Фізичний квест для учнів 8 класу. "Електричний струм у різних середовищах"

Про матеріал
Сценарій підсумкового уроку, що проводиться як спортивно-інтелектуальне змагання. Мета заняття: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної компетенцій, а саме розвивати творчий потенціал, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді, підвищити мотивацію до вивчення фізики
Перегляд файлу

Фізичний QUEST для учнів 8 класу

«Електричний струм у різних середовищах»

Квест – спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Територію школи, яка відводилася для проведення квесту, поділено на 7 станцій. Учасники освітнього простору шляхом жеребкування об’єднуються в групи. Капітани отримують карту руху від станції до станції. Під час гри учасники розв’язують логічні завдання, шукають предмети у приміщенні школи, визначають оптимальні маршрути переміщення, використовують оригінальні розв’язання та підказки. Після виконання одного завдання команди переходять до наступного. За кожен етап змагання вони отримують певну кількість балів. Перемагає та команда, яка найшвидше та правильно виконає всі завдання.

 

Мета: формувати навички навчально-пізнавальної, інформаційної та комунікативної  компетенцій, а саме розвивати творчий потенціал, вміння орієнтуватися в різноманітних ситуаціях, спілкуватися з учасниками квесту, працювати в команді, підвищити мотивацію до вивчення фізики

Правила проведення фізичного квесту.

  1. Учасники виконують завдання в приміщенні ЗЗСО «Залізницький ліцей ім. Івана Пасевича»
  2. Перед початком гри всі засоби зв'язку, в т.ч. мобільні телефони, вимикаються. У капітана залишається лише один заряджений мобільний телефон для екстреного зв'язку.
  3. Всі учасники квесту  способом жеребкування об'єднуються у дві групи і дають назву своїй команді.
  4. Капітани отримують карту руху. Членам команди необхідно мати ручки і чисті аркуші паперу.
  5. Для того, щоб команда стала переможцем,  її членам потрібно першими відшукати  усі  8 станцій, якомога швидше виконати завдання і з максимальною кількістю балів дістатися фінішу.
  6. Гра ведеться чесно, завдання виконуються добросовісно.

 

 

 

   Станція «Експериментальна»

  • Складіть електричне коло та визначте опір провідника;
  • Накресліть електричну схему кола.

   Станція «Сортувальна»

На столі лежать пластилінові кульки – моделі позитивних і негативних іонів, електронів та аркуші паперу з написами

  •              Електричний струм в електролітах являє собою напрямлений рух…
  •         Електричний струм у газах являє собою напрямлений рух…
  •              Електричний струм в металах являє собою напрямлений рух…

   Станція «Логічна»

Іскровий розряд

  • Утворюється в сильному електричному полі біля гострих виступів предметів

Коронний розряд

  • Виникає за високої температури між електродами, розведеними на невелику відстань. Супроводжується дуже яскравим світінням у вигляді дуги

Дуговий розряд

  • Світіння розрідженого газу. Відбувається за низького тиску (десяті й соті частки міліметра ртутного стовпа

Тліючий розряд

  • Відбувається за атмосферного тиску й великої напруги між електродами. Газовий розряд, який являє собою яскраві розгалужені зигзагоподібні смужки

 

Рафінування

  • Отримання за допомогою електролізу точних копій рельєфних виробів

Гальванопластика

  • Електролітичний спосіб покриття виробу тонким шаром металів

Гальваностегія

  • Процес виділення речовин на електродах, пов'язаний з окисно-відновними реакціями, які відбуваються на електродах під час проходження струму

Електроліз

  • Спосіб очищення металів за допомогою електролізу

  Станція «Кросвордів»

Кросворд №5

По горизонталі:

2. Негативний електрод.

5.Водні розчини солей, кислот і основ, а також їхні розплави, у яких носіями струму є іони.

7. Речовини, питомий опір яких дуже швидко зменшується з підвищенням температури (Ge, Si, Te).

 

По вертикалі:

1. Покриття деталей тонким шаром металу (позолота, нікелювання, хромування тощо).

3. Негативно заряджений іон.

 

 

4. Об'єднання іонів різних знаків у нейтральні молекули — процес, протилежний дисоціації.

5. Виділення речовини на електродах при проходженні струму через електроліт.

6. Назва атомів, що втратили або набули зайві електрони.

 

   Станція «Задач»

  1. Нікелювання металевої пластини площею 30 см2 тривало протягом 500 с за сили струму 0,9 А. Знайдіть товщину шару нікелю на пластині. Електрохімічний еквівалент нікелю 3 ∙ 10-7 , густина 9 ∙ 103 .
  2. Деталь покривають шаром хрому за допомогою електролізу. Визначте товщину цього шару, якщо електроліз тривав 2 год. Площа поверхні деталі 500 см2. Сила струму через електролітичну ванну 10 А. Електрохімічний еквівалент хрому 0,18 , густина 7200 .

 

 

   Станція «Ребусів»

C:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213621.jpgC:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_214136.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213814.jpgC:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213729.jpg

 

 

 

 

C:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213956.jpgC:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213929.jpg

 

 

 

C:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_213649.jpg

C:\Users\Iнна\Desktop\апро\IMG_20180611_214050.jpg

 

 

 

   Станція «Фініш»

Першою до фінішу прибула команда ...............................

Привітаймо її оплесками. (Підраховують суму набраних балів та визначають переможця). Але обидві команди старалися, тому вважаємо, що перемогла дружба.

З нашими командами на галявині «Розважальній» сьогодні трапилися цікаві історії. То ж послухаємо команду …........

А тепер запрошується до слова команда ................................

Ось така вийшла історія, яку склали учасники квесту, коли подорожували по країні «Кмітливих».

Наш фізичний квест наближається до кінця. Ліна Костенко писала: «А що таке життя? Це те, що переждалось? Чи все-таки життя – це те, що відбулось?»  Вважаю, що сьогоднішня наша зустріч відбулася.

Дякую всім за участь у спортивно-інтелектуальному змаганні та бажаю вам вдалої самореалізації і успішних життєвих квестів у майбутньому.

 

Карта руху фізичного квесту

Команда _________________________

Назва

Розташування станції

Бали 

Станція «Експериментальна»

Кабінет фізики

 

Станція «Сортувальна»

Кабінет першого класу

 

Станція

«Логічна»

Кабінет математики

 

Станція «Кросвордів»

Зона відпочинку на ІІ поверсі

 

Станція

«Задач»

Кабінет хімії

 

Станція

 «Ребусів»

Шкільна бібліотека

 

Станція

«Фініш»

Актова зала

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Підбиваємо підсумки розділу 2
Додано
22 жовтня 2019
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку