Файли, папки та операції над ними. Практична робота 2

Про матеріал
Мета: • навчальна: ознайомити учнів з порядком виконання операцій над об’єктами файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловими об’єктами (створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів); • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати; • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Перегляд файлу

Урок 7

Тема: Файли, папки та операції над ними. Практична робота 2

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з порядком виконання операцій над об’єктами файлової системи; удосконалювати практичні навички роботи з файловими об’єктами (створення, виділення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення об’єктів);
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютер, підручник, картки з практичними завданнями, інструкція з безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Доброго ранку, діти! Ви готові до уроку інформатики? А щоб у вас був чудовий настрій, напишіть щось приємне один одному в зошиті з інформатики. Адже  слова «ти розумник, ти лагідний, ти добрий, ти найкращий, ти найпривабливіший, ти  хороший друг і. т. д.» неодмінно принесуть радість, додадуть віри в свої сили. Отже, ви готові до співпраці!

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота в групах (три групи).

Рекомендації для учнів:

  •                   Починайте висловлюватися спершу за бажанням, а потім по черзі.
  •                   Дотримуйтесь одного з правил активного слухання, головне, — не перебивайте один одного.
  •                   Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  •                   Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  •                   Намагайтесь у групі прийти до спільної думки, хоча в деяких випадках у когось з групи може бути особлива думка і вона має право на існування.

Завдання першій групі

Встановити відповідність

1

Операційна система

А

центральна частина операційної системи, що забезпечує прикладним програмам координувати доступ до ресурсів комп'ютера

2

Інтерфейс

Б

це програми призначені для перекладу вказівок комп’ютера мовою певного пристрою: чи принтера, чи сканера, чи звукової, чи відеокарти

3

Ядро ОС

В

набір програм, які призначені для забезпечення взаємодії всіх пристроїв комп'ютера і виконанням користувачем різних дій

4

Утиліти

Г

правила взаємодії операційної системи та користувача, які визначають зручність роботи

5

Драйвери

Д

допоміжні програми, призначені для обслуговування дисків комп’ютера, забезпечувати ефективну роботу системи

Відповіді: 1 – В; 2 – Г; 3 – А; 4 – Д; 5 – Б.

Завдання другій групі

Заповни пропущені слова в реченнях, використовуючи підказку

Розповідь з пропусками

Після завантаження комп’ютера на екрані монітора з’являється зображення, яке називається ... . В нижній частині знаходяться кнопка ... та Панель .. На Робочому столі розміщені маленькі картинки, які називають ... . Так, приклад, піктограма, ... призначена для доступу до дисків та інших пристроїв, підключених до комп’ютера, піктограма... для відкриття папки, що містить створені файли, а у ... відправляють дані, які вже непотрібні користувачу. Окрім кнопки ... на Панелі... розташований ... та мовна ... . Якщо клацнути … кнопкою миші, наприклад, значок папки, відкриється ... меню з переліком команд, які можна виконувати з цією папкою.

(Пуск, контекстне, завдань, Мої документи, правою, Робочий стіл, піктограма, Мій комп’ютер, Кошик, панель, годинник)

Завдання третій групі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгадайте кросворд. Визначте та запишіть слово, яке буде отримане в зафарбованих клітинках. Що воно означає?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

По горизонталі:

  1.                    Пристрій введення даних. (Клавіатура)
  2.                    Людина, що створює комп’ютерні програми. (Програміст)
  3.                    Кнопка, що відкриває Головне меню. (Пуск)
  4.                    Список команд, які користувач може виконати в цей момент. (Меню)
  5.                    Заздалегідь складений набір команд для здійснення інформаційних процесів у комп’ютері. (Програма)

Слово у зафарбованих клітинках: _____________________ (вікно)

Його  значення: _________________________

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Окрім основних піктограм, на робочому столі можуть бути розміщені ярлики, папки та файли. Вигляд робочого столу залежить від користувача. Як ви вважаєте, чому в одних користувачів ми бачимо лише декілька об’єктів на робочому столі, а в інших зайнятий весь стіл? Яким чином можна компактно «сховати» на робочому столі файли, з якими ми часто працюємо?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Подібно до того, як в бібліотеці зберігаються книги, журнали, газети, так і в комп’ютері зберігаються різні дані. Щоб знайти потрібний об’єкт треба знати його унікальне ім’я та місце його зберігання.  Найменшою одиницею зберігання даних на зовнішніх носіях є файл.

Мозковий штурм «Що таке файл?» Діти висловлюють свої думки із записом на дошці.

Можливий варіант відповідей: файл є в комп’ютері, це деякі дані, комп’ютер складається з файлів, файл це текстовий документ, файл це піктограма і т. д.

Пояснення вчителя з демонстрацією презентації.

Однією зі складових операційних систем є файлова система. Файли, папки та ярлики — це об'єкти файлової системи.

Файлова система — це частина операційної системи, що забезпечує управління файлами і папками на носіях даних.

Запишемо собі в зошити речення. Файли, папки та ярлики – це об’єкти файлової системи.

Файл – набір даних, що зберігається в пам'яті комп'ютера та має ім'я.

Для зручності роботи з файлами їх відображають за допомогою значків. Такі значки ще називають піктограмами. За їх виглядом можна визначити або навіть здогадатись, якого типу дані містять файл.

Кожний файл має ім’я, що складається із двох частин: назви і розширення. Назва і розширення імені файла відокремлюються крапкою.

Ім'я файла — це набір символів, що може містити літери українського, англійського та інших алфавітів, цифри й інші символи (до 256), за вийнятком: \ /: *? ”< > |

Папки створюють для того, щоб об'єднати групу файлів за якоюсь певною ознакою.

Властивості папок:

– Папки, як і файли, іменують.

– В одній папці можуть міститися кілька або багато файлів.

– Папки можуть мати один документ, або бути порожніми.

– Для папки, як і для файлу можна змінювати ім'я.

– Папки можна переміщувати.

– Папку, розташовану всередині іншої папки, називають вкладеною папкою.

– В одній папці не може зберігатися два файли з однаковими іменами.

Особливим об’єктом файлової системи є ярлик: на значку файла в лівому нижньому куті зображена стрілка.

Ярлик — посилання на певний об’єкт операційної системи, що міститься на одному з носіїв даних.

При видаленні ярлика, об’єкт не видаляється.

Щоб мати можливість указати, на якому носії зберігаються потрібні файли і папки, дискам також надають певні позначення. Імена дисків позначаються великими латинськими літерами з двокрапкою: А:, В:, C:, D:, E:, F: і т. д.

Диск, на якому, як правило, встановлюють операційну систему, позначають іменем С:

Завдання для учнів.

Порівняйте два робочих столи. Проаналізуйте і дайте відповіді на запитання: «Навіщо створювати папки? Що можна сказати про господарів цих робочих столів?»

V. Фізкультхвилинка


Працювали ви, трудились,

Оченята вже втомились.

А щоб плідно працювати,

Треба їм відпочивати.

Погляд вмить направте вправо,

Вліво, вверх, униз і прямо.

Учні, дихайте довільно,

Відчувайте себе вільно.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба тричі повторять.

Молодці, чудово, браво!

Починаєм другу вправу.

Проведіть очима коло

Швидко, швидше і поволі.

Вправо, вліво повертіли,

Очі ваші щоб спочили.

Всі зробіть діагональ.

Зверху – вниз, а потім вдаль.

Двічі рухи поміняйте.

Вниз і вверх – відпочивайте!


VI.Засвоєння нових знань і формування вмінь

Працюємо в парах

Вправа 1. Оберіть коректні назви файлів для вмісту, що в них зберігається. За потреби придумайте свої назви.

Вміст файлу

Назва файлу

Фото поета

Твір

Відомості про письменника

Поезія

Текст повісті

Документ1

Відгук на прочитану книгу

Біографія

Зображення обкладинки книги

Портрет_Франка

Вправа 2. Назвіть по черзі папки та вкладені в них файли (або вкладені папки і файли), користуючись схемою.

Вправа 3.

Проведення гри «Спіймай помилку»

Учитель демонструє картки із зображенням символів. Учням потрібно спіймати (сплеском долонь) символ, який не може містити ім’я файлу:

  , \  , %,  ?,  (,   ),  @,  ^, $,  #,  *,  !,  <,  >, +, -, :,  ;  №,  ׀, «, 

VIІ. Формування вмінь та навичок

Інструктаж з БЖ

Практична робота за комп’ютером.

Пам’ятайте! Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю.

Виконайте завдання на картках

  1.                   Створіть на диску D папку "5-Аклас" ("5-Бклас").
  2.                   Створіть у створеній папці папку "Практична робота№2".
  3.                   У папці "Практична робота№2" створіть папки "Перша папка", "Друга папка" та "Третя папака".
  4.                   Скопіюйте папку "Третя папка" у папку "Перша папка»
  5.                   Перемістіть папку "Друга папка" у папку "Перша папка".
  6.                   Зобразіть у зошиті дерево створених папок. Покажіть його вчителю

VIII. Підсумок уроку.

Закінчіть речення:

На уроці я дізнався (дізналась) про …

Найбільше мені запам’яталося …

В мене на уроці настрій був …

IX. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект уроку.
  2. У зошиті поясніть призначення спеціальних папок.

X. Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
28 січня 2022
Переглядів
2163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку