Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Журавка»
м. Глухів
Конспект заняття в молодшій групі з курсу
«Дошкільнятам - освіта для сталого розвитку»
на тему: «У садочку друзів маю, з ними завжди разом граю»
Вихователь: Скрипка Н.П.
2019-2020 н. р.
Тема. «У садочку друзів маю, з ними завжди разом граю»
Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про основи культурної поведінки, ввічливі слова, вітання, як чемну форму звертання; сприяти становленню навичок ввічливого спілкування малят з однолітками, вмінню взаємодіяти під час гри, запрошувати товаришів до спільної діяльності, називаючи лагідним ім’ям і звертаючись, дивитися у вічі; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати бажання бути привітним і чемним.
Матеріал: коробка з кружечками жовтого і зеленого кольорів, гра «Мозаїка», різнокольорові коробочки для сортування, великий будівельний конструктор, коробочки.
Хід заняття
Організаційний момент.
Звучить пісня В. Шаїнського «Посмішка», діти заходять до групи.
У садочку новий день
Всім говорим «Добрий день!».
«Добрий день» тобі й мені
Усім людям на землі.
Психогімнастика «Привітання»
Вихователь: Діти, давайте утворимо коло, візьмемося за руки та посміхнемося до товаришів. Як ви вважаєте, чи можна коло утворити самому? Так, не можна, хоч би розвести руки в сторони – для цього треба всім взятися за руки. Якщо діяти самому, вийде лише крихітне коло. Давайте пальчиками рук спробуємо утворити коло. Яке воно? (Крихітне).
Ігровий момент (Чути звук машини та стукіт у двері – приходить Мурашка)
Мурашка: Доброго ранку, малята! (Заходить з коробкою, звертає на неї увагу).Я прийшов до вас з проханням про допомогу. У мене є набори різнокольорової мозаїки, які я давав дітям групи «Горобчики» погратися, але малеча залишила мені їх у безладі. Допоможіть, будь ласка, посортувати мозаїку за кольором. (Дістає набори з коробки та звертає увагу на те, що їх набагато менше ніж дітей. Запитує як діяти в даній ситуації, пропонує для роботи об’єднатися в пари)
Вихователь: Сашко, з ким би ти хотів працювати? Що треба сказати? Як ти це зробиш? ( підійти до дитини, назвати лагідним ім’ям, звертаючись, дивитися у вічі)
(Вихователь та Мурашка заохочують дітей запрошувати товаришів виконувати завдання разом).
Гра «Посортуємо мозаїку за кольором»
(Педагог запрошує малят сісти парами за столи, на яких знаходяться набори з мозаїкою та різнокольорові коробочки).
Вихователь: Діти, перед вами знаходяться набори з різнокольоровою мозаїкою та коробочки тих самих кольорів. Ви маєте розкласти деталі в коробочки відповідного кольору. Червоні елементи відібрати до коробочки червоного кольору, сині – до синьої коробочки. В коробочки якого кольору ви покладете елементи зеленого кольору? А жовтого? (Дорослі заохочують малечу до взаємодії).
(До кімнати, сперечаючись, забігають Дмитрик та Оленка)
Оленка: Я хочу першою погратися!
Дмитрик: Ні, я буду першим гратися, я старший!
Оленка: А я перша взяла цю гру!
Дмитрик: Ну то й що!
(Оленка починає плакати)
Вихователь: (Разом з Мурашкою підходить до Дмитрика з Оленкою) Почекайте, шановні! Виховані люди, заходячи до приміщення завжди вітаються. ( Дмитрик і Оленка вітаються) Ми зрозуміли, що ви двоє хочете пограти мозаїкою, але не знаєте як діяти в даній ситуації.
Мурашка: А давай ти, Оленко, червоними елементами викладатимеш квітку, а Дмитрик зеленими листочки. Ось так у однієї гри може бути кілька гравців. Разом завжди цікавіше грати.
(Дмитрик з Оленкою розпочинають разом викладати квітку, педагог звертає на них увагу дітей)
Вихователь: Малята, що принесла Оленка? Чому Оленка з Дмитриком посварилися? Що підказав Мурашка? Як Дмитрик з Оленкою викладають картинку? Як на вашу думку, чому Оленка з Дмитриком радіють тепер?
Отже, не треба тягнути іграшку тільки до себе. Можна запросити пограти разом. Діти, перед вами набори «Мозаїки», які ви щойно посортували за кольорами, чи хочете ви пограти разом? Які слова маєте сказати один одному? Як домовитися про те, хто яким кольором буде викладати картинку?
Мурашка: Які гарні роботи у вас вийшли? Молодці! Ось що значить гратися разом
Самодослідження дітей і формулювання намірів.
(Вихователь звертає увагу дітей на коробку з фішками жовтого і зеленого кольорів).
А ви вмієте щось робити разом з іншими дітьми?
Домовлятись з ними?
Хто так завжди робить, візьміть з коробки зелений кружечок, а той, хто хоче навчитися, візьміть жовтий.
Скажіть, як ви будете тепер вчиняти якщо така ситуація трапиться з вами. Спробуйте сказати це, почавши зі слів:« Тепер я буду…».
Обговорення бажаної моделі поведінки.
Вихователь: Діти, як діяти, якщо лялька одна, а гратися нею хочеться Катрусі і Даринці? А якщо машинка одна, а гратися нею хочуть два хлопчика? Сашко, як поділити машинку? Єгор, як ти вчиниш?
Гра «Дружні малята» (з коробочками) Діти запрошують до гри Дмитрика та Оленку, всі сідають в коло, беруть коробочку та кладуть перед собою (повторюють слова й рухи за вихователем)
Пальчик, пальчик тук-тук-тук,
По коробочці тук-тук-тук.
Плесни, плесни. Раз, два, три.
Ти коробочку візьми,
Її трішки потримай,
Гру з початку починай.
Вихователь: Які ж ви молодці, малята! Показали Дмитрику та Оленці, які ви дружні. А зараз давайте всі разом збудуємо один великий палац. Діти, беріть будівельний матеріал, не забувайте звертатися один до одного по імені, говорити, дивлячись товаришу у вічі, спокійно, лагідно. Обов’язково вживайте «чарівні» слова та словосполучення - «дякую», «будь ласка».
Підсумок заняття. Хто сьогодні допоміг Дмитрику та Оленці грати разом в гру « Мозаїка»? Що Мурашка порадив хлопчику? Як ви тепер будете діяти, якщо іграшка одна, а гратися хочеться обом?