Форми, методи та засоби, які забезпечують контроль і оцінювання навчальних досягнень молодших школярів

Про матеріал
Форми, методи та засоби, які забезпечують контроль і оцінювання навчальних досягнень молодших школярів (Методи індивідуального контролю, тестові завдання, квести і навчальні проєкти, моніторинг навчальних досягнень)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Форми, методи та засоби, які забезпечують контроль і оцінювання навчальних досягнень молодших школярів (Методи індивідуального контролю, тестові завдання, квести і навчальні проєкти, моніторинг навчальних досягнень)

Номер слайду 2

Форми, методи й засоби контролю в дидактиці початкової освіти розглядаються у взаємозв’язку, за їх допомогою визначають результативність навчально-пізнавальної діяльності учнів і педагогічної діяльності вчителя. Прийнятними для початкової школи є форми контролю:індивідуальні;групові.

Номер слайду 3

Провідна ідея індивідуального контролю полягає в неперервному відстеженні особистісного розвитку дитини та ходу опановування нею навчального досвіду як передумови функціональної грамотності і компетентності. Це дозволить вибудовувати індивідуальну траєкторію розвитку дитини; діагностувати її досягнення на кожному з етапів процесу навчання; вчасно виявити проблеми й запобігти їх нашаруванню; мотивувати до здобуття максимально можливих результатів; виховувати ціннісні якості особистості, бажання навчатися, відсутність побоювання помилитися, переконання у власних можливостях і здібностях тощо.

Номер слайду 4

Методи індивідуального контролю. Метод педагогічного спостереження. Опитування Індивідуальне тестування Вивчення учнівських робіт. Квести , навчальні проєкти та ін.

Номер слайду 5

Метод педагогічного спостереження є одним із дієвих та органічних у практиці вчителя початкової школи. Педагогічне спостереження — це метод контролю, який дозволяє на основі первинних даних створити уявлення про стан формування в кожної дитини навчальної діяльності, про особистісні прояви в навчанні та спілкуванні.

Номер слайду 6

Усне опитування — це метод контролю, який дає змогу визначити рівень засвоєння навчального матеріалу на кожному етапі його опрацювання, володіння вмінням будувати й логічно надавати відповідь. Він дозволяє оперативно коригувати міркування дітей, спрямовувати до правильних рішень, допомагати знаходити шляхи до правильної відповіді, вчити аналізувати свої висловлювання й оцінювати їх. Опитування може відбуватися в різних форматах, наприклад у вигляді усної лічби, демонстрації знання алгоритму виконання навчальної дії, пояснення учнем вибору певного способу дії, складання плану тощо. Інструментом усного опитування є запитання до учнів.

Номер слайду 7

Ефективність опитування забезпечується дотриманням таких етапів: постановка вчителем запитань (завдань) із врахуванням специфіки предмета та вимог освітньої програми; обмірковування і надання учнем відповіді; самоконтроль і коригування по ходу відповіді; аналізування й оцінювання відповіді вчителем із залученням учнів Недоліки:часові затрати;обмежене коло учасників;організаційна складність;труднощі у фіксуванні відповідей для подальшого аналізу і висновків.

Номер слайду 8

Тестові завдання — це стандартизований інструмент вимірювання різних якостей, зокрема навчальних досягнень і компетентностей.

Номер слайду 9

У початковій школі застосовують тестові завдання різних рівнів складності за змістом, а також різноманітні за типами (закритого з вибором правильної відповіді з кількох запропонованих варіантів і з альтернативною відповіддю; на встановлення відповідності; на встановлення послідовності; відкритого типу на доповнення і з вільним викладом відповіді).

Номер слайду 10

Квести , навчальні проєкти Ураховуючи інтерес сучасних дітей до різноманітних інтерактивних занять, на завершальному етапі вивчення логічно завершеного блоку навчального матеріалу практикуються квести (аналоги рольової гри) і навчальні проєкти. Ці форми організації навчальної діяльності учнів мають значний пізнавальний і розвивальний потенціал. Основна мета квестів і навчальних проєктів — залучення дітей до переосмислення свого навчального досвіду, доповнення його необхідними компонентами, використання в змінених навчальних умовах.

Номер слайду 11

Навчальні проєкти вважають найефективнішим засобом розвитку і виявлення компетентності учнів. У практиці початкового навчання найпоширенішими є міжпредметні проєкти, які мають більший потенціал для інтегрування навчального досвіду учнів.

Номер слайду 12

Спільними для навчальних квестів і проєктів є такі ознаки: „ використання матеріалу з різних змістових ліній освітньої програми; „ опис знайомої дітям життєвої ситуації; „ необхідність аналізу умови й пошуку деяких потрібних для розв’язування даних; „ спонукання до самостійного прийняття практично виваженого рішення.

Номер слайду 13

Моніторинг навчальних досягнень Особливою формою контролю й оцінювання результатів навчання є моніторинг навчальних досягнень учнів. Функції моніторингу як однієї з форм педагогічного супроводу полягають у системному відстеженні якості освітнього процесу та його результатів. Перелік і зміст цих функцій — інформування, діагностування, контролю, зворотного зв’язку, коригування, прогнозування — дозволяють передбачити, що моніторинг якості навчальних досягнень молодших школярів може забезпечити не лише одержання достовірної інформації про їх рівень, а й можливості для з’ясування стану реалізації цілей початкової освіти, у тому числі спрямованих на особистісний розвиток учнів; визначити об’єкти, які потрібно коригувати й удосконалювати.

Номер слайду 14

Даний орієнтовний перелік діагностувальних робіт у 3 класі нової української школи допоможе учителям початкових класів правильно скласти календарно-тематичне планування та здійснити об'єктивне підсумкове оцінювання здобувачів освіти.

Номер слайду 15

Поєднання в контрольно-оцінювальній діяльності учасників освітнього процесу різних форм, методів і засобів дозволить точніше виявити динаміку розвитку молодшого школяра, сприятиме підвищенню мотивації та інтересу учнів до навчання, збагатить практику діяльності вчителя, позитивно вплине на якість освітніх послуг.

pptx
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
1321
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку