Екологічний захід для школярів «СВІТ В ТВОЇХ РУКАХ!»

Про матеріал
Екологічний захід для школярів «СВІТ В ТВОЇХ РУКАХ!» мотивує здобувачів освіти дотримуватись правил екологічного поводження в природі
Перегляд файлу

Екологічний захід для школярів

«СВІТ В ТВОЇХ РУКАХ!»

Автор – Забудська Лариса Павлівна, вчитель образотворчого мистецтва Олександрівського ЗПЗСО Херсонського району Херсонської області

 

Учень 1: Я – всього лиш дитина, та мрія доросла моя:

                Хочу, щоб кожна людина любила життя так, як я!

 

Учень 2: Хочу, щоб в небі веселка місточком до сонця була,

                І дружба щоб завжди від серця до іншого серця вела!

 

Учень 3: Хочу, щоб сонце світило усій дітворі на землі,

                І разом під повним вітрилом дорослі йшли і малі!

 

Учень 4: Хочу гасати по полю, де квітнуть волошки й жита...

                І вірю в щасливую долю, бо дуже люблю я життя!

 

Вчитель: Яке це щастя, як людина мріє, тоді у неї є мета в житті.
Є сподівання, прагнення, надія, якісь завдання радісні й прості…

 

Учень 1: В майбутньому я мрію стати художником і в своїх пейзажах намалювати красу рідного краю!

Учень 2:  А я хочу бути фотографом! В своїх світлинах показати краєвиди!

Учень 3: Звісно, фотографом і художником бути цікаво, але я хочу бути винахідником, щоб створити для людей купу необхідних і корисних речей!

Учень 4 : Я буду пожежником або поліцейським, рятувати й захищати людей – це поважна справа!

Учень 5:

Як стану я дорослим,
Все буде дуже просто!
Я гратись буду досхочу...
Наприклад - в космос полечу
Співати буду там пісні -
Ніхто не скаже вже мені,
Щоб сторчака я не скакав,
Щоб у калюжу не стрибав...
Додому потім я злітаю,
А там на мене вже чекають
Зефіри, шоколадки,
Цукерки, мармеладки.
Ото настане вже життя -
Смачне веселе майбуття!

Учень 6:   Це все жарти! А якщо серйозно  - кожна людина має приносити користь  на  Землі, я, наприклад,  буду екологом, рятуватиму природу від екологічних лих!

 

(Звучить музика, виходить старшокласниця  в костюмі  ПРИРОДИ)

ПРИРОДА:                 

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо.

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить!

- Природа – це домівка для людей і тварин, птахів, риб, для всіх живих істот на Землі! Та у світі нині – негаразди! Пожежі, буревії, повені… ( фото на проекторі) Стихійні лиха є причиною недбалого поводження в природі: забруднення водойм й грунтів, шкідливі викиди в повітря, необережності з вогнем…

Учень : О! Це проблема! Нам терміново необхідно дослідити й виявити причини негараздів! Позбутися проблеб!

Природа:   Тож вирушаймо екологічною стежиною, а допоможе нам в мандрівці зелений клубочок… (кидає клубочок, всі вирушають у подорож)

(Звучить музика, виходить старшокласниця  в костюмі  ЗЕМЛІ)

Я – Земля, заквітчана красою,

Я дарую вам весни розмай,

Чистою водою вас напою,

Дам дорідний щедрий урожай.

Ви зціліть мене добром, любов'ю,

Піснею дзвінкою звеселіть.

Я стежки зеленою травою

Вам постелю, ви по них ходіть.

Я – Земля, для вас я – рідна мати,

Вам мої джерела струмонять,

Бережіть мою природу свято

І краси не дайте зруйнувать!

Учні:

Доброго ранку! – всіх ми вітаємо.

Доброго ранку всім ми бажаємо.

Доброго ранку -  весняній травичці!

Доброго ранку -  багатій землиці!

Учень 1: Милуючись краєвидами нашої землі, ми намалювали пейзажі. Ось така  гарна наша природа!

Учень 2: Вітаємо тебе, Земле, і запрошуємо подивитися на пейзажі, що намалювали наші школярі.

(Перегляд виставки дитячих малюнків з чудовими краєвидами природи)

Учитель: Ми живемо на чудовій землі, яку любимо, шануємо, і називаємо її рідною матінкою. Земля нам віддячує добрим врожаєм, годує нас. В народі кажуть: «Земля наша мати – всіх нагодує!»

Земля: А які прислів'я та приказки про землю знають наші школярі?

Учні пригадують знайомі прислів'я та приказки:

* «Хто про землю дбає, тому вона повертає!».

*Більше землю удобряй – будеш мати урожай!

*Доглядай землю плідну,  як матір рідну!

*Земля – тарілка, що покладеш, те й візьмеш!

*Хто про землю дбає, тому вона й повертає.

*Про землю піклуйся, золотим зерном милуйся.

*Земля-трудівниця аж парує та людям хліб готує.

*Земля багата – народ багатий.

*Земля потребує доброї погоди, доброго насіння, доброго робітника.

*Хто землі дає, тому вона утроє віддає.

 Учитель: Для того, щоб зібрати добрий урожай і прогодуватися людині потрібно добре попрацювати на ній. Тож з приходом весни, коли все прокидається від зимового сну, починається  робота людей в садах та городах.

(Учні розповідають про те, як вони доглядають за присадибними ділянками)

                                        ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ

Учитель: Але не всі люди шанобливо відносяться до землі: деколи родючі грунти засмічуються пластиком, полиетиленом, іншими побутовими відходами,  надмірними хімічними добривами… Утворюються стихійні сміттєзвалища… ( демонструються  світлини) На противагу цьому розумні і чуйні люди виходять на суботники, прибирають, облаштовують довкілля. Учні нашої школи  проводили екологічну  акцію по благоустрою села.

( демонструються слайди «Екологічна акція»)

 Учитель: Отже, екологія довкілля залежить від кожного з нас, від культури поведінки, розумного відношення до навколишнього світу!

(Під фонозапис шуму дощу з'являється старшокласниця в образі  Води )

ВОДА: Люди! Я вам потрібна, мій стан – рідка, легка, як подих , і тверда

Дива краплинка срібна, хто не впізнав мене? Знайомтесь, я – вода!

Загадки:

Мене просять, мене чекають, а як з'явлюсь – тікати почнуть.

(Дощ)

Надворі горою, а в хаті  - водою.

(Сніг)

Росте вона вниз головою,

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє –

Вона заплаче й швидко гине.

(Бурулька)

Не дід, а сивий,

Не спить,  а стелиться,

Вкриває землю й океан,

Ну а звуть його…

(Туман)

На небі плавала конем,

На землю випала дощем

(Хмара)

Дидактична гра «Навіщо потрібна вода?»

 

Вчитель: Діти, пригадайте, а навіщо ж потрібна вода людині?

Відповіді учнів:

- Для пиття

- Для умивання, щоб бути чистими та здоровими

- Для приготування їжі

- Для прибирання у кімнаті

-Для поливання рослин (квітів, дерев, городини)

- Для догляду за тваринами

-Для розведення риби…

Учні розповідають вірші:

У небі веснянім блукала хмаринка,

Хмаринка губила веселі краплинки.

Краплинка потрібна зеленій рослинці,

Краплинка потрібна маленькій тваринці,

Весела краплинка потрібна й людині!

                                                     

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

 

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

 

Плавають в водичці діти,

Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти

І рясні дощі ідуть.

 

Якби в усьому світі не стало вмить води,

То не було би більшої для всіх людей біди.

Щоб чиста та цілюща вода була завжди

Її безцінний скарб повинні берегти!

 

ПРИРОДА: Але люди не завжди бережуть водойми, забруднюють їх нечистотами. В океані утворився цілий острів з пластикових пляшок та інших відходів побуту…

                                   Дидактична гра «Як зберегти природу»

Робіть те, що я кажу:

*Якщо ви не зриваєте великі букети квітів (сплесніть у долоні над головою)

*Якщо ніколи не залишаєте сміття у лісі (тупніть ногою)

*Якщо не ламаєте гілок (то підстрибніть)

*Якщо саджаєте і доглядаєте квіти, дерева, кущі (підніміть руку)

*Якщо вам подобаються квіти (посміхніться)

*Якщо ви переконані, що кожній людині треба піклуватися про природу, про все живе (простягніть рруки до сусіда і міцно потисніть їх)

   Давайте ось так, як ви дружно взялись за руки, ми будемо разом берегти і шанувати нашу матінку-природу!

Учитель пропонує школярам відгадати загадку:

Шипить і злиться, води боїться, з мовою, а не говорить, без зубів, а кусає…

                                                                                                          (Вогонь)  Мільйони років тому люди навчились добувати вогонь. Він давав людям світло і тепло… Діти, хто знає як мільйони років тому люди добували вогонь? (відповіді дітей)

  Але варто дати волю вогню, залишити його без контролю, як він перетвориться на зло. Пожежі трапляються і донині. І дуже часто вони виникають там, де необережно з ним поводяться.

   Розгляд ілюстрацій «Вогонь – друг. Вогонь – ворог.»

 - Який вогонь ми називаємо злим, а який – другом?

- Які ви знаєте прислів'я, вірші про вогонь?

Прислів'я:

Сірник  - не іграшка, вогонь – не забава!

Від малої іскри велика пожежа буває!

 

Для розваги і для гри

Сірників ти не бери,

Бо з вогнем погані жарти,

Жартувати з ним не варто!

 

Не розпалюй сам багаття,

Ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалити,

Та не легко погасити!

 

(Під музику з'являється старшокласник у образі Вогню)

Вогонь: Я – Вогонь, сила моя дуже велика, я зігріваю, змушую працювати машини, запускаю ракети, космічні кораблі, але коли люди забувають про обережність -  стаю небезпечним!

                           Досліди з палаючими свічками

  На таці знаходяться 3 свічки, прозора склянка, вода, пісок і сірники.

Вогонь запалює свічки, а потім одну з них накриває склянкою (свічка гасне, інша палає)

-Що сталося зі свічкою під склянкою? Чому вона згасла?

(для горіння потрібен кисень) Вогонь можна загасити водою (демонструється), піском або землею (демонструється).

 

Вчитель: А зараз я буду називати слова, що відносяться до пожежі (ви повинні топати), а які не відносяться – плескати в долоні. Будьте уважні!

(Торт, рука, дошка, вогнегасник, казка, фарба, вогонь, гра, весна, сірники, іграшки,  полум'я…

 (Під фонозапис шуму буревію  з'являється старшокласник в образі Вітру)

Вітер: Я – Вітер. Я легенький, ніжний, теплий. Я лагідно торкаюсь пелюсток квітів, ховаюся в гілках дерев, граюся їхніми листочками. Листочки шепчуть мені: «ш-ш-ш-ш-ш»… Я вдихаю свіже повітря лісів і ланів, стаю сильним. Мої крила великі! Я лечу над морем, своїм подихом рухаю вітрила… Я піднімаюсь у височінь і співаю: «Я – Вітер! Я – найшвидший! Я – найдужчий!».

                                     (Діти підходять до  макету вітряного млина)

Вчитель: Діти, хто знає, що це за будова? (Це вітряний млин)

   Колись, давним-давно, на Україні в кожному селі був млин. Господарі привозили до нього збіжжя (пшеницю, ячмінь, жито…) щоб змолоти  на борошно, а потім вже пекти хлібчик, палянички, млинці… Був і в нашому селі такий млин, вітряна мельниця (показати картину), про це свідчить назва вулиці Мельнична.

Нині цей млин перенесено в музей під відкритим небом на Київщині  -  Пирогів. Але Вітер допомагає й сьогодні людям. На Півдні нашої країни будуються потужні вітрові електростанції  ( ілюструються світлини).

 І в нашому селі згодом будуть такі вітряки, будівництво розпочалося вже цієї весни. Тож Вітер допомагатиме людям в побуті. Але вітри інколи роблять шкоду сільському господарству – видувають шар родючого грунту, чорнозему. А стається таке лихо тоді, коли вітру є великий простір де розгулятися. Люди вирубують посадки дерев, що затримували буревії,  вітер стає нестримним, тож люди шкодять самі собі нерозумними вчинками…

ПРИРОДА: Благо,  клімат України помірний, вона розташована в центрі Європи, на родючих землях і нас оминають такі стихійні лиха, такі  як торнадо, смерч, ураган (демонструються світлини ), хоча інколи трапляються випадки шквальних вітрів, буревіїв… Але коли люди відноситимуться до природи розумно, бережно, то й вона віддячить хорошою погодою, врожаєм, гармонією довкілля!

 

Релаксація під музичний супровід

  Зробіть глибокий вдих і видих. Вдихніть здоров'я, видихніть хвороби. Вдихніть добро, видихніть неприємності. Вдихніть впевненість, видихніть хвилювання. Нам легко і приємно…

ВІТЕР:

Повітря – це велике диво. І все життя – це казка чарівна. І кожній миті треба нам радіти. Земля казкова і у нас одна.

Вчитель демонструє відеопрезентацію

«ПРИРОДА ПРОСИТЬ ДОПОМОГИ!»

Природа просить порятунку

Зеленим шелестом лісів,

Тривожним лебединим криком,

Змілілим плесом рік, озер.

Вона до нас із щемом в серці

Зболілі руки простягає

Надіючись на кращу долю

Про милосердя всіх благає

Від споживацького безглуздя

Довкілля треба вберегти

То ж маємо навчитись жити

Лиш за законами краси!

 

ПРИРОДА:

Тож яких правил поведінки у природі повинні дотримуватися люди?

  ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ПРИРОДІ:

*Не ламайте гілки дерев і кущів. Рана на рослині – рана на живому. Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть, а багато й загинуть.

*Не топчіть, не зривайте рослини. Кожний зелений листочок, кожна травинка виділяють у повітря кисень. Ним ми дихаємо. Без нього немає життя.

*Не ловіть барвистих метеликів. Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть.

*Не руйнуйте мурашників. У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи, корисні для природи. Мурашки розпушують землю, щоб крізь неї краще проходили повітря і вода, знищують шкідників городу, саду.

*Не залишайте багаття в лісі. Вогонь може знищити все живе!

  Презентація рекламного відеоролика  «Відпочинок на Херсонщині» з чудовими краєвидами села Олександрівка, Станіславських скель, Дніпро-Бузького лиману…

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Сценарії
Додано
16 березня 2021
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку