Форми оцінювання роботи учнів в малих групах
на уроках англійської мови
Робота в групах – це спільна діяльність учнів для досягнення загальних цілей. За такої діяльності учасники допомагають один одному й навчають один одного, працюють над отриманням результату, що буде найкращим для кожного і для всіх членів групи.
Роботу в малих групах використовують для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму.
Робота в групах передбачає розподіл класу на мікроколективи з 3-5 учнів. Перед виконанням завдання слід розподілити ролі у групі. Потрібно визначити, хто буде лідером, який візьме на себе інтелектуальне керівництво групою, доповідачем, хто буде доповідати про результати роботи в групі, секретарем, хто буде робити всі необхідні записи, секундантом, хто стежитиме за часом та підбадьорюватиме друзів до роботи ...
Така організація спрямована на те, щоб не давати готових відповідей, а націлювати учнів на творчий пошук, на формування власної думки.
А як же оцінити роботу учня в групі? Пропоную кілька форм оцінювання навчальної діяльності учнів в малих групах.
Схема оцінювання роботи учнів в малих групах
(Розробила вч. Марчвук О.Т.)
-0 б.
Учень оцінює себе за такими критеріями і набирає бали (від 0 до 6):
Загальна кількість балів – 12 б.
Оцінювання учнем власної участі в роботі малої групи
Ця форму роботи дає можливість самому учаснику оцінити свою роботу в групі. Можна просто ставити значок (наприклад, прапорець) у відповідній графі.
Як добре я працював зі своїми товаришами? |
Завжди |
Звичайно |
Іноді |
Ніколи |
Я співробітничав з іншими, коли ми працювали над досягненням загальних цілей |
|
|
|
|
Я ретельно працював над завданням |
|
|
|
|
Я висловлював нові ідеї |
|
|
|
|
Я вносив конструктивні пропозиції, коли мене просили про допомогу |
|
|
|
|
Я підбадьорював інших |
|
|
|
|
Оцінювання роботи малої групи самими учасниками групи
Ця форму роботи дає можливість оцінити роботу малої групи самими учасниками групи. Можна просто ставити значок (наприклад, прапорець) у відповідній графі, відмічаючи, як працювала група в цілому, або вписувати імена учасників групи.
Показники |
Завжди |
Звичайно |
Іноді |
Ніколи |
Ми перевіряли, чи всі учасники групи розуміють, що потрібно зробити |
|
|
|
|
Ми відповідали на питання, даючи пояснення, коли це було необхідно |
|
|
|
|
Ми з'ясовували те, що було нам незрозуміло |
|
|
|
|
Ми допомагали один одному, з тим, щоб всі могли зрозуміти і застосувати на практиці інформацію, що ми отримали |
|
|
|
|
Ми надавали можливість всім взяти участь в обговоренні, прийнятті рішення та представленні результатів роботи групи |
|
|
|
|
Оцінювання учителем навичок участі учнів в дискусії
Така форма стане в нагоді вчителю під час спостереження та оцінювання кількох учнів протягом одного уроку.
Поведінка учня
|
Ім'я учня |
||||||
|
|
|
|
||||
Допомагає визначити питання для обговорення (1б) |
|
|
|
|
|||
Активно працює над питанням (1б) |
|
|
|
|
|||
Є цікавим і уважним слухачем (1б) |
|
|
|
|
|||
Порівнює ідеї, що викладаються, зі своїми власними (1б) |
|
|
|
|
|||
Обмірковує інформацію, що подається іншими учнями (2б) |
|
|
|
|
|||
Узагальнює ідеї, коли це необхідно (2б) |
|
|
|
|
|||
Доходить висновків, що приводять до нового розуміння (2б) |
|
|
|
|
|||
Використовує правильні граматичні структури та лексичні одиниці (2б) комунікативного завдання |
|
|
|
|
|||
Загальна оцінка |
|
|
|
|
|||
Оцінювання участі учасника дискусії
№ п/п |
Вид діяльності |
Кількість балів |
Прізвище |
||||
1. |
Висловлення чіткої аргументованої позиції учасника дискусії |
+ 3 бали |
|
||||
2. |
Формування сутнісного зауваження |
+ 1 бал |
|
||||
3. |
Використання аргументів та джерел інформації |
+ 3 бали |
|
||||
4. |
Залучення до дискусії інших учасників |
+ 1 бал |
|
||||
5. |
Постановка уточнюючих питань з метою подальшого розвитку дискусії |
+ 1 бал |
|
||||
6. |
Виявлення протиріччя в аналізі явища |
+ 2 бали |
|
||||
7. |
Дотримання правил дискутування (культура дискусії) |
+ 1 бал |
|
||||
8. |
Пасивність в дискусії |
-1 бал |
|
||||
9. |
Перебивання інших учасників |
-1 бал |
|
||||
10. |
Намагання говорити тільки самому |
-1 бал |
|
||||
11. |
Приниження інших учасників |
-1 бал |
|
||||
|
Загальна кількість балів |
= |
|
||||
До цього листка з правого поля дописують прізвища всіх учасників підгрупи і відповідно до їх роботи робиться позначка « + » або « - » . В кінці дискусії викладач підраховує кількість балів та виставляє оцінку кожному учаснику.