Фізико-екологічна гра для старшокласників "Хто зверху?"

Про матеріал
Метою позакласного заходу є формування основ екологічної свідомості і принципів морального відношення до навколишнього світу. Навчити використовувати набуті знання в раціональному використанні природних ресурсів і охороні навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

« Хто зверху?»

(фізико-екологічний інтелект – турнір для старшокласників)

                                 

 

                                     

 

 

 

 

                                                                        

 

   Підготувала

вчитель фізики

          Мединець

     Ірина Михайлівна

 

 

 

 

 

 

2021 р.

Мета: формувати основи екологічної свідомості і принципи морального відношення до навколишнього світу. Навчити використовувати набуті знання в раціональному використанні природних ресурсів і охороні навколишнього середовища.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Вступна частина.

Діти, який у вас настрій? Щоб у вас настрій став ще кращим, давайте подаруємо один одному усмішку.

Усміхніться всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде.

2. Пояснення змісту і правил гри.

Конкурс «Розминка»

Розшифруйте таємного листа:

                                                    Б  Е П Р 

                                                    Е  Р  Ь  И

                                                     Ж  І  Т  Р

                                                     !  У  Д  О

(за результатом конкурсу виявляють команду, яка починатиме перший раунд)

 

І  раунд: «Вірю – не вірю»

Завдання: командам даються  запитання на які вони за визначений час повинні дати  чітку відповідь «так» чи «ні».

Запитання команді дівчат:

1. Для повного розкладання в природньому середовищі консервній банці потрібно 80 - 90 років? ( так)

2. За середніми підрахунками в уже розвіданих місцях світу  нафти вистачить на 40 - 50 років ( ні , тільки на 15 - 25 років)

3. Жіночий організм поглинає за рік 1 кг косметики?  (ні, 2,5 кг)

4. З галузей промисловості найбільше забруднює енергетика? ( так)

5.Чи вірите ви, що один українець за рік викидає приблизно 250 кг побутових відходів? (так)

6.Через недосконалі технології видобування та переробки мінеральної сировини у надрах залишаються і втрачаються до 20% розвіданих запасів нафти? (ні, через недосконалі технології видобування та переробки мінеральної сировини, незадовільне вирішення питань комплексного освоєння родовищ у надрах залишаються і втрачаються до 70 % розвіданих запасів нафти)

7.За прогнозами до 2030 року людство буде потребувати у еквіваленті дві таких планети,  щоб підтримати такий спосіб життя як зараз (так)

8.В Україні 4 млн. сміттєзвалищ, загальною площею , як наша столиця? (ні. 11 млн. сміттєзвалищ. Це як три столиці України)

9.125 тисяч людей щорічно помирає в Європі від захворювань, спричинених вихлопними газами? ( ні, 225 тис.)

10.Внаслідок глобального потепління рівень Світового океану піднявся на 20 см? ( так)

Запитання команді хлопців:

1.Пласмасі для повного розкладання потрібно 500 років ( так)

2.За середніми підрахунками в уже розвіданих місцях світу  вугілля вистачить на 100 – 200 років? ( так)

3.Енергоспоживання глобальної мережі Інтернет зростає на 5% в рік ( ні,на 10 %)

4.Щорічно в світі на сміттєзвалища світу викидається близько 125 млн. робочих телефонів. ( так)

5.Чи вірите ви що пласмасмасові відходи становлять більший відсоток, ніж скляні? (ні, пласмаса 5%, а скло – 12%)

6.Через недосконалі технології видобування та переробки мінеральної сировини у надрах залишаються і втрачаються до 70 % розвіданих запасів вугілля? (ні, через недосконалі технології видобування та переробки мінеральної сировини, незадовільне вирішення питань комплексного освоєння родовищ у надрах залишаються і втрачаються до 28% вугілля)

7.Україна займає восьме місце в світі як емітер СО2 в енергетичній галузі (так)

8.Майже 20 % земель страдають від ерозії (ні, майже 9 % земель планети страдають від ерозії)

9. 3 тис. життів людей на планеті забирають хвороби, які передаються через воду ( ні, 3 млн)

10.У Дніпро  щорічно скидається 370 млн. кубометрів забруднених стоків, або 14% від їх обсягу по країні. (так)

11.Кожного дня близько 2млн. тонн стічних вод викидаються у водні артерії світу ( так)

 

ІІ – раунд: «Відгадай слово»

( у кожного члена команди по 2 букви – спереду і ззаду)

Завдання: із заданих літер утворити слово, яке відображає правильну відповідь. Час 1 хв.

ДЛЯ  ДІВЧАТ      С   -   Н

                             К   -   А

                             И    -  О

                             Т   -   Л

  1. фізична величина, що вимірюється в Па (тиск)
  2. фізична величина, що вимірюється у Ньютонах (сила)
  3. речовина, яку використовують при виготовленні вікон (скло)
  4. екологічно чиста улюблена страва українців (сало)
  5. місце, де відбувається з’єднання (стик)
  6.  кажуть, що він сам собою вибивається (клин)
  7. ріка у Закарпатті (Тиса)
  8. наймогутніший військовий союз Західної Європи (НАТО)
  9. багато худоби інакше називають (скот)

10.на людину, яка не має волосся кажуть, що вона…(лиса)

 

ДЛЯ   ХЛОПЦІВ:   О    -   А

                                П    -   Д

                                І    -     Е

                                Р    -    К

  1. величина, яка вимірюється в Омах (опір)
  2. наслідок після зіткнення з вогнем (опік)
  3. приладдя, яким раніше писали люди (перо)
  4. спосіб рекламування себе або іншої людини (піар)
  5. одиниця, яка більша за основну у 10 разів (дека)
  6. овоч, який не змогли витягнути баба з дідом (ріпа)
  7. злиття двох перших нот музичної грамоти (до -ре)
  8. спір на гроші (парі)
  9. ми завжди гостям…(раді)

 

ІІІ раунд  «Сходинки»

Завдання: Хлопці розставляють дівчат за тим, скільки часу вони в середньому розмовляють по мобільному телефону. Дівчата розставляють хлопців за тим, скільки часу вони проводять біля комп’ютера. Для порівняння правильних відповідей напередодні гри усі члени команд відповіли на поставлене запитання ведучому.

 

ІV – раунд «Невербальне спілкування» (музичний конкурс)

Завдання: за допомогою міміки  і жестів один із членів команди має якнайточніше відтворити пісню, назву якої команда має відгадати.

Хлопцям пропоную пісню Олександра Пономарьова «Край дороги не рубай тополю…»

Дівчатам пісню «Чорнобривці» у виконанні Наталії Валевської.

 

V – раунд «Відгадай: Хто я?»

Завдання: один із учасників постановкою своїх запитань до команди повинен за 1 хвилину відгадати, який у нього малюнок на голові. Члени команди на поставлені учасником запитання відповідають коротко тільки словами «так» або «ні».

Учасникам пропонують малюнки «мобілка» і «Шерлок Холмс»

 

VІ – раунд ««Дбайливий господар» (Загальний конкурс)

Завдання (єдине для всіх): До вас у гості приїхав товариш із зони радіоактивного забруднення. Якими продуктами його краще годувати, щоб сприяти швидкому виведенню радіонуклідів із організму?

Завдання командам: вибрати із переліку продуктів по одному:

1.Бульйон мясний чи пісний? (мясний бульон виключити із раціону)

2.Крупа гречана чи пшенична? (гречана)

3.М'ясо говядини чи свинини? (м'ясо свинини)

4.Молоко свіже чи сметана (сир)? (сир або сметана)

5.Яйця варені чи жарені? (Яйця жарені, бо у шкарлупі варених накопичуються радіонукліди)

6.Чай чорний чи зелений? (чай зелений)

7.Страви з рафінованої чи нерафінованої олії? (Страви з нерафінованої олії)

8.Картопля чи буряк? (буряк)

9.Зефір, мармелад чи шоколад? (З цукерок перевагу краще надавати зефіру й мармеладу.)

10. Абрикос чи вишня? (абрикос)

Всі ці продукти сприяють зміцненню опірності організму, а також зв’язуванню та виведенню радіонуклідів)

 

VІІ раунд – «Ерудит»

Завдання: До кожної букви слова «еколог» написати речення чи словосполучення, яке відображає ваші дії, заклики на користь збереження довкілля. Наприклад:

Е – економне використання природних ресурсів

К – користуйся природою розумно

О – організація боротьби з смітниками

Л – ліси – легені планети

О – операція « Посади калину»

Г – господарське використання природних багатств.

 

VІІІ раунд – Практичний (хлопці виконують роботу дівчачу; дівчата – хлоп’ячу)

Завдання: зробити виріб із природних матеріалів.

 

 

3.Заключна частина.

Підведення підсумків гри. Нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Бонусні питання

 (Після кожного раунду отримує команда переможець. Давши правильну відповідь команда отримує додаткові бали)

1.Який відсоток води на Землі є солоною? (Води на землі багато, але 97% - це солона вода океанів і морів, і лише 3% - прісна)

2. На скільки зменшилась кількість прісної води на одну людину у світі за останні 40 років? (на 60% зменшилась кількість води на одну людину у світі)

3.Який відсоток в забруднення атмосфери складає металургія? (З галузей промисловості найбільше забруднюють атмосферу енергетика - 32%, металургія  - 27 %, вугільна промисловість – 23%.)

4.Скільки відсотків рибних ресурсів знаходяться під загрозою? (75% рибних ресурсів вичерпано, або знаходяться під загрозою)

5.Який відсоток від усіх респіраторних захворювань становлять гострі респіраторні захворювання, пов’язані з неблагополучними екологічними факторами навколишнього середовища?

( 52% гострих респіраторних захворювань пов’язані з неблагополучними екологічними факторами  навколишнього середовища. Вони являються причиною смерті 2 млн. дітей на рік.)

6.Який відсоток забруднення атмосфери оксидом вуглецю припадає на автотранспорт? (автотранспорт забруднює навколишнє природне середовище токсичними компонентами на рівні 25% - солями свинцю, на рівні 50%- оксидом вуглецю. )

7.Який відсоток від обсягу по країні становлять стоки, які скидаються в Дніпро? (У Дніпро  щорічно скидається 370 млн. кубометрів забруднених стоків, або 14% від їх обсягу по країні)

 

 

1

 

doc
Додано
26 лютого 2021
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку