«Погоджено» ___________________
Голова методичного об’єднання __________________________ |
«Затверджую» ________________
Директор школи ________________
|
Календарно - тематичне планування уроків
«УРОКИ ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ. МОЯ ЩАСЛИВА ПЛАНЕТА». 3 клас
(17 годин,0.5 год. на тиждень)
Складено за навчальною програмою курсу за вибором для 3-4 класів «Уроки сталого розвитку. Моя щаслива планета»
Схвалено до використання в загальноосвітніх навчальних закладах як курс за вибором у 3-4 класах Науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України. Протокол №5 від 28.04.2011 року
20__/20__ навчальний рік
Вчитель _________________
_________________________
ВСТУП (1 год.)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
|
Тема 1. ЩО РОБИТЬ НАШУ ЗЕМЛЮ ЩАСЛИВОЮ (1 год.) |
|||
1 |
|
|
Завдання і структура курсу для 4 класу. Екологічні проблеми планети, фактори впливу на екологічний стан навколишнього середовища. Взаємозв’язки у довкіллі. Можливі дії щодо зменшення негативного впливу людини на довкілля |
Тема 2. ДО ДОБРОЇ СПРАВИ ДОЛУЧАЄМОСЬ РАЗОМ (1 год.) |
|||
2 |
|
|
Правила роботи в малій групі. Обов’язки членів групи. Планування роботи. Представлення аудиту. Вимірювання власного впливу на навколишнє середовище. Проведення домашніх аудитів |
Тема 3. ВАЖЛИВІСТЬ ВОДИ ДЛЯ ЛЮДИНИ ТА СКОРОЧЕННЯ ЇЇ ВИТРАТ (4 год.) |
|||
3 |
|
|
Вода – джерело життя. Чиста вода – джерело виживання. Проблема забруднення і надмірного використання води. Якісний і кількісний аудити. Як планеті залишитися блакитною. |
4 |
|
|
Дії щодо скорочення витрат і запобігання забрудненню води: вода для зубної щітки; тоненька цівка; ощадливий душ; миска для миття посуду; яйце замість шампуню. |
5 |
|
|
Екскурсія «Йдемо до водойми» (вивчення стану водойми у місті, селі, факторів впливу на її стан). |
6 |
|
|
Проект «Як залучити до дій інших». Планування подальших дій і змін індивідуальної поведінки щодо використання та економії ресурсів |
Тема 4. СМІТТЯ ЯК ПРОБЛЕМА ЛЮДСТВА (4 год.) |
|||
7 |
|
|
Чиста планета чи великий смітник. Сміття – хвороба планети. Якісний і кількісний аудити. Світ оголошує війну пластиковому сміттю. Як зменшити кількість мого сміття. |
8 |
|
|
Дії щодо скорочення відходів та їх вторинного використання: нова іграшка; пташина їдальня; книжкова лікарня; саморобний блокнотик; стаканчик для олівців. |
9 |
|
|
Екскурсія «Шукаємо шлях до чистої вулиці (засміченість вулиць у місті, селі)». |
10 |
|
|
Проект «Запрошуємо усіх до лав рятівників планети від сміття». Планування подальших дій і змін індивідуальної поведінки щодо використання та економії ресурсів |
Тема 5. РАЦІОНАЛЬНЕ СПОЖИВАННЯ ЕНЕРГІЇ (4 год.) |
|||
11 |
|
|
Скільки енергії потрібно для життя. Економити енергію – це розумно. Економимо енергію – зберігаємо ресурси нашої планети. Якісний і кількісний аудити. Як стати дбайливим користувачем енергії. |
12 |
|
|
Дії щодо скорочення споживання енергії: денне світло – мій помічник; без зайвого світла; прилади вимкнуто; ділові телефонні розмови; тепла оселя. |
13 |
|
|
Екскурсія «Де і як використовують енергію». |
14 |
|
|
Проект «Стань чемпіоном по збереженню енергії». Планування подальших дій і змін індивідуальної поведінки щодо використання та економії ресурсів |
Тема 6. НОВИЙ СТИЛЬ МОГО ЖИТТЯ (2 год.) |
|||
15 |
|
|
Твій внесок у справу збереження ресурсів планети. Визначення бажаних змін у стилі життя сім’ї та окремих її членів. Самооцінювання діяльності і перспективне планування подальших дій. |
16 |
|
|
День Землі. |
17 |
|
|
Узагальнення набутого досвіду. Презентація досягнень |