Тема: Соціалізація творчої особистості у виховному процесі
І.Діагностично-теоретичний етап
(2018-2019 навчальний рік)
Мета:
-
сформувати особисту потребу та психологічну готовність класних керівників до підвищення професійної компетентності та роботи над виховною темою ліцею;
-
діагностика творчого потенціалу класних керівників для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів виховного процесу;
-
дослідження рівня професійної майстерності; потреб та інтересів класних керівників.
Основні завдання:
-
психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової виховної роботи;
-
опанування навичок впровадження нових технологій в виховній роботі;
-
моніторинг вивчення рівня досягнень учнів, їх вихованості, розвитку.
Прогнозовані результати:
-
визначення теми, її актуальності;
-
обговорення форм роботи над поставленими питаннями;
-
сприйняття кожним членом методичного об’єднання необхідності роботи в цьому напрямку.
Шляхи реалізації:
-
дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів кожного класного керівника;
-
вивчення рівня вихованості, розвитку учнів;
-
анкетування, діагностування класних керівників з метою виявлення наявності утруднень, готовності до роботи над виховною темою;
-
відбір ефективних методик із розвитку емоційного інтелекту учнів, комунікативних здібностей;
-
використання інтерактивних технологій виховання учнів;
-
ознайомлення класних керівників з досягненнями психолого-педагогічної науки, новими технологіями в виховній роботі;
-
вивчення особистості учня, його схильностей, зацікавлень, здібностей, вихованості, розвитку;
-
виявлення творчого та професійного потенціалу класних керівників, їх здатність максимально задовольнити потреби учня;
-
створення банку діагностичних методик вивчення індивідуальних особливостей, здібностей, запитів учнів у сфері їхніх зацікавлкень.
Визначення виховної теми ліцею, обґрунтування її актуальності:
-
підготовка аналітичного матеріалу для обговорення класними керівниками;
-
ознайомлення всіх членів методичного об’єднання з пропонованими варіантами, остаточний вибір теми;
-
створення ініціативної творчої групи з метою планування системи заходів, спрямованих на вирішення поставлених завдань;
-
складання плану роботи над виховною темою, розподіл обов’язків між членами методичного об’єднання, забезпечення послідовності окреслених заходів, їхня взаємодія з іншими елементами виховного процесу.
Управлінська діяльність:
-
Оперативна нарада « Особливості роботи методичного об’єднання класних керівників над виховною темою в поточному навчальному році» (мета, зміст та основні напрями з реалізації теми виховної роботи).
-
Проведення «круглого столу» з метою вивчення стану розробки вибраної теми в науково-педагогічній літературі.
-
Проведення індивідуальних консультацій з класними керівниками, практичним психологом, завідуючою бібліотекою щодо визначення теми виховної роботи ліцею, обґрунтування її актуальності.
-
Психолого-педагогічний семінар «Відстеження рівня адаптації та дослідження фізіологоічних особливостей дітей з метою подолання тривожності в різних вікових групах в умовах розширення виховного простору на освноі зв'язків із соціальним середовищем».
-
Науково-практичні семінари:
-
«Функції виховання щодо управління процесом соціалізації особистості».
-
«Проблеми формування соціальної та громадської компетентності особистості в контексті Нової української школи.
-
Педагогічні ради:
-
«Вплив нових технологій в виховному процесі на соціалізацію особистості».
-
Проведення педагогічного читання «Роль національно-патріотичного виховання в становленні гармонійної особистості».
-
Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної теми.
ІІ. Практично-діяльнісний етап
(2019-2020 навчальний рік)
Мета:
-
сприяння переорієнтації свідомості класних керівників у поглядах на ключові питання проблеми, що реалізують;
-
розроблення тактики та стратегії реалізації теми;
-
вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції класних керівників, її сутності, структури, змісту;
-
теоретично дослідити тему шляхом проведення засідань педради, методичного об’єднання, семінарів, індивідуальних консультацій, самоосвіти.
Основні завдання:
-
мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації виховної теми ліцею;
-
створення умов для безперервного самовдосконалення та підвищення професійної майстерності кожного класного керівника;
-
реалізація в практичній діяльності ліцею концепції Нової української школи.
Прогнозовані результати:
-
здійснення аналізу досягнутих раніше результатів з теми;
-
аналіз банку технологій виховання, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації теми;
-
визначення рівня роботи з реалізації теми виховної роботи (дієва самоосвітня робота);
-
спрямування роботи всіх класних керівників над єдиною темою;
-
накопичення теоретичного матеріалу з теми.
Шляхи реалізації:
-
спрямування всіх напрямів роботи методичного об’єднання на розвиток творчого потенціалу класних керівників у контексті реалізації теми;
-
організація, проведення та забезпечення участі в конкурсах різних рівнів, виставках, науково-практичних конференціях для учнів та класних керівників;
-
створення банку інформації щодо впровадження теми у навчально-виховний процес;
-
організація дієвої самостійної роботи класних керівників із визначеної теми;
-
діагностика стану й ефективності виховного процесу в ліцеї;
-
обговорення досвіду роботи класних керівників, спрямування їх роботи на вирішення ключових завдань теми;
-
проведення нарад, дискусій, диспутів із визначеної теми;
-
розробка основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій, найбільш ефективних у роботі ліцею, кожного класного керівника;
-
узагальнення й упровадження в практику роботи класних керівників перспективного досвіду з виховної роботи (вебінари, семінари-тренінги);
-
звіти класних керівників за результатами роботи над темою;
-
проведення моніторингу рівня вихованості учнів практичним психологом;
-
удосконалення методики аналізу відвіданих виховних заходів заступником з виховної роботи та керівником методичного об’єднання;
-
залучення батьків до спілкування через ІКТ-технології (сайт ліцею, блогі вчителів);
-
інформатизація бібліотечної діяльності.
Управлінська діяльність:
-
Проведення семінару-тренінгу «Роль особистості класного керівника у формування творчого працездатного учнівського колективу».
-
Майстер-клас «Використання новітніх технологій в виховному процесі».
-
Педагогічна рада: «Формування компетентного випускника шляхом упровадження інноваційних технологій та тренінгових методик у виховний процес».
-
Конференція «Роль іміджу вчителя в успішній соціалізації учнів».
-
Психолого-педагогічний семінар «Виявлення рівня творчої спрямованості, орієнтації особистості в сучасному інформаційному просторі».
-
Круглий стіл «Технологія критичного мислення».
ІІІ. Апробаційно-впроваджувальний етап
(2020-2021 навчальні роки)
(набуття власного досвіду)
Мета:
-
визначення ступеня аксіологічного мислення членів методичного об’єднання класних керівників;
-
вивчення досвіду роботи класних керівників і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
-
апробація моделі формування класного керівника як висококомпетентного фахівця.
Основні завдання:
-
спрямування організації досвіду з реалізації теми в роботі класних керівників;
-
корекція діяльності класних керівників, які мають труднощі в роботі над новою темою;
-
апробація напрацьованих технологій виховної роботи в процесі реалізації теми.
Прогнозовані результати:
-
розробка планів роботи класних керівників щодо відбору матеріалу для успішної реалізації обраної теми;
-
вироблення рекомендацій щодо використання прийомів та методів соціалізації учнівської молоді;
-
подолання в роботі класних керівників утруднень, що виникають у процесі реалізації теми;
-
підвищення професійної компетентності класних керівників у ході реалізації проблеми.
Шляхи реалізації:
-
створення умов для вирішення поставлених завдань:
-
удосконалення системи роботи класних керівників у контексті Нової української школи;
-
проведення нарад, лекцій, дискусій для класних керівників, які реалізують окремі аспекти теми;
-
організація наставництва, консультацій для молодих класних керівників;
-
організація дієвої самоосвітньої роботи класних керівників із визначеної теми;
-
аналіз напрацьованого практичного досвіду;
-
система моніторингових досліджень рівня інноваційної культури класних керівників, тестування учнів і батьків;
-
організація взаємовідвідування виховних заходів, вивчення й виконання класними керівниками запропонованих методичних рекомендацій;
-
створення банку інформації щодо впровадження теми в виховний процес ліцею;
-
творчі звіти класних керівників за результатами роботи над темою.
Управлінська діяльність:
-
Виявлення нових педагогічних ідей, цікавих методичних знахідок у досвіді творчо працюючих класних керівників з метою поширення досвіду.
-
Моніторинг професійної компетентності класних керівників.
-
Моніторинг результативності роботи методичного об’єднання.
-
Залучення класних керівників до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації теми.
-
Тиждень педагогічної майстерності класних керівників. Калейдоскоп інноваційних технологій з виховної роботи.
