Формувальне оцінювання на уроках біології

Про матеріал
Формувальне оцінювання у біології важливе для визначення рівня розуміння студентами матеріалу на різних етапах навчання. Воно сприяє постійному вдосконаленню знань та вмінь, розвитку критичного мислення та аналітичних навичок. Це процес, що дозволяє вчителю налаштовувати свою роботу, а учням – зростати та досягати кращих результатів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання формувального оцінювання на уроках біології. Комаргородське ВПУВикладач біології : Подуфалова М. А

Номер слайду 2

Формувальне оцінювання — це інтерактивне оцінювання прогресу здобувачів освіти, що дає змогу викладачу відповідно адаптувати освітній процес, опираючись на дані відстеження особистісного розвитку здобувачів освіти та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей.

Номер слайду 3

Навіщо потрібне формувальне оцінювання?На уроках біології здобувачі освіти мають вміти навчатися самостійно, розуміти, що розповіді дорослих чи підручник – це лише одне з джерел інформації, дає орієнтир, але не є істиною в останній інстанції. Тому ми маємо перевіряти не лише знання, а й уміння їх використовувати, уміння і прагнення співпрацювати, бажання навчатися, зацікавленість тощо. А ще педагог має оцінювати й свою роботу, коригувати траєкторію навчання, вміти гнучко реагувати на різні ситуації, по-різному організовувати заняття та уроки, вибудувати індивідуальну освітню траєкторію кожної дитини тощо.

Номер слайду 4

Що допомагає оцінити формувальне оцінювання?Формувальне оцінювання виявляє рівень зацікавленості здобувачів освіти на уроках біології пізнавальною, навчальною або іншими видами діяльності, допомагає визначити, до якої міри діти мотивовані, зацікавлені окремими формами роботи. Формувальне оцінювання допомагає також визначити здатність використовувати на практиці здобуті знання та вміння, рівень розуміння змісту. Формувальне оцінювання може допомогти оцінити взаємодію педагога, здобувачів освіти і батьків. Такі знання допомагають педагогу вчасно коригувати свою діяльність так, щоб кожному було комфортно й цікаво, а також бачити те, над чим іще треба попрацювати.

Номер слайду 5

Цілі використання формувального оцінювання.

Номер слайду 6

Методи та засоби формувального оцінювання

Номер слайду 7

Технологія формувального оцінювання стала однією з педагогічних технологій сучасних уроків біології. Науроках біології я проводю формувальне оцінювання за допомогую ІКТ на різних онлайт платформах так і у звичайному форматі .

Номер слайду 8

НА початку вивчення біології на першому курсі ми розпочинаємо з теми « Міждисциплінарні зв'язки біології» на етапі актуалізації опорних знань ми пропонуєм здобувачам освіти виконати завдання на платформі learningapps посилання на яку ми даємо за допомогою QR кода. На платформі здобувачі освіти виконують завдання на встановлення відповідності між біологічними науками та що вони вивчають. Це дає змогу дізнатись рівень знань у дані темі та організувати подальший процес навчання.

Номер слайду 9

На початку вивчення наступного розділу пропонуємо пройти тест на онлайн платформі На Урок посилання на яку буде також за допомогою QR кода. Проведення такого типу формувального оцінювання урізноманітнить та зацікавить здобувачів освіти до подальшого вивчення матерялу.

Номер слайду 10

Під час проведення уроків не кожний викладач має можливість у своїй роботі провести дане оцінювання за допомогою комп'ютерних технологій, тому у пригоді для викладачів є низка цікавих вправ які можна використати. Деякі із них також використовую на уроках біології.

Номер слайду 11

Таблиця "Знаю-Хочу дізнатися- Дізнався" ("ЗХД")-аналіз здобувачами освіти власних знань з теми, що буде розглядатися на уроці;-постановку власних запитань з цієї теми, які виявляють їх зацікавленість тією чи іншою стороною питання;-стислий запис інформації з теми, яку вони отримали на уроці, атакож планування власних кроків щодо можливих шляхів навчання.«ЗХД» передбачає:-Роздайте учням по 1 таблиці передвивчанням нової теми і запропонуйтезаповнити перші 2 колонки.-Наприкінці вивчення теми учні заповнюють третю колонку, аналізуютьсвої очікування з отриманим результатом.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Знаю. Хочу дізнатися Дізнався

Номер слайду 12

Незавершені речення. Роздрукуйте по 1 таблиці кожному здобувачу освіти. Після заняття запропонуйте вписати в таблицю продовження всіх або деяких речень (на ваш розсуд). Проаналізуйте отримані відповіді. На наступному занятті ви зможете відкорегувати методику і зміст, відповідно до заповнених здобувачами таблиць (їх потреб, труднощів і т.д.). У деяких випадках ці таблиці доречно заповнювати анонімно, щоб здобувачі були більш відвертими,обєднайте здобувачів освіти у групи відповідно до того, чого вони не знають, і дайте додаткове завдання або попрацюйте індивідуально.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 Найкраще мені вдалося...2 Мене вразило...3 У мене були труднощі з...4 Мені захотілось...5 Я навчився (навчилась)...6 Тепер я можу...тому що...7 Наступного разу я хотів (ла) б...

Номер слайду 13

За останні десятиліття формувальне оцінювання активновпроваждується у світі, зокрема у країнах ЄС, та набуває дедалі більшої ваги в Україні. Його особливостями є сприяння у формуванні й розвиткуособистості здобувачів освіти, що досягається за рахунок забезпечення ефективного зворотного зв’язку з здобувачем, активної участі учн в процесі навчання,постійного коригування навчального процесу, мотивування,усвідомлення ним відповідальності за власне навчання. Це означає, щозастосування технології формувального оцінювання на сучасному етапі може перетворитись на один із ключових важелів забезпечення якісної освіти.

pptx
Додано
20 грудня 2023
Переглядів
190
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку