форматування клітинок і діапазонів комірок

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 7 класу по темі: "форматування клітинок і діапазонів комірок".
Перегляд файлу

ТЕМА: Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок

МЕТА:

Навчальна:

  • ввести поняття «формат клітинки;
  • вивчити формати даних;
  • формувати навички форматування даних;

Розвиваюча:

  • розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу;
  • розвивати культуру мовлення.

Виховна:

  • виховувати наполегливість у досягненні мети;
  • формувати інтерес до вивчення інформаційних технологій;
  • формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі з табличними даними;
  • сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи з комп’ютером.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ОБЛАДНАННЯ:  дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MS Excel,

презентація «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок», роздатковий матеріал (кросворд, папки з різнорівневими завданнями), інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.

 

ХІД УРОКУ

  1.    ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення табличного процесора Excel – познайомимося з процесом форматування. Але перед цим повторимо деякі відомості з вивчених тем, тому що вони нам потрібні будуть під час вивчення нової теми.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Учитель. Скажіть, будь ласка, яке практичне значення комп’ютера? Як ви використовуєте комп'ютер? Спочатку компютер створювався як машина для математичних обрахунків. І сьогодні він має великі можливості для цього. Як приклад - табличний процесор Excel. На минулих уроках ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), знайомилися з інтерфейсом MS Excel. Тому  пригадаємо те, що ми вже знаємо про цей програмний продукт.

Кросворд.

Учні отримують кросворд на листках і за 2 хв. повинні його розгадати. Вони працюють в парах. Перші 2 учні, які розв’язали кросворд отримують оцінки. Потім  всі учні з учителем розвязують кросворд з обговоренням (учні зачитують питання кросворду).

По горизонталі:

1. Структурний елемент ЕТ, який утворюється на перетині рядка і стовпця? (Клітинка).

5. Стандартна програма Windows, яка виконує найпростіші математичні обрахунки? (Калькулятор).

  1.     Дві або більше клітинок утворюють…  (Діапазон).
  2. Їх в Excel є 16384? (Стовпці).

По вертикалі:

1. Через який знак записується в excel десятковий дріб? (Кома).

2. Обєкт ЕТ, з якого складається робоча книга (Аркуш).

4. Таблиці. В яких опрацьовуються дані табличним процесором (абревіатура) (ЕТ).

3. Учні, які розгадали кросворд (Молодці).

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель. Ви вже знаєте, що табличні процесори мають широке практичне застосування. Ви можете використовувати їх у своїй практичній діяльності для розв’язування математичних і економічних задач, опрацювання результатів дослідження під час виконання лабораторних і практичних робіт з фізики, хімії. Тому, щоб вміти користуватися цим програмним продуктом, потрібно навчитися працювати з даними ЕТ. До того ж краще сприймається інформація, яка оформлена ефективніше. Наприклад, програма Power Point спеціально для цього створена, але і в Excel теж можна відповідно оформити інформацію для її кращого подання. Цей процес називається форматування і про нього ми сьогодні будемо говорити.  Запишіть у зошити: число, класна робота, тема уроку «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок».

IV. Пояснення нового матеріалу.

Учні переглядають презентацію  «Форматування даних, клітинок і діапазонів клітинок» з коментарями вчителя і пишуть конспект. Деякі теоретичні відомості наведено у папках з практичними роботами.

Розповідь учителя.  

1.Форматування.

Поняття «форматування» для вас не нове. З ним ви зустрічалися під час вивчення текстового процесору Word. Які операції з текстом ми можемо виконувати у Word? (Зміна шрифту, розміру і т.д.). Теж саме ми можемо робити і в Excel.

Форматування - це зміна зовнішнього вигляду комірки без зміни його даних (Учні записують у зошит).

Під форматом комірок у Excel розуміється дуже великий набір параметрів.

Виділяють три види фломатування в Excel. Ви уважно слухайте, запамятовуйте, а тоді ми спробуємо по памяті записати короткий конспект.

2.Форматувння змісту клітинок.

  •             шрифт,
  •             розмір шрифту,
  •             колір літер,
  •        вирівнювання в клітинці (у клітинці текст автоматично вирівнюється по лівому, а числа і дати – по правому краю),
  •        щоб ввести текст у клітинку в кілька рядків, треба для переходу на новий рядок натискати клавіші Alt+Enter, при цьому висота клітинок, що в одному рядку з цією клітинкою збільшиться і т. д.

Команди для такого форматування знаходяться на Панелі інструментів. Подивіться на свої екрани і знайдіть такі кнопки. В клітинці А1 введіть своє прізвище. Виберіть розмір шрифту 14 і червоний колір тексту.

3.Формат клітинок.

  • розмір клітинки,
  • заливання клітинки,
  • обрамлення і т. д.

Знайдіть ви на своїх комп’ютерах кнопки для такого форматування. Залийте будь яким кольором клітинку В2.

4.Формат даних.

За замовчуванням використовується загальний числовий формат.  У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби, а також число в експоненціальній формі (використовується для скорочення запису у разі великої кількості розрядів). Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат. Можна також застосувати вибраний формат до певного діапазону комірок (цілого рядка чи стовпця).

Наберіть у стовпці С числа 1, 2, 3. Спробуйте задати відсотковий формат. Для цього клацніть на літері С, весь стовпчик виділиться сірим кольором. За допомогою контекстного меню виберіть команду «Формат комірок». У вікні, яке відкриється виберіть відсотковий формат. Натисніть кнопку ОК і подивіться на зміни у таблиці.

Закріпимо набуті теоретичні знання відгадуванням анаграм.

Але спочатку зробимо маленьку паузу – фізкультхвилинку.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Відгадування анаграм.

VІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

VІІ.  ПІДСУМОК УРОКУ.

 

docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку