Етапи реалізації теми виховної роботи

Про матеріал
Матеріали корисні для заступників з виховної роботи, класних керівників. Розроблені етапи реалізації теми виховної роботи закладу, розраховані на чотири роки.
Перегляд файлу

Тема: Соціалізація творчої особистості у виховному процесі

І.Діагностично-теоретичний етап

(2018-2019 навчальний рік)

Мета:

  • сформувати особисту потребу та психологічну готовність класних керівників до підвищення професійної компетентності та роботи над виховною темою ліцею;
  • діагностика творчого потенціалу класних керівників для створення атмосфери міжособистісної взаємодії суб’єктів виховного процесу;
  • дослідження рівня професійної майстерності; потреб та інтересів класних керівників.

Основні завдання:

  • психологічне, організаційне, науково-методичне й матеріально-технічне забезпечення умов переходу до реалізації нової виховної роботи;
  • опанування навичок впровадження нових технологій  в виховній роботі;
  • моніторинг вивчення рівня досягнень учнів, їх вихованості, розвитку.

Прогнозовані результати:

  • визначення теми, її актуальності;
  • обговорення форм роботи над поставленими питаннями;
  • сприйняття кожним членом методичного об’єднання необхідності роботи в цьому напрямку.

Шляхи реалізації:

  • дослідження реального рівня професійної майстерності, потреб та інтересів кожного класного керівника;
  • вивчення рівня вихованості, розвитку учнів;
  • анкетування, діагностування класних керівників з метою виявлення наявності утруднень, готовності до роботи над виховною темою;
  • відбір ефективних методик із розвитку емоційного інтелекту учнів, комунікативних здібностей;
  • використання інтерактивних технологій виховання учнів;
  • ознайомлення класних керівників з досягненнями психолого-педагогічної науки, новими технологіями в виховній роботі;
  • вивчення особистості учня, його схильностей, зацікавлень, здібностей, вихованості, розвитку;
  • виявлення творчого та професійного потенціалу класних керівників, їх здатність максимально задовольнити потреби учня;
  • створення банку діагностичних методик вивчення індивідуальних особливостей, здібностей, запитів учнів у сфері їхніх зацікавлкень.

Визначення виховної теми ліцею, обґрунтування її актуальності:

  • підготовка аналітичного матеріалу для обговорення класними керівниками;
  • ознайомлення всіх членів  методичного об’єднання з пропонованими варіантами, остаточний вибір теми;
  • створення ініціативної творчої групи з метою планування системи заходів, спрямованих на вирішення поставлених завдань;
  • складання плану роботи над виховною темою, розподіл обов’язків між членами методичного об’єднання, забезпечення послідовності окреслених заходів, їхня взаємодія з іншими елементами виховного процесу.

Управлінська діяльність:

  1. Оперативна нарада « Особливості роботи методичного об’єднання класних керівників над виховною темою в поточному навчальному році» (мета, зміст та основні напрями з реалізації теми виховної роботи).
  2. Проведення «круглого столу» з метою вивчення стану розробки вибраної теми в науково-педагогічній літературі.
  3. Проведення індивідуальних консультацій з класними керівниками, практичним психологом, завідуючою бібліотекою щодо визначення теми виховної роботи ліцею, обґрунтування її актуальності.
  4. Психолого-педагогічний семінар «Відстеження рівня адаптації та дослідження фізіологоічних особливостей дітей з метою подолання тривожності в різних вікових групах в умовах розширення виховного простору на освноі зв'язків із соціальним середовищем».
  5. Науково-практичні семінари:
  • «Функції виховання щодо управління процесом соціалізації особистості».
  • «Проблеми формування соціальної  та громадської компетентності особистості в контексті Нової української школи.
  1. Педагогічні ради:
  • «Вплив нових технологій  в виховному процесі на соціалізацію особистості».
  1. Проведення педагогічного читання «Роль національно-патріотичного виховання в становленні гармонійної особистості».
  2. Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної теми.

 

ІІ. Практично-діяльнісний етап

(2019-2020 навчальний рік)

Мета:

  • сприяння переорієнтації свідомості класних керівників у поглядах на ключові питання проблеми, що реалізують;
  • розроблення тактики та стратегії реалізації теми;
  • вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетенції класних керівників, її сутності, структури, змісту;
  • теоретично дослідити тему шляхом проведення засідань педради, методичного об’єднання, семінарів, індивідуальних консультацій, самоосвіти.

Основні завдання:

  • мотивація, стимулювання, науково-методична підготовка та прогнозування процесу реалізації виховної теми ліцею;
  • створення умов для безперервного самовдосконалення та підвищення професійної майстерності кожного класного керівника;
  • реалізація в практичній діяльності ліцею концепції Нової української школи.

Прогнозовані результати:

  • здійснення аналізу досягнутих раніше результатів з теми;
  • аналіз банку технологій виховання, використаних і можливих для застосування в процесі реалізації теми;
  • визначення рівня роботи з реалізації теми виховної роботи (дієва самоосвітня робота);
  • спрямування роботи всіх класних керівників над єдиною темою;
  • накопичення теоретичного матеріалу з теми.

Шляхи реалізації:

  • спрямування всіх напрямів роботи методичного об’єднання на розвиток творчого потенціалу класних керівників у контексті реалізації теми;
  • організація, проведення та забезпечення участі в конкурсах різних рівнів, виставках, науково-практичних конференціях для учнів та класних керівників;
  • створення банку інформації щодо впровадження теми у навчально-виховний процес;
  • організація дієвої самостійної роботи класних керівників із визначеної теми;
  • діагностика стану й ефективності виховного процесу в  ліцеї;
  • обговорення досвіду роботи класних керівників, спрямування їх роботи на вирішення ключових завдань теми;
  • проведення нарад, дискусій, диспутів із визначеної теми;
  • розробка основних положень, рекомендацій, методів, заходів, технологій, найбільш ефективних у роботі ліцею, кожного класного керівника;
  • узагальнення й упровадження в практику роботи класних керівників перспективного досвіду з виховної роботи (вебінари, семінари-тренінги);
  • звіти класних керівників за результатами роботи над темою;
  • проведення моніторингу рівня вихованості учнів практичним психологом;
  • удосконалення методики аналізу відвіданих виховних заходів заступником з виховної роботи та керівником методичного об’єднання;
  • залучення батьків до спілкування через ІКТ-технології (сайт ліцею, блогі вчителів);
  • інформатизація бібліотечної діяльності.

Управлінська діяльність:

  1. Проведення семінару-тренінгу «Роль особистості класного керівника у формування творчого працездатного учнівського колективу».
  2. Майстер-клас «Використання новітніх технологій в виховному процесі».
  3. Педагогічна рада: «Формування компетентного випускника шляхом упровадження інноваційних технологій та тренінгових методик у виховний процес».
  4. Конференція «Роль іміджу вчителя в успішній соціалізації учнів».
  5. Психолого-педагогічний семінар «Виявлення рівня творчої спрямованості, орієнтації особистості в сучасному інформаційному просторі».
  6. Круглий стіл «Технологія критичного мислення».

 

ІІІ. Апробаційно-впроваджувальний етап

(2020-2021 навчальні роки)

(набуття власного досвіду)

Мета:

  • визначення ступеня аксіологічного мислення членів методичного об’єднання класних керівників;
  • вивчення досвіду роботи класних керівників і виявлення труднощів з подальшою їх корекцією;
  • апробація моделі формування класного керівника як висококомпетентного фахівця.

Основні завдання:

  • спрямування організації досвіду з реалізації теми в роботі класних керівників;
  • корекція діяльності класних керівників, які мають труднощі в роботі над новою темою;
  • апробація напрацьованих технологій виховної роботи в процесі реалізації теми.

Прогнозовані результати:

  • розробка планів роботи класних керівників щодо відбору матеріалу для успішної реалізації обраної теми;
  • вироблення рекомендацій щодо використання прийомів та методів соціалізації учнівської молоді;
  • подолання в роботі класних керівників утруднень, що виникають у процесі реалізації теми;
  • підвищення професійної компетентності класних керівників у ході реалізації проблеми.

Шляхи реалізації:

  • створення умов для вирішення поставлених завдань:
  • удосконалення системи роботи класних керівників у контексті Нової української школи;
  • проведення нарад, лекцій, дискусій для класних керівників, які реалізують окремі аспекти теми;
  • організація наставництва, консультацій для молодих класних керівників;
  • організація дієвої самоосвітньої роботи класних керівників із визначеної теми;
  • аналіз напрацьованого практичного досвіду;
  • система моніторингових досліджень рівня інноваційної культури класних керівників, тестування учнів і батьків;
  • організація взаємовідвідування виховних заходів, вивчення й виконання класними керівниками запропонованих методичних рекомендацій;
  • створення банку інформації щодо впровадження теми в виховний процес ліцею;
  • творчі звіти класних керівників за результатами роботи над темою.

Управлінська діяльність:

  1. Виявлення нових педагогічних ідей, цікавих методичних знахідок у досвіді творчо працюючих класних керівників з метою поширення досвіду.
  2. Моніторинг професійної компетентності класних керівників.
  3. Моніторинг результативності роботи методичного об’єднання.
  4. Залучення класних керівників до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації теми.
  5. Тиждень педагогічної майстерності класних керівників. Калейдоскоп інноваційних технологій з виховної роботи.
  6. Атестація як засіб вивчення системи роботи класного керівника й підвищення професійної компетентності педагога.
  7. Підготовка й публікація матеріалів «Від творчості класного керівника до творчості учня».
  8. Педагогічна рада: «Особиста, соціальна та професіональна успішність суб’єктів виховного процесу».
  9. Тренінгові заняття «Професійне самовдосконалення та життєве цілепокладання».
  10. Психолого-педагогічний семінар «Індивідуальна траєкторія розвитку обдарованої дитини»
  11. Круглий стіл «Засоби підвищення ефективності спілкування в системі «класний керівник-учень».
  12. Семінари-практикуми:
  • «Творча співпраця класного керівника, учнів та батьків у формуванні громадянської активності ліцеїстів»;
  • «Культура здоров’я як чинник формування здоров’язберегаючого середовища»

 

ІV. Узагальнюючий, підсумковий етап

(2021-2022 навчальний рік)

Мета:

  • досягнення оптимального рівня професійної кваліфікації класних керівників;
  • забезпечення високого рівня освіченості та вихованості учнів;
  • здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності класних керівників ліцею;
  • підбиття підсумків роботи над темою;
  • оцінка рівня самореалізації класних керівників;
  • оприлюднення загальних підсумків упровадження теми, підготовка матеріалів з цього питання.

Основні завдання:

  • оброблення даних моніторингових досліджень, отриманих у результаті роботи над  темою виховної роботи на заключному її етапі;
  • зосередження зусиль класних керівників з метою створення у випускників наукової та практичної бази для успішного продовження навчання;
  • узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи класних керівників, моральне та матеріальне стимулювання, які показали високі результати в ході реалізації теми, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації.

Прогнозовані результати:

  • вироблення рекомендацій щодо особливостей реалізації теми виховної роботи ліцею;
  • визначення напрямів роботи й перспектив подальшої діяльності;
  • здатність продукувати власний ефективний педагогічний досвід;
  • висока мотивація до неперервної освіти.

Шляхи реалізації:

  • узагальнення та аналіз роботи над темою, вироблення практичних рекомендацій;
  • проведення творчого звіту методичного об’єднання класних керівників за наслідками роботи над темою;
  • оформлення результатів  роботи над темою у вигляді методичних рекомендацій;
  • проведення педагогічної виставки за підсумками роботи над темою;
  • підбиття підсумків роботи, формування нових традицій ліцею.

Управлінська діяльність:

  1. Визначення орієнтирів подальшої виховної роботи з реалізації Концепції Нової української школи.
  2. Розробка нових форм і методів управління роботою методичного об’єднання класних керівників.
  3. Стимулювання, розвиток і підтримка творчої активності, інноваційної діяльності класних керівників.
  4. Підсумки роботи над темою на рівні практичного втілення.
  5. Підсумкове засідання методичного об’єднання «Досвід і проблеми реалізації теми виховної роботи ліцею».
  6. Узагальнення позитивного досвіду класних керівників.

Методична робота з класними керівниками:

  1. Проведення моніторингу результативності реалізації теми виховної роботи ліцею.
  2. Упровадження інноваційних технологій в виховний простір.
  3. Узагальнення досвіду роботи класних керівників ліцею з питань реалізації теми виховної роботи.
  4. Проведення семінару-тренінгу за підсумками роботи з реалізації теми виховної роботи.
  5. Вивчення й узагальнення позитивного досвіду роботи над темою.
  6. Визначення шляхів подальшої роботи методичного об’єднання класних керівників ліцею.
  7. Ефективне функціонування лілейного інформаційно-освітнього середовища.
  8. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу класних керівників.

Очікувані результати:

  1. Удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи класних керівників.
  2. Використання набутого досвіду на практиці.
  3. Виявлення, узагальнення, поширення внутріліцейного досвіду роботи класних керівників.
  4. Залучення  класних керівників до інноваційної діяльності.
  5. Упровадження й використання досягнень психолого-педагогічної науки.
  6. Поширення передового досвіду, створеного у колективі.
  7. Створення сприятливих умов для навчання й розвитку обдарованих дітей, залучення їх до Міжнародних конкурсів, проектів, програм.
  8. Створення оптимальних умов для реалізації ефективної системи методичної роботи класних керівників ліцею.
  9. Стимулювання творчості й ініціативи членів колективу з метою забезпечення індивідуалізації виховного процесу.
  10. Створення програмно-інформаційного простору, який забезпечить активну інтеграцію інноваційних технологій в освітній процес для формування компетентного учня.
  11. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу класних керівників.

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку