Електричний струм. Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола.

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з поняттям електричного струму , електрорушійної сили та законом Ома; розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуваннні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

 

Тема уроку:  Електричний струм. Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола.

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з поняттям електричного струму ,                              електрорушійної сили та законом Ома;

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною                              літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуваннні вправ;

 виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і                              розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Електричний струм

2. Робота і потужність електричного струму

3. Енергетична характеристика джерела струму

4. Закон Ома для повного кола

5. Коротке замикання

6. Розв’язування задач

 

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

У попередньому розділі ми вивчали електричні явища, зумовлені нерухомими електричними зарядами. Але для практичної діяльності людини набагато цікавіші явища, пов'язані з рухомими електричними зарядами, зокрема електричний струм. Цей розділ присвячено законам по­стійного струму в металевих провідниках та інших сере­довищах.

 

Електричний струм. Ми з'ясували, що в електричному полі рухомі носії за­рядів у провіднику переміщуються під дією поля, поки не вирівняються потен­ціали усіх точок провідника. Проте, якщо у двох точках провідника якимось чином штучно підтримувати різні потенціали, то всередині провідника поле існуватиме. Це поле створюватиме безперервний рух зарядів. Позитивні заря­ди при цьому рухаються від точок з більшим потенціалом до точок з меншим потенціалом, а негативні - навпаки. Якщо ця різниця потенціалів не зміню­ється з часом, у провіднику встановлюється постійний електричний струм.

Напрямлений рух вільних зарядів у провіднику називається електричним І   струмом провідності, або електричним струмом.

Короткочасний електричний струм у провіднику можна добути, просто з'єднавши провідником два заряджених тіла, які мають різні потенціали. Струм у провіднику зникне, коли потенціали тіл зрівняються. Для трива­лого струму необхідно замкнути коло з провідників, щоб заряди могли цир­кулювати в ньому. Крім того, у провідниках треба весь час підтримувати електричне поле, для цього використовують спеціальні пристрої - джерела струму. В джерелах струму постійно відбувається розділення позитивних та негативних зарядів, які зосереджуються на його полюсах, у результаті чого й створюється електричне поле.

Стаціонарне електричне поле. З'ясуємо особливості електричного поля, яке існує в замкнутому електричному колі, коли по ньому тече по­стійний електричний струм. Чим воно відрізняється від електростатичного поля, створюваного нерухомими електричними зарядами?

Як ви вже знаєте, електричне поле нерухомих зарядів є потенціальним: робота поля по замкненому контуру дорівнює нулю, його лінії напруженості є не замкненими. Електричне поле рухомих зарядів має замкнені лінії напруженості. Дійсно, щоб у колі існував електричний струм, необхідно, щоб і= коло складалось із провідників і було замкненим. Робота такого поля і: переміщенню заряду вздовж замкненої лінії напруженості не дорівнює нулю. Таким чином, електричне поле у провідниках зі струмом не є потенціальним. Таке поле називають вихровим.

Для характеризування електричного струму введено відповідні фізичні величини, зокрема силу струму1 та густину електричного струму.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Розв’язування задач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Домашнє завдання: опрацювати § 11, 12, ст. 44-49, дати відповіді на питання після §,  виконати впр. 8.2, 8.3

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
3600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку