Елементи декоративно-ужиткового мистецтва

Про матеріал

Мета:

Навчальна: ознайомити з поняттям “Декоративно-ужиткове мистецтво»,з видами мистецтва , сформувати уявлення про образотворче мистецтво; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію;

Розвивальна : розвивати образне мислення; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію,

Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишньої дійсності та витворів мистецтва, повагу до різних світоглядів та культур.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Будинок творчості дітей та юнацтва »

Кам`янської міської ради

 

 

 

 

 

 

План

Проведення відкритого заняття

«Елементи декоративно-прикладного мистецтва»

 

 

 

 

 

Підготувала :

Дайліденко Дар`я Євгенівна ,

Керівник гуртка

»Образотворче мистецтво»

 

м. Кам`янське

2022р.

 

Гурток «Образотворче мистецтво»

Керівник гуртка  Дайліденко Дар`я Євгенівна

Тема заняття: Елементи декоративно-прикладного мистецтва

Мета:

Навчальна: ознайомити з поняттям “Декоративно-ужиткове мистецтво»,з видами мистецтва , сформувати уявлення про образотворче мистецтво; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію;

 

Розвивальна : розвивати образне мислення; активізувати творчу ініціативу, увагу, фантазію,

 

Виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишньої дійсності та витворів мистецтва, повагу до різних світоглядів та культур.

Наочні посібники:

Матеріали та обладнання паперова палітра, кольори фарб, клей, ножиці, кольоровий папір

Форма проведення  : заняття - квест

Хід заняття

  1. Організаційний момент.
  • Доброго дня, діти!

Сьогодні ми зібралися на мистецький квест найрозумніших, найкмітливіших, найдопитливіших і творчих особистостей. Я з радістю запрошую всіх учасників на мистецьку гру, у якій беруть участь команди…(художники ,дизайнери) Учні розділились на дві команди.

Ви всі знаєте, що таке квест? (змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.)

Діти, зараз ми з вами помандруємо нашою класною кімнатою в країну «Декоративно-прикладне мистецтво»

  • Мотивація навчальної діяльності .Рефлексія

Подивіться на зображення і скажіть з яким настроєм ви прийшли на наше заняття ?

 

Картинки смайлики с разным настроением для детей (43 фото) » Юмор, позитив  и много смешных картинок

  1. Основна частина
  • Станція «Підготовча» .

Діти , зараз ми перейшли до першої нашої станції »Підготовча» , для того щоб ми рухались далі ,ми повинні пригадати ,які жанри образотворчого мистецтва ми знаємо . Для того ,нам потрібно розшифрувати слова ,які злий чародій зачарував.

 

РТРЮТАМОН-

ХИДНКОЖУ-

ЕРПОТЕ-

ТЕКРХІТУАРА-

ВОСЖИПИ-

-         Молодці! відправляємося  далі на нашій маршрутці до країни «Декоративно-прикладного мистецтва»

  • Станція»Загадкова»

Вітаю вас в станціїї «Загадкова» , ми повинні відгадати загадки ,щоб получити за це перший колір для нашої палітри .

1. Бігаю туди-сюди

І рятую від біди:

Там, де помилка чи бруд,

Мною на папері труть.

 

 

2. Ми на вернісаж прийшли,

Щось цікаве там знайшли,

То не птах і не людина,

А зовуть її…

 

 

3. Фрукти, овочі та ваза,

Кожен з вас побачить зразу,

В чому річ і в чому суть.

Як оцю картину зовуть?

 

 

4. Пензлик, аркуш та вода…

Де ж малюнок? От біда!

Що іще забув я взяти,

Щоб пейзаж намалювати?

 

 

5. Гарно лінії виводить,

По паперу легко ходить,

Він художник-молодець,

Чудодійний…

 

 

6. Він для фарби незамінний,

Бо художник він відмінний.

Розфарбує все, як треба,

І малюнок є вже в тебе.

 

 

7. Білий-білий, наче сніг,

Рук нема, немає ніг,

Не людина і не звір,

А зовуть його…

 Тримайте  учні , це перший колір ,який ми знайшли –жовтий колір ,рухаємося до інших .

- Їдем,їдем в країну «Декоративно-прикладно мистецтва»

  • Станція »Ерудіт»

Ми вже по дорозі до країни , але нам потрібно пригадати ,ті знання які ми отримали . Для нас казковий герой цього міста залишив завдання,а звати його Незнайка .

Незнайка - 59 фото

D:\Гончаренко В.В\Документи 2018-2019\Тиждень образотворчого 2019\Кросворди\Кросворд 1.jpg

Добре ! Ми  пригадали ,які кольори потрібні для малюнку в стилі «Графіка» ,їдемо далі .

 

  1. Практична частина

Ми доїхали до країни «Декоративно-прикладне мистецтво» .але на путі у нас є декілька  міст , які розповідять нам що ж таке як «Декоративно-прикладне мистецтво»

 

  • Станція «Місто -Кераміка»

Керамі́чне мисте́цтво — виготовлення мистецьких творів з керамічних матеріалів, включаючи глину. Як правило, приймає форми артистичного гончарства, виготовлення посуду, плитки, статуеток та інших скульптур. Керамічне мистецтво є одним з мистецтв, зокрема, декоративно-прикладним  мистецтвом.

Малювати-ліпити-випікати-розмальовувати-захоплюватись.
Цe коротка історія про життя кераміки.

Кераміка — це мистецтво, що народжується з рук однієї людини і живе в руках іншої.

Дивовижний світ кераміки Уляни Шкром'юк

 

 

 

Українська кераміка: молочена, поливана, чорнодимлена

 

Цікаві факти про глину

 

Завдання : Для того, щоб отримати колір для нашої палітри,треба з цього солоного тіста зліпити їжачка.

 

Вироби з солоного тіста своїми руками

 

-Умнички! Тримайте колір-зелений . Рухаємося далі!

  • Станція «Декоративний розпис»

ДЕКОРАТИ́ВНИЙ РО́ЗПИС – спосіб декорування інтер'єрів та екстер'єрів споруд, творів декоративно-ужиткового мистецтва; один з основних виражальних засобів монументально-декоративного мистецтва. Громад., житл. та культові споруди оздоблюють настін. розписами .

(альфрейні розписи, фрески), нар. житло – витинанками, мальовками.

 

Опішнянський розпис

Родом з Полтавської області. Відома Опішнянська кераміка ще з XVII століття. Опішнянські орнаменти відрізняються особливою життєрадісністю і яскравістю. У малюнку обов'язково присутня огинаюча лінія, вироби покриваються ангобом (спеціальним глиняним шаром). На поверхнях виробів малюються ягоди, листя, каракулі (кривульки), квіти, метелики, сердечка, гілки та інші. Опішнянський розпис був також включений у перелік об'ектів нематеріальної культурної спадщини України.

 

https://kraina-ua.com/up/temp/20160311150258.jpg

 

Косівський розпис

Народився в українських Карпатах, в місті Косів, Івано-Франківської області. Стрімкий розвиток соледобувної промисловості стимулював появу і різних видів декоративного ремісництва в цьому регіоні. Зокрема кераміки і декоративного розпису. На виробах в стилі народного примітивізму можна знайти рослинні мотиви; зображення птахів, звірів та інші традиційні малюнки. Характерні кольори для цього виду розпису: білий, зелений і охра.

https://kraina-ua.com/up/temp/20160311151620.jpg

 

Петриківський розпис

Свою назву петриківський розпис отримав від назви села Петриківка (сьогодні – центр Петриківського району Дніпропетровської області), заснованого 1772 року на березі річки Чаплинка гетьманом Петром Калнишевським.

Художню основу петриківського малярства склали традиції декоративного розпису внутрішніх приміщень селянських хат.

В петриківському малярстві переважають рослинні мотиви. У рослинному орнаменті зображають різноманітні квіти (айстри, жоржини, троянди, ромашки) та плоди, які поєднують у фантазійні композиції вазонів і кущів. Іноді рослинні візерунки поєднують із зображенням людей, птахів та тварин.

 

https://f.authenticukraine.com.ua/photo/5103/p3hpT.jpg

https://f.authenticukraine.com.ua/photo/5106/Jijnb.jpg

Завдання : Намалювати елемент»Ромашка» ,»цибулька».

Мастер - класс №3 - Рисуем цветы ромашки и листья в Петриковской росписи. -  YouTube

 

 

Перехідний мазок». Навчитися малювати елемент "цибулька". - YouTube

 

-         Молодці  ,тримайте ще один колір - червоний в свою палітру.

Рухаємося далі !

  • Станція «Орнамент»

Орнамент- візерунок або узор, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, стилізованих тваринних чи рослинних мотивів.

 

Орнамент та види орнаментів - презентація з різне

 

Види орнаменту та регіональний вплив на різноманіття візерунків у шитві  пращурів - Українська вишивка

 

 

Групова робота .

Завдання : Намалювати приклад рослинного орнаменту –д ля команди «Художників» ,та геометричний орнамент – для команди «Дизайнерів» . Ви отримали  синій колір.

 

  1. Підсумки заняття
  • Ось ми й доїхали до країни «Декоративно-прикладне мистецтво»! По дорозі до неї ми пригадали те ,що вивчали напередодні , та  подорожували між містами – видами декоративно-прикладного мистецтва як орнамент,кераміка та декоративний розпис . Ми це поглиблено будемо вивчати на наступних заняттях.
  • А зараз давайте зберемо нашу усю палітру .
  • «Моє враження»

 

 На цьому наша подорож завершена. У вас на столі лежать жовті кружки, це  - пусті смайли. Вам потрібно зобразити на них, які емоції викликав у вас сьогоднішній урок. (учні виконують, прикладі смайлів на дошці).

 

 

Список використаної  джерел та літератури

Теорія і методика викладання Образотворчого мистецтва -Міністерство освіти і науки України ВОЛОДИМИР КАРДАШОВ. Київ 2007

https://www.academia.edu/

 

https://authenticukraine.com.ua/

https://osvita.ua/

https://vseosvita.ua/

https://naurok.com.ua/

https://ru.wikipedia.org/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Internet\IMG_20221128_143636.jpg

 

 

 

 

 

D:\Internet\IMG_20221123_142402.jpg

 

 

D:\Internet\IMG_20221123_142326.jpgD:\Internet\IMG_20221128_143625.jpg

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
13 вересня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку