"Форми взаємодії закладу дошкільної освіти та родини у контексті освіти для сталого розвитку"

Про матеріал
Практичне заняття для підвищення рівня професійної майстерності педагогів закладу дошкільної освіти у питаннях взаємодії з родинами вихованців; розширення знання педагогів про сталий розвиток.
Перегляд файлу

Практичне заняття: « Форми взаємодії закладу дошкільної освіти  та родини у контексті освіти для сталого розвитку»

 

                                                                Щоб бути незамінною, треба весь час змінюватися.

                                                                                                           Коко Шанель

Мета:

     -  підвищити рівень професійної майстерності педагогів закладу дошкільної освіти у питаннях взаємодії з родинами вихованців;

  - розширити знання педагогів про сталий розвиток.

Необхідні матеріали: фломастери, маркери, ватмани, старі журнали, зразки педагогічних ситуацій, тканина з секторами, мяч, ножиці, клей.

Привітання.

  • Добрий день, шановні гості! Я дуже рада Вас бачити і сподіваюсь на Вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю.

Така дісталась вже нам робота.

Є в ній і радість, та є й турбота,

Є вічний пошук, безсонні ночі,

Та гріють душу дитячі очі.

  • Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.

 1.Знайомство.

Зараз я пропоную познайомитися ближче і висловити свою думку стосовно  сталого розвитку, якщо Ви вважаєте себе людиною з таким стилем відношення до життя.

Я почну, а Ви продовжите .

Я - Надія, практичний психолог закладу дошкільної освіти «Журавка», я завжди вимикаю світло, якщо виходжу з кімнати.

Будь ласка, бажаючі!

2.  Гра « Будь уважним».

Звичайно наша плідна робота залежить від Вашого настрою. Посміхніться один одному. Пропоную всім трішки активізуватися, підбадьоритися і  пограти в гру « Будь уважним». Я зачитую твердження, а ви , якщо воно вірне відтворюєте рухи, які звучать в кінці цього речення. Почнемо!

З гарним настроєм хто прийшов - махніть рукою,

Хто постійно користується одноразовими пакетами – кивніть головою,

Хто економить електроенергію – прошу оком моргнути,

Хто любить дітей прошу поплескати  і мугикнути,

Хто миє посуд і не закручує кран – всім усміхніться.

Хто кидає на землю сміття – сусідові злегка вклоніться.

 

- Як Ви знаєте, у вихованні дитини приймають активну участь дві великі сили: це батьки та педагоги. Ми всі, присутні в цій залі - і педагоги і батьки, в тому числі.

І від того наскільки  налагоджено ми будемо співпрацювати, залежить стале майбутнє наших дітей.

Пропоную вам, шановні гості, зараз і перевірити налагодженість стосунків, об’єднатися в дві команди «Батьки» і «Педагоги» по п’ять чоловік.

 

 3.  Колаж « Окрилена дитина».

 Пропоную Вам зробити колаж « Окрилена дитина», в якому відобразити базові якості дитини, які ми спільними зусиллями маємо сформувати у дитини, життя якої буде орієнтованим на сталий розвиток. Ті, які мають бути розвиненими і вихованими у неї, щоб дитина стала окриленою, могла злетіти до будь-яких вершин і з легкістю долати всі життєві випробування. Це погляд двох рушійних сил -батьків та педагогів. Якості, які можуть бути сформовані в родині і в дошкільному закладі.

Матеріал: ватмани, маркери, старі журнали, мяч, ножиці, клей.

На виконання завдання 5 хвилин.

(Після завершення один з  учасників команди презентує колаж ).

  • Щоб дитина стала такою, якою ми щойно озвучили, ми спільно, кожен з власного боку, маємо зробити певні кроки їй на зустріч, в напрямку саморозвитку та реалізації.

4. Вправа «Педагогічні ситуації».

Зараз я пропоную розглянути декілька ситуацій, які часто зустрічаються  в нашому повсякденному житті  і відповісти на них з педагогічної точки зору.

Прошу бажаючих підняти руку.

 

  1. Назар, миючи руки, щоразу під час намилювання закриває кран. Помічник вихователя з гнівом свариться на хлопчика. Усі діти групи сприймають це як гру з водою.

 

  • Як запобігти ситуації?
  • Що повинен зробити педагог, щоб спрямувати цю ситуацію на формування дій і моделей поведінки, зорієнтованих на сталий спосіб життя?

 

 

  1. Вихователь розповідає дітям про необхідність економного використання паперу, використання його з обох боків. Проте залишки  паперу після аплікації чи самостійної художньої діяльності прямують до сміттєвого відра.

 

  • Визначте, чи є дії вихователя ефективними та послідовними?
  • Чи сприяє вихователь виконанню дій у напрямі сталого розвитку повною мірою?

 

  1. Вихователь організувала тематичний день «Привітання». Донесла дітям ідею дня, організувала освітньо-виховний процес відповідно до розгорнутої програми дня. Вихователь запропонувала вітатися з однолітками, сусідами та всіма дорослими. Ідучи по коридору дитячого садка, жодного слова привітання з уст вихователя до працівників закладу не пролунало, адже з усіма, хто зустрівся, вона вже віталася. Вихованці йшли ж, тихенько спілкуючись одне з одним.

 

  • Чи сприяла вихователь формуванню моделей поведінки, повязаних із соціальними аспектами сталого розвитку? Обѓрунтуйте свою думку.

 

  • Ми  з Вами плідно попрацювали, розглянули  ситуації. А тепер я запрошую пограти. В гру, яка навчить миттєво реагувати, спільно на поставлене завдання, працювати злагоджено і розуміти одне одного без зайвих слів. Ми вибрали цю гру для того , щоб вкотре показати , що лише разом (батьки і педагоги ) спільними зусиллями  можуть досягти результатів .
  • Запрошую пятьох бажаючих пограти в гру, яка називається  «Разом..»

 

  1. Гра «Разом…»
  • Перед вами знаходиться круг  тканини із секторів різного кольору та ручками по краям . На кожному секторі відображена геометрична фігура також різного кольору.
  •  У мене в руках мяч. Уявімо, що мяч – це дитина: активна, непосидюча, жвава. Уявили? У когось на    обличчі зявилась посмішка, хтось згадав дитячий сміх. Діти – наше майбутнє. І від того, як ми підтримаємо, направимо їх- буде залежати й наше життя. А геометричні фігури- це і є навички, які ми повинні сформувати у дитини разом.
  • Візьміться,  будь ласка, за ручки.  Я кладу  м’яч   у центр і називаю форму та колір фігури, на якій Ви повинні протримати м’яч  10- 15 секунд.

Цю гру можна використовувати як з дітьми для згуртування, так і з батьками та педагогами на майстер- класах чи тренінгах.

  • Здавалося б, що чим більше людей, тим легше. Але ми всі різні: хтось реагує миттєво, хтось вважає добре поміркувати перш ніж зробити крок. І все ж мрія у нас спільна: жити в гармонії між людьми та  природою. І все це залежить лише від нас самих. Тому є підтвердження старовинна притча, яку я хочу зачитати.
  1. Притча.

 « Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити свою родину, але родина в нього така велика, одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе, бо все в ваших руках».

Рефлексія .

Шановні гості, хочеться дізнатися, що дала вам наша спільна робота. Продовжте, будь ласка, фразу: «Для мене сталий розвиток- це…».

Я почну, а Ви продовжите.

«Для мене сталий розвиток –це  чисті узбіччя, тому я змалку вчу своїх дітей не залишати після себе сміття».

 

  • Я дякую усім учасникам нашого заняття за активну та результативну роботу. Бажаю, щоб Ваша праця приносила лише радість та позитивні результати. Робіть усе  разом, спільно і з любовю. Адже усе, що робиться з любовю, приречене на успіх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глухівський дошкільний навчальний заклад (ясла- садок) «Журавка»

                Глухівської міської ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

Практичне заняття:

« Форми взаємодії закладу дошкільної освіти  та родини у контексті освіти для сталого розвитку»

 

 

 

 

                                                                                               Підготувала:

             практ. психолог

                                                                                       Борова Н. Л.

 

 

  

 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку