Електронні таблиці та їх об’єкти

Про матеріал
Мета: навчальна: познайомити учнів з основними поняттями електронних таблиць, розповісти про можливості використання електронних таблиць, ввести поняття «табличний процесор» і «електронна таблиця», сформувати поняття: комірка, рядок, стовпчик, адреса комірки, діапазон комірок, робочий аркуш, книга; розвивальна: сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду зазначити використання електронних таблиць для розв’язання задач по фізиці, хімії, математиці і т.д.; виховна: виховувати інформайційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 2

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 3

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 4

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 5

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Користуються представники багатьох професій: продавці, бухгалтери, банкіри тощо. Електронна таблиця  Табличний процесор. Табличні процесори допомагають швидко опрацювати дані, подані за допомогою електронних таблиць. Електронна таблиця (від англ. spreadsheet) — це комп'ютерний варіант звичайної таблиці. Вона складається з рядків і стовпців, на перетині яких розташовуються клітинки. У клітинках електронної таблиці можуть зберігатись текстові, числові дані та формули. Електронна таблиця може містити зображення та інші мультимедійні об'єкти.

Номер слайду 6

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Електронна таблиця  Табличний процесор. Для розв'язування задач із даними, які можна подати у вигляді електронних таблиць, розроблені спеціальні програми, які називаються табличними процесорами. Пуск/Усі програми/Microsoft Office/ Microsoft Excel Запуск табличного процесора за допомогою ярлика на Робочому століза допомогою контекстного меню

Номер слайду 7

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Електронна таблиця  Табличний процесорІмена файлів, створених за допомогою табличного процесора Microsoft Excel, мають розширення *.xls, *.xlsx

Номер слайду 8

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця  Табличний процесор

Номер слайду 9

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця  Табличний процесор

Номер слайду 10

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Об’єкти електронної таблиціЕлектронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця  Табличний процесор. Електронна таблиця може складатись із аркушів, кожен з яких поділений на рядки і стовпці. Електронна таблиця, створена за допомогою табличного процесора, називається книгою. При роботі з ЕТ одна з клітинок є виділеною. Адреса виділеної клітинки відображається в полі імені

Номер слайду 11

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Переміщення по електронній таблиціЕлектронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця  Табличний процесор. Для переміщення в ЕТ можна використо­вувати клавіші управління курсором чи виділяти потрібну клітинку клацанням мишіВідображається потрібна клітинка чи інший об’єкт, переглянути їх можна за допомогою горизонтальної або вертикальної смуг прокручування. Переходити від одного аркуша до іншо­го, та кнопкиза допомогою яких можна відображати вкладки аркушів

Номер слайду 12

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Редагування вмісту клітинки. Електронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця  Табличний процесор. Для зміни вмісту виділеної клітинки можна видалити дані, що міс­тяться у клітинці, та ввести з клавіатури нові. Для завершення введен­ня даних треба натиснути клавішу Enter або одну з клавіш зі стрілками.

Номер слайду 13

Розгадайребус. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 14

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. ТЕХНІКАВправа 1. Продаж техніки. Розгадай ребус

Номер слайду 15

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. ПРИЛАДДЯВправа 2. Шкільне приладдя. Розгадай ребус

Номер слайду 16

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Домашнє завдання. Вивчити §13 Опрацювати всі запитання і завдання з рубрик Заповнити словничок Електронна таблиця, об’єкти електронної таблиці, табличний процесор.

Номер слайду 17

Вправа 1. Продаж техніки. Вправа 2. Шкільне приладдя. ЗАВДАННЯЧашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 18

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом Продаж.xlsx, що зберігається в папці Електронні таблиці. Досліди вміст контекстних меню таких об’єктів електронної таблиці: клітинки, стовпця, рядка, аркуша, діаграми. Вправа 1. Продаж техніки. Відкрий файл Продаж.xlsx у папці Електронні таблиці. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора, спільні для програм пакета Microsoft Office: вкладку Файл (меню Файл), па­нель швидкого доступу, заголовок програми, кнопки управління вікном, вкладки чи панель для розміщення груп інструментів, робочу область про­грами, рядок стану, смугу прокручування.

Номер слайду 19

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом Продаж.xlsx, що зберігається в папці Електронні таблиці. Досліди вміст контекстних меню таких об’єктів електронної таблиці: клітинки, стовпця, рядка, аркуша, діаграми. Вправа 1. Продаж техніки3. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора: заголовки рядків і стовпців, поле імені.4. Визнач, які дії можуть виконуватись із клітинкою, стовпцем, рядком, арку­шем, діаграмою. Для цього виклич контекстне меню клітинки А1, заголовка стовпця А, заголовка рядка 1.5. Виклич контекстне меню вкладки з назвою одного з аркушів, наприклад, Телефони, та діаграми. Дізнайся, чи є спільні групи вказівок для кожного з них.6. Виділи клітинку В4 і замість значення 27 введи з клавіатури значення 45. Зверни увагу, як змінився вигляд діаграми.7. Визнач, чи працювали нещодавно з електронними таблицями на твоєму комп’ютері, якщо так — то з якими? Для цього скористайся переліком документів, що розміщені в меню вкладки Файл\Останні (Microsoft Office).8. Закрий документ, не зберігаючи зміни.

Номер слайду 20

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач вартість покупки шкільного приладдя, вносячи зміни в їхню кількість. Сформуй таку покупку приладдя, вартість якої менша від вартості шкільного рюкзака. Вправа 2. Шкільне приладдя1. Створи папку Таблиці у своїй структурі папок.2. Відкрий файл Приладдя.xlsx у папці Електронні таблиці. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 21

Табличний процесор. Завдання. Визнач вартість покупки шкільного приладдя, вносячи зміни в їхню кількість. Сформуй таку покупку приладдя, вартість якої менша від вартості шкільного рюкзака. Вправа 2. Шкільне приладдя3. Вкажи приклади клітинок, у яких міститься текст, число. Для цього виді­ли клітинку та переглянь в полі імені її адресу. Наприклад, у клітинці С6 міститься число, а в А6 — текст.4. Пересвідчись, що при виділенні зображення в полі імені відображається текст Рисунок 1.5. Виділи клітинку С6 і замість значення 7 введи з клавіатури значення 10. Зверни увагу, як змінився вміст клітинок D6 і D10.6. Подумай, яке приладдя тобі потрібно для навчання та в якій кількості. Змі­нюй значення клітинок стовпця С таблиці Шкільне приладдя так, щоб за­гальна сума покупки була меншою від вартості рюкзака. Для цього порів­нюй вміст клітинок D10 і D12.7. Результати роботи збережи з тим самим іменем у папці Таблиці твоєї структури папок. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк

Номер слайду 22

Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Працюємо за комп’ютером

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левадній Сергій Павлович
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 серпня 2022
Переглядів
1052
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку