Електричний струм у різних середовищах.

Про матеріал
Систематизувати та узагальнити знання учнів по темі «Електричний струм у різних середовищах», про сутність процесу протікання струму через метали, електроліти, гази, напівпровідники;; розвивати пізнавальні інтереси учнів, сприяти розширенню їх політехнічного кругозору, розвивати уміння, отримувати задоволення від набутих знань; формувати навички економного використання електроенергії, формувати в учнів екологічну свідомість; цінувати і раціонально використовувати природні ресурси, не допускати негативних наслідків взаємодії людини з навколишнім середовищем, свідомо розуміти, що захист природи Землі – захист власного здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Бінарний урок

з фізики та географії

у 11 класі

на тему:

«Електричний струм у різних середовищах. Енергозбереження.»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчителі: Ксьонзик Н.І.

Хрестик О.П.

 

 

 

 

 

2021 р.

 

Тема: Узагальнення і систематизація матеріалу за темою «Електричний струм у різних середовищах». Енергозбереження

Мета уроку: систематизувати та узагальнити знання учнів по темі «Електричний струм у різних середовищах», про сутність процесу протікання струму через метали, електроліти, гази, напівпровідники;; розвивати пізнавальні інтереси учнів, сприяти розширенню їх політехнічного кругозору, розвивати уміння, отримувати задоволення від набутих знань; формувати навички економного використання електроенергії, формувати в учнів екологічну свідомість; цінувати і раціонально використовувати природні ресурси, не допускати негативних наслідків взаємодії людини з навколишнім середовищем, свідомо розуміти, що захист природи Землі – захист власного здоров’я.

Обладнання: заготовка узагальнюючої таблиці «Природа електричного  струму в різних середовищах»,порівняльна таблиця використання електроенергії, картки з завданням для роботи в групах, плакати , комп’ютер.

                                          

ХІД УРОКУ

 

  1.       Організація навчальної діяльності. (Географ)

Перевірка наявності необхідного приладдя  в учнів на партах.

 

ІІ. Преревірка домашнього завдання (Фізик)

                                             Ключове твердження

                            Тільки аналіз фактів може перетворити

                            блукаючі вогні у світло маяка.

Перевіряється домашнє завдання – презентація проекту «Природа електричного струму в різних середовищах». Попередньо клас був поділений на чотири групи, кожна з яких презентує одну з тем: проходження струму через одне із чотирьох середовищ – метали, напівпровідники, електроліти, гази. Проект має сформувати в учнів уміння систематизувати й аналізувати факти з метою обґрунтування природи електричного струму в різних середовищах на основі електронних уявлень. Тому кожному учневі необхідно бути уважним під час виступів товаришів, брати активну участь в обговоренні виступів, не соромитися задавати запитання. Зосередитися й краще запам’ятати матеріал допоможе таблиця, що заповнюється на презентації проекту кожним учасником.

Середовище

                             Що        порівнюється

Носії електричного заряду

Умови протікання струму

Залежність опору від температури середовища

Застосування в техніці, побуті

Метали

 

 

 

 

Напівпровід-

ники

 

 

 

 

Електроліти

 

 

 

 

Гази

 

 

 

 

Висновок:  отже, щоб використовувати різні середовища для потреб людини, нам потрібен електричний струм. В Україні електрична енергія виробляється на електростанціях різних типів.

http://bagazhznaniy.ru/wp-content/uploads/2014/12/%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97-%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D1%96.jpgІІ. Робота з картою електроенергетики України. (Географ)

Типи електростанцій:

  • АЕС;
  • ГЕС;
  • ТЕС.

Перелік найбільших на Україні.

Забруднення довкілля електростанціями

 

 

ІV. Відео. (Географ)

«Теплові двигуни та охорона довкілля» .

V. Розв’язування задач (Фізик)

VІ. Розв’язування типових завдань ЗНО (Фізик)

1. Логічні пари

А) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – пристрій, у якому він застосовується»

А Іскровий

Б Дуговий

В Тліючий

Г Коронний

 

1 Лампа денного світла

2 Свічка запалювання бенз. двигуна

3 Прожектор

4 Фен

5 Блискавковідвід

Б) Встановити відповідність «вид самостійного газового розряду – умова його виникнення»:

А Іскровий

Б Дуговий

В Тліючий

Г Коронний

1 Висока температура

2 Низький тиск

3 Висока вологість повітря

4 Сильне електричне поле

5 Висока напруга

2. Скласти логічний ланцюжок з тексту

А) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження:

 

 

 

 

 

 

Б) З’єднати стрілками фрагменти тексту в такій послідовності, щоб утворилося два правильних твердження:

 

 

 

 

 

 

Перевіряємо  завдання ЗНО.

  1. Блок уроку екологічно-економічного змісту

(Фізик)

Щоб приступити до цього блоку потрібно розв’язати кросворд та дізнатись ключове слово

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16

6

12

14

15

 

5

 

8

 

 

 

 

2

4

 

 

7

 

9

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

3

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підприємство,  яке забезпечує господарство і населення електроенергією.
  2. Самостійний газовий розряд, який виникає біля гострих виступів предметів, під час грози або перед нею.
  3. Тверді або рідкі речовини, що мають йонну провідність.
  4. Властивість багатьох провідників, що полягає в тому, що їх електричний опір стрибком падає до нуля при охолоджуванні нижче певної температури.
  5. Наука, яка вивчає вплив людини на природу.
  6. Наука, яка вивчає зміни клімату.
  7. Процес утворення позитивних і негативних йонів та вільних електронів з молекул.
  8. Процес утворення позитивних і негативних йонів та вільних електронів з молекул газу.
  9. Природнє джерело енергії.
  10. Вільний зв'язок у напівпровіднику.
  11. Фізична величина, яка характеризує стан теплової рівноваги системи.
  12. Пристрій, який розмикає електричне коло, якщо сила струму в ньому збільшиться понад норму.
  13. Газовий розряд, який відбувається за наявності зовнішнього іонізатора.
  14. Електролітичний спосіб покривання виробу тонким шаром металів.
  15. Негативний антропогенний вплив на довкілля.
  16. Навколишнє середовище.

(Географ)

Ключове слово «енергозбереження» є не випадковим.

Святий обов’язок кожного громадянина – економно ставитись до використання енергоресурсів. Що можемо конкретно ми? Часто забуваємо  вимкнути лампочку в коридорі, на кухні чи в ванній кімнаті. І горить вона там без потреби. Пропоную зробити нехитрі підрахунки, а  вже потім, із них, - висновки.

Діти, як ви вважаєте, - це багато чи мало? Щоб зрозуміти це, звернемося до порівняльної таблиці.

1 кВт г од електроенергії достатньо, щоб виготовити:

                                 5 кг олії;

                                 14 кг борошна;

                                 30 кг хліба;

                                 40 кг цукру; 

                                 1,5 кг паперу;

                                 1 пару взуття.

      А  якщо в кожній квартирі по всій Україні виключити на одну годину одну  електричну лампочку, то буде збережено 200 тис. кВт год електроенергії. Це  означає, що для отримання цієї енергії не буде спалюватися паливо на ТЕС, а отже, наша атмосфера не буде забруднюватися вуглекислим газом, оксидами сірки, а земля не буде устилатися шлаковими відходами від спаленого вугілля. Статистика говорить, що ТЕС світу викидають в атмосферу щороку 250-300 млн. тонн попелу й понад 60 млн. тонн сірчистого ангідриду. Американський метеоролог Баттан в книзі «Забруднене небо» формулює висновок про те, що цивілізацію чекає одне з двох: або люди зроблять так, що в повітрі стане менше диму, або дим зробить так, що на землі стане менше людей. Діти, ви мусите свідомо зрозуміти, що охорона навколишнього середовища – це дуже важлива і серйозна справа. Здоров’я людей залежить від здоров’я природи Землі.

 

  1.  Робота зі стендами в школі. Домашнє завдання  (Географ)

     

 

 

  1. Підбиття підсумків  (Фізик)

Вправа «Мікрофон»

Учням пропонується згадати етапи уроку й дати відповідь на запитання: Що корисного чи нового дізналися на уроці?

  1. Домашнє завдання  (Фізик)

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
§ 8. Електричний струм у різних середовищах
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
1098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку