Етична бесіда "ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З РОДИНИ"

Про матеріал

Конспект етичної бесіди на тему "ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З РОДИНИ"

студентки ІІІ курсу групи МІ19Б

факультету математики,

природничих наук та технологій

спеціальності Середня освіта (Математика)

Лугової Анастасії Володимирівни

Перегляд файлу

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

 

Кафедра педагогіки та менеджменту освіти

 

 

 

 

 

ІНДИВІДУАЛЬНЕ ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ»

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЕТИЧНОЇ БЕСІДИ

ТЕМА: «ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З РОДИНИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

студентки ІІІ курсу групи МІ19Б

факультету математики,

природничих наук та технологій

спеціальності Середня освіта (Математика)

Лугової Анастасії Володимирівни

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький  – 2022

Мета заходу: формувати поважне ставлення до родини; стимулювати осмислення учнями життєвих ситуацій щодо прояву поваги до родини; виховувати почуття поваги та чуйного ставлення, а також усвідомлення важливості сімейної гармонії.

 

Завдання заходу.

  1. Поглибити розуміння сутності морально-етичного поняття «повага» усвідомлення особливостей соціальних вимог до прояву поваги.
  2. Викликати почуття відповідальності за свої вчинки, захоплення людиною, яка поважає, піклується про членів своєї родини, осуду  прояву зневаги до родини.
  3. Формування стійкої позиції щодо особистої відповідальності за свої вчинки; переконаності у цінності сімейної гармонії; прагнення до оволодіння культурою поведінки і взаємин у сім’ї.
  4. Формування готовності до моральних вчинків на засадах чуйного ставлення до родини.

 

Форма проведення: етична бесіда (година спілкування)

 

Обладнання і наочність: Роздруківка дерева прикріплена на дошку та роздруківка корінців для дітей

 

Використані джерела інформації для підготовки заходу: сучасні орієнтири виховання учнів основної школи; https://naurok.com.ua/rodinne-svyato-bez-sim-nemae-schastya-na-zemli-32403.html

 

Рекомендовані учням джерела інформації: Розроблене на заході дерево

 

 

Хід виховного заходу

І. Вступна частина:

Родина… найближчі й найрідніші люди для кожного з нас. Скільки ночей недосипає мати, доглядаючи свою дитину, скільки сил прикладає батько, щоб забезпечити дітей, сім’ю всім необхідним. Як хвилюються бабуся та дідусь, коли діти та онуки рідко навідуються до них. Як підтримує уся родина у ваших починаннях. Тому сьогоднішня наша розмова з вами буде саме про це, про вашу родину.

   Ніколи не стане великою, благородною людиною той, хто ще змалечку не вмів бути хорошим сином, онуком, братом, ніжною, доброю донькою, онучкою, сестрою. Подумайте, як багато кожного дня робить для вас ваша родина, скільки підтримки ви від них отримуєте, коли вам це необхідно. Вони готові пожертвувати всім, тільки щоб вам було добре. А чи завжди ви цінуєте їхню любов? Пригадайте, скільки даремних хвилювань завдаєте своїм рідним через, здавалося б, дрібниці, наприклад, засидівшись в гостях чи гуляючи на вулиці, не повертаючись в обіцяний час додому і таке інше. Хіба вся їхня любов не варта прояву поваги?

 

ІІ. Основна частина:

Перше інформаційне повідомлення:

Усе, що є найкраще у дитини:

Її талант, культура, доброта –

Від тата й мами йде, і від родини –

Незаперечна істина свята.

Сім’я, родина – це велике диво,

Там є любов і ласка, і тепло.

Там дітям затишно й щасливо,  

Тепер у нас, і завжди так було.

Як тато є, й матуся є рідненькі,

Так добре дітям, є в них доброта.

В дітей тоді й сорочечки біленькі,

І ластівкою мрія заліта.

Матуся й тато – два крила дитини,

Які допомагають в світ злетіти.

Це світлий вогник і тепло родини,

І дітям з ними легше жити.

Запитання до вихованців:

1. Прошу кожного висловитись як можна охарактеризувати людину, яка проявляє повагу до родини? Кого Ви вважаєте такою людиною?

2. У чому проявляється повага до родини?

3. Чи часто ви проявляєте повагу до своєї родини?

Відповіді учнів.

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

Повага проявляється у допомозі, у довірі, турботі, у прислуханні, врахуванні  потреб, інтересів, думок інших. Також табу, не підвищувати голос, не обманювати.  

 

Інформаційні матеріали для коригування думок, тверджень, суджень учнів, подолання прогалин в їх уявленнях про сутність морально-етичного поняття «повага»

Як можна схарактеризувати наступні дії:

Коли ви прибираєте в квартирі разом з мамою, а не лежите на ліжку, спостерігаючи за тим, як мати прибирає сама?

Коли ви розповідаєте своїй родині про свої таємниці?

Коли ви захворіли, а біля вашого ліжка усю ніч чергують ваші рідні?

Коли ви радитесь із своїми рідними щодо тих чи інших питань?

Коли ви не дозволяєте собі по відношенню до родини того, чого дозволяєте з друзями?

 

Друге інформаційне повідомлення

Послухайте ось таку історію:

В сім’ї було два сина Петро і Микола. Петро був працьовитим, завжди допомагав батькам, і  городніми справами займався, і по хаті порався, і за худобою приглядав, і їсти допомагав варити,і прислухався завжди до порад батьків, а Микола повна протилежність Петру, його цікавили тільки гульки з друзями та комп’ютерні ігри, він ніколи не слухав свої маму і тата, а інколи навіть підвищував голос і сперечався з ними.

Одного разу, коли батьків не було вдома, Петро порався на городі, і попросив допомогти йому, а Микола відмовив, тому що збирався на прогулянку з друзями, сказав, що на нього чекають, і побіг. Цього дня, коли Микола грав з друзями у футбол, він пошкодив ногу. Друзі відмовились допомагати хлопцеві і продовжили грати без нього. Тим часом, Петро, зробивши усі хатні справи, йшов в магазин, щоб купити хліб до вечері, і побачив, що Микола не може підвестись, він підбіг до нього, допоміг дійти додому, а батьки відвезли хлопчика у лікарню, виявилось, що  Микола зламав ногу. Два тижні він пролежав у лікарні, його щодня навідували мама з татом і брат, приносили йому смачненьке. Відтоді хлопчик зрозумів, що родина це ті люди, які завжди прийдуть на допомогу, тому потрібно піклуватись про них, допомагати, завжди прислухатись до порад інших членів родини та поважати їх.

Запитання до учнів

1.Прошу кожного з вас висловитись, як Ви ставитесь до вчинків Петра? Миколи? Чому саме Ви так вважаєте?

2.Як би Ви вчинили на місці кожного з братів?

3 Що б ви порадили Миколі?

….

Педагог підводить вихованців до обов’язкового зазначення:

1 запитання – Засудження до Миколи за те, що він проявляв зневагу до своєї родини, захоплення до Петра, що він завжди ставився з повагою до родини, і хоч брат до нього погано ставився, він все одно йому допоміг.

2 запитання – на місці Миколи: допомогти Петру по городніх роботах, коли він просив,  на місці Петра: так само допоміг би Миколі.

3 запитання – вибачитись перед батьком і братом та поважати свою родину.

Інформаційні матеріали для коригування думок, тверджень, суджень учнів

Якщо Миколу цікавили тільки гульки з друзями та комп’ютерні ігри, він ніколи не слухав батьків, а інколи навіть підвищував голос і сперечався з ними, не допоміг братові в домашніх справах, то про що це свідчить?

Які у Вас почуття викликають дії Миколки?

Як Ви вважаєте, що відчуває Микола після травми?

Якщо Петро завжди допомагав мамі з татом, прислухався завжди до їхніх порад, про що це свідчить?

Які у Вас почуття викликають дії Петра?

Що потрібно навчитись робити Миколці?

 

Третє інформаційне повідомлення:

Пропоную вам таку ситуацію:

Щодня після занять у школі Наталку забирали батьки, йдучи додому вони завжди проходили повз ряду магазинів, і дівчинка постійно обурювалась, що батьки не купують їй так необхідні, на її думку речі, але при цьому мама з татом працювали на двох роботах, бо потрібні були значні кошти на лікування бабусі.

 

Система взаємопов’язаних запитань до учнів

  1.     Як на вашу думку мають вчинити батьки? Пояснити дівчинці, що зароблені ними кошти плануються на інші витрати чи щодня виконувати забаганки Наталки? Чому Ви так вважаєте? Можливо, є інші варіанти?
  2.     Як на вашу думку має вчинити Наталка в цій ситуації?

Відповіді учнів

Підготовлені приклади, підводки для корегування ймовірних думок суджень учнів.

Чи образить батьків/бабусю те, що Наталка ставить свої забаганки вище здоров’я своєї бабусі, яка піклувалась про неї весь час, завжди готувала її улюблені страви, коли дівчинка навідувала її?

Чи є інші виходи із даної ситуації?

 

ІІІ. Заключна частина:

Сім’я це крона, що насичується джерелом, джерело – повага, яка проявляється до кожного з членів родини. Пропоную Вам згадати усе, про що ми з вами сьогодні говорили, записати на корінцях (роздруківки у вигляді корінців), що є головним для того, щоб сім’я була як красиве дерево, мало гарну крону, багатий врожай, для того, щоб воно виконувало свої функції, і давало затінок, і захищало від буревію тощо, і прикріпити ці корінці на наше дерево (роздруківка дерева на дошці). Адже коли не буде такої турботи про це дерево, то воно може засохнути, стати трухлявим, повалитися і накоїти багато горя, а винні у цьому будуть саме ті, хто це дерево створює.

doc
Додано
17 травня 2022
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку