Мета: розширити уявлення дітей про тварин, продовжити
формувати поняття «звірі»;
формувати уявлення про життя взимку тварин нашої місцевості та
необхідність їхньої охорони.
Розвивати спостережливість, вміння вести пошукову роботу.
Виховувати турботливе ставлення до тварин; бажання брати
участь у їх охороні.
Обладнання: малюнки слідів звірів на снігу, таблиця «Дикі та свійські тварини», макет ялинки, снігової баби.
Форма проведення. Гра – подорож.
Хід заняття.
І. Фронтальне опитування.
Вчитель. Діти, я пропоную вам відправитись сьогодні у подорож…
А куди, відгадайте, прослухавши вірш:
Де ялинки та дуби,
А під кущиком гриби,
І завзятий дятел – стук ! –
Гострить дзьобика об сук.
Тут живуть хороші друзі:
Їжаки, зайчата білі …
Сніг закрив поляни лисі.
Здогадались, діти, де це ?
(У лісі).
Так, ми вирушаємо до лісу.
І до лісу зимового. А в лісі живуть тварини.
Серед названих представників були і птахи, і звірі, і земноводні, і комахи. Але нас цікавлять звірі.
ІІ. Подорож до лісу.
Вчитель. Подорожувати я пропоную потягом. Тож сідаймо у теплі вагончики і відправляємося у подорож. Щоб нам було веселіше у дорозі, давайте заспіваємо якусь пісеньку.
Звучить пісня ______________________
ПЕРША ЗУПИНКА.
Навколо все біло – біло. Під ногами рипить сніжок. І дерева, і кущі, і ялиночка вкрилися пухнастим снігом, який так і виблискує на сонечку. Але ялиночка сумує чомусь.
Давайте зліпимо сніговичка, їм двом буде веселіше. У вас же у кожного є друг чи подруга, і вам хочеться бути разом завжди.
Учень. Дивіться, он побігла мишка, вона сховалася у нірку.
Сідаємо у вагончики і поїдемо далі.
ДРУГА ЗУПИНКА.
Учениця. Дивіться, он на дереві граються білочки !
Вчитель. Діти, а як зимують білочки ?
Що ж ми подаруємо білочці ?
Діти, зверніть увагу на цей кущик (звучить музика).
Чому він так трясеться ? (за ним сидить зайчик). Кого зайчик злякався ? Чиї це тут сліди ? (сліди зайця і вовка). Давайте допоможемо зайчику. Зліпимо сніжку й кинемо у бік вовка (звучить музика).
Сідаємо у вагончики і поїдемо далі.
ТРЕТЯ ЗУПИНКА.
Вчитель. Чого це наш потяг зупинився ?
Учень. Та його зупинила лисичка. Давайте дізнаємось, що їй треба.
Лисичка. Мої любі друзі! Я хочу вам повернути Колобка, а ви мені за це дасте подаруночок. Ви згодні ?
Вчитель. Ну що, діти, врятуємо Колобка ? Чим же ми пригостимо лисичку ? (печивом). А що ж вам відомо про зимівлю лисички ?
Набігла хмарка й пішов сніжок.
Вчитель. Діти, уявіть що ви сніжинки. Покажіть, як вони повільно кружляють у повітрі і опускаються на землю.
Танок Сніжинок.
А ось подув вітер. Як тепер кружляють сніжинки ?
На цьому наша подорож закінчується. Сідаємо в потяг і повертаємось додому.
Бесіда.
Вдома ви готували загадки про звірів. Від кожного вагончика слухаємо по одній загадці.
Вчитель. Розповідь про охорону тваринного світу взимку (звірі худнуть, втрачають теплий жир під шкірою, сили).
Про охорону тваринного світу піклується і наша держава. В Основному Законі нашої держави – Конституції України йдеться про охорону тварин.
РЕФЛЕКСІЯ.
На малюнку зображено тварин. Біля тварин, яких ми зустріли у лісі, необхідно зафарбувати кружечок.