Цікавою формою роботи на уроках фізики є використання ілюстрованих задач.Це викликає в дітей підвищений інтерес, особливо якщо ці малюнки до задач вони виконують самі. Прикладом такої роботи будуть запропоновані задачі по темі «Тиск твердих тіл, рідин та газів». Всі малюнки виконані дітьми да і більшість умов задач запропоновані ними.
Задача 1.
Завдяки чому дятел створює великий тиск на дерево? Пояснити.
Задача 2.
Які лямки сумки « ріжуть» в руки більше – широкі чи вузькі? Чому?
Задача 3.
Навіщо боксери під час бою застосовують боксерські рукавички? Пояснити.
Задача 4.
Як зміниться тиск на підлогу, якщо штангіст підніме вантаж у два рази більший за його вагу? Підніме вантаж ,що дорівнює його вазі і стане на одну ногу?
Задача 5.
Чи зміниться тиск на піднос (тацю) , якщо вовк візьме його на лапу? Якщо зміниться то як ?
Задача 6.
Ведмедик став на одну ногу. Як при цьому зміниться вага, тиск, та сила тяжіння?
Пояснити.
Задача 7.
Хто спричиняє більший тиск на грунт качка чи курка? Качка і курка мають однакові маси.
Задача 8.
\Для чого ріжучі частини ножиць і пилок ретельно заточують? Для чого на ручки надівать накладки? Пояснити
Задача 9.
Який тиск на дорогу спричиняє автомобіль масою 1,2т якщо площа дотику кожного колеса 50см2.?
Задача 10.
А. Навіщо гусениці трактора роблять широкими?
Б.Довжина частини гусениці якою спирається трактор на грунт – 2м, а ширина 40см. Який тиск чинить трактор на грунт, якщо його маса 3.2т ?
Задача 11.
Що станеться з повітряною кулькою ,якщо на неї натиснути голкою ? Пояснити.
Задача 12.
Чому при надуванні кулька набуває круглої форми ? Пояснити.
Задача 13.
А. Чому пожежний шланг,наповнений водою , має круглий переріз ? Пояснити.
Б.Чому вода однаково виливається через отвори , пробиті у шлангу Дейлом?
Задача 14.
На якому законі ґрунтується будова і принцип роботи водяного розпилювача?
Задача 15.
А.Чому для занурення на значну глибину водолази використовують скафандр?
Б.Чи зміниться тиск ,що діє на водолаза , якщо він зайде під гору? Пояснити.
В. Максимальна глибина занурення водолаза у жорсткому скафандрі- 250м. Якого тиску він зазнає на цій глибині?
Г. Наш водолаз зазнає тиску 16.5 кПа. Порушив чи ні він правила занурення?
Д. Яке призначення шланга ,що з’єднує нашого водолаза із поверхнею?
Задача 16.
Як пояснити, що рідина сама потрапляє до рота коли пити? Пояснити.
Задача 17.
Як пояснити піднімання рідини в трубочці , якщо почати втягувати повітря?
Задача 18.
А.Визначити тиск який діє на рибу макрель якщо вона пливе на глибині 20м.
Б.На якій глибині пливе дельфін ,якщо на нього діє тиск 123,6 кПа?
В.Порівняти силу тяжіння та архімедову силу ,які діють на затонулий корабель.
Г.Запропонуйте спосіб підняття на поверхню затонулого корабля.
Задача 18.
А.Кит,хоч і живе у воді, але дихає легенями. Чому кит не проживе і годину , якщо випадково потрапить на сушу? Пояснити.
Б.Кит плаває в товщі води океану. Сила тяжіння ,що діє на нього 95 кН.
Визначити об’єм тіла кита (
В.Кит різко збільшив глибину занурення. Чи змінилася при цьому виштовхувальна сила , що діє на нього ? Пояснити.
Задача 19.
Ведмідь плаває на поверхні води , частково занурившись. Як це пояснити?
Щоб Ви порекомендували ведмедю, щоб краще йому триматися на воді?
Задача 20.
А. Качка плаває , частково занурившись у воду. Які сили діють на неї? Яка з них більша?
Б.Яке призначення повітряного міхура у риби?
В. При зануренні у воду водяний щур притискає лапки до тулуба, а при спливанні він починає різко ними гребти.Як це можна пояснити знаючи умови плавання тіл?
Задача 21.
А.У мультику « Ну, потривай!» Вовк проковтнув повітряну кульку. Чи можливий такий його політ? Пояснити.
Б. Яким повинен стати об’єм Вовка ,щоб він міг здійснити політ? Вважайте ,що маса Вовка 20кг ,а густина повітря 1.3 і при «надуванні» маса не збільшується.
Задача 22.
А. Яким газом краще заповнити Жабі повітряну кулю воднем чи гелієм?
Пояснити.
Б.Обєм кулі 10 м3.Заповнена вона гелієм . Вантаж якої маси може взяти з собою Жаба ,якщо оболонка важить 5Н.
В. Яку підіймальну силу матиме куля , якщо її заповнити воднем?
Г.Чи потрібний у польоті якір?
Фізика та образотворче мистецтво(ілюстровані задачі)
Тема: «Тиск твердих тіл, рідин,
газів»
Несватківська філія
КЗ «Олександрівське НВО №2» Вчитель: Якимчук Л.О.