Математика 5 клас , НУШ. Факультатив " Розв'язування задач текстового змісту":
Розв'язування текстових задач алгебраїчним методом. Та розв'язування логічних задач.
Формування вмінь. Завдання № 1 Три кухарки разом зліпили 233 вареники. Причому друга кухарка зліпила на 6 вареників більше ніж перша, третя – на 11 вареників більше, ніж перша. Скільки вареників зліпила кожна кухарка?
Номер слайду 3
Формування вмінь. Розв'язання. Нехай, х – вареників зліпила І кухарка, тоді х+6 – вареників зліпила друга кухарка, х+11 – вареників зліпила третя кухарка. Складаємо рівняння:х+х+6+х+11=2333х+17=2333х=233-173х=216х=216:3х=72 (шт.) – зліпила 1 кухарка;72+6=78 – зліпила 2 кухарка;72+11=83 – зліпила 3 кухарка.
Номер слайду 4
Формування вмінь. Завдання № 5 Заєць сказав Вовкові: « Задумай число. Додай до нього 100. Відніми від суми 37. Відніми від решти задумане число. Різницю поділи на 9.» Вовк ще не закінчив ділення, як Заєць назвав частку і втік. Вовкові тільки лишилось навздогін вигукнути: «Ну Заєць, постривай!». Як Заєць знайшов частку?
Номер слайду 5
Формування вмінь. Розв'язання. Результат не залежить від задуманого числа, бо від суми задуманого числа і 100 відняли 37 і задумане число. Залишилось 100 – 37 = 63 , тоді 63 : 9 = 7. Цю задачу можна було розв’язати таким виразом: (((х + 100) – 37) – х) : 9
Номер слайду 6
Формування вмінь. Завдання № 3 В турнірі зустрілися 6 команд футболістів і кожна з кожною зіграла по одному матчу. Скільки зіграно матчів?Розв’язування. Полічіть кількість відрізків, які сполучають точки . Відповідь: 15. Метод «Графів»
Номер слайду 7
Формування вмінь. Завдання № 4 Скількома способами можна поставити в ряд машинку, кубик та літачок?Розв’язування1) Перше місце - можна заповнити 3 способами (М або К або Л).2) Другі місця - залишається 2 способи.3) Третє місце - 1 спосіб. Разом заповнити всі місця можна 3∙2∙1 = 6 - способів. Відповідь: 6 За правилом множення