взаємозв’язок  живої та неживої природи.

У кожного з вас в руках квіточка, на ній ви напишете своє ім’я та що ви хочете цікавого дізнатись на нашому занятті. Квіточку ви будете прикріплювати  на цій галявині.

ІІ. Основна частина.

1. Мозковий штурм

- Чи можна уявити природу без рослин?

- Що загрожує рослинам?

- Як ви розумієте вислів «В природі все взаємопов’язане?»

- Яку користь приносять тварини людям?

- Що загрожує природі?

2. Прослуховування пісні «Природа просить порятунку» слова О.Іванової, музика М. Ведмедері.

3. Руханка «Буревій»

-Буревій для тих, хто насаджує квіти;

- Буревій для тих, хто підгодовує пташок;

- Буревій для тих , хто руйнує пташині гнізда;

 - Буревій для тих, хто виготовляє годівнички;

- Буревій для тих, хто нищить мурашники;

- Буревій для тих, хто садить дерева.

4.Інформаційне повідомлення вчителя.

Майбутнє нашої Землі в небезпеці. Людство стоїть на межі катастрофи.

Екологічна катастрофа – це події, які призводять до незворотних змін у природі й масової загибелі великої кількості живих організмів.

Слайд №2

Повітря України забруднено викидами із заводів, фабрик.40% їх потрапляє в атмосферу без будь – якого очищення .Внаслідок цього дуже зросла кількість онкозахворювань.

Онкозахворювання -  це безконтрольне зростання аномальних клітин в організмі людини.

Слайд №3

Значно послабився імунітет організму людини.

Імунітет –  здатність організму опиратись інфекціям.

Слайд №4

Тривалість життя в Україні зменшилось на 7 – 8 років у чоловіків і на 4-6 років у жінок порівняно з розвинутими країнами.

Слайд №5

5.Робота в групах.

Об’єднання в групи по 5 учнів (дикі тварини, свійські тварини,  перелітні пташки, осілі пташки, комахи)

Завдання групам: обґрунтувати основні причини загибелі природи.

               1 група .Знищення тварин.

               2 група. Вирубування лісів.

               3 група. Побутове сміття.

               4 група. Відходи виробництва.

               5 група. Хімічні речовини.

6.Презентація роботи груп.

7.Екологічна гра «Відходи». Ситуативне моделювання.

8.Гра «Докажи словечка»

- Червона книга – це

- Заповідник – це

- Заказник – це

- Частиною природи є не тільки тварини й рослини, а ще й …

ІІІ. Заключна частина

1.Підведення підсумків.

А)Створення «Дерева рішень»

Діти на дерево, яке розташоване на галявині ,вішають квіточку і озвучують чи збулося очікування  та на листочку записують своє рішення щодо бережливого ставлення до навколишнього середовища та вішають на дерево.

Б) Отримання  Посвідчень Жителя Країни Екології.

2. Прощання

Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють

«Природа рідна – наша втіха, тож хай вона не знає лиха»         

Висновки

 Молодша шкільна ланка є важливим і необхідним етапом  у розв´язанні багатьох проблем, пов´язаних з екологією. Реалії сьогодення  говорять про низьку ефективність традиційних підходів щодо формування навичок екологічної культури і переконливо засвідчують про необхідність сучасного педагогічного підходу  до цього питання. Практично тренінги проводила під час проведення Місячника початкової школи. В умовах експериментальної діяльності принципово змінився підхід до нових форм роботи. Під час проведення тренінгів учні працювали з натхненням і з задоволенням. Використання міжпредметних зв´язків  на тренінгах  допомогло їм  у подальшій проектній діяльності, адже цей метод передбачає самостійну діяльність учня. Тему про воду було продовжено  у проекті «Вода в почуттях, відчуттях, словах, казках, прислів´ях,  приказках, іграх,загадках». По цій темі були проведені інтегровані уроки природознавство – читання , українська мова – малювання , математика – музика. Результатом нашої кропіткої роботи стали чудові вірші учнів, сповнені глибокого розуміння найактуальніших екологічних проблем сучасності. Кожен віршик – сповнений прагнення берегти і примножувати багатства природи. Продовженням теми тренінгів було участь у акціях «Тиждень парку», «Аукціон годівничок». Учні з розумінням  та з великим захопленням  виготовляли годівнички, розвішували в парку, а також взимку слідкують за тим, щоб вони були із кормом. Ще результативністю проведення тренінгу можна вважати створення за ініціативою учнів «Посту бережливих». Учні, які були за голосуванням обрані до Посту, перевіряють і контролюють раціональне використання електроенергії та води не тільки в класі, а  й усій школі, випускають газети «Ощадливість – вимога часу»

             Проведення тренінгів активізувало пізнавальну діяльність учнів, а також підвищило екологічну культуру учнів.

 

Список використаних джерел

1.О.В.Бутова та ін. «Виховуємо особистість» Тернопіль. Навчальна книга - Богдан» 2010 р.

2. О.В. Ісаєнко та ін. «Природознавство. Плани - конспекти уроків» Харків2009 р.

3.Журнали «Розкажіть онуку» №1 2010 р., №5 2011р.

4. Екологічний календар [Електронний ресурс] - [Режим доступу] http://ecoburougcc.org.ua/ekologichnij-kalendar

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
1983
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку