12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Форми оцінювання роботи учнів в малих групах на уроках англійської мови

Про матеріал
Роботу в малих групах використовують для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Робота в групах передбачає розподіл класу на мікроколективи з 3-5 учнів. Перед виконанням завдання слід розподілити ролі у групі. Потрібно визначити, хто буде лідером, який візьме на себе інтелектуальне керівництво групою, доповідачем, хто буде доповідати про результати роботи в групі, секретарем, хто буде робити всі необхідні записи, секундантом, хто стежитиме за часом та підбадьорюватиме друзів до роботи ... Така організація спрямована на те, щоб не давати готових відповідей, а націлювати учнів на творчий пошук, на формування власної думки. А як же оцінити роботу учня в групі? Пропоную кілька форм оцінювання навчальної діяльності учнів в малих групах.
Перегляд файлу

Форми оцінювання роботи учнів в малих групах

 на уроках англійської мови

 

Робота в групах – це спільна діяльність учнів для досягнення загальних цілей. За такої діяльності учасники допомагають один одному й навчають один одного, працюють над отриманням результату, що буде найкращим для кожного і для всіх членів групи.

Роботу в малих групах використовують для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму.

Робота в групах передбачає розподіл класу на мікроколективи з 3-5 учнів. Перед виконанням завдання слід розподілити ролі у групі. Потрібно визначити, хто буде лідером, який візьме на себе інтелектуальне керівництво групою, доповідачем, хто буде доповідати про результати роботи в групі, секретарем, хто буде робити всі необхідні записи, секундантом, хто стежитиме за часом та підбадьорюватиме друзів до роботи ...

Така організація спрямована на те, щоб не давати готових відповідей, а націлювати учнів на творчий пошук, на формування власної думки.

А як же оцінити роботу учня в групі? Пропоную кілька форм оцінювання навчальної діяльності учнів в малих групах.

Схема оцінювання роботи учнів в малих групах

                                                                       (Розробила вч. Марчвук О.Т.)

  1. Виконання поставленого завдання
  1. Завдання виконано групою повністю                                                                 - 2 б.
  2. Завдання виконано частково                                                                                - 1 б.
  3. Завдання не виконано                                                                                             - 0 б.
  1. Презентація виконаного завдання
  1. Завдання презентовано цікаво, допущені незначні лексичні та граматичні помилки                                                                                                                       - 2 б.
  2. Завдання презентовано, допущено ряд лексичних та граматичних помилок-1 б.                                                                                                             
  3. Завдання презентовано, допущено багато лексичних та граматичних помилок                                                                                                                                         

                                                                                                                                        -0 б.

  1. Участь усіх членів групи
  1. Всі члени групи залучені до співпраці                                                                 - 2 б.                                   
  2. Лише частина учнів залучена до співпраці                                                        - 1 б.
  1. Самооцінювання

Учень оцінює себе за такими критеріями і набирає бали (від 0 до 6):

  1. Я брав(-ла) активну участь у роботі групи                                                              - 1б.
  2. Я вносив(-ла) вдалі пропозиції, які врахувала група                                              - 1б.
  3. Я надава (-ла) підтримку іншим членам групи, заохочував(-ла) їх до роботи     - 1б.
  4. Я ділився(-сь) матеріалами та необхідними приладами                                         - 1б.
  5. Я вдало узагальнював (-ла) думки інших і просував(-ла) роботу групи вперед  - 1б.
  6. Я доповідав(-ла) класу про результати групової роботи                                        - 1б.

Загальна кількість балів                                              – 12 б.

Оцінювання учнем власної участі в роботі малої групи

Ця форму роботи дає можливість самому учаснику оцінити свою роботу в групі. Можна просто ставити значок (наприклад, прапорець) у відповідній графі.

 

 

Як добре я працював зі своїми товаришами?

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

Я співробітничав з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей

 

 

 

 

Я ретельно працював над завданням

 

 

 

 

Я висловлював нові ідеї

 

 

 

 

Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу

 

 

 

 

Я підбадьорював інших

 

 

 

 

 

Оцінювання роботи малої групи самими учасниками групи

Ця форму роботи дає можливість оцінити роботу малої групи самими учасниками групи. Можна просто ставити значок (наприклад, прапорець) у відповідній графі, відмічаючи, як працювала група в цілому, або вписувати імена учасників групи.

 

Показники

Завжди

Звичайно

Іноді

Ніколи

Ми перевіряли, чи всі учасники групи розуміють, що потрібно зробити

 

 

 

 

Ми відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно

 

 

 

 

Ми з'ясовували те, що було нам незрозуміло

 

 

 

 

Ми допомагали один одному, з тим, щоб всі могли зрозуміти і застосувати на практиці інформа­цію, що ми отримали

 

 

 

 

Ми надавали можливість всім взяти участь в обговоренні, прийнятті рішення та представ­ленні результатів роботи групи

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання учителем навичок участі учнів в дискусії

 

Така форма стане в нагоді вчителю під час спостереження та оціню­вання кількох учнів протягом одного уроку.

 

Поведінка учня

 

 

Ім'я учня

 

 

 

 

Допомагає визначити питання для обговорення (1б)

 

 

 

 

Активно працює над питанням (1б)

 

 

 

 

Є цікавим і уважним слухачем (1б)

 

 

 

 

Порівнює ідеї, що викладають­ся, зі своїми власними (1б)

 

 

 

 

Обмірковує інформацію, що подається іншими учнями (2б)

 

 

 

 

Узагальнює ідеї, коли це необхідно (2б)

 

 

 

 

Доходить висновків, що приво­дять до нового розуміння (2б)

 

 

 

 

Використовує правильні граматичні структури та лексичні одиниці (2б)

комунікативного завдання

 

 

 

 

Загальна оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оцінювання участі учасника дискусії

п/п

Вид діяльності

Кількість балів

Прізвище

1.

Висловлення чіткої аргументованої позиції учасника дискусії

+ 3 бали

 

2.

Формування сутнісного зауваження

+ 1 бал

 

3.

Використання аргументів та джерел інформації

+ 3 бали

 

4.

Залучення до дискусії інших учасників

+ 1 бал

 

5.

Постановка уточнюючих питань з метою подальшого розвитку дискусії

+ 1 бал

 

6.

Виявлення протиріччя в аналізі явища

+ 2 бали

 

7.

Дотримання правил дискутування (культура дискусії)

+ 1 бал

 

8.

Пасивність в дискусії

-1 бал

 

9.

Перебивання інших учасників

-1 бал

 

10.

Намагання говорити тільки самому

-1 бал

 

11.

Приниження інших учасників

-1 бал

 

 

Загальна кількість балів

=

 

 

До цього листка з правого поля дописують прізвища всіх учасників підгрупи і відповідно до їх роботи робиться позначка « + » або « - » . В кінці дискусії викладач підраховує кількість балів та виставляє оцінку кожному учаснику.

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Несвіт А.М.)
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку