«ЯК КОЗАКИ ЗАБАВЛЯЮТЬСЯ»
Мета: удосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків, орієнтування у просторі; розвивати фізичні якості: швидкість, спритність, витривалість, силу, окомір;
стимулювати активність кожної дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей, забезпечувати диференційований підхід до оцінки результатів її дій, надати можливість відчути задоволення і радість від рухів у спільній діяльності; вільно і природно використовувати набуті рухові уміння й навички, виявляти творчість, самостійність, активність, ініціативність у руховій діяльності; підтримувати бадьорий, радісний настрій;
виховувати у дітей бажання займатися фізичними вправами.
ХІД РОЗВАГИ:
Тут зібрались козаченьки, щоб у своєму дружнім колі силу свою показати, спритність і вправність продемонструвати, швидкість і міцність свою виявити. Покажете, які ви сильні, сміливі, спритні і вправні?
Зміст: Діти стоять у колі, не тримаючись за руки. Разом з вигуками «Гоп-гоп-гоп», всі тричі пристукують об землю лівою ногою. На слова «Гу-ту-ту» - виконуються пристуки правою ногою. Співаючи «Вари кашу круту», діти ілюструють правою рукою, як треба мішати ложкою кашу. На слова «Підливай молока» разом із правою рукою діє ліва рука, вона ніби тримає глечик з молоком і ритмічними рухами підливає його в кашу. На слова «Нагодуй козачка» діти починають з лівої ноги ходьбу на місці, вільно розмахуючи руками:
Гоп-гоп-гоп, гу-ту-ту
Вари кашу круту,
Підливай молока,
Нагодуй козачка.
Зміст: діти шикуються у колону, кладуть один одному руки на плечі (або інше положення рук). Зліва – річка, праворуч – рівчак. За сигналом вихователя діти колоною одночасно стрибають вліво (річка), вправо (рівчак).
Зміст: у грі беруть участь двоє хлопців, які мають проскакати на конях (на палицях між ногами). Грають за бажанням.
Зміст: у грі беруть участь усі дівчатка. Вони ходять або бігають повільним бігом у колоні, взявшись за руки за ведучим у різних напрямах, займаючи весь простір.
Зміст: У грі беруть участь дві дівчинки, кожній дають кошик. З великого різномаїття предметів (капуста, картопля, буряк, цибуля, часник, перець, помідор, цукерки, баклажани, груші, лимони, банани, огірки, яблука, апельсини, м’ячик, кубик) треба якнайшвидше у кошик назбирати ті овочі, які потрібні, щоб зварити борщ. Грають за бажанням.
Зміст: Дітей ділять на декілька підгруп. Спочатку домовляються про фігури, які мають зробити діти (курінь, тинок, кошик, сонечко, фонтан, віночок, зірочка тощо). За сигналом (або під музику) діти займають увесь простір та вільно рухаються (ходять, бігають, підстрибують, пританцьовують та ін.). За сигналом – курінь – кожна команда має якнайшвидше утворити цю фігуру (стати по колу один за одним, кожна дитина має витягнути вгору праву руку та з’єднати їх).
Зміст: У грі беруть участь двоє хлопців. Хлопці стають у великий обруч, кладуть один одному руки на пояс та намагаються виштовхати один одного з обруча. Грають за бажанням.
Зміст: У грі беруть участь дві дівчинки. Вони мають розвісити хустинки на натягнуту мотузку, використовуючи прищепки. Грають за бажанням.
Вправа на розслаблення «Ти рости, рости, малятко» (діти промовляють слова та погладжують себе).
Ти рости, рости, малятко,
Наша квіточка гарненька,
Наше любе пташенятко,
Наша зіронька ясненька,
Ой росточок у кісточки,
Здоров’ячко на серденько,
Добрий розум в голівоньку,
Сонки-дрімки у віченьки.