Еволюційне вчення. Завдання для контролю знань

Про матеріал

Завдання для контролю знань на два варіанти, різнорівневі. Вони включають в себе тестові завдання типу: визнач вірну відповідь, визнач вірне твердження, знайди відповідність, завдання з відкритою відповіддю.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР

ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Вище професійне гірничо-будівельне училище

 

 

 

 

 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

по темі

«Еволюційне вчення»

 

Біологія ІІ курс

 

 

 

 

 

Розробила викладач біології

Гоєнко Любові Михайлівни

 

 

 

 

 

 

 

М. Горішні Плавні

 2018 р.

 

 

І  ВАРІАНТ

Початковий рівень

  1. Процес  історичного  розвитку  -  це:

а)  ароморфоз;

б)  ізоляція;

в)  поліморфізм;

г)  еволюція.


  1. Дарвін вважав  рушійною  силою  еволюції:

а)спадкову  мінливість;

б)штучний  добір;

в)модифікаційну  мінливість;

в)природний  добір.


  1. Одиницею  еволюції  є:

а)вид;

б)група  особин;

в)особина;

г)популяція.


4.Еволюційне  вчення  -  це

а)  процес  необоротних  змін  у  будові  і  функціях  живих  організмів;

б) процес  оборотних  змін  у  будові  і  функціях  живих  організмів;

5.Зміна  будови  організмів,  що  має  характер  пристосувань  до  певних  умов  і  не  змінює рівня  його  організації


а)  ароморфоз;

б)  ідіоадаптація;

в)  дегенерація.


6.Зменшення  чисельності,  звуження  ареалу,  зменшення  інтенсивності  видоутворення


а)  біологічний  прогрес;

б)  біологічний  регрес.


7.Одним із творців синтетичної теорії еволюції є:


а) Ч.Дарвін

б) В.О.Ковальський

в) Ж.Б.Ламарк

г) С.С.Четвериков.


8.Поняття «природний добір» вперше запропонував:


а) Ч.Дарвін

б) В.О.Ковальський

в) Ж.Б.Ламарк

г) С.С.Четвериков.


9..Ознака зберігається внаслідок добору:


а) рушійного

б) стабілізуючого

в) штучного

г) розривного


10.Наукові  праці  Ч.Дарвіна  -  це:

а)  «Філософія  зоології»;

б)  «Філософія  природи»;

в)  «Походження  видів  шляхом  природного  добору»;

г)  «Походження  людини  і  статевий  добір».

11.Елементарні  еволюційні  процеси  відбуваються  в :


а)біогеоценозах;

б)межах виду;

в)біосфері;

г)популяції.


 

Середній рівень

І. Визначити вірні  твердження.

1.Мікроеволюція — це процес формування великих систематич­них одиниць: з видів — нових родів, з родів — нових родин і т. д.

2.  Ламарк вперше створив цілісну концепцію розвитку природи і сформулював три закони мінливості організмів.

3.  Особини, створені в наслідок природного добору більш стійкі до виживання..

4. Екологічний критерій – вплив географічних об’єктів.

 

ІІ. Установіть відповідність:


А) Атавізми;

Б) Рудименти;
В) Еволюція;

Г) ізоляція.


  1. Процес незворотних змін у будові та життєвих функціях організмів у ході їх історичного розвитку;
  2. Випадки появи ознак, властивих предкам.
  3. Еволюційний фактор, який унеможливлює схрещування між особинами одного виду.
  4. Органи, що втратили в процесі історичного розвитку свої функції  та перебувають у недорозвинутому стані.
  5. Загибель особин на певному етапі онтогенезу.

 

Достатній рівень

  1. Установіть відповідність між прикладами та назвами еволюційних процесів:

А) виникнення хлорофілу і фотосинтезу;

Б) поява чіпких гачків на плодах череди і лопуха;

В) втрата кінцівок у китів;

Г) поява провідної тканини у рослин.

 


  1. Природний добір;
  2. Видоутворення;
  3. Ідіоадаптація;
  4. Дегенерація;
  5. Ароморфоз.

 

Високий рівень

  1. У  чому  схожість  та  відмінність  еволюційних  поглядів   Ж.-Б.Ламарка  та  Ч.  Дарвіна?
  2. Чим  схожі  та  відмінні  між  собою  популяції  одного  виду?
  3. Доведіть  і  поясніть  фактори  еволюції,  виділені  Ч.Дарвіном.
  4. Поясніть  суть  та  способи  видоутворення.

 

 

ІІ  ВАРІАНТ

Початковий рівень

  1. За  Ч.Дарвіном,  наслідком  боротьби  за  існування  є:

а)спадкова  мінливість;

б)ізоляція;

в)модифікаційна  мінливість;

г)природний  добір.

  1. Є  такі  форми  боротьби  за  існування, як:

а)внутрішньовидова;

б)популяційна;

в)міжвидова;

г)з  факторами  неживої  природи.

  1. Відомі  такі  форми  природного  добору:

а)стабілізуючий;

б)штучний;

в)дизруптивний;

г)рушійний.


4.Визначте, яка сила еволюції спрямовує еволюційний процес:

а) дивергенція ознак

б) різноманітність умов середовища

в) пристосування до умов довкілля

г) природний добір

5.Ознака змінюється в різних напрямках унаслідок добору:


а) рушійного

б) стабілізуючого

в) штучного

г) розривного


6.Прикладом ідіоадаптації можна вважати:


а) щелепи риб

б) шерсть крота

в) крила птахів

г) травну систему ехінокока.


7.Визначте наслідки боротьби за існування за Ч.Дарвіном:


а) ізоляція

б) природний добір

в) спадкова мінливість

г) популяційні хвилі.


8.Одним із творців синтетичної теорії еволюції є:


а) Ч.Дарвін

б) В.О.Ковальський

в) Ж.Б.Ламарк

г) С.С.Четвериков.


9.Світоглядна  система  знань  про  незмінність  живої  природи  -  це:


а)еволюціонізм;

б)ламаркізм;

в)креаціонізм;

г)імпресіонізм;

д)дарвінізм.


10.Факторами  еволюції  за  Ж._Б.Ламарком  є:


а)дрейф  генів;

б)спадкова  мінливість;

в)хвилі  життя;

г)вплив  зовнішніх  умов;


 

Середній рівень

Визначте вірні  твердження.

А.) Перший вчений еволюціоніст Дарвін.

Б.) Еволюційні процеси, які зумовлюють утворення над видових таксонів – макроеволюція.

В.) Ароморфоз – дрібні еволюційні зміни.

Г.) Наслідок боротьби за існування – природний добір.

 

Знайти відповідність


А. Ламарк

Б. Дарвін

В. Синтетична теорія еволюції

Г. Добір


 

1.Людина пішла від л/п мавп.

2. Веде до утворення нових видів.

3. Корабель «Бігль».

4.Один з авторів С.С. Четверіков

5.Рушійною силою еволюції є природний добір.

6. Фактор  еволюції: спадкова мінливість,  боротьба за існування, природний добір.

7. Фактори  еволюції: будь-яка мінливість є спадковою, прагнення організмів до прогресу.

8. Селекція.

9. Еволюція полягає в безперервних пристосувальних змінах виду.

10.Багатотомна праця «Флора Франції»

11.Праця «Походження людини і статевий добір»

12.Градації.

13.Єдиним джерелом спадковості є мутації.

14.Проявляється у відносно спокійних умовах довкілля.

15. Кріт.

16.20-50 роки ХХст.

 

Достатній рівень

  1. Установіть відповідність між поняттям та їх визначенням:

А) Атавізми;

Б) аналогія;

В) ароморфоз;

Г) еволюція.


  1. Еволюційні зміни, що призводять до загального підвищення рівня організації живих організмів;
  2. Процес незворотних змін у будові та життєвих функціях організмів у ході їх історичного розвитку;
  3. Випадки появи ознак, властивих предкам.
  4. Зовнішня схожість у будові органів організмів, які мають різне походження, але виконують однакові функції; загибель особин на певному етапі онтогенезу

 

Високий рівень

  1. Чим  аналогічні  органи  відрізняються  від  гомологічних?  Наведіть  приклади.
  2. Чи  може  бути  діяльність  людини  еволюційним  фактором?  Поясніть  свою  думку.
  3. Назвіть  основні  еволюційні  гіпотези.
  4. Поясніть  суть  географічної  ізоляції  та  видоутворення.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корнієнко Ліана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 січня 2018
Переглядів
9663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку