Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі до підручника Аристова, Чєн за модельно програмою Масол

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі до підручника Аристова, Чєн за модельно програмою Масол з очікуваними результатами навчання
Перегляд файлу

 

 

Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва у 6 класі

Календарно-тематичне планування складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. 224 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна).

 

Скорочення: СМ — сприймання мистецтва, ХТД — художньо-творча діяльність


Ключові компетентності

01 - Спілкування державною мовою

02 - Спілкування іноземними мовами

03 - Математична компетентність

04 - Основні компетентності природничих наук і технологій

05 - Інноваційність

 

06 – Екологічна й інформаційно-комунікаційна

07 – Навчання впродовж життя

08 – Соціальна і громадська компетентність

09 – Підприємливість і фінансова грамотність

10 – Культурна компетентність


                            Очікувані групи результатів навчання, що внесені у Свідоцтво досягнень:

1. Пізнає різні види мистецтва

2. Працює з текстом

3. Бере участь у творчій діяльності

 

Дата

Тема

Очікувані резеультати навчання

Очікувані групи р.н.

Компетент

ності

1

 

Тема 1. Палітра мистецьких жанрів

Поняття «жанр», жанри образотворчого мистецтва (анімалістичний, натюрморт, пейзаж).

СМ: Г. Роннер-Кніпп «Кошенята, що грають з віялом», Ю. Журавель «Мирослав Скорик», Ф. Снейдерс «Фрукти у мисці на червоній скатертині», Ж. Беро «Бульвар капуцинок»,В. Христенко «Твердині України. Білгород Дністровський».

  ХТД: «Мої літні враження».

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

 

 

1

 

2

 

Тема 2. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр у скульптурі

Поняття «анімалістичний жанр», різновиди, анімалістичний жанр в скульптурі, скульптор/скульпторки, які працювали та працюють в анімалістичному жанрі.

СМ: світлини із зображенням тварин із печери Ласко (Франція), Скіфської пекторалі із Товстої Могили, пам’ятників тваринам (Пам’ятник Хатіко в Токіо (Японія), О. Шамшура «Пам’ятник вірності»,

 ХТД: 1. «Мій домашній улюбленець». (Техніка виконання: ліплення.)

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо).

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

 

 

1,2,3

 

3

 

Тема 3. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр в живописі та графіці

Художник/художниці, які працювали і працюють

в анімалістичному жанрі (графіка, живопис), пропорції тварин.

СМ: А. Дюрер «Заєць», Г. Роннер-Кніпп «Двоє спаніелів чекають на полювання», В. Аверін «Телята».

ХТД: 1. «Моя улюблена тваринка». Зображення тварини у спокої. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)

  2. «Моя улюблена тваринка на прогулянці». Зображення тварини у русі.     (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

 

 

1,2,3

 

4

 

Тема 4. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр в декоративному мистецтві Стилізація, майстри і майстрині декоративного мистецтва, які   створювали   та   створюють   роботи в анімалістичному жанрі. СМ: А. Пікуш «Сімейка», світлини з прикладами сирної іграшки, яворівської іграшки, бубнівської та косівської кераміки, М. Примаченко «Загроза війни» та «Голубка розпустила крила, хоче на землі миру». ХТД: «Чарівна тварина». ХТД: Створення декоративного образу тварини (на прикладі робіт Марії Примаченко або за власним баченням).

2.3.Спостерігає за довкіллям, фіксує цікаві явища довкілля і презентує власні спостереження (замальовки, фото, відео тощо). Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

 

 

            2,3

 

5

 

Тема 5. Світ речей в образотворчому мистецтві. Побудова натюрморту

Натюрморт. Знайомство з композиційною грамотою натюрморту.

СМ: В. Геда «Натюрморт зі срібним глеком

і пирогом», М. Караваджо «Кошик з фруктами»,

К. Білокур «Сніданок», схеми побудови натюрмортів. ХТД: 1. «Тихе життя моїх речей». Зображення натюрморту з простих предметів з натури

(побудова натюрм. з урахув. лінійної перспективи).

 2. «Що про мене розповість натюрморт». Зображення натюрморту з    натури з предметів, які є в шкільних рюкзаках (побуд.натюр.у з урахуванням лінійної перспек.).

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям.

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

 

 

1

 

6

 

Тема 6. Світ речей в образотворчому мистецтві. Живописне вирішення натюрморту.

Натюрморт. Кольорове або графічне вирішення натюрморту. Локальний колір.

СМ: С. Малиш «Натюрморт із золотою монетою»,

К. Петерс «Луговий стіл», Ф. Галіція «Вишні

  в срібній вазі», Я. Барткевич «Бузок біля вікна». ХТД: «Колір у      натюрморті». Зображення натюрморту  з простих предметів  з натури (кольорове рішення).

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

 

 

1,2

 

7

 

Тема 7. Світ речей в образотворчому мистецтві. Декоративний натюрморт.

Стилізація в натюрморті. СМ: Н. Кочунк «Натюрморт», Д. Вокер

«Натюрморт», П. Пікассо «Натюрморт з фруктами на столі», О. Екстер «Натюрморт».

ХТД: «Декоративний натюрморт». Техніка виконання: графіка, живопис або аплікація (на вибір).

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.3.Спостерігає за довкіллям, фіксує цікаві явища довкілля і презентує власні спостереження (замальовки, фото, відео тощо). Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

 

1,2

 

8

 

  Урок узагальнення/мистецтво рідного краю

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

 

1

 

9

 

Тема 8. Світ природи в образотворчому мистецтві. Пейзаж (сільський, міський, гірський, марина, фантастичний тощо)

Поняття «пейзаж», види пейзажів. Пейзаж гірський. СМ: Джотто ді Бондоне «Втеча до Єгипту», Чен Їшоу

«Літній вітерець», Т. Яблонська «Тиша»,

І. Айвазовський «Дев’ятий вал», Р. Мотузок «Водяний млин», Т. Шевченко «Хата батьків Т. Г. Шевченка», У. Чжень «Рибалка», Цзен Хоус «Гори і ріки».

ХТД: 1. «Мелодія гір». Зображення гірського пейзажу у стилі китайського живопису (туш або одного кольору (бажано чорного).

   2. «Гірські нескорені вершини». Зобр.  гірського    пейзажу

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям.

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

 

 

1,3

 

10

 

Тема 9. Світ природи в образотворчому мистецтві. Сільський пейзаж

Сільський пейзаж, лінійна перспектива, повітряна перспектива.

СМ: М. Вольштейн «Дорога на Дебальцево», М. Хоббема «Авеню в Мідделхарні»,

С. Васильківський «Весняний день в Україні», М. Раєвська-Іванова «Сільський пейзаж»,

П. Левченко «Хата», В. Перета «Весна. Потічок». ХТД: «Село на нашій Україні — неначе писанка, село». Зображення сільського пейзажу з урахуванням лінійної та повітряної перспектив.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

2.3.Спостерігає за довкіллям, фіксує цікаві явища довкілля і презентує власні спостереження (замальовки, фото, відео тощо). Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

 

 

1,2

 

11

 

Тема 10. Світ природи в образотворчому мистецтві. Міський пейзаж

Міський пейзаж, лінія горизонту (низька, висока і така, що поділяє площину аркуша майже навпіл).

 СМ: Ш. Меріон «Париж. Малий міст», Я. Мерфі

«Венеційський канал», Д. Манн «Нічне місто», Мікеланджело «Капітолійський пагорб у Римі»

ХТД: «Улюблене місто». Зображення міського пейзажу з урахуванням лінійної та повітряної перспектив. (Техніка виконання на вибір.)

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

 

 

2,3

 

12

 

Тема 11. Світ природи в образотворчому мистецтві. Декоративний пейзаж

Образ природи в декоративному мистецтві, стилізація природних форм.

СМ: О. Пілюгіна «Білий вітер», М. Тимченко

«с. Лебедин, де бував Т. Шевченко», А. Куліш «Рідна хата», А. Шульц «Мій ліс», Е. Оджала «У горах».

ХТД: «Декоративний пейзаж». Створення декоративного пейзажу. (Техніка виконання на вибір аплікація, декоративний   живопис.)

2.3.Спостерігає за довкіллям, фіксує цікаві явища довкілля і презентує власні спостереження (замальовки, фото, відео тощо). Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб джерела інформації про мистецтво із застосуванням цифрових технологій.

 

 

2

 

13

 

Тема 12. Світ природи в образотворчому  мистецтві. Фантастичний пейзаж  Фантастичний пейзаж, відмінність фантастичного пейзажу від реалістичного, художники/художниці, які створюють фанастичні пейзажі.

СМ: роботи О. Янссон, Р. Олбінського, В. Рекуненко. ХТД: 1. «Фантастичний пейзаж». Створення власного чарівного світу. (Техніка виконання на вибір живопис, графіка, аплікація, декоративний живопис.)

2. «Місто майбутнього». Створення фантастичного пейзажу.

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

 

2,3

 

 

14

 

Тема 13. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет (подвійний, парний, груповий, парадний, камерний, автопортрет тощо)

Історія виникнення жанру портрету, його види; особливості пропорцій та будови голови.

СМ: А. Манастирський «Запорожець», К. Робертсон

«Леді Луїза Ролл», О. Новаківський «Автопортрет

з дружиною», Рафаель Санті «Портрет Аньоло Доні», «Портрет Маддалени Доні», Р. Баришніков «Дівчина в українському вбранні», М. Ступінський «Мирослав Скорик».

ХТД: 1. «Портрет». Намалюйте обличчя людини  з урахуванням пропорцій. (Техніка виконання

на вибір.) 2. «Автопортрет».

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

 

 

1,2,3

 

15

 

Урок узагальнення

 

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

 

3

 

ІІ семестр

16

 

Тема 14. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет в аплікації

Портрет в техніці «аплікація», художники/художниці, що створюють портрети в техніці «аплікація».

СМ: Е. Феррейра «Гаррі Поттер», роботи Джона

Ед Де Вера, Д. Олдершоу «Марлон Брандо», Е.Франс «Одрі Гепберн».

ХТД: 1. «Автопортрет» в техніці «аплікація».

2. «Портрет улюбленого актора/акторки чи  літературного героя/літературної героїні» в техніці «аплікація».

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

 

 

1,3

 

17

 

Тема 15. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет. Пропорції постаті людини

Поняття «пропорції», головні пропорції постаті  людини.

СМ: В. Чаус «Розмова», Леонардо да Вінчі

«Вітрувіанська людина», Г. Семирадський «Біля джерела», Д. Чаус «Прима», М. Раєвська-Іванова «Автопортрет з моделлю».

   ХТД: «Мої роздуми», «Я читаю (малюю, дивлюсь    у    вікно тощо)».

   Зображення  фігури людини у стані спокою.

  (Техніка виконання на    вибір.)

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

 

 

2,3

 

18

 

Тема 16. Релігійний жанр в образотворчому мистецтві

Релігійний жанр, іконопис, теми релігійного жанру. СМ: Ікона Різдва Христового, О. Охапкін «Різдво. Святе сімейство», П. Неллі «Мадонна з немовлям», Мікеланджело «П’єта», Г. Ласло «Зима. Різдво», середньовічний перський манускрипт, що зображує Мухаммеда, Авраама та Ісуса у спільній молитві.

   ХТД: «Різдво», «Релігійне свято», «Традиції святкування».

   Створення   роботи релігійного жанру. (Техніка виконання на вибір.)

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

3.3.Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

1,3

 

19

 

Тема 17. Міфологічний жанр в образотворчому мистецтві  Поняття «міфологічний жанр», «алегорія», міфи    України.

СМ: бюст Зевса (Італія), Н. Пуссен «Малого Зевса вигодовують молоком Амалфеї», С. Боттічеллі

«Весна», Фонтан Бартольді (Франція), О. Стратійчук

«Вакх», А. Базилевич ілюстрації до «Енеїди»

І. Котляревського, О. Кульчицька «Воз’єднання України».

ХТД: 1. «Міфи або легенди України». Створення ілюстрації до цих легенд.

2. «Фея Фантазії», «Муза Знань», «Фея Захоплень та Натхнення». Створення уявного казкового образу.

  (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

 

1,3

 

20

 

Тема 18. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Фронтальна перспектива

Поняття «інтер’єр», фронтальна перспектива для побудови зображення інтер’єру.

СМ: Адріан ван Остаде «Майстерня художника»,

Я. Вермер «Молочниця», С. Райдер «Відбите світло», Д. Бібієна «Архітектурна фантазія», М. Дюкер

«Інтер’єр вілли з видом на сад».

ХТД: 1. «Моя затишна кімната». Зображення інтер’єру власної кімнати у фронтальній перспективі. (Техніка виконання графіка.)

   2. «Класна кімната моєї мрії». Зображення інтер’єру шкільного класу майбутнього. (Техніка викон. на вибір.)

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

 

1,3

 

21

 

Тема 19. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Інтер’єр в етнічному стилі

 Поняття «етнічний стиль», особливості етнічного стилю,

 етнічний стиль в інтер’єрі

СМ: світлини із зображенням інтер’єрів, В. Кричевський «Селянська  хата на Поділлі», «Селянська хата на Полтавщині».

ХТД: «Я — дизайнер/дизайнерка інтер’єру».

Зображення інтер’єру (оселя, шкільна їдальня, готель тощо) в    етнічному стилі. (Техн.викон. на вибір.)

 Робота у групах: Підготовка розповіді та презентації про українське традиційне житло вашої місцевості.

3.3.Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб джерела інформації про мистецтво із застосуванням цифрових технологій.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

3

 

22

 

Тема 20. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Кутова перспектива

Кутова перспектива у побудові зображення інтер’єру, СМ: К. Холсе «Інтер’єр з віолончеллю», П. Левченко, «Інтер’єр з кріслом»,  С. Райдер «Відбите світло».

ХТД: «Мій майбутній офіс». Зображення інтер’єру  в кутовій перспективі (власний майбутній офіс або сучасна класна кімната, кімната з музичним інструментом тощо). (Техніка виконання на вибір.)

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

 

 

2,3

 

23

 

Тема 21. Побутовий жанр у народному мистецтві

Побутовий жанр у різних видах декоративного мистецтва.

СМ: М. Білас «Косівський базар», С. Стародубцева

«Чумацький шлях — осінь», Е. Левадська «На Івана Купала», О. Пілюгіна «Зустріч», О. Рапай «Коломийка», В. Свида «Весною на полонину».

ХТД: «Наталка Полтавка». «Свято». Оберіть сюжет

  та техніку виконання (витинанка, колаж або аплікація.)

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

 

 

1,2

 

 

24

 

  Тема 22. Побутовий жанр в обр.  мистецтві

Побутовий жанр, художники і художниці, що працювали і працюють у побутовому жанрі.

СМ: світлини із зображенням стінописів з побутовими сценами (Стародавній Єгипет), розписів ваз (Стародавня Греція), П. Брейгель-старший «Дитячі ігри», П. С. Крейєр «Сільські працівники в Абруццо», Д. Сарджент «Колодязь у Венеції», М. Полякова

«Заплітаючи коси», Т. Яблонська «Весна».

ХТД: «Мої уподобання», «Родинне свято», «Мій веселий, дружній клас». Створення роботи у побутовому жанрі.

(Техніка виконання на вибір.)

Робота у групах

  1. Обрання одного/однієї з художників/художниць, які працювали у побутовому жанрі. Підготовка про нього/ неї розповіді та презентації. Доповідь за опрацьованим матеріалом.
  2. Обрання певної картини на побутові теми.

  «Оживіть» картини. Розповідь про заняття, уподобання персонажів, їхні    думки тощо.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб джерела інформації про мистецтво із застосуванням цифрових технологій.

 

 

1,2

 

25

 

Тема 23. Історичний жанр

Поняття «історичний жанр», історія розвитку історичного жанру.

СМ: Т. Шевченко «Смерть Лукреції», Л. Каффйєрі

«Октавіан Август і Клеопатра», бюст Нефертіті, О. Роден «Громадяни Кале».

ХТД: «Історична подія». Створення роботи на історичну тему (будь-яка історична подія у світовій історії або історична особистість).

Робота у групах

Обрання одного/однієї з художників/художниць, які працювали в історичному жанрі. Підготовка про нього/неї розповіді та презентації. Доповідь за опрацьованим матеріалом.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям.

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

 

 

1

 

26

 

Тема 24. Українська історія в творах митців

 Графічні, живописні, скульптурні твори, присвячені історичним  подіям та історичним особистостям України.

СМ: Н. Тітов «Покрова», О. Сластіон «Проводи на Січ», В. Баринова-Кулеба «Благословіння», С. Якутович «Тарас Бульба», О. Мурашко «Похорон кошового», М. Богдан «Гетьмани. Молитва за Україну», О. Рідний «Меморіал жертвам Голодомору», Монумент заглиблим чорнобильцям в Царичанці, М. Дьяченко «Хрещені вогнем», А. Орльонов «Становлення нації», Б. Куркуль «Степан Вікторович Чубенко», О. Шупляк «Велика битва України з Мордором 2022», М. Пітчук «Мотанка перемога. Київ. Полісся».

ХТД: 1. «Особистість в історії».Створення роботи  на іст. тему. 2. «Історична подія». Створіть роботу на історичну тему (будь-яка історична подія в Україні).

Робота у групах

  Пошук інформації про героїв/геройок вашої місцевості.  Підготовка  про  нього/неї розповіді. Створення плакату вдячності тим, хто захищає  нашу Батьківщину.

 

3.3.Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб джерела інформації про мистецтво із застосуванням цифрових технологій.

 

 

3

 

27

 

Тема 25. Батальний жанр

 Поняття «батальний жанр», історичний розвиток батального жанру.

СМ: Скіфський золотий гребінь із кургану Солоха, Е. Томпсон «Шотландія навіки!», А. Орльонов «Взяття Кафи», М. Самокиш «Бій Максима Кривоноса з Яремою Вишневецьким», Ю. Коссак «Король Ян   Собєський благословляє атаку поляків на турків під Віднем 1683 року».

  ХТД: «Цей подвиг люди мусять знати!», «Цей бій триватиме довічно».   Створення роботи батального жанру.

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

 

2,3

 

28

 

Урок узагальнення/мистецтво рідного краю

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

 

1

 

29

 

Тема 26. Жанри зустрічаються

Поєднання жанрів в одній роботі. Приклади таких робіт.

СМ: В. Холлар «Голова-ландшафт», Юс де Момпер

«Алегорія зими», О. Шупляк «Мені тринадцятий минало», Д. Арчимбольдо «Літо», «Портрет імператора рудольфа ІІ в образі Вертумна», «Весна». ХТД: «Химерні образи». Створення роботи,  в якій    поєднаються різні жанри образотворчого мистецтва.

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

 

 

2

 

30

 

Тема 27. Жанри мультиплікації (пригодницький жанр та фентезі)

Різноманітність жанрів мультиплікації, світова

та українська різножанрова мультиплікація, жанр фентезі та пригодницький.

СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Попелюшка  й таємниця чарівного каменю», «Вікінг вік», «Пригоди Паддінгтона», «Як приборкати дракона», «Дикі предки», «Пригоди капітана Врунгеля»,

   ХТД: «Мій власний мультфільм». Зображення епізоду (кадру)  власного  мультфільму.

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

 

 

3

 

31

 

Тема 28.  Жанри  мультиплікації (екранізація літературних творів, розважальне видовище) Особливості екранізації літературних творів, створення образів літературних героїв

у мультиплікації, передавання емоцій героїв мультиплікаційних фільмів.

СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Попелюшка»

«Горбань із Нотр-Даму», «Мулан», «Лис Микита»,

«Пригоди Котигорошка та його друзів»,

«Мавка. Лісова пісня».

  ХТД: «Мій улюблений персонаж». Створення образу персонажа для  мультфільму за мотивами твору української літератури

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

 

2,3

 

32

 

Тема29.Жанри мультиплікації

(навчальні  мультфільми)

Особливості створення навчальних мультфільмів, відповідність мультфільму віку дітей.

СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Бажаємо все знати /The Way Things Work», серіалу «Книга- мандрівка. Україна», казковово-пізнавального серіалу «Моя країна Україна».

  ХТД: «Мій мультфільм для навчання». Створення  кадр власного навчального мультфільму (про всесвітню історію чи історію України, українську мову або літературу, географію чи мистецтво).

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

 

 

2,3

 

33

 

 Тема 30. Жанри мультиплікації (жанри аніме)

Поняття «аніме», «манга»

СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Її завітна мрія», «Наруто», роботи японської художниці Нацуме, присвячені українцям.

ХТД: 1. «Яким/якою я бачу героя/героїню аніме».

Створення власного/власної героя/героїні у стилі аніме.

2. «Мій аніме-мультфільм». Створення кадру для мультиплікаційного фільму в стилі аніме.

Створення комікс-манґи на тему, яка турбує.

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

 

 

2

 

34

 

Урок узагальнення

Урок-виставка

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

1

 

 

Очікувані результати навчання

Пропонований зміст інтегрованого курсу

Орієнтовні види навчальної діяльності

1. Пізнає різні види мистецтва, інтерпретує художні образи, виявляє ціннісне емоційне ставлення до мистецтва

Вступ. Палітра мистецьких жанрів. Жанр і образний зміст твору мистецтва. Модуль 1 (домінантний). Жанри музичного мистецтва. Вокальні жанри (пісня, гімн, романс, серенада тощо). Хорові жанри (кантата, ораторія тощо).

Камерно-інструментальні жанри (прелюдія, ноктюрн, фантазія, скерцо тощо) Музичні цикли (сюїта, соната). Симфонічні жанри (увертюра, симфонія, концерт тощо). Музичні ансамблі (дует, тріо, квартет тощо). Музично-театральні жанри (опера, балет, оперета, мюзикл). Роль художника у музичному театрі. Модуль 2. Танцювальні жанри Народні танці. Бальні (парні) танці. Спортивні танці: європейські (вальс, танго тощо) та латиноамериканські (самба, ча-ча-ча тощо). Сучасні танці (лєтка-єнка, хіп-хоп тощо). Танці на льоду. Вплив танцювальної активності на здоров’я людини. Модуль 3 (домінантний). Жанри образотворчого мистецтва. Анімалістичний. Пейзаж (сільський, міський, гірський, марина, фантастичний тощо). Натюрморт (квітковий, овочі-фрукти, з атрибутами мистецтва тощо). Портрет (подвійний, парний, груповий, парадний, камерний, кінний, автопортрет тощо). Міфологічний, релігійний, історичний і батальний жанри. Побутовий жанр. Інтер’єр. Модуль 4. Жанри кіномистецтва. Жанри ігрового кінематографа (екранізація, комедія, детектив, пригодницький фільм тощо). Жанри мультиплікації. Роль композиторів і художників у кіномистецтві. Модуль 5. Жанри об’єднуються. Жанри-гібриди в музичному і образотворчому мистецтві. Поєднання жанрів у кінофільмі. Зв'язок мистецтва з наукою і технікою. Медіамистецтво. Цифровізація в мистецтві. Віртуальна і доповнена реальність у художній творчості.

Виконання зображень у різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовок з натури й за уявою; застосування різних прийомів, художніх технік і матеріалів. Використання цифрових технологій для втілення задуму. Створення колажів, інсталяцій, фото в різних жанрах (фотопортрет, фотопейзаж). Самовираження в різних видах мистецької діяльності, презентація результатів власної творчості. Участь у колективних, групових та індивідуальних дослідженнях, мистецьких проєктах з естетизації середовища, зокрема з елементами галузевої та міжгалузевої інтеграції; виявлення ініціативності, підприємливості, креативності, партнерських якостей. Сприймання, аналіз, інтерпретація і порівняння творів різних видів і жанрів мистецтва, зокрема гібридних зразків. Участь дискусіях на теми мистецтва, висловлювання власних уподобань, емоційних ставлень, критичних суджень, аргументація думок і оцінок із дотриманням норм грамотного українського мовлення. Сприйняття культурного різноманіття світу через мистецтво, медіа-інформацію. Компонування простих відеороликів. Добір видів художньої діяльності для емоційного задоволення і попередження стресів; творів мистецтва для релаксації, гармонізації життєдіяльності. Добір і поширення ілюстративних і текстових матеріалів із різних джерел з дотриманням норм авторського права. Використання медіа (аудіо-, відео- тощо) для художньотворчого самовираження, здійснення мистецьких віртуальних подорожей.

1.1.Виокремлює та характеризує жанрові ознаки творів різних видів мистецтва, наводить приклади творів різних жанрів.

1.2.Керує увагою під час сприймання творів мистецтва різних жанрів, інтерпретує їх зміст (вербально/невербально). Вказує на окремі виразні засоби у творах для пояснення власного враження. Застосовує відповідну термінологію. Пояснює художні цінності творів, коментує своє ставлення до них. Порівнює художні образи з явищами довкілля, пояснює зв’язки між мистецтвом і життям

2. Виявляє художньо-образне, асоціативне мислення під час творчої діяльності в різних видах мистецтва

2.1. Виконує зображення в різних жанрах образотворчого мистецтва, зокрема замальовки з натури й за уявою; застосовує різні прийоми, художні техніки, матеріали, формати тощо. Використовує цифрові технології для втілення задуму. Створює фото різних жанрів (фотопортрет, фотопейзаж), компонує прості відеоролики. Виявляє ініціативність у втіленні творчого задуму.

2.2. Створює зображення у процесі експериментування з кольорами, лініями, формами (графічні, живописні, пластичні, анімаційні тощо)

2.3.Спостерігає за довкіллям, фіксує цікаві явища довкілля і презентує власні спостереження (замальовки, фото, відео тощо). Використовує результати спостережень у мистецькій діяльності: створення зображень в різних художніх техніках і матеріалах (колаж, інсталяція тощо). Пропонує власні ідеї, реалізує їх самостійно. Використовує знання і вміння з інших освітніх галузей.

3.Пізнає себе через взаємодію з мистецтвом; регулює власний емоційний стан

3.1.Характеризує та оцінює власну творчість, успіхи й досягнення, зауважує помилки й частково самостійно виправляє їх. Встановлює за допомогою вчителя чи інших осіб способи вдосконалення вмінь.

3.2.Презентує результати власної творчості, пояснює свій задум, за потреби може докладно його описати. Аналізує зворотну інформацію з метою самовдосконалення, позитивно реагує на неї. Обстоює свою позицію у творчості.

3.3.Бере участь у мистецьких заходах; дослідницьких проєктах, інсценізаціях. Виконує різні ролі, складає план дій у спільному творчому процесі, дослухається до ідей інших; визнає різні позиції учасників, ділиться спостереженнями, розуміє значення партнерства, пропонує способи розв’язання завдань. підтверджує думку аргументами.

3.4.Описує і пояснює емоції та почуття, що виникають під час сприймання мистецтва, порівнює власні вподобання з уподобаннями інших осіб. Обирає твори мистецтва, суголосні власним емоціям. Вирізняє художні засоби, які вплинули на враження від твору. За потреби обирає види художньо-творчої діяльності для задоволення. Виражає свої почуття різними художніми засобами.

4. Використовує інформаційне середовище у власній творчості та художній комунікації

4.1.Обирає для художнього самовираження різні способи творення, зокрема ме діаформати. Шукає, добирає і поширює аудіо-, відео-, ілюстративні й текстові матеріали. Планує свою діяльність для реалізації художньо-творчого задуму.

4.2.Визначає з допомогою вчителя чи інших осіб джерела інформації про мистецтво із застосуванням цифрових технологій.

4.3.Виявляє відповідальність щодо дотримання авторського права в процесі комунікації.

 

docx
Додав(-ла)
Матвіїв Надія
Додано
24 вересня 2023
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку