Етична бесіда на тему: "Хто така еко-людина?"

Про матеріал
Матеріал підготовлений для етичної бесіди на екологічну тему для дітей середньої та старшої шкіл
Перегляд файлу

Етична бесіда з теми: «Хто така еко-людина?»

Мета заходу:

  • Навчальна: розкрити учням зміст понять «екологія», «екологічність» «zero waste» як принципу життя кожної людини і суспільства в цілому, коли кожен обирає чисте майбутнє, а не швидкоплинні  блага;
  • Виховна: виховати здатність бачити і розуміти те, що саме призводить до екологічних колапсів; вчити учнів встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі; дати зрозуміти учням, що навіть малесенький вклад – це не лише краще майбутнє, а й гарний приклад для інших людей.
  • Розвивальна: навчити учнів аналізувати матеріали з різних джерел, зокрема засобів масової інформації, й самостійно робити справедливі і зважені висновки.

Завдання: розкрити поняття «екологічність», показати певні рівні толерантної поведінки людини; розвивати вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну позицію; виховувати спостережливість, уважність до інших людей та природи, здатність бачити і розуміти взаємодію з вчинком і його наслідком; виховувати почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини, чуйність, взаємодопомогу, людяність, терпимість, небайдужість; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок.

 

Обладнання:  комп’ютерні технології, картки, кольорові олівці та ручки, ватман, маркер, тести.

 

Використані джерела інформації для підготовки заходу:

https://nv.ua/ukr/techno/popscience/greta-tunberg-shcho-take-ekoaktivizm-i-shcho-dumayut-pro-ce-vcheni-50059288.html

http://library.nung.edu.ua/za-nas-niikhto-planetu-ne-vryatuie%E2%80%A6.html

https://womo.ua/zero-waste-5-pravil-ekologichnogo-zhittya/

 

Форма проведення: етична бесіда

Попередня підготовка: пошук інформації, розподіл доручень, залучення учнів до проведення заходу, підготовка оснащення.

Епіграф до заходу: «Думай глобально, дій локально»

  • Девіз Greenpeace

Хід виховного заходу

Вступна частина

Тема сьогоднішньої бесіди: «Хто така еко-людина?».  Що означає поняття «екологія»? Чи завжди ми в житті «екологічні» до природи та інших людей? Які якості має еко-людина і як їх виховувати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

Кожна людина колись задумається про те, як ті де вона живе.

Основна частина заняття.

Поняття «екологічність» торкається не лише природи, а й відношення кожної людини у суспільстві один до одного.                           

Сучасна екологія — дисципліна про навколишнє середовище, основою якої є сукупність знань про живі організми на різних рівнях біологічної організації, їх еволюції, просторового розподілу та динаміки біологічних систем у часі.

Питання до дітей :  як ви думаєте, що значить бути екологічним по відношенню до інших людей (ввічливість, толерантність, повага, терпимість)                            Толерантність – терпіння до чужих думок, поведінки, повага до національних і культурних відмінностей, прагнення до взаєморозуміння між народами світу. Толерантність передбачає, що у мене є свої погляди, у когось іншого вони інші, і хоча я ці погляди не поділяю, але терпимо до них ставлюся.

16 листопада – Міжнародний день толерантності.

22 квітня – Міжнародний день Землі

 

Давайте перевіримо, чи терпимі ви, і чи потрібно виховувати в собі цю якість?

Тестування «Чи терпимі ми до інших людей?»

Вибери твердження, яке відповідає твоїй поведінці.

  1. Ти не погоджуєшся з товаришем:

А) Ти продовжуєш слухати співрозмовника;

Б)  Не слухаєш товариша, нав’язуєш свою думку.

 

2. Ти завершив свою доповідь на уроці:

А) Ти даєш можливість відповісти іншим;

Б) Тебе неможливо зупинити, незважаючи ні на що .

 

3. Товариш зрадив тебе:

А) Ти намагаєшся з ним порозумітися;

Б) Ти помстишся йому.

 

Якщо в усіх трьох випадках ти вибрав твердження «а» - ти, - терпима людина.

Відео про толернтність

Діалог з учнями

У цивілізованому суспільстві всі повинні бути еко-людьми. Чи погоджуєтесь ви з думкою, що кожний із вас має право на толерантне(екологічне) відношення з боку оточуючих? ( відповіді та пояснення учнів)

Ми всі різні. Але потрібно бути толерантними одне до одного. Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось ображає інших чи псує чужу працю?(відповіді та думки учнів)

 Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Американський філософ Ф. Емерсон сказав: «Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда». 

Тест «А ти живеш екологічно?»

1. Яка екологічна ситуація сьогодення?

  1. Щось трапляється? Мені здається, все добре;
  2. Чув(чула), що рівень світового океану підвищується з кожним роком, і “ще щось там” про озонові діри;
  3. Сьогодення – це екологічна катастрофа, що летить на всіх крилах прямо на нас і лише ми взмозі ще щось змінити.

 

2. Як часто ти купуєш новий одяг та аксесуари?

  1. Я слідкую за усіма трендами, тому часто додаю щось новеньке до свого образу;
  2. Змінюю одяг кожного сезону, хочу деяких змін;
  3. Купую одяг лише за гострою необхідністю, навіщо більше?

 

3. Маєш еко-сумку та(чи) багаторазову пляшку для напоїв?

  1. Ні, занадто багато мороки;
  2. Маю, але іноді забуваю користуватися цими речами;
  3. Звичайно, адже це дуже комфортно і екологічно.

Презентація «Еко-люди нашого суспільства»

Якщо більшість твоїх відповідей С – ти хочеш зробити щось хороше для нашої планети і це прекрасно. Продовжуй і надалі!

А тепер давайте послухаємо короткі повідомлення про те, як людина може змінювати світ на краще.

Відео-презентаціі на екологічні теми від учнів.

Доповіді учнів про еко-діяча Ґрету Тунберг та філософію Zero Waste.

Ґрета Тінтін Елеонора Ернман Тунберг  - народилася 3 січня 2003 року — шведська політична активістка, що виступає за протидію глобальному потеплінню та зміні клімату. У серпні 2018 року стала відомою тим, що розпочала перший шкільний страйк заради клімату під будівлею парламенту Швеції. У листопаді 2018 року вона виступила на TEDxStockholm, у грудні звернулася до Конференції ООН з питань зміни клімату, а у січні 2019 року запрошена на Всесвітній економічний форум у Давосі. Журнал «Time» назвав Ґрету однією з 25 найвпливовіших підлітків світу 2018 року, а 11 грудня 2019 року оголосив її людиною року, обравши з сотень номінантів.

 

Безсмітництво (англ. zero waste) — це філософія, яка з англійської перекладається як «нуль відходів» та спрямовується на заохочування до зміни життєвих циклів ресурсів, так, що всі продукти використовуються повторно. Мета полягає в тому, щоб сміття не потрапляло на смітники або крематорії. «Zero waste» має на меті розробку та управління продуктами і процесами для уникнення та усунення обсягу і небезпеки відходів та матеріалів. Важливим є збереження та відновлення всіх ресурсів, а не їх спалення чи поховання. Реалізація «Zero Waste» дозволить усунути всі викиди на землю, воду або повітря, які загрожують планетарному, людському, тваринному або рослинному здоров'ю.

Обговорення:

- А з чого б саме ви почали екологічні зміни в рідному місті?

- Яке ваше ставлення до філософії Zero Waste?

Гра «Що я можу зробити для Землі?»

Учні отримують стікери, фломастери (олівці,ручки). На дошці прикріплений малюнок Землі  (на великому аркуші паперу). Кожен пише на стікері обіцянку про те, що він зробить в найближчому майбутньому для нашої планети. (учні виконують завдання)

(Я обіцяю завжди користуватися еко-сумкою; я обіцяю не купувати напої в одноразовій тарі…)

Діти, давайте складемо резолюцію наших дій на майбутнє (один із учнів зачитує вголос усі обіцянки з дошки). Пропоную залишити нашу резолюцію на дверях класної кімнати, щоб ніхто з вас не забув про свої обіцянки.

 

Заключна частина

Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

Як ви розумієте поняття «еко-людина»?

Яке значення має еко-активізм в житті кожного з нас?

Сьогодні ми з вами дізналися, що таке екологія, замислилися як зробити наше життя кращим. Ми живемо з вами серед людей і треба навчитися рахуватися з думками і вчинками інших, уміти зрозуміти людину і вибачити її, не робити нічого такого, чого б не хотів для себе. І тоді вас будуть любити і поважати, і світ стане кращим!              

Діти, давайте разом зробимо щось користе для нашої планети! Як ви вважаєте, що ми з вами можемо дійсно покращити не лише у своєму житті, а і у місцях навколо нас? (прийняття учнями рішення про проведення прибирання або про посадку дерев на території школи(парку).                                                       

Я  хочу закінчити годину нашого спілкування словами американського доктора філософії Б.Д. Орлі: «Коли висохне останнє дерево і помре остання тварина, ви зрозумієте, що у Всевишнього для вас немає іншої Землі.»

 

Самоаналіз

  1. Етична бесіда з теми: «Хто така еко-людина?», вік дітей-12-15 років
  2. Визначення форми заходу: етична бесіда
  3. Конкретні педагогічні цілі й виховні завдання цього заходу (головною метою виховного заходу є зміна стосунків до природи та людей навколо).
    • Виховання інтересу до природи та соціуму;
    • Формування здатності до збагачення власного внутрішнього світу, самовиховання;
    • Зміна характеру міжособистісних стосунків у класному колективі (виховання в учнів поваги один до одного);
    • Вивчення учнями правил поведінки (етикету): на вечорі, танцях, банкеті тощо.
    • Виховання у учнів бережливого ставлення до природи
  4. Наявний план підготовки та проведення заходу присутній, він продуманий, доцільний, завершений.
  5. Участь колективу вихованців у розробці планів проведення заходу і їх мотивація до активної діяльності присутня
  6. Хід підготовчої роботи, розподіл доручень, ставлення учасників до її виконання присутнє
  7. Педагогічна позиція вчителя, стимулювання ініціативи, активності, самостійності учнів, залучення їх до роботи в ролі помічників.
  8. Врахування вікових особливостей, індивідуальних і колективних запитів та інтересів дітей.
  9. Позиція школярів під час проведення заходу (активність та ініціатива).
  10. Позитивні, найбільш вдалі моменти заходу, створення виховної ситуації, у якій учні відчувають радість, гордість за себе і товаришів. Хиби і труднощі у роботі, шляхи їх подолання.

Як на мене, найбільш вдалими являються тести  та діалоги з учнями. Це найкраще розкриває в учнів цікавість до екологічності.

  1. Ступінь виконання поставлених завдань.
  2. Спрямованість у майбутнє (наявність перспектив), визначення проблеми, на розв’язання якої спрямовані проведені заходи, системність виховної роботи у класі.

Після проведення даної бесіди учні зроблять деякі дії для навколишнього середовища. Але це вони повинні вирішити самі. Для цього, вони повинні думати не лише про природу, а й про толерантність один до одного. Це покращить відносини між учнями та покращить їх розуміння про еко-людину.

 

 

 

 

docx
Додано
19 травня 2020
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку