Урок містить розгорнутий конспект, презентацію для візуалізації матеріалу, інструкційні картки для роботи у групах та для виконання практичної роботи.
Тема: Безпечне користування Інтернетом.
Цілі:
Тип уроку:
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, інструкційні картки.
Програмне забезпечення: Google Chrome
Хід уроку
І. Організаційний етап
Доброго дня, діти.
Сьогодні на уроці ми навчимось правилам безпечного користування Інтернетом.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
В Інтернеті є багато цікавого й корисного, але є і певні небезпеки. Окрім того, що ви можете отримати недостовірні відомості, є ризик потрапляння на ваш комп’ютер шкідливих програм. З’являються матеріали, що містять сцени жорстокості, насилля, які можуть налякати і образити вас. Крім того все частіше є випадки використання ресурсів Інтернету з метою шахрайства.
Для того, щоб наш урок був продуктивним ми будемо дотримуватись правил поведінки на уроці: слухайте уважно, дотримуйтесь вказівок, працюйте тихо, поважайте інших, працюйте в мережі Інтернет безпечно!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
(Google, Meta, Bing, Шукалочка, Yandex)
(Існують ще пошукові системи розроблені спеціально для дітей: Kibble та Спутник.дети … Знайдені тут матеріали, напевно, будуть безпечними для вас.)
IV. Вивчення нового матеріалу
Для того, щоб захистити себе від небезпек в Інтернеті, потрібно дотримуватись кількох правил.
(Для візуалізації матеріалу використовую презентацію)
Не вказуй особисту інформацію на сайтах, придумай собі нік (прізвисько).
Не додавай незнайомих людей у свої контакти.
Публікуйте тільки таку інформацію, про оприлюднення якої не пошкодуєш.
Не завантажуй файли із сумнівних сайтів, адже вони можуть містити віруси.
Не публікуй фотографії, на яких зображені інші особи. Це можна робити тільки за їхньої згодою.
Якщо надійшло повідомлення з незнайомої адреси, його краще не відкривати. Такі листи можуть містити віруси.
Небажані рекламні листи називають спамом. Якщо ти відповів на такий лист, відправник знатиме, що ти користуєшся своєю електронною скринькою, і продовжить надсилати тобі спам.
Використовуй веб-камеру тільки для спілкування з друзями (в інший час бажано тримати її закритою).
Ти маєш знати: якщо публікуєш фото або відео в Інтернеті - кожен може побачити його і використати.
Якщо людина, з якою ти познайомився Інтернеті, пропонує тобі зустрітись у реальному житті, то попередь її, що назустріч прийдеш із дорослими. Якщо твій віртуальний друг справді той, за кого себе видає, він зрозуміє твою турботу про власну безпеку.
Якщо ти отримуєш листи з неприємним або образливим змістом, якщо хтось поводиться стосовно тебе неналежно, повідом про це дорослих.
Якщо в тебе виникли питання або проблеми під час роботи в онлайні, обов’язково розкажи про це тим, кому ти довіряєш. Твої батьки або інші дорослі можуть допомогти або порадити, як тобі діяти. Будь-яку проблему можна розв’язати!
Багато розробників продуктів у айті-галузі (Google, Microsoft та інших корпорації), намагаються донести до користувачів прості правила, які допоможуть зробити користування Інтернетом безпечнішим.
Нещодавно Google випустив підручник із цифрового громадянства й безпеки. Назва якого звучить: «Обачність Пильність Захист Ввічливість Сміливість».
Давайте ознайомимось із розділами цього підручника. Для цього потрібно об’єднатись у дві групи.
Робота в групах
(Використовую роздатковий матеріал: https://www.canva.com/design/DAExmUspnmc/MLlDHE3tRvN-z1b-0C_1Yg/view?utm_content=DAExmUspnmc&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton )
І. Перша картка «Обачність».
Ділись з обачністю. Вам потрібно розглянути ситуації та відзначити у таблиці із ким можна ділитись відео, фото та станом здоров’я.
ІІ. Друга картка «Пильність».
Уважно розгляньте малюнки та вкажіть, який із сайтів є справжнім, а який шахрайський.
ІІІ. Третя картка «Захист».
Скориставшись інструкцією, скласти надійний пароль.
VІ. Четверта картка «Ввічливість».
Обрати варіанти виходу із запропонованих ситуацій так, що б бути доброзичливим.
V. П’ята картка «Сміливість».
Завдання
Це завдання ви будете виконувати на комп’ютерах. Тому:
Тому у цьому завданні потрібно встановити відповідність між адресою та назвою веб-сторінок сайтів.
VI. Підведення підсумків уроку
VIІ. Домашнє завдання
Опрацювати вивчений матеріал.
Ознайомтесь із правилами та порадами для профілактики і подолання кібербулінгу. Виконай завдання 1 на ст..75.