-
Атестація як засіб вивчення системи роботи класного керівника й підвищення професійної компетентності педагога.
-
Підготовка й публікація матеріалів «Від творчості класного керівника до творчості учня».
-
Педагогічна рада: «Особиста, соціальна та професіональна успішність суб’єктів виховного процесу».
-
Тренінгові заняття «Професійне самовдосконалення та життєве цілепокладання».
-
Психолого-педагогічний семінар «Індивідуальна траєкторія розвитку обдарованої дитини»
-
Круглий стіл «Засоби підвищення ефективності спілкування в системі «класний керівник-учень».
-
Семінари-практикуми:
-
«Творча співпраця класного керівника, учнів та батьків у формуванні громадянської активності ліцеїстів»;
-
«Культура здоров’я як чинник формування здоров’язберегаючого середовища»
ІV. Узагальнюючий, підсумковий етап
(2021-2022 навчальний рік)
Мета:
-
досягнення оптимального рівня професійної кваліфікації класних керівників;
-
забезпечення високого рівня освіченості та вихованості учнів;
-
здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності класних керівників ліцею;
-
підбиття підсумків роботи над темою;
-
оцінка рівня самореалізації класних керівників;
-
оприлюднення загальних підсумків упровадження теми, підготовка матеріалів з цього питання.
Основні завдання:
-
оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над темою виховної роботи на заключному її етапі;
-
зосередження зусиль класних керівників з метою створення у випускників наукової та практичної бази для успішного продовження навчання;
-
узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи класних керівників, моральне та матеріальне стимулювання, які показали високі результати в ході реалізації теми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.
Прогнозовані результати:
-
вироблення рекомендацій щодо особливостей реалізації теми виховної роботи ліцею;
-
визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
-
здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
-
висока мотивація до неперервної освіти.
Шляхи реалізації:
-
узагальнення та аналіз роботи над темою, вироблення практичних рекомендацій;
-
проведення творчого звіту методичного об’єднання класних керівників за наслідками роботи над темою;
-
оформлення результатів роботи над темою у вигляді методичних рекомендацій;
-
проведення педагогічної виставки за підсумками роботи над темою;
-
підбиття підсумків роботи, формування нових традицій ліцею.
Управлінська діяльність:
-
Визначення орієнтирів подальшої виховної роботи з реалізації Концепції Нової української школи.
-
Розробка нових форм і методів управління роботою методичного об’єднання класних керівників.
-
Стимулювання, розвиток і підтримка творчої активності, інноваційної діяльності класних керівників.
-
Підсумки роботи над темою на рівні практичного втілення.
-
Підсумкове засідання методичного об’єднання «Досвід і проблеми реалізації теми виховної роботи ліцею».
-
Узагальнення позитивного досвіду класних керівників.
Методична робота з класними керівниками:
-
Проведення моніторингу результативності реалізації теми виховної роботи ліцею.
-
Упровадження інноваційних технологій в виховний простір.
-
Узагальнення досвіду роботи класних керівників ліцею з питань реалізації теми виховної роботи.
-
Проведення семінару-тренінгу за підсумками роботи з реалізації теми виховної роботи.
-
Вивчення й узагальнення позитивного досвіду роботи над темою.
-
Визначення шляхів подальшої роботи методичного об’єднання класних керівників ліцею.
-
Ефективне функціонування лілейного інформаційно-освітнього середовища.
-
Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу класних керівників.
Очікувані результати:
-
Удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи класних керівників.
-
Використання набутого досвіду на практиці.
-
Виявлення, узагальнення, поширення внутріліцейного досвіду роботи класних керівників.
-
Залучення класних керівників до інноваційної діяльності.
-
Упровадження й використання досягнень психолого-педагогічної науки.
-
Поширення передового досвіду, створеного у колективі.
-
Створення сприятливих умов для навчання й розвитку обдарованих дітей, залучення їх до Міжнародних конкурсів, проектів, програм.
-
Створення оптимальних умов для реалізації ефективної системи методичної роботи класних керівників ліцею.
-
Стимулювання творчості й ініціативи членів колективу з метою забезпечення індивідуалізації виховного процесу.
-
Створення програмно-інформаційного простору, який забезпечить активну інтеграцію інноваційних технологій в освітній процес для формування компетентного учня.
-
Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу класних керівників.