Виховний захід "Життя тварин узимку"

Про матеріал
Мета: розширити уявлення дітей про тварин, продовжити формувати поняття «звірі»; формувати уявлення про життя взимку тварин нашої місцевості та необхідність їхньої охорони. Розвивати спостережливість, вміння вести пошукову роботу. Виховувати турботливе ставлення до тварин; бажання брати участь у їх охороні.
Перегляд файлу

 

Мета: розширити  уявлення дітей про тварин, продовжити 

           формувати поняття «звірі»;

           формувати уявлення про життя взимку тварин нашої місцевості та

           необхідність їхньої охорони.

           Розвивати спостережливість, вміння вести пошукову роботу.

           Виховувати турботливе ставлення до тварин; бажання брати 

           участь у їх охороні.  

Обладнання: малюнки слідів звірів на снігу, таблиця «Дикі та свійські тварини», макет ялинки, снігової баби.

 Форма проведення. Гра – подорож.

 

Хід заняття.

 

І. Фронтальне опитування.

Вчитель. Діти, я пропоную вам відправитись сьогодні у подорож…

А куди, відгадайте, прослухавши вірш:

Де ялинки та дуби,

А під кущиком гриби,

І завзятий дятел – стук ! –

Гострить дзьобика об сук.

Тут живуть хороші друзі:

Їжаки, зайчата білі …

Сніг закрив поляни лисі.

Здогадались, діти, де це ?

(У лісі).

Так, ми вирушаємо до лісу.

  • А яка зараз пора року ?

        І до лісу зимового. А в лісі живуть тварини.

  • Згадайте, на які дві групи поділяються всі тварини ? (свійські і дикі).
  • Тож які  з них живуть у лісі ? (таблиця).
  • Назвіть представників тваринного світу, які живуть у нашій місцевості ? 

Серед названих представників були і птахи, і звірі, і земноводні, і комахи. Але нас цікавлять звірі. 

 

ІІ. Подорож до лісу.  

Вчитель. Подорожувати я пропоную потягом. Тож сідаймо у теплі вагончики і відправляємося у подорож. Щоб нам було веселіше у дорозі, давайте заспіваємо якусь пісеньку. 

Звучить пісня ______________________

  • Чому ж зупинився наш паровозик ? Давайте поглянемо у віконечко. 

ПЕРША ЗУПИНКА.

  • Що ви там бачите ? Я думаю, що він замилувався красунею ялинкою. Давайте вийдемо з вагончиків і  теж подивимося на неї. 

Навколо все біло – біло. Під ногами рипить сніжок. І дерева, і кущі, і ялиночка вкрилися пухнастим снігом, який так і виблискує на сонечку. Але ялиночка сумує чомусь.

  • Як ви думаєте, чому сумує ялинка ? (Їй сумно, бо вона одна).

Давайте зліпимо сніговичка,  їм двом буде веселіше. У вас же у кожного є друг чи подруга, і вам хочеться бути разом завжди.

Учень. Дивіться, он побігла мишка, вона сховалася у нірку. 

  • Діти, а як зимують миші ?
  • Давайте залишимо мишці подаруночок.
  • Як ви думаєте, що це буде ?

Сідаємо у вагончики і поїдемо далі.

ДРУГА ЗУПИНКА.

Учениця. Дивіться, он на дереві граються білочки !

Вчитель. Діти, а як зимують білочки ?

                 Що ж ми подаруємо білочці ?

Діти, зверніть увагу на цей кущик (звучить музика).

Чому він так трясеться ? (за ним сидить зайчик). Кого зайчик злякався ? Чиї це тут сліди ? (сліди зайця і вовка). Давайте допоможемо зайчику. Зліпимо сніжку й кинемо у бік вовка (звучить музика).

  • А як же зимує зайчик, вовк ?
  • Що залишимо в подарунок зайчику ?
  • А вовку ?

Сідаємо у вагончики і поїдемо далі. 

ТРЕТЯ ЗУПИНКА.

Вчитель. Чого це наш потяг зупинився ?

Учень. Та його зупинила лисичка. Давайте дізнаємось, що їй треба.

Лисичка. Мої любі друзі! Я хочу вам повернути Колобка, а ви мені за це дасте подаруночок. Ви згодні ?

Вчитель. Ну що, діти, врятуємо Колобка ? Чим же ми пригостимо лисичку ? (печивом). А що ж вам відомо про зимівлю лисички ? 

Набігла хмарка й пішов сніжок.

Вчитель. Діти, уявіть що ви сніжинки. Покажіть, як вони повільно кружляють у повітрі і опускаються на землю.

Танок Сніжинок.

А ось подув вітер. Як тепер кружляють сніжинки ? 

На цьому наша подорож закінчується. Сідаємо в потяг і повертаємось додому.

Бесіда.

  • Діти, а кого ми не зустріли у лісі і чому ? (їжачка, кабана, косулю).
  • А як вони зимують ? 

Вдома ви готували загадки про звірів. Від кожного вагончика слухаємо по одній загадці.

Вчитель. Розповідь про охорону тваринного світу взимку (звірі худнуть, втрачають теплий жир під шкірою, сили).

  • Як же люди допомагають лісовим мешканцям узимку ?

Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. В Основному Законі нашої держави – Конституції України йдеться про охорону тварин.

 

РЕФЛЕКСІЯ.  

  • Чому в лісі заячі сліди часто чергуються з вовчими ?
  • Які тварини, що впадають у сплячку, вам відомі ?
  • Як можна допомогти лісовим звірам узимку ? 

 

На малюнку зображено тварин. Біля тварин, яких ми зустріли у лісі, необхідно зафарбувати кружечок.

 

 

doc
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку