Формувальне оцінювання

Про матеріал

Формувальне оцінювання – це безперервний процес збору інформації про навчальні досягнення учнів з метою надання їм зворотного зв'язку та коригування навчального процесу. На відміну від підсумкового оцінювання, яке має на меті визначити кінцевий рівень знань, формувальне оцінювання спрямоване на моніторинг прогресу учня протягом навчального процесу.

Чому формувальне оцінювання важливе?

Індивідуалізація навчання: Дозволяє вчителю виявити сильні та слабкі сторони кожного учня та підлаштувати навчання під його потреби.

Збільшення мотивації: Позитивний зворотний зв'язку стимулює учнів до подальшого навчання.

Розвиток самостійності: Навчає учнів самостійно оцінювати свої досягнення та виправляти помилки.

Підвищення якості навчання: Допомагає вчителю виявити прогалини в знаннях учнів та своєчасно їх усунути

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формувальне оцінювання. Робота вчителя початкових класів Голубівської гімназії Голубівського ліцею. Сторожук Наталії Олексіївни

Номер слайду 2

Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” (англ. ... – “formative“)Мета формувального оцінювання — корегувати діяльність педагога й учнів під час освітнього процесу, аби поліпшувати навчальні досягнення. Формувальне оцінювання передбачає вивчення прогалин чи недосягнутих результатів. Його не фіксують у класному журналі.

Номер слайду 3

!ОЦІНЮВАННЯПідсумкове. Формувальне. Оцінювання результатів навчання. Оцінювання для навчання!!! Оцінювання — це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто педагоги не мають озвучувати навчальні досягнення учнів на батьківських зборах чи повідомляти їх публічно у вигляді рейтингів.

Номер слайду 4

Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів дає змогу:уникнути негативних моментів у навчанні;індивідуалізувати освітній процес;підвищити навчальну мотивацію й самостійність учнів. Застосовувати формувальне оцінювання вчителі мають щодня і щоуроку.

Номер слайду 5

Формувальне оцінювання – інтерактивне оцінювання учнівського прогресу, що дає змогувчителям (викладачам)визначати потреби учнів (студентів), адаптуючи до них процес навчання учням (студентам)усвідомлювати й відслідковувати особистий прогрес і планувати за допомогою викладача подальші кроки у навчанні Формувальне оцінювання дає змогу зрозуміти ◦ Як далеко просунулися учні?◦ В якому напрямку їм потрібно рухатися далі?◦ У який спосіб це зробити краще?

Номер слайду 6

Завдання вчителя – розкрити потенціал кожної дитини, а не перевірити її на відповідність певному стандарту. Оцінювання досягнень учнів необхідно спрямовувати на формування позитивної їх самооцінки. Доцільно акцентувати увагу лише на позитивній динаміці досягнень учнів. Про труднощі у навчанні необхідно говорити з учнем індивідуально, аби не створювати ситуацію колективної зневаги до дитини. Формувальне оцінювання не повинно містити частки НЕ, жодних негативних суджень чи критики. Формувальне оцінювання діагностує сфери, які потребують покращення, і допомагає покращити їх. !

Номер слайду 7

Доцільно вчити дітей взаємооцінюваннюпри цьому формувати уміння коректно висловлювати думку про результат роботи однокласника, давати поради щодо його покращення. Важливо не протиставляти дітей одне одному. Стимулюючим має бути порівняння роботи (відповіді, дії тощо) з тим, як працювала дитина раніше. Формувальне оцінювання не може складатися з балу, цифри, букви чи лише одного слова. Вчитель має надавати батькам пояснення, письмову чи словесну.!

Номер слайду 8

Техніки формувального оцінювання Таблиці З-Х-Д

Номер слайду 9

Сигнали піднятої руки. Повністю розумію Маю питання Не розумію (червоний хрестик)

Номер слайду 10

З досвіду роботи: даний метод використовую на кожному уроці. Діти швидко запам'ятали сигнали, але якщо щось не вдається і вони розчаровані, то кличуть на допомогу проханням вголос.

Номер слайду 11

Лист самооцінки роботи в групі{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F} ТАК-НІЯ був активним в групі. Я відразу зрозумів, як треба виконати завдання. Я пропонував декілька способів виконання завдання. Я не відволікався від основної роботи. Я уважно слухав, які ідеї пропонують інші учасники групи. Я дуже хотів, щоб наша група виконала завдання правильно і швидко. 

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ім’я учня_____________________________________ ++ має значні успіхи; + демонструє помітний прогрес. V досягає результату з допомогою вчителя;! потребує значної уваги і допомоги. Ціль / уміннядатадатадатадата. Відповідає на питання «так/ні»++++++Відповідає на спеціальні питання!VV+Взаємодіє з іншими    Індивідуальна картка навчального поступу учня

Номер слайду 13

«Світлофор» З досвіду роботи: використовую даний метод частково. Наприклад: обговорення казки «Як книга стала книгою»

Номер слайду 14

Під час навчання дієвий специфічний інструмент формувального оцінювання — портфоліо. У формувальному оцінюванні умовні позначки, значки різних кольорів, матеріали, зібрані у портфоліо, фіксують навчальні досягнення учнів та дають змогу вчителю відстежувати їхню динаміку, а відтак — визначати потреби в навчанні кожного конкретного учня та надавати йому якісну педагогічну підтримку. Якщо результати оцінювання свідчать про низький рівень навчальних досягнень чи несформованість компетенцій учнів, то вчитель має переглянути й корегувати:стратегії викладання;методи і прийоми навчання;форми організації навчання;розподіл часу на пояснення й закріплення матеріалу;зміст та очікувані результати навчання;планування уроків відповідно до концепції універсального дизайну в навчанні. Портфоліо

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Дякую за увагу!Для створення презентації використовувалися матеріали взяті з Інтернет-джерел

pptx
Додано
11 грудня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку