Віртуальна екскурсія до шкільної їдальні та святкування дня народження ведмедика Гуммі Бер. Технології: створення проблемної ситуації, мотивація навчання, фото-інструкція етапів ліплення, релаксійні хвилинки, пальчикова гімнастика, авторська фізкультхвилинка.
Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1.
Урок з трудового навчання
у 1 класі за темою:
«ЕКСКУРСІЯ ДО ШКІЛЬНОЇ ЇДАЛЬНІ.
ВИГОТОВЛЕННЯ «СОЛОДОЩІВ» ІЗ ПЛАСТИЛІНУ»
Учитель початкових класів:
Адамчук В.Г.
2017 р.
Дата: 25.10. 2014 р.
Предмет. Трудове навчання.
Клас: 1-А
Школа. Володимир-Волинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1.
Тема. ЕКСКУРСІЯ ДО ШКІЛЬНОЇ ЇДАЛЬНІ. ВИГОТОВЛЕННЯ «СОЛОДОЩІВ» ІЗ ПЛАСТИЛІНУ ЕКСКУРСІЯ ДО ШКІЛЬНОЇ ЇДАЛЬНІ.
ВИГОТОВЛЕННЯ «СОЛОДОЩІВ» ІЗ ПЛАСТИЛІНУ.
Мета.
навчальна:
розвивальна:
виховна:
Обладнання. Класна дошка оформлена, презентація уроку, відео «», музичний супровід, картка для успішної роботи на уроці;
кожному учню на парті: вологі серветки, пластилін, дощечка для пластиліну, технологічна картка, клейонка (церата), стеки, коробочка для інструментів.
Тип уроку: комбінований
Хід роботи
І. Організація учнів до уроку
Діти! У нас сьогодні ніби свято,
гостей зібралося багато.
З добром на них ви подивіться
І веселенько усміхніться.
Чемно, діти, привітайтеся
І до мене розвертайтеся.
На урок старання не забудьте взяти,
Сядьте всі рівненько, будем починати.
(для підтримки протягом уроку)
У мене гарний настрій, дуже.
Посміхнись і ти, мій друже!
Зранку я чогось не в дусі,
Звеселіть, бо зажурюся!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1. Створення проблемної ситуації
До нас сьогодні також завітав кумедний гість.
Зелененький, та не жабка
Мармеладні має лапки
Він маленький та смачний
Хто він, діти, хто такий? (Ведмедик Гуммі Бер)
2. Завдання уроку.
Він хоче запросити вас у віртуальну подорож до шкільної їдальні. Ви скажете: «А що там цікавого?» А ось що! Ми побуваємо у таємній кімнаті шкільної їдальні, де й народжуються ті страви, які ви їсте із задоволенням. Цікаво? Дізнамося люди яких професій працюють у нашій шкільній їдальні, які ще є професії, що пов’язані із приготуванням їжі. А коли ми виконаємо завдання ведмедика Гуммі, то він запросить вас до себе на свято, адже у нього сьогодні День народження. Ведмежатко приготувало вам сюрприз.
Щодня ви ходите до їдальні снідати, купити смачненьке у буфеті. Прослухайте загадку і скажіть про яку професію у ній говориться.
Хто на кухні хазяйнує,
Хто каструлями керує,
І ножем працює вправно,
І смачні готує страви? (Кухар)
ІІІ. Актуалізація знань, умінь та навичок
1. Вступна бесіда. Мотивація навчання.
— Хто ж, на вашу думку, кухар? (Відповіді дітей.)
— Кухар — це фахівець з приготування їжі. Він може швидко і смачно приготувати їжу і красиво подати її на стіл. Справжній майстер може зі звичайних продуктів приготувати різноманітні страви, швидко розрахувати, скільки продуктів знадобиться для готування певної кількості страв. Кухар знає, як зберігати продукти, у якому порядку їх додавати під час готування їжі. Готувати — це непросте заняття!
— А де може працювати кухар? (Він може працювати в їдальні, кафе і ресторані, кондитерській (кулінарії), на хлібозаводі)
-Як по іншому можна сказати кухар? (Повар, кулінар)
Прокидається він рано
І пече нам хліб духмяний,
Бублики і пиріжки,
Пряники й медівники. (Пекар)
Там де він, чудові пахощі,
На дітей чекають ласощі:
Шоколадки і цукерки із начинками,
Тістечка із кремом і родзинками. (Кондитер)
—— У кондитерській працює кухар-кондитер. Він готує солодкі, борошняні страви: тістечка, торти, пироги, цукерки. На хлібозаводі працює кухар-пекар. Зараз ми вирушимо до їдальні.
— Що ж таке їдальня?
Їдальня — це велике приміщення, у якому вживають їжу. Їдальня є і в дитячому садку, і в школі, і на заводі.
3. Екскурсія до їдальні їдальні.
а) Релакс
-Ну що, діти, готові до подорожі? Заплющіть очі. Уявіть, що ми маємо шапку-невидимку. Наділи її на голову. Тихенько пройшлися шкільними коридорами. Ось і двері до їдальні. Відчиняємо… і нишком підходимо до харчоблоку. Зняли капелюхи. Розплющіть очі.
б) Бесіда із мульмедійним супроводом.
— Діти, а хто знає, як звати нашого головного кухаря в їдальні? (Вікторія Олександрівна.)
— А як звати підприємця їдальні? (Тамара Ігорівна та Сергій Ярославович)
—У що одягнений кухар? У звичайний одяг або в спеціальний?
— Правильно, кухар має бути одягнений у білосніжний халат і ковпак. Ковпак прикриває волосся кухаря, щоб воно не потрапило до їжі. Халат у кухаря завжди повинен бути чистим.
— А як ви вважаєте, чи миє кухар руки перед тим, як почати готувати?
— Звісно! Кухар перед приготуванням їжі обов’язково миє з милом руки, гарненько споліскує їх водою і насухо витирає рушником. Під час приготування їжі кухар теж стежить за чистотою своїх рук. Для цього на кухні завжди є кран з холодною і гарячою водою, лежить мило, висить рушник.
4. Продовження екскурсії
-Кухар заздалегідь готує тарілки і ложки, чашки, серветки.
А як тільки прийдуть до їдальні люди, акуратно розкладає їжу в тарілки і розливає компот по чашках.
От діти поїли і пішли. Тут на допомогу кухарю приходить посудомийка. Хто ж така посудомийка? Це людина, яка миє посуд. До її обов’язків входить добре промити посуд і розкласти його по своїх місцях. Це дуже важка і відповідальна робота.
Дітям показують, де миють посуд.
Сподобалося? Повертаємося до класу.
IV. Планування трудового процесу (аналіз технологічної картки)
– Сьогодні на уроці ми будемо справжніми кухарями- кондитерами і навчимося виготовляти пластилінові солодощі.
Словникова робота (стека, пластилін, глина).
А для того, щоб у кожного робота вийшла якнайкраще нам необхідні такі знання:
Стека (італ. stecca) — спеціальний інструмент для роботи із глиною та іншими м’якими матеріалами; дерев’яна, кістяна чи металева паличка із розширеними у вигляді лопатки кінцями.
Пластилін (італ. plastilina, від грец. plastos — ліпний) — матеріал для виліплювання. Виготовляється з очищеного дрібного порошку глини із додаванням воску, сала та інших складових, що запобігають висиханню. Буває різнокольоровим.
Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика «Ліпимо, творимо»
Повторимо прийоми ліплення:
1. Долоні разом. «Розкачуємо ковбаски». Рухи руками вперед-назад горизонтально.
2. Долоні разом. Розкачуємо кульки між долонями. Рухи руками по колу.
3. Витягування пластиліну.
4. Долоні разом. «Розплющування між долонями».
5. Вдавлювання великим пальцем.
Як поділити пластилін на частини?
1. Відщипнути.
2. Відкрутити.
3. Відрізати стекою.
Для успішної роботи на уроці необхідно (вивішую на дошку):
1. Аналіз зразка
Ось розгляньте який шматок торту виліпила я.
2. Алгоритм виконання практичної роботи.
Технологічна картка
А тепер закріпимо послідовність виконання практичної роботи на цьому святковому торті. (Я вивішую фото, починаючи із нижнього шару (коржа), а діти коментують).
3. Контроль за дотриманням техніки безпеки.
V. Проведення технологічних процесів (практична робота).
Шматок пластиліну на парті дрімає,
І, чим він стане, ніхто ще не знає,—
Можливо пампушкою, тістечком, тортиком
Святковою здобою, чудовим смаколиком.
Ви потрудіться діти, будь ласка,—
Наступить диво, оживе наша казка!
VI. Аналіз і підсумок уроку
VIІ. Прибирання робочого місця
Фізкультхвилинка «Ведмедик Гуммі»
VIII. ПІДСУМОК ЕКСКУРСІЇ
Майбутній кухар-добрий він по суті
Людина зла не стане до плити
І чисті в нього помисли і руки
Натхненно він прямує до мети.
Він мрійник – а тепер їх дуже мало
Він кулінар творець. Він фантазер.
Художник він, бо це мистецька справа
З далеких тих часів і до тепер.
Він музикант – на кухні як по нотам
Все закипає, піниться, шкварчить.
— Як ви вважаєте, чи складно бути кухарем?
— А які якості потрібні, щоб працювати кухарем? (Відповіді дітей.)
важливо для якості страв.
— Сьогодні ми побували у їдальні і дізналися багато цікавого. Тепер ви знаєте, який нелегкий труд у кухарів. Не забувайте їм дякувати за смачні обіди.
Торт
Берете шматочки пластиліну різних кольорів і скативаете їх у кульки приблизно однакового розміру.
Тепер з цих кульок ліпіть подобу коржів, стискаючи кульки пальцями рук.
Тепер вирівнюєте боки, розгортаючи отриману основу на рівній поверхні.
Аналогічним чином робите ягідну прошарок, використовуючи кульки інших кольорів. Так торт з вигляду буде нагадувати справжню їжу.
Тепер з'єднуєте всі отримані млинці разом.
Обережно розкатуєте саморобку для того, щоб вирівняти краї торта.
Самий верхній млинець, який буде виконувати у нас роль помадки, розкатуєте, як можна тонше.
Акуратно нанесіть отриманий тоненький шар на торт, обворачиваете його навколо солодкого виробу.
Обрізаєте зайві частини, використовуючи спеціальний ніж, і сильно стискати пальцями «коржі торта.
Тепер отщипиваете невеличкий шматочок пластиліну коричневого кольору і тоненько скативаете його у вигляді ковбаски, потім скручиваете її кісочка.
Ця косичка буде виконувати роль кремовою оздоблення торта. Наносьте його на периметр торта так, як показано на рисунку.
Тепер ви навіть можете нарізати торт на шматки, щоб надати виробу більш реалістичний вигляд.
Зубочисткою, рівномірно прокаливаете торт, щоб надати йому ефект пористого тесту. Для цього берете зубочистку і просто прокаливаете дірочки. З показаного прикладу нижче ви все зрозумієте.
Ось тепер ви все зробили для того, щоб подати вашим лялькам смачну їжу на десерт.