Тренінг
Тема: ЧОМУ ЕКОМАРКУВАННЯ – ЦЕ ВАЖЛИВО?
Мета: сформувати в здобувачів освіти поняття про сутність екологічного маркування товарів; з’ясувати, що таке екологічне маркування товарів, які заходи може здійснити споживач, щоб обирати кращу для здоров’я та довкілля продукцію; розвивати творчу активність та пізнавальний інтерес; виховувати працелюбність, старанність, спостережливість та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: презентація, флеш картки, онлайн–тести, відеоролики.
Компетентності:
Хід заняття
Вступне слово викладача
Виникнення ринку екопродукції та його стрімкий розвиток були обумовлені зниженням якості товарів і послуг заради цінової конкуренції. Прагнення до збереження здоров’я та більш якісних умов сучасного життя мотивує зростання споживчого попиту на натуральне, якісне і більш безпечне.
Кількість обізнаних споживачів збільшується з року в рік. Вони не вірять рекламним витівкам. Уважно вивчають склад продуктів, маркування, характеристики товарів чи приладів. Дивляться передачі, читають публікації, що викривають недобросовісних виробників, і вже знають більшість оманливих маркетингових прийомів. Харчові продукти, будматеріали, побутова хімія, вироби для оздоблення оселі, косметика, туризм – все це стало частиною світового екологічного тренду і вимагає відповідного ставлення до ведення бізнесу.
Викладач. Перевірити рівень власної обізнаності можна завдяки тесту «Чи правильно я розумію значення маркування товарів?», розробленому командою експертів “Живої планети”.
http://www.e-comon.org.ua/test/index.html (Виконання тесту)
Учні переглядають відеоролик «Екологічне маркування продукції» (2019) https://www.youtube.com/watch?v=qnFq-a3ltlc та самостійно дають визначення термінів: право на екомаркування, життєвий цикл продукції, екологічні стандарти
Інформація за посиланням https://www.gpp.in.ua/znaki-markuvannya/zelenij-zhuravlik.html
Викладач Зараз ми подивимось, що означає наявність українського знаку «Зелений журавлик» на різних групах товарів для нас як покупців і дізнаємось, які переваги продукції, позначеної цим знаком. (Учні діляться на групи і переходять за посиланням)
Група 1. Харчові продукти - https://www.ecolabel.org.ua/katehorii-tovariv/produktsiya-khlibopekarska
Група 2. Косметика – https://www.ecolabel.org.ua/katehorii-tovariv/kosmetichni-zasobi
Група 3. Лакофарбові матеріали – https://www.ecolabel.org.ua/katehorii-tovariv/lakofarbovi-materiali
Група 4. Мийнізасоби – https://www.ecolabel.org.ua/katehorii-tovariv/zasobi-mijni-ta-zasobi-dlya-chishchennya
Запитання для обговорення:
На екрані знаки екологічного маркування,учні визначають, у якій країні вони використовуються. Довідкові матеріали за посиланням
https://mepr.gov.ua/files/docs/Ekolohichne_markuvannya/ecolabel_book.pdf (ст.46 – 55)
https://naurok.com.ua/test/znaki-ekologichnogo-markuvannya-i-tipu-zgidno-iso-14024-618937/flashcard
Підсумок онлайн – тренінгу
Вчитель. Як видумаєте, навіщо відзначається Всесвітній День екологічного маркування?
https://naurok.com.ua/test/znaki-ekologichnogo-markuvannya-i-tipu-zgidno-iso-14024-618937/match
Викладач. Щодня ми купуємо товари в різних упаковках і без них, але не завжди зважаємо на позначки, які називаються маркуванням товару. Використання екологічного маркування свідчить про відповідність якості продукту та безпечності його виробництва й утилізації екологічним вимогам. Вміння читати екознаки та купівля товарів з екомаркуванням допоможе нам подбати про здоров’я й довкілля.
Державний навчальний заклад
«Черкаський професійний автодорожній ліцей»
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ТРЕНІНГУ:
«ЧОМУ ЕКОМАРКУВАННЯ – ЦЕ ВАЖЛИВО?»
Розробила та провела викладач біології і екології О.М. Соболевська