Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Користуються представники багатьох професій: продавці, бухгалтери, банкіри тощо. Електронна таблиця Табличний процесор. Табличні процесори допомагають швидко опрацювати дані, подані за допомогою електронних таблиць. Електронна таблиця (від англ. spreadsheet) — це комп'ютерний варіант звичайної таблиці. Вона складається з рядків і стовпців, на перетині яких розташовуються клітинки. У клітинках електронної таблиці можуть зберігатись текстові, числові дані та формули. Електронна таблиця може містити зображення та інші мультимедійні об'єкти.
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Електронна таблиця Табличний процесор. Для розв'язування задач із даними, які можна подати у вигляді електронних таблиць, розроблені спеціальні програми, які називаються табличними процесорами. Пуск/Усі програми/Microsoft Office/ Microsoft Excel Запуск табличного процесора за допомогою ярлика на Робочому століза допомогою контекстного меню
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Програми для роботи з електронними таблицями. Електронні таблиціПриклад. Електронна таблиця Табличний процесорІмена файлів, створених за допомогою табличного процесора Microsoft Excel, мають розширення *.xls, *.xlsx
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Об’єкти електронної таблиціЕлектронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця Табличний процесор. Електронна таблиця може складатись із аркушів, кожен з яких поділений на рядки і стовпці. Електронна таблиця, створена за допомогою табличного процесора, називається книгою. При роботі з ЕТ одна з клітинок є виділеною. Адреса виділеної клітинки відображається в полі імені
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Переміщення по електронній таблиціЕлектронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця Табличний процесор. Для переміщення в ЕТ можна використовувати клавіші управління курсором чи виділяти потрібну клітинку клацанням мишіВідображається потрібна клітинка чи інший об’єкт, переглянути їх можна за допомогою горизонтальної або вертикальної смуг прокручування. Переходити від одного аркуша до іншого, та кнопкиза допомогою яких можна відображати вкладки аркушів
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Редагування вмісту клітинки. Електронні таблиціВікно табличного процесора. Електронна таблиця Табличний процесор. Для зміни вмісту виділеної клітинки можна видалити дані, що містяться у клітинці, та ввести з клавіатури нові. Для завершення введення даних треба натиснути клавішу Enter або одну з клавіш зі стрілками.
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом Продаж.xlsx, що зберігається в папці Електронні таблиці. Досліди вміст контекстних меню таких об’єктів електронної таблиці: клітинки, стовпця, рядка, аркуша, діаграми. Вправа 1. Продаж техніки. Відкрий файл Продаж.xlsx у папці Електронні таблиці. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора, спільні для програм пакета Microsoft Office: вкладку Файл (меню Файл), панель швидкого доступу, заголовок програми, кнопки управління вікном, вкладки чи панель для розміщення груп інструментів, робочу область програми, рядок стану, смугу прокручування.
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач призначення інструментів, розміщених на різних вкладках вікна табличного процесора та на рядку стану, інструментів навігації та панелі швидкого доступу при роботі з файлом Продаж.xlsx, що зберігається в папці Електронні таблиці. Досліди вміст контекстних меню таких об’єктів електронної таблиці: клітинки, стовпця, рядка, аркуша, діаграми. Вправа 1. Продаж техніки3. Знайди на екрані елементи вікна табличного процесора: заголовки рядків і стовпців, поле імені.4. Визнач, які дії можуть виконуватись із клітинкою, стовпцем, рядком, аркушем, діаграмою. Для цього виклич контекстне меню клітинки А1, заголовка стовпця А, заголовка рядка 1.5. Виклич контекстне меню вкладки з назвою одного з аркушів, наприклад, Телефони, та діаграми. Дізнайся, чи є спільні групи вказівок для кожного з них.6. Виділи клітинку В4 і замість значення 27 введи з клавіатури значення 45. Зверни увагу, як змінився вигляд діаграми.7. Визнач, чи працювали нещодавно з електронними таблицями на твоєму комп’ютері, якщо так — то з якими? Для цього скористайся переліком документів, що розміщені в меню вкладки Файл\Останні (Microsoft Office).8. Закрий документ, не зберігаючи зміни.
Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк. Табличний процесор. Завдання. Визнач вартість покупки шкільного приладдя, вносячи зміни в їхню кількість. Сформуй таку покупку приладдя, вартість якої менша від вартості шкільного рюкзака. Вправа 2. Шкільне приладдя1. Створи папку Таблиці у своїй структурі папок.2. Відкрий файл Приладдя.xlsx у папці Електронні таблиці. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк
Табличний процесор. Завдання. Визнач вартість покупки шкільного приладдя, вносячи зміни в їхню кількість. Сформуй таку покупку приладдя, вартість якої менша від вартості шкільного рюкзака. Вправа 2. Шкільне приладдя3. Вкажи приклади клітинок, у яких міститься текст, число. Для цього виділи клітинку та переглянь в полі імені її адресу. Наприклад, у клітинці С6 міститься число, а в А6 — текст.4. Пересвідчись, що при виділенні зображення в полі імені відображається текст Рисунок 1.5. Виділи клітинку С6 і замість значення 7 введи з клавіатури значення 10. Зверни увагу, як змінився вміст клітинок D6 і D10.6. Подумай, яке приладдя тобі потрібно для навчання та в якій кількості. Змінюй значення клітинок стовпця С таблиці Шкільне приладдя так, щоб загальна сума покупки була меншою від вартості рюкзака. Для цього порівнюй вміст клітинок D10 і D12.7. Результати роботи збережи з тим самим іменем у папці Таблиці твоєї структури папок. Чашук О. Ф., вчитель інформатики ЗОШ№23, Луцьк