Практичне заняття: « Форми взаємодії закладу дошкільної освіти та родини у контексті освіти для сталого розвитку»
Щоб бути незамінною, треба весь час змінюватися.
Коко Шанель
Мета:
- підвищити рівень професійної майстерності педагогів закладу дошкільної освіти у питаннях взаємодії з родинами вихованців;
- розширити знання педагогів про сталий розвиток.
Необхідні матеріали: фломастери, маркери, ватмани, старі журнали, зразки педагогічних ситуацій, тканина з секторами, м’яч, ножиці, клей.
Привітання.
Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість, та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі.
1.Знайомство.
Зараз я пропоную познайомитися ближче і висловити свою думку стосовно сталого розвитку, якщо Ви вважаєте себе людиною з таким стилем відношення до життя.
Я почну, а Ви продовжите .
Я - Надія, практичний психолог закладу дошкільної освіти «Журавка», я завжди вимикаю світло, якщо виходжу з кімнати.
Будь ласка, бажаючі!
2. Гра « Будь уважним».
Звичайно наша плідна робота залежить від Вашого настрою. Посміхніться один одному. Пропоную всім трішки активізуватися, підбадьоритися і пограти в гру « Будь уважним». Я зачитую твердження, а ви , якщо воно вірне відтворюєте рухи, які звучать в кінці цього речення. Почнемо!
З гарним настроєм хто прийшов - махніть рукою,
Хто постійно користується одноразовими пакетами – кивніть головою,
Хто економить електроенергію – прошу оком моргнути,
Хто любить дітей прошу поплескати і мугикнути,
Хто миє посуд і не закручує кран – всім усміхніться.
Хто кидає на землю сміття – сусідові злегка вклоніться.
- Як Ви знаєте, у вихованні дитини приймають активну участь дві великі сили: це батьки та педагоги. Ми всі, присутні в цій залі - і педагоги і батьки, в тому числі.
І від того наскільки налагоджено ми будемо співпрацювати, залежить стале майбутнє наших дітей.
Пропоную вам, шановні гості, зараз і перевірити налагодженість стосунків, об’єднатися в дві команди «Батьки» і «Педагоги» по п’ять чоловік.
3. Колаж « Окрилена дитина».
Пропоную Вам зробити колаж « Окрилена дитина», в якому відобразити базові якості дитини, які ми спільними зусиллями маємо сформувати у дитини, життя якої буде орієнтованим на сталий розвиток. Ті, які мають бути розвиненими і вихованими у неї, щоб дитина стала окриленою, могла злетіти до будь-яких вершин і з легкістю долати всі життєві випробування. Це погляд двох рушійних сил -батьків та педагогів. Якості, які можуть бути сформовані в родині і в дошкільному закладі.
Матеріал: ватмани, маркери, старі журнали, м’яч, ножиці, клей.
На виконання завдання 5 хвилин.
(Після завершення один з учасників команди презентує колаж ).
4. Вправа «Педагогічні ситуації».
Зараз я пропоную розглянути декілька ситуацій, які часто зустрічаються в нашому повсякденному житті і відповісти на них з педагогічної точки зору.
Прошу бажаючих підняти руку.
Цю гру можна використовувати як з дітьми для згуртування, так і з батьками та педагогами на майстер- класах чи тренінгах.
« Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити свою родину, але родина в нього така велика, одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе, бо все в ваших руках».
Рефлексія .
Шановні гості, хочеться дізнатися, що дала вам наша спільна робота. Продовжте, будь ласка, фразу: «Для мене сталий розвиток- це…».
Я почну, а Ви продовжите.
«Для мене сталий розвиток –це чисті узбіччя, тому я змалку вчу своїх дітей не залишати після себе сміття».
Глухівський дошкільний навчальний заклад (ясла- садок) «Журавка»
Глухівської міської ради Сумської області
Практичне заняття:
« Форми взаємодії закладу дошкільної освіти та родини у контексті освіти для сталого розвитку»
Підготувала:
практ. психолог
Борова Н. Л.