Мета:
Навчальна: ознайомити з поняттям “Декоративно-ужиткове мистецтво»,з видами мистецтва , сформувати уявлення про образотворче мистецтво; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію;
Розвивальна : розвивати образне мислення; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію,
Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишньої дійсності та витворів мистецтва, повагу до різних світоглядів та культур.
Комунальний заклад
«Будинок творчості дітей та юнацтва »
Кам`янської міської ради
План
Проведення відкритого заняття
«Елементи декоративно-прикладного мистецтва»
Підготувала :
Дайліденко Дар`я Євгенівна ,
Керівник гуртка
»Образотворче мистецтво»
м. Кам`янське
2022р.
Гурток «Образотворче мистецтво»
Керівник гуртка Дайліденко Дар`я Євгенівна
Тема заняття: Елементи декоративно-прикладного мистецтва
Мета:
Навчальна: ознайомити з поняттям “Декоративно-ужиткове мистецтво»,з видами мистецтва , сформувати уявлення про образотворче мистецтво; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію;
Розвивальна : розвивати образне мислення; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію,
Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишньої дійсності та витворів мистецтва, повагу до різних світоглядів та культур.
Наочні посібники:
Матеріали та обладнання паперова палітра, кольори фарб, клей, ножиці, кольоровий папір
Форма проведення : заняття - квест
Хід заняття
Сьогодні ми зібралися на мистецький квест найрозумніших, найкмітливіших, найдопитливіших і творчих особистостей. Я з радістю запрошую всіх учасників на мистецьку гру, у якій беруть участь команди…(художники ,дизайнери) Учні розділились на дві команди.
Ви всі знаєте, що таке квест? (змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.)
Діти, зараз ми з вами помандруємо нашою класною кімнатою в країну «Декоративно-прикладне мистецтво»
Подивіться на зображення і скажіть з яким настроєм ви прийшли на наше заняття ?
Діти , зараз ми перейшли до першої нашої станції »Підготовча» , для того щоб ми рухались далі ,ми повинні пригадати ,які жанри образотворчого мистецтва ми знаємо . Для того ,нам потрібно розшифрувати слова ,які злий чародій зачарував.
РТРЮТАМОН-
ХИДНКОЖУ-
ЕРПОТЕ-
ТЕКРХІТУАРА-
ВОСЖИПИ-
- Молодці! відправляємося далі на нашій маршрутці до країни «Декоративно-прикладного мистецтва»
Вітаю вас в станціїї «Загадкова» , ми повинні відгадати загадки ,щоб получити за це перший колір для нашої палітри .
1. Бігаю туди-сюди
І рятую від біди:
Там, де помилка чи бруд,
Мною на папері труть.
2. Ми на вернісаж прийшли,
Щось цікаве там знайшли,
То не птах і не людина,
А зовуть її…
3. Фрукти, овочі та ваза,
Кожен з вас побачить зразу,
В чому річ і в чому суть.
Як оцю картину зовуть?
4. Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
5. Гарно лінії виводить,
По паперу легко ходить,
Він художник-молодець,
Чудодійний…
6. Він для фарби незамінний,
Бо художник він відмінний.
Розфарбує все, як треба,
І малюнок є вже в тебе.
7. Білий-білий, наче сніг,
Рук нема, немає ніг,
Не людина і не звір,
А зовуть його…
Тримайте учні , це перший колір ,який ми знайшли –жовтий колір ,рухаємося до інших .
- Їдем,їдем в країну «Декоративно-прикладно мистецтва»
Ми вже по дорозі до країни , але нам потрібно пригадати ,ті знання які ми отримали . Для нас казковий герой цього міста залишив завдання,а звати його Незнайка .
Добре ! Ми пригадали ,які кольори потрібні для малюнку в стилі «Графіка» ,їдемо далі .
Ми доїхали до країни «Декоративно-прикладне мистецтво» .але на путі у нас є декілька міст , які розповідять нам що ж таке як «Декоративно-прикладне мистецтво»
Керамі́чне мисте́цтво — виготовлення мистецьких творів з керамічних матеріалів, включаючи глину. Як правило, приймає форми артистичного гончарства, виготовлення посуду, плитки, статуеток та інших скульптур. Керамічне мистецтво є одним з мистецтв, зокрема, декоративно-прикладним мистецтвом.
Малювати-ліпити-випікати-розмальовувати-захоплюватись.
Цe коротка історія про життя кераміки.
Кераміка — це мистецтво, що народжується з рук однієї людини і живе в руках іншої.
Завдання : Для того, щоб отримати колір для нашої палітри,треба з цього солоного тіста зліпити їжачка.
-Умнички! Тримайте колір-зелений . Рухаємося далі!
ДЕКОРАТИ́ВНИЙ РО́ЗПИС – спосіб декорування інтер'єрів та екстер'єрів споруд, творів декоративно-ужиткового мистецтва; один з основних виражальних засобів монументально-декоративного мистецтва. Громад., житл. та культові споруди оздоблюють настін. розписами .
(альфрейні розписи, фрески), нар. житло – витинанками, мальовками.
Опішнянський розпис
Родом з Полтавської області. Відома Опішнянська кераміка ще з XVII століття. Опішнянські орнаменти відрізняються особливою життєрадісністю і яскравістю. У малюнку обов'язково присутня огинаюча лінія, вироби покриваються ангобом (спеціальним глиняним шаром). На поверхнях виробів малюються ягоди, листя, каракулі (кривульки), квіти, метелики, сердечка, гілки та інші. Опішнянський розпис був також включений у перелік об'ектів нематеріальної культурної спадщини України.
Косівський розпис
Народився в українських Карпатах, в місті Косів, Івано-Франківської області. Стрімкий розвиток соледобувної промисловості стимулював появу і різних видів декоративного ремісництва в цьому регіоні. Зокрема кераміки і декоративного розпису. На виробах в стилі народного примітивізму можна знайти рослинні мотиви; зображення птахів, звірів та інші традиційні малюнки. Характерні кольори для цього виду розпису: білий, зелений і охра.
Петриківський розпис
Свою назву петриківський розпис отримав від назви села Петриківка (сьогодні – центр Петриківського району Дніпропетровської області), заснованого 1772 року на березі річки Чаплинка гетьманом Петром Калнишевським.
Художню основу петриківського малярства склали традиції декоративного розпису внутрішніх приміщень селянських хат.
В петриківському малярстві переважають рослинні мотиви. У рослинному орнаменті зображають різноманітні квіти (айстри, жоржини, троянди, ромашки) та плоди, які поєднують у фантазійні композиції вазонів і кущів. Іноді рослинні візерунки поєднують із зображенням людей, птахів та тварин.
Завдання : Намалювати елемент»Ромашка» ,»цибулька».
- Молодці ,тримайте ще один колір - червоний в свою палітру.
Рухаємося далі !
Орнамент- візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів.
Групова робота .
Завдання : Намалювати приклад рослинного орнаменту –д ля команди «Художників» ,та геометричний орнамент – для команди «Дизайнерів» . Ви отримали синій колір.
На цьому наша подорож завершена. У вас на столі лежать жовті кружки, це - пусті смайли. Вам потрібно зобразити на них, які емоції викликав у вас сьогоднішній урок. (учні виконують, прикладі смайлів на дошці).
Список використаної джерел та літератури
Теорія і методика викладання Образотворчого мистецтва -Міністерство освіти і науки України ВОЛОДИМИР КАРДАШОВ. Київ 2007
https://authenticukraine.com.ua/