Презентація районного семінару
Фінансова грамотність – одна з десяти ключових компетентностей, на розвиток яких орієнтується Нова українська школа.
Змістовна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» червоною лінією проходить через оновлені програми навчальних предметів загальноосвітніх навчальних закладів.
Підприємницька компетентність. Метою даної компетентності є допомогти учням зрозуміти, як можна застосовувати набуті на уроках географії та економіки знання, уміння та власний досвід у підприємницькій діяльності, у життєвих ситуаціях. Завдання:складання проектів;розв’язування задач на відсотки, економічного змісту, задач практичного змісту;використання інтерактивних методів навчання;проведення інтегрованих уроків;позакласна робота з предмета.
Вивчення предмету «Фінансова грамотність»передбачає реалізацію принципу гуманістичної педагогіки, що здійснюється через відкритість, індивідуалістичні цінності, особистий успіх, партнерські стосунки вчителів, учнів та інтерактивну систему навчання з використанням інформаційних технологій.
Метою фінансової освіти учнівформування економічного мислення, створення умов для ефективної соціалізації, зміцнення психологічного, духовного і соціального здоров’я; особистісної зрілості та компетентності. Результатом такої підготовки школярів у подальшому має бути економічно обґрунтована діяльність.
Побудова курсів предмета «Фінансова грамотність»передбачає наступність, послідовність та неперервність фінансової освіти школярів, що знаходить вираження у лінійно-циклічній структурі програм. Концепція вивчення предмета ґрунтується на трьох рівнях формування в школярів фінансової грамотності: Початковий – початкова школа. Проміжний – основна школа. Розвинутий – старша школа.
Економічна соціалізація. Економічна соціалізація є відносно новою концепцією. Економічну соціалізацію визначають як процес перетворення людини у повноправного члена економічної спільноти, у ході якого відбувається освоєння індивідом соціального простору, обмеженого господарською діяльністю, формування уявлень про економічні процеси та явища, їх втілення в конкретних формах соціально-економічної діяльності особистості, а також формування її економічної поведінки
Впровадження шкільної фінансової освіти дозволяє формувати фінансові компетенції, необхідні у повсякденному економічному житті при виконанні будь-яких економічних ролей. Адже відсутність компетенцій в сфері особистих фінансів призводить до того, що чисельність неграмотних споживачів та інвесторів, а також ненадійних кредиторів поповнюється представниками молодого покоління.
Питання фінансової грамотності населення на сучасному етапі розвитку суспільства стали нагальною проблемою. Надзвичайно актуальним є створення у загальноосвітніх навчальних закладах належних умов для ефективної організації викладання курсів предмета «Фінансова грамотність», яке передбачає розвиток в учнів не лише економічного мислення, а й фінансової компетентності та культури, і як результат – економічно обґрунтованої діяльності, фінансової відповідальності та фінансової незалежності.