Мета:
навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.
Пояснення: У шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 8 учасників. Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 7 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
Снігурівська загальноосвітня школа I-III ступенів №4
Снігурівська районна рада
Фізична гра
«Хто зверху?»
( 8 класи)
Вчитель фізики:
Кос Анна Олександрівна
2017-2018 н.р.
Мета:
навчальна: поглибити, удосконалити знання учнів, їхні практичні вміння й навики; формувати вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці;
розвивальна: розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, уміння логічно мислити, аналізувати, вирізняти головне, орієнтуватися в новій ситуації, розвивати вміння приймати правильне рішення;
виховна: через гру виховувати інтерес до фізики як до науки, повагу до видатних людей, виховувати почуття колективізму, повагу до однокласників та особисту відповідальність, формувати потребу в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються.
Пояснення: У шоу беруть участь дві команди — хлопців та дівчат. Кожна команда має 8 учасників. Дуель чоловічого і жіночого світів ділиться на 7 раундів, що складаються з бліцопитувань, різних конкурсів та змагальних ігор. Наприкінці гри за максимальною кількістю балів визначається переможець гри.
Час проведення: 45 хвилин
Хід заняття:
Доброго дня! Доброго дня пані та панове! Вас вітає шоу «Хто зверху?»!
Хто розумніший, чоловіки чи жінки? Уже тисячі років людство шукає відповідь на це запитання.
Мої вітання дівчатам, хлопцям та глядачам. Давайте домовимось так – за мною об’єктивність, за Вами – запальна гра. І нехай переможуть найсильніші!
На шляху до перемоги у кожної команди є 7 конкурсів. Завдання кожної команди – накопичити якомога більше балів.
Яблука їж,
Збагати раціон!
Будеш – розумним!
Ісак Ньютон
(Інформація прозвучала на правах реклами)
Проведення конкурсів:
1 КОНКУРС
Як відомо, «жінки люблять вухами», А чоловіки – очима.
Тому наш перший конкурс «Повір своїм очам!». Ми пропонуємо дівчатам впізнати та назвати фізичні закони, формули, прилади!
Обговорення та відповіді дівчат про фото на дошці
Хлопці тепер ваша черга! Пропонуємо вам перевірити свій зір! (Обговорення та відповіді хлопців про фото на дошці)
Кожне правильне відгадане фото – 1 бал
Рішення__________________________________________
2 КОНКУРС
У нашому наступному конкурсі ми перевіримо ерудицію. Отже, конкурс №2 «Хто сказав?»
Необхідно за 1 хвилину дати як можна більше відповідей на одне єдине запитання «Хто це сказав?» Відповіді даються учасниками команди по черзі.
Тобто нам потрібно назвати автора? Потрібно визначити лише хто це сказав – чоловік чи жінка, всі висловлювання або фізиків, або про фізику…науку….
Кожна правильна відповідь – 1 бал!
Питання для дівчат - Питання для хлопців
ч |
Наука потрібна народу. Країна, яка її не розвиває, перетворюється в колонію. |
Фредерік Жоліо-Кюрі |
ч |
Наука не являється і ніколи не буде являтися закінченою книгою. |
Альберт Ейнштейн |
ж |
Друзі — це термометр, за яким можна вимірювати температуру успіху. |
Маргарита де Блессінгтон |
ч |
Рухаючись вперед, наука непристанно перекреслює сама себе. |
Віктор Марі Гюго |
ж |
Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна! |
Л. Костенко |
ч |
Наука роз’яснює те, що функціонує, а не те, що є. |
Альбер Камю |
ж |
Найнеосвіченішим виявляється той, хто вважає, що знає все. |
М. Наварська |
ч |
Наука повинна бути весела, захоплююча і проста. |
П. Капіца |
ч |
Знання неоціненне багатство, якого маєш набути в роки отроцтва, ранньої юності |
В.О. Сухомлинський |
ч |
Якщо запастися терпінням і проявити старання, то посіяне насіння знання неодмінно дасть добрі сходи. Навчання – корінь гіркий , так плід солодкий |
Леонардо да Вінчі |
Рішення__________________________________________
3 КОНКУРС
В наступному конкурсі ми перевіримо розуміння фізичних явищ, процесів.
«Хрестики-нолики»
Одиниця вимірювання кількості теплоти. (Джоуль.) |
Як називається прилад, що складається з двох посудин, відокремлених повітряним проміжком для вивчення теплових процесів? (Калориметр.) |
Нагріті сталеві деталі для гартування занурюють у воду або масло. В якій із цих рідин деталь швидше охолоджується? (Уводі.) |
Яким приладом вимірюють температуру? (Термометр.) |
У якому випадку озимі посіви не вимерзнуть – під шаром льоду чи такої самої товщини шаром снігу? Чому? (Снігу. Між сніжинками є порожнини, заповнені повітрям, а повітря – поганий теплопровідних.) |
Від чого залежить кількість теплоти, яка поглинається тілом під час нагрівання? (Маси тіла, зміни температури, роду речовини.) |
Вид теплопередачі, завдяки якому прогрівається вода в посудині. (Конвекція.) |
Як обчислити кількість теплоти, що виділяється в процесі повного згорання палива? (Q = qm) |
Чому під соломою сніг довго не тане? (Між соломинами значна кількість порожнин, які заповнені повітрям, а повітря – поганий теплопровідник.) |
Кожна правильна відповідь – 1 бал
Рішення__________________________________________
4 КОНКУРС
В четвертому конкурсі ми дізнаємось, хто – хлопці або дівчата – краще знають відомі пісні.
Ви повинні назвати явище, прослухавши її та показавши за допомогою пантоміми.
За кожну правильну відповідь - 1бал. У вболівальників знову з`являється можливість принести додаткові бали своїй команді
Пісні для дівчат (показати числівник)
Світлана Лобода «400 мінімум…» (40)
Ёлка «Бардовое бардо» (7. 22)
Пісні для хлопців
Вєрка Сердючка «Если Вам немножко за 30…» (30)
Григорій Лепс «Я счастливый как никто…» (100)
Пані суддя Ваше остаточне рішення!
Рішення__________________________________________
5 КОНКУРС
Наступний конкурс в якому ви повинні пригадати якомога більше фізичних величин або приладів
Причому команді хлопців слід пригадати фізичні величини жіночого роду
А команді дівчат – пригадати назви фізичних приладів чоловічого роду.
Наприклад, маса, сила – це приклади фізичних величин жіночого роду
А термометр, секундомір – відповідно прилади чоловічого роду.
За кожну правильно вказану фізичну величину або фізичний прилад команда отримує 1 бал.
Отже, час пішов!
музика
Пані суддя Ваше остаточне рішення!
Кожна правильна відповідь – 1 бал
Рішення__________________________________________
6 КОНКУРС
Умова конкурсу №6 дуже проста: членам команди потрібно допомогти своєму колезі відповісти на запитання «Хто я?», коли він знаходиться в образі відомої постаті – вченого фізика.
Єдина незручність: команда може давати відповідь лише так або ні. І як завжди обмежений час – 1 хвилина.
Фото для дівчат ___________________
Фото для хлопців ___________________
Ваше суддівське величносте остаточне рішення!
Правильна відповідь – 1 бал
Рішення__________________________________________
7 КОНКУРС
Фізика наука експериментальна, але якщо не має можливості провести дослід або експеримент?
Тоді вчені фізики використовують спостереження:
Хлопцям: Я пропоную перевірити нашу спостережливість та уважність, ви зможете, визначити, так сказати «на око», в кого з нас найбільший розмах рук? Ваше завдання розташувати нас по зростанню довжини рук: від найбільшого до найменшого!
Лунає мелодія
Дівчатам: Кожна дівчина мріє про довге здорове та красиве волосся! Тож спробуйте визначити кому з нас можна посміхатись з обкладинок глянцевих видань рекламуючи засоби для волосся!
Спробуйте розставити нас по довжині волос: від найкоротших до найдовших!
Лунає мелодія
Ваше суддівське величносте остаточне рішення!
Правильна відповідь – 1 бал
Рішення__________________________________________
Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо чоловік ти чи жінка. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
А великий російський письменник Л.Толстой казав, що людину можна оцінювати дробом, знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник — те хороше, що про цю людину думають інші. Бажаємо усім, щоб щастя додавалося, а горе віднімалося, щоб достаток множився, а любов ділилась.
Отже, наша фізична вікторина завершена. Я гадаю, ми всі сьогодні переконалися, що учні нашої школи – неважливо дівчата або хлопці - найсміливіші, найзаповзятіші, найвинахідливіші та найрозумніші учні. Я дякую всім присутнім за участь та підтримку.