Мета: сприяти розвитку естетичних почуттів; навчати дітей слухати; розвивати їх пам'ять, увагу, спостережливість; формувати оцінні судження; заохочувати до корисних справ; прищеплювати любов до своєї землі; вчити відрізняти добре від поганого.
Флеш-моб «У світі казки чарівної»
Мета: сприяти розвитку естетичних почуттів; навчати дітей слухати; розвивати їх пам’ять, увагу, спостережливість; формувати оцінні судження; заохочувати до корисних справ; прищеплювати любов до своєї землі; вчити відрізняти добре від поганого.
Обладнання: ілюстрації до народних казок, дитячі малюнки, повітряні кульки, корзинки, телеграми, зображення цукерок та морозива.
Хід флеш-мобу
Ведучий: Ви вірите у дива? А казки читаєте? Дуже добре, скажу Вам по секрету, що казки люблять не тільки діти, а й дорослі. Отож, сьогодні ми відправляємось до Країни Казок. Ми пройдемо шляхами казок , зустрінемось з казковими героями, а в кінці на нас чекає сюрприз. У нас визначились дві команди: „Колобок”, „Рукавичка ”. Кожна з них покаже своє знання казок. Пам’ятайте, тільки дружба допоможе вам дістатись щасливого кінця нашої зустрічі .
І конкурс ( конкурс капітанів ). «Математична загадка»
Для капітана команди „Рукавичка”
- Скільки звірів вмістилося в рукавичці, яку загубив дід?
( Відповідь 7 героїв – Мишка - шкряботушка, Жабка - скреготушка, Зайчик-побігайчик, Лисичка-сестричка, Вовчик-братик, Кабан - іклан, Ведмідь -набрідь )
Для капітана – „Колобок”
- Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
(Відповідь 4 – Зайчик, Вовчик, Ведмедик, Лисичка)
ІІ конкурс «Телеграма»
Ведучий: А хто це стукає у двері?
Листоноша:
Я листоноша, приніс телеграми, але вони без підписів
Ти читай, а ми будемо відгадувати.
Телеграми
1. Я просте яйце знесла. Знесу золоте і прийду до вас у гості. (Курочка Ряба)
2. Знайду братика, якого забрали злі птахи, і прийду до вас у гості. (Дівчинка з казки «Гуси - лебеді»)
3. Рятуйте, нас з’їв Вовк! (Семеро козенят)
4. Почастую Лисичку з глечика з вузенькою шийкою і прийду до вас. (Журавель)
5. Переможу злу відьму, сяду на гусенятко і примчу до вас. (Івасик – Телесик)
6. Не полечу я з вами.
Як була я на лужку.
Виломила ніжку,
А ви полинули,
Мене покинули. (Кривенька качечка)
7.Я –
За три копи куплена,
півбока луплена!
тупу – тупу ногами,
сколю тебе рогами.
ніжками затопчу,
хвостиком замету (Коза – дереза)
8. Несе мене листка
На лисому хвості
По липовому мосту,
З гірки на долину
Та й в свою хатинку! (Курочка та півник)
III конкурс. «Хто швидше»
Ведучий: Казки, як мудрі й вірні друзі, знайомлять вас з чарівним світом, роблять вас добрішими, розумнішими, кмітливішими.
Ось і перевіримо як швидко ви знаходите правильні відповіді.
Хто швидше відповість, тому й зараховується 1 бал.
1. Хто обхитрив колобка ? (Лисиця)
2. Хто врятував Івасика – Телесика ? (Гусеня)
3. Куди потрапила стріла Івасика –царевича? (До болота)
4. З кого зробив дід бичка ? (Із соломи)
5. Скільки тварин тягло ріпку ? (Три)
6. Кого перелякав Пан Коцький? (Зайця, Ведмедя, Кабана)
7. Чим ловив Вовк рибу? (Хвостом)
8. Хто прогнав Козу – Дерезу? (Рак)
9. Як звали хлопчика розміром з горошину? (Котигорошко)
10. Як звали мишенят з казки «Колосок»? (Круть і Верть)
11. Чи побралися Журавель і Чапля після сватання? (Ні)
12. Що загубив дід, йдучи лісом? (Рукавичку)
13. Хто їв пиріжки у казці «Колосок»? (Півник)
14. Що наварила Лисичка, щоб почастувати Журавля? (Каші)
15. Хто вигнав мишенят Крутя і Вертя з-за столу? (Півник)
16. Хто допомагав дівчинці із казки «Гуси - лебеді» чи «Пані Метелиця»? (Яблуня, пічка, річка)
17. Яке яйце знесла курочка Ряба? (Золоте)
18. Як звали лісового царя? (Ох)
19. У якій казці дівчинка полюбляє носити червоний капелюшок? («Червона шапочка»)
20. Хто з героїв казок ходить лише в чоботях? («Кіт у чоботях»)
IV конкурс «В країні Казок»
Ведучий: З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися раніше з вуст в уста і були доступні всім: і дорослим, і малим. Український народ був багатим на талановитих оповідачів. Наші юні оповідачі також готові до наступного конкурсу.
Переказати казку, не називаючи її. Друга команда відгадує назву.
(Казки: «Попелюшка», «Мудра дівчина», «Снігова королева», «Колосок»)
V конкурс «Чарівна кулька»
Ведучий: У країні Казок трапилась біда! Казкові герої погубили свої речі! Допоможіть загубленим речам знайти місце у казках.
У кожній кульці схований чарівний предмет. Ваше завдання: необхідно лопнути кульку і відгадати з якої казки і який герой загубив цей предмет.
1. Чарівне люстерко «Білосніжка і семеро гномів».
2. Яйце «Курочка Ряба».
3. Кришталевий черевичок «Попелюшка».
4. Червоні чоботи «Кіт у чоботях».
5. Довга коса «Рапунцель».
6. Колосок «Колосок».
7. Рукавичка «Рукавичка».
8. Чарівна стріла «Царівна жаба».
9. Горох «Котигорошко».
10. Золоте перо «Жар птиця».
VI конкурс. Казкові загадки
1. На городі виростала, сили набиралась.
А потім достигла, великою стала.
Став дід тоді всіх гукати:
Час нашу красуню рвати.
2. Прийшла вона із довгим віником
На бесіду з нашим півником.
Схопила півня на обід
Й замела мітлою слід.
3. Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісно – невеличка
Ця чудова ….
4. Згадайте найменших героїв казок (Дюймовочка, Іссумбоссі)
5. Згадайте героїв-велетнів («Джек і бобове дерево» - велетні, Людожер із «Кіт у чоботях»)
6. Назвіть найвідоміших собак з дитячих казок («Ріпка» - Жучка, «Чарівник Смарагдового міста» - Тотошка, «Пригоди Буратіно» - Артемон)
7. Назвіть найвідоміших птахів з дитячих книжок (Жар-птиця з казки «Коник-Горбунок», Золотий гусак із казки «Золотий гусак», Сова з казки «Вінні-Пух і всі, всі, всі», Півник із казки «Казка про золотого Півника», «Кіт і півник», «Круть- Верть», Ластівка з казки «Дюймовочка», Соловей з казки «Соловей», Гусі-Лебеді з казки «Гусі-Лебеді»)
8. Назвіть найвідоміших рослин з дитячих казок (Пурпурова квітка, Калина із казки «Калинова сопілка»).
Загадки казкових героїв
Казка 1. «Я хотів мандрувати світом і не знав, що все так погано закінчиться. Я думав, що всі навкруги такі добрі і щирі, як мої Бабуся і Дідусь…»
(Колобок)
Казка 2. «Для мене дуже шкідливо заходитися стільки часу у воді. Спасибі тому непосидючому доброму хлопчику та старій черепасі, що витягнули мене на сушу…»
(Золотий ключик)
Казка 3. «Нам би дуже не хотілося її підводити. Ми б хотіли зупинитися, аби вона залишилася на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати, ні зупинятися…»
(Попелюшка, годинник)
Казка 4. «Це дуже неприємно, коли тебе одягають на лапи. Адже там кігті. Ми розуміємо що все це заради Господаря, але ж боляче…»
(Кіт у Чоботях, чоботи).
Казка 5. «Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »
(Яйце, «Курочка-Ряба»)
Казка 6. «Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»
(Червона шапочка, «Червона Шапочка»)
Казка 7. «Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..»
(Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)
Казка 8. «Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вона хоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…».
(Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)
Казка 9. «Ви гадаєте мені приємно жити з такою хазяйкою? Моя біда(а можливо й не біда) в тому, що я не можу брехати. Завжди їй всю правду розповідаю, за це мені й дістається: вона або кричить на мене, або кидає, або погрожує, що розіб'є. Але коли їй подобається, що я кажу, вона погладжує мою ручку і довго-довго дивиться у мене…»
(Дзеркало, «Спляча красуня»)
VI конкурс. «Я- актор»
Ігрові вправи із пантоміми:
VII конкурс. «Чи уважний ти читач?»
Назвати казку, в назві якої є число.
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
Що за герой?
Як погано звичку мати
Всім про все розповідати,
Те, що треба і не треба,
Як нема на те потреби?
Ось водного мужика
Була жіночка така:
Говорила без упину,
Всім розносила новини.
Тому він її провчив
І мовчати научив.
Що за казка підкажіть
І цю жіночку назвіть.
(Язиката Хвеська)
Жив – був пес і став старий вже,
От хазяїн його вигнав.
В лісі вовк його зустрів
І старого пожалів,
Ще й придумав, як зробити,
Щоб хазяїну вгодити.
Пес додому повернувся
І віддячить
Не забувся, що за казочка така?
Про собаку, про …(Сірка)
Казка — це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, при¬казки, притчі... Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жи¬ти.
Підведення підсумків
Ведучий: Казка – це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я. Вивчайте казки, переказуйте, нехай вони ідуть світом. Нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.
Надійшов кінець нашої подорожі – гри. Але допоміг перемогти у змаганні не щасливий випадок. А знання і дружба. Всі ви гарно готувались, малювали. Хто ж переміг?